****LOKAMAATUSKAT-05*** vuoteen 2008!
Kommentit (51)
Niinpä taas tuli normi nykyajan talvisää, kun lumet katosi ja vettä ripsii taivaan täydeltä. Olisi vain niin kivaa, kun talvi ois talvi, ja kesä kesä, niinkuin vanhaan hyvään aikaan, heh.
Milo yritti eilen ekaa kertaa sanoa " R" :n. Kuulosti tosi hauskalta, kun pyysi pu" r" kkaa, ja ärrä oikein sorahteli. Jostapa tulikin mieleeni, onko pikkumaatuskoilla jo selkeesti kaikki kirjaimet hallussa? Meillä ainaskin " s" jää helposti sanasta pois, eikä tota ärrääkään ole aiemmin ees yrittänyt.
Mula on ollut nyt kolme vapaata peräkkäin, ja on kyllä ollut oikein luxusta. Tänään ja huomenna sitten töihin, ja ensi viikollakin 3 iltaa lauantain lisäksi. Eilen oli tilipäivä, ja oli näin jälkikäteen helppo olla tyytyväinen joulukuun työmäärään, kun tilikin oli huimasti parempi kuin normaalisti.Tosin sijoitusongelmia ei edelleenkään ole.
Ostin meille jokin aika sitten sellaisen ilmapatjan vierasvuoteeksi, ja tänään päästään sitten testaamaan sitä käytännössä, kun meiän miniäehdokas tulee viikonlopuksi kylään. Ollaan tosin annettu lasten koklata sitä patjaa löhöalustana telkkua katsellessa, ja kovasti ovat tykänneet, mutta mitenkähän siinä pystyy yön nukkumaan, selvinnee tänään.
Pitkästä aikaa aattelin kysellä, millaisia ruokia teillä mieluiten syövät nuo 2-vuotiaat? Meillä putoo tosi hyvin esim.kalakeitto, erimalliset pastat jauhelihakastikkeen kanssa ja pinaattiletut sekä jauhelihapihvit. Ei vissiin ole vielä semmosta ruokaa eteen tullut, mitä ei suostuisi edes vähän syömään.
Iloista viikonlopun alkua kaikille tasapuolisesti!
Terkuin Truide ja Miltsu
Ah, kiitos lohduttavista kertomuksista, kuinka muidenkin pienoiset kultanassut osaavat yllättää pikku-pikku-kepposilla! Kummasti helpottaa huomata, että muillekin sattuu ja tapahtuu.
Ja ihan tosi kiva saada positiivisia arvioita siitä Caribiasta! Koululaiset ihan onskana kuuntelee, kun kerron, että taas yksi " tuttu" kovasti kehui ko.paikkaa. Oletteko muissa kylpylöissä muuten käyneet ja jos, niin mitä olette tykänneet? Mehän käytiin silloin viime keväänä kolmosen kanssa Serenassa ja yövyttiin Korpilammella, mutta hyhhyh, sinne en halua uudelleen. Joskus vuonna kivi, ollaan oltu myös Ikaalisissa, Rauhalahdessa, Tampereen kylpylässä ja olikohan Nokian Eden yksi paikka, mutta niistä on jo yli kymmenen vuotta, niin ovat varmaan muuttuneet kovasti. Naantalissa olisi kanssa se joku hienon oloinen paikka, missä olis niitä jahti-majoituksia, mutta sinne lähtisin kyllä ihan kahdestaan mieheni kanssa..
Mä käyn joka päivä kaupassa, enkä yleensä kirjoita listaa, jonka vuoksi unohtelen lahjakkaasti asioita.Saatan vielä kaupan ovella muistaa, että juu se leivinpaperi, sitten kun kuljen kaupassa ja tulen oikean osaston kohdalle, niin funtsin, että tarttenkohan täältä mitään ja kävelen tyylikkäästi ohi! Autossa tai kotona sitten huomaan, että Se leivinpaperi on edelleen kaupassa.. Ja tästä sujuvasti gallua; Missä kaupassa yleensä asioitte, tai mikä on mielestänne teidän perheellenne se paras ja mahdollisesti edullisin? Hinnat ovat kallistuneet ihan simona tänä vuonna, ja esim. Jumbon Prisma on musta nostanut hintojaan niin kauheesti, etten enää tykkää koko kaupasta:O(. Taidan eniten suosia S-markettia ja sitten ihan meitin pieni K-kauppa on yllättävän hyvä! Ja täytyy tunnustaa, että olen taas jokusen kerran käynyt Lidlissä, mutta vain hakemassa jotain tarjous-limuja yms.
