Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haikaranpesä on epäreilu systeemi natsasaksan malliin

Vierailija
01.01.2008 |

Minusta on käsittämätöntä, että julkisessa terveydenhoidossa pidetään yllä näin epäreilua systeemiä. Terveet ja virheettömät synnyttäjät valikoidaan eri osastolle, ja heille tarjotaan monikertainen määrä valmennusta ja muuta informaatiota.



Miksi kaikilla ei ole samaa mahdollisuutta? Tavallisella synnytys/lapsivuodeosastolla ja Haikaranpesässä on aivan eri meininki.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin sentään raskaana jo puolessa välissä...:x

Vierailija
2/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikarassa 2 valmennuskertaa ja samoin neuvolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennuksia tai infoa ei saa sen enempää kuin neuvolavalmennuksessakaan.

Vierailija
4/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-riskisynnyttäjän? Vesialtaat ja synnytystuolit vaan tänne kiitos! Mitä väliä, vaikka lapsi perätilassa tai tulossa kolmoset.

Vierailija
5/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos onnistui pääsemään sisään, oli perhehuone varma

Vierailija
6/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minulla on perussairaus, olisin mielelläni kuullut fysioterapeutin ajatuksia tai harjoitellut ohjatusti hengitystekniikkaa. Samat hommat siellä synnyttämässä pitää tehdä, olipa joku sairaus tai ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vanha systeemi.

Vierailija
8/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen puhelimessa tiedusteli ensimmäisenä painoani ja pituutta, laski siitä sitten indeksin ja totesi nuivasti, että valitettavasti heille ei oteta ylipainoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettiin vain, että astma on hyvin lääkkein hallinnassa ja eikun tervetuloa. Uskokaa nyt, että terveydenhuollon ammattilaiset osaavat määritellä riskiraskauden.

Vierailija
10/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on haikaranpesä?



t. me maalaiset :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sinulle selitettiin? Minä en jaksa ainaista määkimistä ylipainon tuomista vaaroista! Itse olen ollut reilusti ylipainoinen ja saanut täysin turvallisesti neljä lasta, joten minua ainakin tuollainen painorasismi loukkaisi ja raskaasti!

Vierailija
12/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 24v kahden lapsen NAISTENKLINIKALLA SYNNYTTÄNYT... toinen oli tosin riskiraskaus ja olin osastolla 3 viikkoo sisällä ennen synnytystä.. HUIPPU SAIRAALA täytyy sanoa, parhaat kätilöt ja lääkärit! Ei kiinnosta kylvyt tai seinien värit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

13

Vierailija
14/83 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilta Suomessa synnyttäviltä.

Vierailija:


En varsinaisesti ymmärrä " syrjimistä" esim. ylipainon takia, mutta jos he sen pystyvät terveydellisistä syistä perustelemaan niin kai se sitten on ok. Mutta tämä kohta ainakin on laiton:

" Edellytämme myös suomenkielen taitoa ainakin toiselta vanhemmista.

Mahdollinen tulkki tulee hankkia itse. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..onhan Kättärillä niitä hätätapauksia muutenkin ja Naistenklinikka ihan vieressä! :( Pakko muuten sanoa, että ylipainosta huolimatta raskauteni sujui upeasti ja vauva syntyi terveenä...vähän jäi harmittamaan, vaikka tavallinenkin osasto oli todella ihana!

Vierailija
16/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä " jouduin" kättärillä haikaranpesään synnyttämään, kun muualla ei ollut tilaa...

Johtui tietty siis siitä, että olin hoikka jne.?! ;)

Vierailija
17/83 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa keskustella tulevasta synnytyksestä jonkun HP:n kätilön kanssa, mutta eihän sitä voi ikinä tietää kuka silloin on työvuorossa, kun itse menee synnyttämään. Luulisin, että halutessaan myös muissa sairaaloissa ja muilla osastoilla voi jutella toiveistaan jonkun kätilön kanssa etukäteen.

Vierailija
18/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne siellä Hpesässä ovat sitä ihan tuulesta temmanneet, vaan eiköhän kyseessä ole tutkittu tieto.

Vierailija
19/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin kiinnoostaa et mix ne ei ota yhtään riskisynnyttäjiä?

Vierailija
20/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

25: hyväksyn asian, mutta enemmän pitäs myös kertoa mitä riskejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme