Miehen käytös ihmetyttää
No tässäpä romaania näin perjantai illan ratoksi arvon palstaraadin ratkottavaksi. Tapasin miehen baarissa eräänä lauantaina kuukausi sitten. Juteltiin vähän aikaa ja hän pyysi numeroani mutta ilmoitti että hänellä on työmatka seuraavalla viikolla ja tämän takia hänestä ei vähään aikaan kuulu mitään. No, mies sitten tekstasi sen verran työmatkaltaan että saatiin sovittua treffit puolentoista viikon päähän baaritapaamisestamme. Sillä viikolla näimmekin sitten kahdesti ja sitä seuraavalla viikolla kahdesti. Seksiä oli ekaa kertaa kolmansilla treffeillä.
Olen ihmetellyt, miksei miehestä treffien välillä ole juurikaan kuulunut mitään, ei pistä tekstaria tai soita kuulumisia kyselläkseen. En toisaalta odotakaan jokapäiväistä yhteydenpitoa ja ehkä hän nyt ei vaan ole mitään turhanlörpöttelijätyyppiä. Mutta tällä viikolla miehen hiljaiselo on alkanut toden teolla ärsyttämään.
Tällä viikolla oltiin leffassa tiistaina (mies myöhästyi noilta treffeiltä 20 min. kun oli tekemässä kotona jotain muuta mikä vei huomion, ilmoitti kyllä myöhästymisestään ja oli pahoillaan). Noiden treffien jälkeen mies sanoi että "ollaan yhteyksissä" johon minä sitten ehdotin että hän voisi tulla mun luona käymään myöhemmin tällä viikolla. Mies siihen että hänelle saattais käydä to tai pe, katotaan. Kun miehestä ei sitten torstaihin mennessä ollut kuulunut mitään, ajattelin minä ottaa ohjakset käsiini ja laitoin to päivällä tekstaria että mulle kävisi mielellään perjantai että nähdään (mies oli tulossa ekaa kertaa mun luo, halusin valmistaa hyvän illallisen ja ajattelin et pe on enemmän aikaa kun ei sitten la tarvitse herätä aikaisin aamulla töihin ym.). Mies vastasi että hänellä on perjantaina menoa ja ehdotti että jos nähtäis lauantaina. Mä sit laitoin että se lauantaikin sopii, hän voisi tulla iltapäivällä/illalla mun luona käymään. Tähän mies ei vastannut mitään.
Tänään olenkin sitten siivoillut asuntoa ja käynyt ruokakaupassa ja alkossa hankkimassa vähän aineksia aikomaani huomista illallista varten. No, pari tuntia sitten mieheltä tuli viesti että huomenna vois nähdä päivällä, myöhemmin illalla hänellä on menoa.
Mua alko suututtaa niin paljon että valehtelin että mulla on päivällä menoa et ei sitten nähdä huomenna ollenkaan.
Ollaan siis nähty miehen kanssa vasta viisi kertaa baaritapaamisen jälkeen eikä vielä seurustella. Ei hän mulle tietenkään ole tilivelvollinen menemisistään enkä tietenkään oleta että hän tässä vaiheessa mun ehdoilla rupeaisi elämäänsä suunnittelemaan. Itsekään en haluaisi roikkua.
Ihmettelen vain miehen ristiriitaista käytöstä. Oon ajatellut että hän saattaa pitää mua vaan helppona hoitona kun jutustelummekin on pyörinyt melko lailla seksin ympärillä. Mielestäni hän puhuu aika paljon itsestään, ei siis juurikaan kysele mun kuulumisia.
Mutta, ekoilla treffeillä mies jopa puhui mitä kaikkea tekisimme tulevaisuudessa esmes kesällä ja kaikkein erikoisinta tässä sopassa on se, että kolmansilla treffeillä vietimme illan hänen tuttavapariskunnan kanssa lautapelejä baarissa pelaillen. Harvemmin sitä kait jotakuta random-hoitoa esitellään hyville ystäville..(?)
Eli vedinkö tänään koripallon nenuun liian hätäseen? Mies ei ole pariin vuoteen seurustellut, voiko hän vain olla niin "jäässä" että vaikuttaa vähän tökeröltä? Vai onko hän edes mielestänne tökerö, olenko se vain minä joka ylireagoin?
Taustatietoa vielä: Mies 33-v., minä 27-v. molemmat lapsettomia ja samassa kaupungissa asutaan. (Ja tänne vauva-palstalle tulin kun mielestäni täältä löytyvät aina kaikkein parhaimmat analyysit asiaan kuin asiaan:D)
Kommentit (50)
Olen ollut muutaman tuollaisen miehen kanssa. Sanoisin, että he's just not that into you, eli ei ole tarpeeksi kiinnostunut, eikä sinun kannattaisi jatkaa tuota. Jos hän ihan oikeasti haluaa olla kanssasi, hän ei vitkuttele tapaamisia saati tekstareihin vastaamista. Et sinä ole painostanut etkä vaikuttanut liian innokkaalta, siitä ei ole kysymys. Mutta miestä ei kiinnosta tarpeeksi. Älä haaskaa aikaasi häneen.