Silja, tulikos teille se oksutauti??
Mistähän sais jonkinsortin energia-ruiskeen, että jaksais siivota? Meillä alkaa taas olla kennel vähän joka huoneessa, kun villakoirat lisääntyy kanimaista tahtia, auts!
Kuulostipa hurjalta meno siellä perhekerhossa, Romi! Olen kyllä huomannut, että jotenkin kait se huono tuuli tarttuu lapsesta toiseen, ja sellaset kerhopäivät eivät kyllä ole kovin virkistäviä..Toisinaan taas kaikki lapset leikkii sulassa sovussa kuin kerubit, ja mammat ihan ihmeissään..
Mulla onkin tänään vapaa, ja ajattelin ihan sen kunniaksi vääntää itse lihapullia! Harvemmin niitä itse teen, kun eines-pullat maistuu ainaskin meiän lapsille.
Hauskaa Kalevalan-päivää, syökää jotain makiaa sen kunniaksi:O)).
Trutti
Mä olen nyt niiin tyytyväinen...olen tässä ' yrittänyt' kasvattaa hiuksia ja sitten totesin ettei tää kyllä ole mun juttu olleskaan. Joten kävin kampaajalla tänään ja leikkautin siis takaisin ' omat' hiukseni. Ihanaa. Onkos teillä muuten vakikampaamoa jossa käytte? Mä olen käynyt omassani jo reilu 10v Helsingin keskustassa.
KAUPPA-asiaa. Me käydään Jumbon Citymarketissa. Hinnat on todellakin nousseet roimasti mutta olemme todenneet sen ' meidän' kaupaksemme. Sitä tietää mistä löytyy mitäkin jne.
Pää lyö tyhjää, pitää varmaan mennä eikä tuijottaa tyhjää riviä.
Piti tulla vähän galluppeihin vastaamaan :)
Ruuan hinta on tosiaankin noussut! Itse kun olen ruoka kaupassa töissä (vaan nyt siis perhepoliittisilla kotona...) Niin jonkunverran tunnen olevani hintatietoinen ja nyt kyllä oli huomattavasti noussut monen tuotteen hinta tässä vuodenvaihteen tuntumassa! Meillä kun tuota ruokaakin menee aikalailla... Just maitotuotteet ja viljatuotteet on tainneet kallistua eniten. Vaipat maksaa täällä sellanen 13,50 pkt ja siitä ylöspäin lähes kaikkialla, tarjouksia tuntuu olevan tosi vähän ainaski liberon vaipoista.
Meillä kun sitten kaksi vaipankuluttajaa niin... ei kiva, ei :/
Me käydään kauppa asioilla S-marketissa (sieltä löytyy kaikki tarvittava ja mielestäni on edullinen kauppa jos nyt edullinen on enää mikään) ja joskus harvoin prismassa (lähinnä jos vaatetta tarvitaan tms.) K-kaupassa käyn oikeestaan vaan tarjousten perässä ;)
Ja sitten tuolla Euromarketeissa tulee käytyä sillointällöin ja Lidlissä hakemassa vichy vettä ja sensellasta halpaa :)
Nyt sitten olen itse flunssassa, eipä ihme kun olen täällä räkäisten ja kuumeisten lasten kanssa ollut jo reilun viikon ajan. Nyt siis enää kaksi pienempää kovassa räkätaudissa ja yskässä. Ulos ollaan sentään jo päästy, mutta avoimeen ei vieläkään... Tylsää... kun meillä täällä hiihtoloma viikko menossa ja kaikki kerhot on lomalla kans.
Pienemmän antibiotti kuuri loppuu tänään ja hankaa edelleen korvia ja kamalan kärttyinen ja itkuinen on ollut ihan koko ajan :/ Toivottavasti ei nyt tarttee uutta kuuria hakea, jospa vaikka tekis hampaita tai jotain.
Mutta sellasta tänne, nyt tarttee taas joutua...
t. K@tju ja kolmikko
Täällä taas gallupeihin vastaamassa! ;)
Caribian lisäksi kokemusta on vain Naantalin kylpylästä. Se sopii mielestäni paremmin aikuiseen makuun. Ei vesiliukumäkiä tai muutakaan " kivaa" lapsille ja lapsenmielisille. Ainaskaa mun mielestä.
Kaupassa me käydään aina Jumbon Cittarissa. Mielestäni ihan edullinen koska ruoka on kaikkialla kallista! Täältä ainakin löytyy kaikkea mitä me tarvitaan ja muutenkin tykkään siitä!
