Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä evakkojen jälkeläisiä? Mistä päin sukusi on lähtöisin?

Vierailija
31.12.2007 |

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne itseäni karjalalaiseksi, olen hiljainen ja hitaasti lämpiävä ;-)

Vierailija
22/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappani isä oli (ei aivan satavarmaa tietoa) Tervajoelta, siis rajan takaa ja pappani Viipurin Sorvalista. Isäni Hyrymäestä ja minä Lauritsalasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, en ole ortodoksi, mutta isoisäni kyllä oli. Mm. isä Mitro on samaa sukua kuin minä.

-11-

Vierailija
24/48 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilta puolilta. Juuria on Säkkijärveltä (Paakkala) ja Vahvialasta.

Vierailija
25/48 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kolme neljäs osaa karjalalainen,,, andreasta ainakin...

Vierailija
26/48 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinin on kotoisin Outokummusta eli ei ihan sieltä oikeasta Karjalasta, mutta läheltä kuitenkin. Kyllä, minulla on joitain piirteitä, joita katsotaan karjalaisiksi. Tällä hetkellä olen töissä, missä on venäläisiä. Olen miettinyt, johtuisiko näistä juuristani, että jotenkin olen sopeutunut yhteistyöhön heidän kanssaan harvinaisen hyvin.

Vierailija
27/48 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini äiti on muuttanut evakkona Koivistolta tänne Länsi-Suomeen, ja hänen äitinsä ja isänsä + heidän sukunsa muuttaneet Koivistolle Siperiasta - joten meissä virtaa mongolien veri ;D

Muistan äitini kertonee´n kun saivat kirjeitä isomummun siskolta Siperiasta!

Äitini isä myös muuttanut Karjalasta Hämeenlinnan kautta Länsi-Suomeen.

Tunnen tietyllä tavalla olevani Karjalan/Mongolien perillisiä. Meillä esim. näkyy (sekä äidilläni, mammallani ja itselläni sekä lapsillani) edelleen silmissä tietty " ominaispiirre" mikä näkyy myös noissa Siperian asukeissa!

Vierailija
28/48 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Äitini äiti on muuttanut evakkona Koivistolta tänne Länsi-Suomeen, ja hänen äitinsä ja isänsä + heidän sukunsa muuttaneet Koivistolle Siperiasta - joten meissä virtaa mongolien veri ;D

Muistan äitini kertonee´n kun saivat kirjeitä isomummun siskolta Siperiasta!

Äitini isä myös muuttanut Karjalasta Hämeenlinnan kautta Länsi-Suomeen.

Tunnen tietyllä tavalla olevani Karjalan/Mongolien perillisiä. Meillä esim. näkyy (sekä äidilläni, mammallani ja itselläni sekä lapsillani) edelleen silmissä tietty " ominaispiirre" mikä näkyy myös noissa Siperian asukeissa!

Vierailija
29/48 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mussa on selvästi jotain Karjalaista :)

Vierailija
30/48 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä on kuultu niiiin paljon, että olen useasti toivonut, että oispa räjähtänyt koko p*ska niin ei tarvitsisi haikailla.

Onneksi kuukausiliitteessä oli kuva Viipurista, jos se olisi jäänyt suomalaisille. Oli Tiimaria, 70-luvun tasakattorivaria, Shellin bensistä ja R-kioski. Se vapautti paljon. Jos se olisi suomalaisten käsissä, se olisi siisti ja ruma. Nyt se on vanha ja rapistunut.

Vierailija
31/48 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koen olevani karjalainen (ja sitähän voi olla vaikkei olisi suvussa ketään rajan takaa kun eihän sentään ihan koko Karjalaa menetetty).

Suren Viipurin menetystä ja haaveilen sen (ja muun luovutetun alueen) palautuksesta, vaikka tiedostan tilanteen ongelmallisuuden ajatellen Viipurin nykyistä väestöä ja mm. maapohjan saastuneisuutta ja infrastruktuuria.

En koe, että karjalaisuuteni olisi auttanut minua tulemaan toimeen kohtaamieni venäläisten kanssa. Oikeastaan päinvastoin. Venäläinen suorasukaisuus on saanut minut itku- ja nauruherkkänä monesti itkemään.

Pidän juuriani tärkeinä ja osallistuisin mielelläni samanhenkistä porukkaa kerääviin tilaisuuksiin, mutta niitä ei täällä juuri järjestetä ja Karjala-talolle Helsinkiin on pitkä matka.

Vierailija
32/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

nyt repesin :D

yhtenä yönä toinen hevosista hirtti itsensä

Voi hevosen henkistä tuskaa. Jättikö viestin?

Vierailija
34/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa sukua Seppäsiä. Ollaan varmaan jotain sukua, siellä oli vissiin vähän pienet piirit ;)

Vierailija
35/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani karjalainen. Olen käynyt heidän kotiseudullaan pari kertaa, ilman suuria tunnekuohuja.

Vierailija
37/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne itseäni karjalaiseksi.

Vierailija
38/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin puhuu kyynelsilmin kodistaan. Mummoni suku on kotoisin Sortavalan läheltä. En varsinaisesti tunne olevani karjalainen, mutta mummoni kanssa ollaan kovin samansorttisia, kovia puhumaan ja nauramaan ja toisaalta myös itku on herkässä... eli kai tuon karjalaisen veren virtaamisen minustakin huomaa...

Vierailija
39/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosalmesta ovat isovanhempani tulleet.

Vierailija
40/48 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinkertaisesti Jääskestä tulleiden jälkeläisiä.