Naapuri tuli ja haukkui, jouluvaloista, uhkasi poliisilla.
Viikonloppuna saatiin valoletkut asennettua takapihalle ja oven edessä oleviin suuriin kartiotuijiin. Nyt naapuri tuli ja uhkasi repiä letkut alas, kun ne häiritsevät hänen yöuntaan, valo kuulemma tunkeutuu hänen silmiinsä sälekaihdintenkin läpi eikä saa nukuttua. Kuulemma jos en poista, hän tekee poliisille ilmoituksen kotirauhan häirinnästä.
Onko mun poistettava letkut, onko naapurilla oikeus puolellaan? Asutaan rivitalossa. Onko mulla oikeus soittaa poliisille, jos naapuri repii letkut alas tai tuhoaa ne?
Kommentit (73)
Meiilä on 14 asunnon rivariyhtiö ja periaatteessa hommat joidetaan itse, kukin omalla tontillaan ja talkoilla.
ap
Sellainen nyt ainakin joka taloyhtiöstä löytyy. Ja se tietää isännöitsijänkin, jos teillä sellainen on. Aika usein on, kun harva taloyhtiö ihan itse hoitaa esim. kirjanpitonsa...
Meillä oli naapuri, joka väitti että katselemme häntä ikkunan läpi kun hän vaihtaa vaatteitaan... itse yleensä vedän verhot eteen, eli huolehdin siitä että kukaan ei PÄÄSE näkemään. No tämä olikin paranoidi tyyppi.
Valitti sitä että muut kattoo häntä kun hän avoimen ikkunan edessä vaihtaa vaatteita.
Varmaan sellaiseen kompromissiin pystytte, että sammutatte ne yöksi, ettehän te silloin niitä itsekään katsele.
Niissä on ledivalot, jotka eivät vie käytännössä yhtään energiaa ja jatkuva räpsiminen kuluttaa niitä.
ap
Tätäkö tää rivitaloasuminen on. Muutettiin keväällä ja oikein etukäteen iloitsin että nyt voin laittaa pihaan kaikkea ihanaa koristetta aina kuhunkin juhla-aikaan.
Eikä poliisi sano mitään jos tekee ilmoituksen.
Huh huh, mitä naapureita.
Pidä valot päällä ja piste. Se on jokaisen oma asia.
Mekin kuunnellaan useita kertoja päivässä naapurin koiran haukkumista takapihalla ja sisällä, joka kuuluu läpi. Lähistöllä on muitakin valoja, joita pidetään päällä yöt päivät ja minusta se on kaunista, kun on muuten niin pimeääkin. Se helpottaa myös miehen töihinlähtöä aamulla kun on vielä pimeää.
ap
valoletkujesi vuoksi?
Meillä oli naapuri, joka väitti että katselemme häntä ikkunan läpi kun hän vaihtaa vaatteitaan... itse yleensä vedän verhot eteen, eli huolehdin siitä että kukaan ei PÄÄSE näkemään. No tämä olikin paranoidi tyyppi.
eikä siellä ole verhoja vaan sälekaihtimet. Net ovat aina ihan kiinni, päivin öin. Niiden lankarei'istä se valo kuulemma paistaa silmään.
ap
eikö pääasia että kumpikin tyytyväisiä, sinä ja naapuri?
ole aikuinen ja sammuta valot yöksi. Et niistä pysty nauttimaan ja ihailemaan yöllä ja lisäksi kuluttaa energiaa ihan turhaan
sopu sijaa antaa
eikä siellä ole verhoja vaan sälekaihtimet. Net ovat aina ihan kiinni, päivin öin. Niiden lankarei'istä se valo kuulemma paistaa silmään.
ap
Kas kun ei vielä vilkkuvat sellaiset.
Edessä on ihan neutraalit valkoiset, takapihalla sitten vihreät ja siniset. Tiedän ettei niistä värillisistä kaikki pidä, ja siksi laitoin ne pihalle, jota ympäröi aita. Mutta sekin on kuulemma paha asia että niitä on pihan puolella, koska naapuri näkee ne kun katsoo yläkerran ikkunastaan meidän pihalle.
Ja letkut ovat kyllä vanhat, mutta kas kun niissä on ne ledit, niin ne kestävät. En todella heitä toimivia pois, ja osta uusia energiatuhlaavampia tilalle.
ap
Jos minä tykkään jostain niin en kyllä pätkääkään mieti on tämä just nyt viimeisintä trendiä vaiko jo last season. Teen sen ilahduttaakseni itseäni enkä näyttääkseni muille että olen ajan hermolla.
Eilen mieheni meni soittamaan naapuri ovikelloa keskustellakseen valoasiastamme. Mies oli kotona, muttei avannut ovea. Tänään sitten tiputettiin meidän postilaatikkoon lappu, jossa mies sanoi tehneensä meistä ilmoituksen poliisille.
Nyt vain arvuutellaan, onko kyse valoista vai siitä että mies uskalsi soittaa ovikelloa ja näinkin häiritä naapurin rauhaa.
Kyllä on oikea sankari, mulle kuka olen kotona vauvan kanssa kyllä uskalletaan tulla rähisemään, mutta miehelle ei uskalla edes avata ovea ja sitten taas lappua kun auto pihasta poissa.
Kannattaisiko meidä ottaa yhteyttä taloyhtiöön?
ap