Vakikampaajaa ei ole, mutta olen ajatellut sellasen hankkia. Tähän asti olen aina käynyt missä sattuu milloinkin. Nyt ajattelin ens kerralla ja siitä eteenpäin käydä samassa ku viimeksi, oli meinaan ihan hyvä. Toisaalta olis kyl kiva löytää joku jonka kanssa synkkais, mut ei oo helppo lähtee ettii sellasta!
Mä kans tarttisin energiaa tohon siivoomiseen. Mut patterit ovat aivan tyhjät ja laturia ei näy, ei kuulu...
Ehkä sitä sitte ku aurinko taas paistaa, ni piristyy!
Jospa sitä sitte suuntais taas tonne makkarin suuntaan ja painuis pehkuihin kun ehkä hetken sais nukkuu ennen ku tuo pieni alottaa yöshown. Yleensä ehtii hetken maata yksin sängyssä kunnes se aistii et äiti tuli viereen nukkuu ja sit alkaa huuto joka ei lopu kunnes on viekkuun päästy. Sit ei saakaan ite enää kunnolla nukuttua ku ei voi liikkua senttiäkään koko yönä ja paikat puutuu ja selkä kipeytyy yms. yms. Huokaus.
Ois se niin ihanaa ku ois sille oma huone... Nukuttas ehkä molemmat paremmin...
Mutta siis asiaan. Öitä!
Joo tulihan meille jonkin sortin oksu tauti, onneks ihan pieni muotoinen vaan, Jesse okseni ma ja keskiviikkona oli ihan ripulilla, tänään ollut ihan normaali. Ruoka on maistunut koko ajan ja pirteä poika. Ella oksensi eilen kerran ja ripuloi tänään ja myöskin iloinen ja pirteä ja syö hyvin. Mies oli eilen heikkona ja muutaman kerran ripuloi mutta tänään on ollut ihan kunnossa. Mulla ei vielä mitään ja toivottavasti ei enää tulekkaan. Kumpa vaan päästäis näin vähällä, no tuskin ainakaan pahenee lapsilla ainakaan.
Kaupassa me käydään yleensä jumbon cittarissa tai sitten välillä mennään ajelulle keravan vai Tuusulakohan se on, cittariin. Lähi kaupoissa käyn vaan pikaisesti tarvittavat tai jos ei jaksa lähtee kauemmas, eli se on ihan tavallinen k-kauppa.
Kauppalistan usein kirjotan mutta sitten se jää melkein aina kotiin, helpompi kumminkin muistaa kun ne on joskus lapulle kirjottanut.
Kylpylästä ei ole kokemusta kun joskus pissis vuosina, itä-suomessa Huhmarissa oltiin, en muista kyllä paikasta mitään erityisesti.
Kampaaja mikä se on? Mä en harrasta kampaajalla käyntiä ja sen kyllä huomaa, tukka roikkuu päässä, ei mitenkään erityisen hienosti. Nyt on pituutta taas tullut aika lailla ja latvat lahot mutta ei ole tullu tehtyä asialle mitään, mun äiti joskus napsasee latvoista pois. Kyllä mä taisin vuos takaperin käydä kampaajalla, laitto mukamas tukan nätisti ja leikkas vähän ja sano että on mulla nyt opettelemista sen tukan kanssa mutta pas... marjat, illalla kun kävin suihkussa niin se oli samanlainen kun kampaajalle mentessä mutta pikkusen lyhyempi, että se siitä sirkuksesta.
Kirppari pöytää ajattelin minäkin varata, olisin halunnu jo ens viikolle mutta mies pistää hanttiin kun on lomalla ja meinas että jos lähetään pohjanmaalle niin ei tartteis sitä miettiä. Tottahan se on että sit ei voi käydä siistimässä pöytää jos ollaan poissa.
No joo täytyy mennä taas.
Silja
Arska taas paistaa ihanasti ja ihan tosi kiva, sillä meiän vitosella ja kolmosella on tänään koulun ulkoilupäivä ja lähtevät Oulunkylän tekojääradalle luistelee..Mukavampi ulkoilla kauniissa säässä, kuin jossain räntä/vesisateessa.
Näköjään useampikin maatuska on ottanut Jumbon Cittarin omakseen, pitäsköhän munkin sitten, jos on hyväksi havaittu. Tulee ihan nostalginen fiilis, kun silloin pikkumaatuskojen vauva-aikaan bongailtiin toisiamme tuntomerkkien perusteella siellä Cittarin vellihyllyllä:O).
