Minua ahdistaa juttelu työvoimaviranomIsen kanssa
Ahdistuksen syy on se, että tajuan pelaavani peliä.
Kommentit (26)
Me muutkin pidetään roolimme. Kerromme muka toiveikkaasti haetuista työpaikoista.
Työvoimaviranomainen elää oikeistolaisessa vinoutuneessa kuvitelmassa eikä todellisessa maailmassa, jossa työtön elää.
Kukaan ei ole vieläkään saanut ainuttakaan työtä keskustelemalla jonkun tahon kanssa, joka ei palkkaa.
Ei se mitään peliä ole. Tavoitteena on tukea ja auttaa sua työllistymään. Ihan hyvä, että nykyään ei voi vaan rauhassa syrjäytyä tukia nostelemaan.
Missä sä pääset jutteleen niiden työvoimaviranomaisten kanssa, kun niitä ei ole enää?
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään peliä ole. Tavoitteena on tukea ja auttaa sua työllistymään. Ihan hyvä, että nykyään ei voi vaan rauhassa syrjäytyä tukia nostelemaan.
Tuet loppuu kun eläke, joka on pieni alkaa.
Osaan kertoa aina oikeat vastaukset ja olen lukenut lakipykälät. Taidan olla pian pätevä työttömän rooliin.
Tähän ei haittaa yliopistokoulutus ja muutaman vuosikymmenen työkokemus.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa työllistymään korkeintaan työpajaan 9€ päiväpalkalla.
Vierailija kirjoitti: tuolla
Kuinka tuo estää syrjäytymisen? Eikö syrjäytymisellä tarkoiteta, että ei ole palkkatöissä? Virasto ei palkkaa ketään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet loppuu kun eläke, joka on pieni alkaa.
Vasta eläkkeellä et tarvitse tukea.
Vierailija kirjoitti:
Osaan kertoa aina oikeat vastaukset ja olen lukenut lakipykälät. Taidan olla pian pätevä työttömän rooliin.
Höpö höpö. Luuletko, ettei me olla nähty ja kuultu ihan kaikki esitykset ja verukkeet, mitä maailmasta vain löytyy? Kyllä me nähdään aikalailla heti, että kyseessä on työnvieroksuja ja -välttelijä, vaikka kuinka takana olis yliopistokoulutus, työkokemusta ja suusta valuu pelkkää hunajaa tapaamisesta toiseen.
Olet yksi raskaimmista asiakastyypeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaa työllistymään korkeintaan työpajaan 9€ päiväpalkalla.
No se on kuule 90% tapauksista ihan omasta asenteesta ja panostuksesta kiinni. Aika moni on myös työllistynyt tai aloittanut esim. uuden ammatin opiskelun. Sit on teitä jotka ei voi tehdä mitään, kun kitistään vaan jostain työpajoista missä ei ole ikinä edes oltu, tai missä ite halutaan viettää aikaa vuodesta toiseen - oikeaa työntekoa vältelläkseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tuo estää syrjäytymisen? Eikö syrjäytymisellä tarkoiteta, että ei ole palkkatöissä? Virasto ei palkkaa ketään mihinkään.
Virastot palkkaa ihan koko ajan väkeä, senkus alat opiskella alaa ja haet.
Estää syrjäytymisen juuri siten, että autetaan etsimään joko a. opiskelupaikka tai b. jonkinlainen työ- tai työharjoittelupaikka, jos et itse sitä vielä ole pystynyt ominpäin hankkimaan. Ja jos sille opiskelulle tai työllistymiselle on jokin este, esim. sairaus, niin autetaan ohjautumaan hoitoon ja kuntoutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estää syrjäytymisen juuri siten, että autetaan etsimään joko a. opiskelupaikka tai b. jonkinlainen työ- tai työharjoittelupaikka, jos et itse sitä vielä ole pystynyt ominpäin hankkimaan. Ja jos sille opiskelulle tai työllistymiselle on jokin este, esim. sairaus, niin autetaan ohjautumaan hoitoon ja kuntoutukseen.
Sanoppa tuo 63 vuotiaalle työttömälle, mutta ai niin teidän mielestähän kaikki työttömät on 30v ikänsä työttöminä olleita työnvieroksujia, jotka vielä nostaneet ikänsä ansiosidonnaista päivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Luuletko, ettei me olla nähty ja kuultu ihan kaikki esitykset ja verukkeet, mitä maailmasta vain löytyy? Kyllä me nähdään aikalailla heti, että kyseessä on työnvieroksuja ja -välttelijä, vaikka kuinka takana olis yliopistokoulutus, työkokemusta ja suusta valuu pelkkää hunajaa tapaamisesta toiseen.
Olet yksi raskaimmista asiakastyypeistä.
Luuletko nyt ihan oikeasti tekeväsi työtä ihmisten työllistymisen eteen? Minä tiedän, ettet pysty. Jos itse kuvittelet pystyväsi, elät harhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa tuo
Älä sä huoli sitä, etteikö me osattaisi noita asioita huomioida. 63-vuotiaat ja sairaat kuuluu siiheen 10 prosenttiin, missä se työllistyminen ei oo enää juurikaan omissa käsissä ja voi olla vaikeaa yrityksistä huolimatta. Silti edes 63-vuoden ikä ei ole automaattinen este, jos asiakkaan oma asenne työllistymistä kohtaan on positiivinen ja terveys riittää. Tuon ikäisiä on lähtenyt vielä ihan jopa opiskelemaan (vaikka sitten omaksi iloksi), työpajalle (sekin omaksi iloksi ja ajanvietteeksi) ja jokunen ihan työelämäänkin (esim. soteala työllistää hyvin vielä jopa eläkeikäisiä).
Mutta joo, muistin juuri miksi en jaksa tuota työtä tehdä päivääkään. Sellaista negatiivisuutta ja valehtelua harvoin kohtaa missään muussa asiakasryhmässä, kuin mitä työttömien kohdalla. Tottakai siellä oli myös aivan ihania asiakkaita ja neutraaleita asiakkaita, mut liikaa niitä jotka vaan yksinkertaisesti ei halua tehdä mitään yhteiskunnan eteen.
Sama. Sitten on ne konsultit. Olen ikionnellinen, kun pääsen tästä kiristyksestä ja kiusaamisesta irti. Olen joku pelinappula tässä. Mun pitää hakea samaan aikaan töitä, kun opiskelen ja teen työharjoitteluita ILMAISEKSI. Luokaa sama järjestelmä, joissa työharjoitteluita tehdään EDES pienellä palkalla.
Ihan mielenkiinnosta odotan työkkärin tädin tarjoavan minulle töitä firmasta Y. Työkkärin tädin täytyy ensin tuhota setäkerho.
Kuinka niin?