KIRJOITA OMALLA MURTEELLASI? OV
Voitteko te kaikki syödä samaa ruokaa, vai onko joku allerginen jollekin tai ei jostain muusta syystä voi syödä. Otatko sinä perunoita, kastiketta ja leipää? Haluatko sinä juustoa, kurkkua ja tomaattia? Minä menen kohta ulos, tuletko sinäkin?
Mää:
Voitteko te kaikki syyä sammaa ruokaa, vai onko joku allergine jollekki tai ei jostai muusta syystä voi syyä. Otakko nää pottuja, kastiketta ja leipää? haluakko nää juustua, kurkkua ja tommaattia. mää mee kohta ulos, tuukko nääki?
Heleppo arvata missäpäin asun. :D
Kommentit (34)
joutuu oikeen miettiin, et miten sen puheessaan sanoo. Kyl mäkin kirjotan murteella, mut " siistityllä" sellasella.
Voittekste syödä samaa ruokaa, vai onks joku allerginen jollekin, tai ei jostain muusta syystä voi syödä. Otatsä perunoita, kastiketta ja leipää? Haluutsä juustoo, kurkkuu ja tomaattii. Mä meen kohta ulos, tuutsäkin.
Missäs päin mä asun?
Vierailija:
Voitteko te kaikki syödä samaa ruokaa, vai onko joku allerginen jollekin tai ei jostain muusta syystä voi syödä. Otatko sinä perunoita, kastiketta ja leipää? Haluatko sinä juustoa, kurkkua ja tomaattia? Minä menen kohta ulos, tuletko sinäkin?Voittekste kaikki syödä samaa ruokaa, vai onks joku allerginen jollekkin tai ei jostain muusta syystä voi syödä? Otaksä perunoita, kastiketta ja leipää? Haluuksä juustoa, kurkkua ja tomaattia? Mä meen kohta ulos, tuuksäkin?
Voitteko te kaikki syödä samaa ruokaa, vai onko joku allerginen jollekin tai ei jostain muusta syystä voi syödä. Otatko sinä perunoita, kastiketta ja leipää? Haluatko sinä juustoa, kurkkua ja tomaattia? Minä menen kohta ulos, tuletko sinäkin?
Voikte kaik syäd samaa ruakka vai onk joku allegine jollekki tai ei muute vaa voi syäd? Otaks perunoit, kastiket ja leippä? Haluaks juustoo, kurkkuu tai tomaattii? Mää menen koht ulos, tuleksääki?
Tää onki hauskaa =)
Vierailija:
Voittakos te kaikki syyä sammaa ruokaa. vai onko joku allerginen tai ei muuten vain voi syyä. Otaks sie pottuja, kastiketta ja leipää? Haluakko sie juustoa, kurkku ja tomattia? Mie meen kohta ulos, tuleksie
Voittekste kaikki syödä tätä samaa safkaa, vai onks jollain allergiaa tai muuten vaan rajotteita? Otaksä perunaa, kastiketta tai leipää? Haluutkos juustoo, kurkkuu ja tomskuu? Mä painun koht pihalle, tuutko messiin?
Vierailija:
Voitteko te kaikki syödä samaa ruokaa, vai onko joku allerginen jollekin tai ei jostain muusta syystä voi syödä. Otatko sinä perunoita, kastiketta ja leipää? Haluatko sinä juustoa, kurkkua ja tomaattia? Minä menen kohta ulos, tuletko sinäkin?Mää:
Voittako te kaikki syöjä samaa ruokaa, vai onko joku allerginen jollekki tai ei jostain muusta syystä voi syä. Otakko sää perunoita, kastiketta ja leipää? Haluakko sää juustua, kurkkua ja tomaattia? Mää meen kohta ulos, tuukko sääki?
Voittekste kaikki syyä samaa ruokaa, vai onks joku allerginen jollekki tai ei jostain muusta syystä voi syyä. Otaksä perunoita, kastiketta ja leipää? Haluuksä juustoo, kurkkuu ja tomaattii? Mä meen koht ulos, tuuksäki?
Vierailija:
Voitteko te kaikki syödä samaa ruokaa, vai onko joku allerginen jollekin tai ei jostain muusta syystä voi syödä. Otatko sinä perunoita, kastiketta ja leipää? Haluatko sinä juustoa, kurkkua ja tomaattia? Minä menen kohta ulos, tuletko sinäkin?voittako työ kaikki syyvvä sammoo ruokkoo vai onko joku allerkine jollekki tai ei josttai muusta syystä voi syyvvä. Otatsie perunoita, kastiketta ja leippee? Halluutsie juusttoo, kurkkuu ja tommaattii? MIe mänen kohta pihalle, tuutsie?
Pohjois-Karjalassa on monen moista murteen väännöstä ja käännöstä,riippuu paljon siitäkin asuuko esim. lähellä savon aluetta, silloin menee helposti sekaisin savolaisten kanssa, joskus tuntuu että osa sanoista keksitään siinä puhuessa.
Voittekste kaikki syyä samaa ruokaa, vai onks joku allerginen jollekki tai ei jostain muusta syystä voi syyä. Otatsä perunuoit, kastiket ja leipää? Haluutsä juustoo, kurkkuu ja tomaattii? Mä meen koht ulos, tuut säki?
Voittako te kaikki syyä sammaa ruokaa, vai onko joku allergine jollekki tai ei jostain muusta syystä voi syyä. Otaksie pottuja, kastiketta ja leipää? Haluaksie juustoa, kurkkua ja tomaattia? Mie meen kohta ulos, tuuksie?
" Voitteko te kaikki syödä samaa ruokaa, vai onko joku allerginen jollekin tai ei jostain muusta syystä voi syödä. Otatko sinä perunoita, kastiketta ja leipää? Haluatko sinä juustoa, kurkkua ja tomaattia? Minä menen kohta ulos, tuletko sinäkin?"
" Voitteko te kaikki syödä samaa ruokaa, vai onko joku allerginen jollekin tai ei jostain muusta syystä voi syödä. Otatko sinä perunoita, kastiketta ja leipää? Haluatko sinä juustoa, kurkkua ja tomaattia? Minä menen kohta ulos, tuletko sinäkin? "
Voittako työ kaikki syyvvä sammoo ruokkoo, vai onko jollai allerkioita jollekkii vai eikö josttain muusta syystä voi syyvvä. Otatko sinä perunnoo, kastiketta ja leippee? Halluutko sinä juusttoo, kurkkuu ja tommaattia? Minä mänen kohta pihalle, tuutko sinä?
savo tosiaan jonkin verran vaikuttaa.
Voitteko te kaikki syojä sammaa ruokaa vai onko joku allerginen jollekin tai jostain muusta syystä voi syöjä. Otatko sää pottuja, kastiketta ja leipää? Haluatko sää juustua, kurkkua ja tomaattia? Mää meen kohta ulos, tuutko sääki?