Ootkos Romi muuten kuullut/nähnyt Maria ollenkaan?
Kampaaja mulla on ollut sama jo vuosikaudet, enkä vaihtas mihinkään! Se on vieläpä tossa Tikkurilassa, tosi kiva tapaus ja edullinenkin. Nyt on kolmonenkin jo käynyt kerran siellä, ja saa käydä jatkossakin. Mä tykkään varsinkin siitä, että se ottaa aina vaan yhden asiakkaan kerrallaan, ja keskittyy täysin ko.asiakkaaseen, eikä kohlota päältä toiselle;jotain pesee samalla kun toinen on rullat päässä ja kolmas istuu kuivurissa...
Apuva, nyt tuli kiire, tuun kohta takas, kait...
Truide
Pitkästä aikaa täällä, tokkopa edes muistatte mua!!
Kiva lukea kuulumisia, kyllä ne taaperot kasvavat niin hurjaa vauhtia!
Meilläkin tytöt höpöttävät ja juttelevat koko ajan, ja monimutkaisia lauseita. Ei meinaa perässä pysyä! Mutta koska puhumisen kehitys on hurjaa, niin vastapainona potta/pönttökehitys ei etene, tai siis sitä ei ole! " Milla" satunnaisesti käy pöntöllä pisulla mutta " Mellalta" ei saalista tuu, ikinä. Onneksi sentään suostuvat potalla/pöntöllä istuskelemaan.. No.. eipä tässä kai edelleenkään mitään kiirettä oo.. Uhmaa pukkaa mutta toistaiseksi hyvin pärjätään sen kanssa.
Muskariin haluaisimme mutta 2v-ryhmä on täynnä, onneksi olemme ekoina varapaikoilla, jos joku jää pois niin pääsemme mukaan. Täällä muskarin järjestää musiikkiopisto ja se on tosi kehuttu. Olikos meidän joukossa muita Etelä-Pohjalaisia? Ku en muista, itsekin muutin tänne vasta keväällä varsinaissuomesta..
Mutta nyt täytyy kyllä hehkuttaa: varasimme aikuisten pitkän viikonlopun Roomaan kevääksi!! Oih, en niin malttais odottaa! Tytöt menevät hoitoon mummulaan, ja hyvillä mielin tytöt sinne vien, viihtyvät niin hyvin, ja usein, siellä. Ja päästään vähän miehen kanssa tuulettumaan, Roomaan menosta olemme haaveilleet KAAUAAN.
Varasin kirpparipöydän, ajattelin raahata sinne selkä vääränä vanhoja vaatteita ja kenkiä. Vihdoin sain aikaseksi.
Vielä 1 asia; oon aivan kypsä näihin marraskuun keleihin! Pälli leviää pimeyteen ja sateeseen! Tulis jo talvi!!
Täältä tähän, J+tyttöset
Meillä taas sattuu ja tapahtuu...
Poika rakastaa kiikkumista, ihan sellaisessa tavallisessa kiikussa ja kesästä saakka on sen taidon jo osannut. Vähän jo itse hoksaa ottaa vauhtiakin ja aina tartteis olla melkein yhtä kovat vaudit kun isoveljellä. No, tässä toissailtana sitten kokeili irrottaa kädet vauhdista ja tuli voltilla suoraan mahalleen jäiselle hiekalle ja leuka meni vereslihalle ja alahampaat alahuulesta läpi :/ Onneks ei pahemmin käynyt!!! Onneks suussa nuo haavat paranee nopeesti ja ei muutoin itseään loukannut. Pahastikkin olisi voinut käydä.
Tänään ruinasi taas kovempia ja kovempia vauhteja... ei näytä jääneen mitään kammoa kiikkua kohtaan.
Ilma on täälläkin kamala, loskainen ja ihan mielettömän liukasta!
Saa kieli keskellä suuta tuolla töpötllä, jottei turvallaan olisi.
Pottailu ei meilläkään tuota tulosta :( Millä tuon pojan saa tekemään sinne edes jotain?! Kyllä se istuu siinä ihan suht mielellään, vaan mitään ei tee.
Puhetta alkaa tulla nyt enemmän. Sanoja on aika paljon ja vielä enemmin niitä sinneppäin olevia. Usein sanoo aina jälkimmäisen tavun. Esim. Vauva ta = vauvan potta, Isi kä =isin kenkä, Äiti ka= äitin sukka. Saa nädä tartteeko maaliskuussa varailla sitä puhekontrolli aikaa.