Vatvoin aikoinaan näitä tällaisia miehiä itsekseni ja kavereideni kanssa ihan loputtomiin ja tein jos vaikka minkälaisia luonneanalyyseja ja tulkintoja. Ehkä hänellä on kiire? Muita naisia? Pitäisikö seuraavaksi vastata niin-ja-niin? Oikeasti, ihan turhaa hommaa. Menin lopulta naimisiin miehen kanssa, jonka kanssa en pelannut yhtään mitään: puhuimme heti avoimesti ja molemmat halusivat olla toistensa kanssa, ja kaikki tuntui täysin luontevalta. Silloin minua ärsytti, että olin haaskannut aikaani pohtimalla miehiä, joiden kanssa oleminen oli yhtä turhautumista koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:54"]
Olen ollut muutaman tuollaisen miehen kanssa. Sanoisin, että he's just not that into you, eli ei ole tarpeeksi kiinnostunut, eikä sinun kannattaisi jatkaa tuota. Jos hän ihan oikeasti haluaa olla kanssasi, hän ei vitkuttele tapaamisia saati tekstareihin vastaamista. Et sinä ole painostanut etkä vaikuttanut liian innokkaalta, siitä ei ole kysymys. Mutta miestä ei kiinnosta tarpeeksi. Älä haaskaa aikaasi häneen.
Vatvoin aikoinaan näitä tällaisia miehiä itsekseni ja kavereideni kanssa ihan loputtomiin ja tein jos vaikka minkälaisia luonneanalyyseja ja tulkintoja. Ehkä hänellä on kiire? Muita naisia? Pitäisikö seuraavaksi vastata niin-ja-niin? Oikeasti, ihan turhaa hommaa. Menin lopulta naimisiin miehen kanssa, jonka kanssa en pelannut yhtään mitään: puhuimme heti avoimesti ja molemmat halusivat olla toistensa kanssa, ja kaikki tuntui täysin luontevalta. Silloin minua ärsytti, että olin haaskannut aikaani pohtimalla miehiä, joiden kanssa oleminen oli yhtä turhautumista koko ajan.
[/quote]
Tämä oli hyvin kirjoitettu.
Itseäni vituttaa suunnattomasti rttä annoin aikaani samanlaiselle ääliölle mitä itse kuvaat. Oikeasti annoin aikaa ja energiaa, olin hyvin ihastunut ja miehellä oli koko ajan toinen. Sattui valtavasti ja luottamus kärsibtodella paljon. Vieläkin toivun tuosta.
Toi viesteihin vastaaminen riippuu mun mielestä siitä että kuinka pitkä aika on tapaamiseen tai minkäluontonen asia on kyseessä. Jos tänään laittaisin kaverille viestiä että mentäiskö leffaan ens viikolla niin ymmärrän kyllä että vastaus vois tulla vasta huomenna tai ylihuomenna. Mut jos laitan viestiä vaikka aamulla että lähdetkö tänään illalla leffaan kahdeksan maissa niin olis aika tökeröä jos kaveri vastais puoli kasilta että no joo, voishan tota mennä (ellei sitten olis vasta silloin oikeasti huomannut viestiä). Mun mielestä ei siis ole kohteliasta juoksuttaa toista turhaan tai pitää toista passissa odottamassa kun itse miettii viitsiikö vaivautua. Itsekään en aina vastaa viesteihin heti mutta jos pitää jotakuta ihmisistä kiinnostavana ja tärkeänä niin ei se viesteihin vastaaminen tai tapaamisista sopiminen mun mielestä silloin kyllä jatkuvasti voi olla epämääräistä vitkuttelua ja perumisia, luulis jo peruskäytöstapojen sotivan sellasta vastaan.
Eli jos ollaan sovittu että tavataan to tai pe niin kyllä mun mielestä on vähän erikoista ettei torstaina puoleenpäivään mennessä mies ole ilmoittanut että kumpi päivä käy vai käykö kumpikaan. Tai no, jos oltais vähän pidemmällä niin vois ymmärtääkin spontaaniuden tapaamisissa mutta jos mies on tulossa ekaa kertaa mun luo niin ymmärrettävästi (?) tarvitsen vähän aikaa valmistautuakseni miehen ekaan vierailuun. Niinkuin teinkin, mikä sit menikin hukkaan.
Mut joo, oon jäänyt tän vuoden alusta työttömäksi ja mulla on liikaa aikaa analysoida näitä asioita. Ja ymmärrän että miehellä on työkiireensä, kaverinsa ym. Mä tosiaan taidan olla aika paljon ihastuneempi ku mies. Eli pistän jäitä hattuun mutta samalla kyllä muistan senkin että jos mies olis oikeesti kiinnostunut niin tuskinpa mun tarvis tätä viikonloppua roikkua jollain av-palstalla :D
ap
Joo, monesti näistä saa kuulla/lukea kun naisporukassa analysoidaan ja keksitään vaikka mitä tekosyytä miehen puolustukseksi. Kyllähän se kylmä totuus nyt vaan on että jos miestä kiinnostaa niin se ottaa yhteyttä ja haluaa tavata.
