Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinä pidät aitoa kotiäitiä luuserina?

Vierailija
31.12.2007 |

Onko halu kasvattaa ja olla omien lapsien kanssa ne nopeasti kuluvat ensimmäiset vuodet sinusta luuserin leiman ansaitsevia?

Miksi sinusta kotiäitys on luuserin hommaa?

Minä olen kotona vain ja ainoastaan sen takia että minusta pienen lapsen paikka ei ole kenenkään muun kun äidin tai isän hoivissa ensimmäiset vuodet. Tekeekö tämä rakkaus lapsiani kohtaan minusta luuserin?

Ja jos joku nyt kysyy ammattia niin kysyn vaan että miten se tähän liittyy? Raha ja rakkaus omaa lasta kohtaa, voiko niitä verrata?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaamiseen ei varmaan kauankaan mene sillä olen ollut jo 5 vuotta kotona ja pikku2 täyttää 3 piakkoin.

Tarkoitin tuon edellisen kommenttini herjaksi jos joku ei ymmärtänyt.

Vierailija
2/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tuntemani aidot kotiäidit ovat kotona, koska eivät halua eivätkä uskalla mennä töihin. kotiäitiys on ok, jos esim. enemmän kuin 3 lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Helpompi olisi pistää lapset hoitoon ja mennä töihin!

tämä on varmasti kommentti ihmiseltä, joka ei ole ollut työelämässä ollessaan ÄITI.

mitä helppoa on herätä klo 6 ja raahata lapset päiväkotiin klo 7. tehdä 8 tunnin työpäivä, sitten kaupan kautta kotiin, päivällinen, siivoukset ja laatuaikaa lapsille??? Hoida siinä sitten joissain välissä itseä, parisuhdetta ja ystävyyssuhteita...

Vierailija
4/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona kuuden alspen aknssa yhteensä 12 vuotta, eripituisissa jaksoissa ja töissä aina välillä ja kyllä kotona olo on lomailua verrattuna siihen, että käy töissä ja sitten vielä hoitaa kotihommatkin. Herää joka aamu aikaisin, stressaa työasioista jne. Mutta pakko se suurimman osan ihmisistä on mennä töihin, jos ei halua yhteiskunnan elätiksi ruveta.

Vierailija
5/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.Prinsessa

Vierailija
6/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko siis 99% maailman naisista luusereita ja laiskoja pummeja?

Vierailija
7/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa äidit tekevät montaa työtä kun ei sosiaaliturvaa tunneta. Isovanhemmat hoitavat lapsia, lapset menevät jo 3-vuotiaina kouluun aj viettävät siellä monta tuntia.

Vierailija
8/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis toisten ihmisten tienaamilla rahoilla. toki jos sinulla on tarpeeksi rikas mies tais uku niin ok, mutta jos minun pitää tehdä töitä, että sinä voit olla kotona kun et vaan ajksa mennä töihin niin onko oikein?

Vierailija
9/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkaa tutustumaan elämään keski-euroopassa.." kotiäitinä" on mukava olla kun yhteiskunnan rakenne ja arvostus on erilainen..ja varsinkin kun mies ansaitsee niiiin hyvin, ettei minun kannata mennä palkkatöihin (töitä kyllä riittää niin kotona, lasten koulupiirissä&lastentarhassa yms...)

hyvästä koulutuksesta huolimatta olisin tyhmä, jos kokopäivätöihin menisin..ehkä muutaman tunnin viikossa voisin ajatella...!

Vierailija
10/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän täytyy käydä töissä..Mutta heitä on jostain syystä ystäväpiirissämme vähän.

54

Vierailija
11/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olisi tyhmää mennä töihin ? luulen että monelle naiselle työ on muutakin kuin että saadaan leipää pöytään, työ voi olla myös mielenkiintoista ja tarjota paljon mitä ei kotona olemalla saa. tunnen monia ns. keski-euroopan äitejä jotka palaa töihin kun vauva on vain muutaman kk ikäinen, valintakysymys tämäkin.

Vierailija
12/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tarvi mennä töihin. 3 noita tossa jo onkin ja lisää saa tulla! Ja hitot mä teidän arvostuksesta,enpä haluaisikaan arvostusta itseäni huonommilta ihmisiltä. Riittää kun itse arvostan itseäni kotiäitinä!

Vierailija
13/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sellaisia, jotka eivät saisi töitä tai eivät siellä pärjäisi esim. mielenterveysongelmiensa vuoksi. joten kaikki tuntemani kotiäidit ovat vähän reppanoita. osalla on kyllä akateemista loppututkintoa ja lisuriakin, opiskeltu kyllä on mutta töissä ei koskaan ole oltu.

toki voi aidosti valita kotiinjäämisenkin, mutta minun tuntemieni kotiäitien kotona olon on pikemminkin elämä valinnut heidän puolestaan.

Vierailija
14/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että jokainen kotiäiti menee varmasti töihin jossakin vaiheessa? Et ole ilmeisesti ollut työttömänä, suomi on sellainen maa ettei moneksi vuodeksi kotiin voi jäädä lorvailemaan jos vanhin lapsi on 3vuotta. Sen jälkeen olet väkisinkin työtön työnhakija ellet omista sitten hyvin rikasta miestä ja tule toimeen ilman työttömyyskorvausta ja muita kelantukia.