Mutta mitäpä sitä puhumaan, kun kaikki ymmärtää muutenkin mitä hän haluaa ja tarkoittaa :) Elekieli on tällä pojalla aivan mahtava!
Mutta nyt kotitöiden kimppuun.
t. K@tju ja pojat
Nostelen tässä nopsaan ennen yöpuulle menoa..
Kyl maar me ny jännä muistetaan! On niin jännä tuo nimimerkki et jää mieleen.. ;) Pitää vissiin itekin alkaa kyseleen et muistattekos vielä meikää, kun tulee niin harvoin käytyä. Ja Rompsuko se on ihan tyystin hyljänny meitin? Täh?
En muista kysyikö joku muu jotain, mutta Truide höpisi noista lempiruuista ja täytyy sanoa, että pinaattiletut on meilläkin ollu se varmin nakki, joka uppoaa jopa aamu- tai iltapalasta. Kumma mikä niissä on, kun kaikkien mukulat syö niitä. Vai syökö..?
Muuten ihan tavallinen kotiruoka menee meidän perheessä läpi suurinpiirtein aina. Ja myönnän kyllä turvautuvani eineksiin kun tulee kiire tai laiskuus iskee. Ruokaa se on sekin. Sanoo hän, joka söi tänään kaalilaatikkoa á la Pirkka! :)
Ja vielä puheesta, meidän muori sorauttaa kuuluvan ärrän ja melkein yhtä sujuvasti ässän. Sanoo myös r kun pitäisi sanoa d, esim. " kato äiti, mä kaaran maitoo!" . Muitakin huvittavia sanoja on, esim. makkari tarkoittaa näkkäri, hienosti tarkoittaa huonosti, mä haluun vetän= haluaa veden/vettä..
Juu ja uhmasta sen verran, että vähällä ollaan toistaiseksi päästy, vaikka tytön puheessa vilahtaa alituiseen mm. ei halua, haluaa, se on mun, anna mulle, älä ota jne. Meidän esikoisella oli aikoinaan sellainen uhma, että siitä selvittyämme kaikki on tuntunut suorastaan taivaallisen helpolta! Joten tunnen kyllä suurta sympatiaa kaikkien uhmakkaiden lasten vanhempia kohtaan. Huh..
Mutta nyt on painettava lanttu petiin, muuten ei aamulla paljon naurata. Hyv yötä siis kaikki maatuskaiset!
Pähkis
ps. Truide kuin sä sit arvasitkaan et matkataan kesällä just Kreikkaan.. nam! :)
Meillä vuosi vaihtui tosi hyvin ja Jesse oli koko päivän tosi ihana ja reipas ja mulle tuli ihan ikävä kun Jesse meni nukkumaan, olis tehny mieli vaan halailla sitä poikaa :)
Meillä oli yks paketillinen raketteja ja ammuttiin ne siinä puol kasin pintaa ja Jesseä vähän jännitti, puristi välillä silmiä kiinni mutta katto kumminkin kun raketti lähti. Hoki koko ajan että pommi. Yölläkin kun kävin korjaamassa Jessen asentoa sängyssä niin heräs sen verran että sanoi vaan pommi ja jatkoi unia.
Harmittaa kun mies palaa töihin huomenna ja yks mamma kaveri alottaa kans työt huomenna :( kyllä harmittaa, onneks on viel yks mamma kaveri joka on kotosalla.
Onko muille muuten tullu käsky mennä 2½v kontrolliin puheen takia? Meille sanottiin neuvolassa että tarvittaessa, tässä nyt käydään Ellan kanssa kuukauden välein siellä ja Jesse on mukana niin siinä kai se samalla seuraa Jesseäkin mutta haluisin kyl ottaa puheeks jo ton puheen. Hirveesti Jesse yrittää sanoa sanoja ja lauseitakin yrittää mutta selvää en kaikesta saa :(
Jouluaattonakin kun Jesse sai Elias veneen lahjaks niin sen kanssa se leikki niin kovasti ja puhua papatti omaa kieltään niin että hyvä jos välillä sai henkeä vedettyä :) harmittaa et en ottanu videolle sitä leikkiä, olis ollu kiva kuunnella sitä juttua myöhemminkin.
Jesse nyt parahti itkemään, tarvii mennä lohduttelemaan kun ei näköjään itekseen rauhotu.
Nyt mammat pinoilemaan uuden vuoden kunniaksi. Ja Romi älä säkään hylkää meitä.
T. Silja