Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voin käsi sydämellä sanoa, että olen tyytyväinen elämääni ilman uutta ok-taloa, tila-autoa ja vuosittaisia ulkomaanmatkoja.

Vierailija
30.12.2007 |

Oikeastaan vähän ihmettelen, miksi tällaiset asiat ovat ihmisille niin tärkeitä. Minulle tärkeintä on hyvät ihmissuhteet ja jokaisen päivän eläminen mahdollisimman " hyvin" - itseään ja muita rakastaen. Kyllä minä sen talon ja autonkin voisin ottaa, kunhan niissä olisi mahdollisimman hyvin huomioitu ympäristöystävällisyys. Valitettavasti näin ei useinkaan ole.

Matkustelun perään taas en haikaile yhtään, koska nuoruudessa on tullut koluttua eri maailmankolkat, ja lasten kanssa on paljon kivempi lomailla kotimaassa.

Olenkohan ainoa laatuani?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veit jalat suustani=)

Vierailija
2/7 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haluan aina niin paljon kaikenlaista, että olen oppinut olemaan tyytyväinen ilman kaikkea haluamaani. Asioita on kiva haluta, ja joskus niistä jotain saadakin. Mutta olen myös ihan tyytyväinen vaikka en suurinta osaa saakaan. Ulkomaanmatkaa nyt kyllä suunnittelen. Omakotitalosta haaveilen, vaikka tosipaikan tullen en olisi varman haluttaisiinko sellaiseen. Tila-autoa en edes haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvot yhtä tärkeitä kuin Sinulle? Läheiset, terveys, koti. En usko, että kukaan huutaa hep, että kuule mulle on tärkeämpää talo, auto ja matkat.

Asiat on ei ole niin joko tai. =)

Vierailija
4/7 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran nuoruudessa on jo kolunnut eri maailmankolkat. Kaikilla ei ole ollut ehkä varaa tai muuten mahdollista reissata nuorena niin miksi ei voisi sitten reissata perheen kanssa. Itse en kyllä ole koskaan ollut reissuihmisiä en edes nuorena ole kolunnut maailmaa. Että minä voin käsi sydämellä sanoa, että en kaipaa matkustelua.

Ok-talo meillä tosin on mutta auto on tavallinen keskikokoinen henkilöauto.

Vierailija:

Oikeastaan vähän ihmettelen, miksi tällaiset asiat ovat ihmisille niin tärkeitä. Minulle tärkeintä on hyvät ihmissuhteet ja jokaisen päivän eläminen mahdollisimman " hyvin" - itseään ja muita rakastaen. Kyllä minä sen talon ja autonkin voisin ottaa, kunhan niissä olisi mahdollisimman hyvin huomioitu ympäristöystävällisyys. Valitettavasti näin ei useinkaan ole.

Matkustelun perään taas en haikaile yhtään, koska nuoruudessa on tullut koluttua eri maailmankolkat, ja lasten kanssa on paljon kivempi lomailla kotimaassa.

Olenkohan ainoa laatuani?

Vierailija
5/7 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelua tosin emme jaksa jatkuvasti, on mukavaa olla kotona perheen kanssa. Toisaalta jos jonnekin menemme, niin ennemmin suuntaamme samalla vaivalla sitten vähän kauemmaksi kuin kotimaan kohteeseen tai naapurimaihin. Toki lapsille on arvokasta kokea myös oman maan nähtävyydet ja elämykset, mutta kaikkea kohtuudella... Vieraissa kulttuureissa on oma viehätyksensä, mutta niitäkin koemme mieluummin harkiten kuin sata lasissa.

Minusta ap:n aloitus oli sikäli hyvä, että jokainen elämän perusarvot unohtanut kaipaa välillä herättelyä. Toisaalta en oikein käsittänyt, miksi nuo asiat pitää asettaa vastakkain...? Minulle ainakin elämässä tärkeintä on läheiset ihmiset ja muutenkin hyvät ihmissuhteet sekä juuri tuo " jokaisen päivän eläminen - - - itseään ja muita rakastaen" . Lisäisin siihen vielä, että: sekä elämää kunnioittaen ja Jumalaan luottaen.

Asumme uudessa, ympäristöystävällisessä omakotitalossa ja tila-auto meillä on käytännönsyistä. Ja yksi uusi tila-autokin kuluttaa vähemmän luontoa kuin kaksi vanhaa autonrämää... Matkustelussa käytämme lentokonetta aina harkiten, vaikka silti lentomatkat ovat perheemme suurin luontosynti. Kotimaassa käytämme paljon junaa, ja työmatkat teemme pääosin julkisilla. Emme varmasti ole mitään superekoihmisiä, mutta perusasioissa pyrimme ekologisiin valintoihin. Minusta tuntuu oudolta, että omakotitalo yms. materialistisemmat asiat rinnastetaan automaattisesti arvotyhjiöön :-/ Me käytämme paljon rahaa (ja jopa aikaa, joka on lapsiperheissä kortilla) myös hyväntekeväisyyteen. En käsitäkään, millä perusteella muuttuisin paremmaksi ihmiseksi, jos nyt luopuisin omakotitalostamme ja autostamme :O

Vierailija
6/7 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iden takia).

Terveisin perheenäiti Helsingistä

Vierailija
7/7 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tarvitsen paljon omaa tilaa ja rauhaa. Minullakin, perheenäidillä täytyy olla oma huone, jota en joudu jakamaan kenenkään kanssa (ja joka ei ole mikään kodinhoitohuone!), vaan johon voin lukkiutua karkuun muulta perheeltä. Uusi sen talon ei tarvi olla eikä se sellainen olekaan.

Tila-auton taas tarvitsisimme koska on 7-henkinen perhe. Varsinkin nyt kun ei enää saa kuljettaa samoissa vöissä. Nyt on kyllä 7-paikkainen auto mutta se on lisäpenkillinen Volvo ja meillä alkaa kohta kaikki olla liian isoja istumaan siellä takakontissa.

ulkomaanmatkoja en kamalan usein kaipaa. Itse olen käynyt viidesti ulkomailla elämässäni (kolme niistä Ruotsissa!). Lapsistamme kaksi on käynyt ulkomailla, toinen ruotsissa, toinen virossa.