Ei kukaan voi olla esim. 20vuotta kotona ellei tosiaan sitä rahaa ole enemmän kun tarpeeksi!

Vierailija
15/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ihan ymmärtänyt täysin pointtiasi ap...eli oliko tarkoitus pönkittää " aidon" kotiäidin asemaa erottamalla aidosta epäaito kotiäiti (mikä se on?). Eli onko aito kotiäiti äiti, jolla ei ole koulutusta eikä työpaikkaa odottamassa ja epäaito kotiäiti (joka ei siis ole aito), jolla on koulutus ja ura odottamassa?

Vierailija
16/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hoitaa lapsia! Vai ovatko esim. perhepäivähoitajatkin luusereita, eiväthän hekään " muuta" tee... (Tietenkin on eri asia hoitaa yhtä tai kahta kuin neljää, mutta silti.)

Ärsyttää tuo valitus " kotiäidit ovat kotona muiden kustannuksella" eivätkä elätä itseään. Kotihoidontuki ei todellakaan niin iso ole, että siinä kovin muut kärsisivät! Paljonkohan yhteiskunta tukee jokaista päivähoitopaikkaa?? Siis jos vanhemmat maksavat päivähoidosta parisataa euroa per lapsi, (vai mitä ne summat tarkalleen ovat) niin paljonkohan ovat todelliset kustannukset?

Olen 34-vuotias, lapseni täyttävät pian neljä ja kaksi. Minulla on yliopistokoulutus. Vakipaikkaa minulla ei ole, mutta teen töitä kotoa käsin hyvällä tuntipalkalla esim. lasten nukkuma-aikoina.

Minulle on tarjottu töitä, mutta en halua laittaa lapsiani päiväkotiin. Haluan olla kotiäiti. Töitä saan heti kun haluan.

Kukin tehköön niin kuin lapsilleen ja itselleen parhaaksi näkee.

Vierailija
17/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kolmen vuoden välein kun kotihoidon tuki on loppumassa, on uuden lapsen syntymisen aika. muuten joutuisi ottamaan työtön-nimikkeen, mutta lisälapsen tekemällä voi olla kunniakkaammin kotiäiti.

kyllä se olisi kova paikka lähteä olemaan peruspäivärahalla, kun samalta kurssilta valmistuneilla ystävillä on ns. ura. silloin juuri kerrotaan, että lapseni varhaiskehityksen tukeminen on minulle ensiarvoisen tärkeää jne.

t. 59

Vierailija
18/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun siis ihan korkeasti koulutetuista ihmisistä, kuten itsestäni. Aina olen ollut ns. akateemisesti fiksu (hyvät arvosanat koulussa ja yliopistossa), mutta en ole laisinkaan urasuuntautunut tyyppi vaikka toki töitä olen tehnytkin.

Hoidin lapsia vajaa 3-vuotiaiksi kotona, ja sitä ennen olin töissä useamman vuoden ja sen jälkeenkin reilun vuoden, mutta harkitsen nyt mahdollisuutta jäädä kotiin joksikin aikaa - miehen tulot sen mahdollistaisivat. Huolehtisin kodista, lapsista ja mahdollisesti opiskelisin lisää ja/tai kehittelisin mielessäni olevaa yritysideaa. Ilman siis uuden lapsen " tekemistä" , millään yhteiskunnan tuilla en halua elellä.

Minä ainakin olen työelämässä nähnyt ja kokenut sellaista, että suoraan sanoen kaikki illuusiot ovat karisseet mitä tuohon ns. uraan tulee. Raha se on mikä ratkaisee ainakin yrityspuolella, yhden sun toisen olen nähnyt väsyvän epäinhimillisiin työtaakkoihin ja tulosodotuksiin, samalla lapset väsyvät pitkiin päiväkotipäiviin ja alituiseen kiireeseen. Ja puhun nyt ihan normaaleista ihmisistä, tässä tapauksessa enimmäkseen akateemisista. Mutta hei, ehkä me sitten olemmekin niitä " mielenterveysongelmaisia" ;) Vai voisikohan olla, että yhä useampi meistä on herännyt pohdiskelemaan vähän vakavammin elämänsä mielekkyyttä ja sitä mikä on tärkeää?

Vierailija
19/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki päivähoitopaikka maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin kotihoidontuki, mutta työssäkäyvät maksavat myös veroja, joilla tuo erotus poistuukin.

ja valitettavasti on myös niin, että lasten koulutus riippuu paljon myös vanhempien koulutuksesta. Eli sillä mitä vanhemmat tekevät on paljon merkitystä sille mitä alpsista tulee. tutkimuksetkin osoittavat,e ttä köyhyys ja kouluttamattomuus periytyy.

Vierailija
20/63 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää, että äideillä on koulutus ja sitä akutta enemmän mahdollisuuksia valita mitä haluavat tehdä.

olen aikaisemminkin kertonut tuttavastani, jolla viisi lasta ei mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta,e i päivääkään työkokemusta ja ikää kuitenkin yli 30. Ei ehkä kovin haluttua tavaraa työmarkkinoilla. ja kuitenkin valittaa ettei aio mennä huonolla apalkalla

töihin. on niin samperin epärealistiset kuvitelmat. Valittaa koko ajan kun rahat loppu. Asuvat vuokralla tosi ahtaasti noin 80 neliötä seitsemällä ihmisellä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän