Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä evakkojen jälkeläisiä? Mistä päin sukusi on lähtöisin?

Vierailija
31.12.2007 |

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

persjalkaisuus, laulutaito, karjalainen innostus leipomiseen ja käsitöihin mutta siihen se sitten jääkin, ja ei kiinnosta isovanhempien jutut juurikaan niin että muistaisin edes kaikkia yksityiskohtaisesti kun ei tarvitse joka päivä kuunnella. Kaikella kunnioituksella, mutta on omakin elämä ja niin se pitää ollakin. :)

Vierailija
42/48 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäsosa Kirvusta. En koe olevani karjalainen, mutta koen, että juureni ovat siellä. Kun kysytään, mistä olen kotoisin, tekisi mieli sanoa, että Karjalan kannakselta. En koe pääkaupunkiseutua kohtaan mitään kodintunteita, asun vain täällä. Lisäksi olen monesti surrut sitä, kuinka alue on menetetty ja mitä sukuni on kokenut tuon vuoksi (ei ole ollut ihan helppoa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, suku on äitini puolelta lähtenyt Viipurista evakkoon. Oli kuulema ainoastaan " toinen käsi tyynynä ja toinen peittona" kun hevoskyydillä tulivat. Paljon on kuultu Monrepoon puistosta ja muutenkin sen aikaisesta elämästä. Isän suku on ensin pohjoisemmasta, mutta sittemmin Helsingistä, Oulunkylästä, jonne evakkoväkikin oli tullut ja siitä on alkanut.

Vierailija
45/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/48 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/48 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen myös käynyt lapsena kahdesti isäni kotipaikalla, erittäin kaunista seutua.

Vierailija
48/48 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asunut siis nykyisen Suomen puolella. Äitini suku nykyisen Suomen rajojen sisäpuolelta, mutta koen kyllä olevani " Suomen karjalainen" . (sitähän sanotaan, että " ei Suomen nykyiset Karjalat mitään oikeaa Karjalaa olekaan" .)