Siksi onkin ristiriitaista että itse vietän pe iltaa täällä analysoiden samoja asioita. Itsellä kun ei tosiaan hirveästi ole kokemusta seurustelusta, niin taisin vähän innostua liikaa että joku mies minutkin haluaa. Mut näinhän nää kuviot on mun elämässä aina menneet että miehet eivät musta kiinnostu. Jotenkin koko seurustelukin kuulostaa niin absurdilta, ettäkö joku mies tosiaan haluaisi tavata jotakin naista vuodesta toiseen. Itselläni tääkin kun pääs viisille treffeille on jo aikamoinen saavutus :D
No, nyt taitaapi tuo valkoviini puhua enemmän kuin minä. Mutta kiitos vastanneille kun selvensitte ajatuksiani aiheesta.
ap
Miksi olet tuollainen perästä vedettävä? Ei ihme, ettet ole päässyt seurusteluasteelle. Pelaat nimittäin sinäkin pelejä. Mikset itse voinut ottaa yhteyttä uudelleen, vaikka soittaen, ja kysellä miten on. Nähdäänkö viikonloppuna vai voitko sopia jotakin muuta. Ihme venkoilua..
Niin, voisithan kokeilla kysyä siltä mieheltäkin, että mikä meininki. Kyl se sulle sen kakasee, jos tykkää, mut on ujo. Ja jos ei, niin sittenpähän tiiät.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:04"]
Niin, voisithan kokeilla kysyä siltä mieheltäkin, että mikä meininki. Kyl se sulle sen kakasee, jos tykkää, mut on ujo. Ja jos ei, niin sittenpähän tiiät.
[/quote]
Todennäköisemmin vain kiertelee ja puhuu ympäripyöreitä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:04"]
[/quote]
Todennäköisemmin vain kiertelee ja puhuu ympäripyöreitä.
[/quote]
Sittenpähän tietää. Jos mies oikeasti tykkää, niin kyllä se saa sen verran mutistua. Jos taas kiertää ja kaartaa, niin sitten tietää, että ei tuo taida olla järin kiinnostunut.
Jos et ole kovin konkari seurusteluasioissa, niin lopeta analysointi ja ylimiettiminen ja jännittäminen siitä, koska tämä loppuu, ja ala nauttia matkasta. Perille et ehkä pääse, mutta matkakin on jännittävä, ja jos koko ajan ajattelet sitä päämäärää ja miten toivoisit jo siellä olevasi, jää kaikkea mukavaa matkan varrelta näkemättä.
Ehkä helpompaa kaikin puolin olisi, että järjestäisit itsellesi ohjelmaa nyt viikonlopuksi ja annat miehen ottaa yhteyttä, jos on ottaakseen. Jos mitään ei kuulu alkuviikostakaan, niin sitten mietit, ehdotatko reippaasti tapaamista vai annatko asian olla. Minä puoltaisin sitä, että soittaisit ja kysyisit, voisitteko tavata jonakin iltana, ehkä tosiaan vaikka sinun luonasi. Onko sillä nyt tässä vaiheessa kovasti väliä, miksi mies on noin jähmeä liikkeissään? Olet ihastunut ja voit mainiosti hetken nauttia siitä tunteesta ilman, että tarvitsee miettiä, tunteeko mies samoin, riittääkö tunteet avioliittoon asti ja milloinkas niitä lapsia ruvetaan pukkaamaan. Jos mies sitten toteaa, että haluaa muuta, niin voit ajatella, että tähän asti olet hommasta nauttinut ja saanut uuden kokemuksen lisää. Jopa ne sydänsurut ovat kokemus sinällään, ja ilman pientä riskiä, et tule kokemaan mitään uutta. Varovainen saa olla mutta silti ei kannata jättää elämättä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:54"]
[/quote]
Tämä oli hyvin kirjoitettu.
Itseäni vituttaa suunnattomasti rttä annoin aikaani samanlaiselle ääliölle mitä itse kuvaat. Oikeasti annoin aikaa ja energiaa, olin hyvin ihastunut ja miehellä oli koko ajan toinen. Sattui valtavasti ja luottamus kärsibtodella paljon. Vieläkin toivun tuosta.
[/quote]
Peesaan edellisiä. Jos mies on oikeasti kiinnostunut sinusta, ei hänellä kestä päiväkausia vastata sinulle. Keksii aikaa vaikka kivenkolosta löytääkseen aikaa sinulle. Jos ei muuten niin käymällä vaikka puolen tunnin pikareissun luonasi vain nähdäkseen sinut.
Ymmärsinkö oikein että tapaatte vain silloin kun miehelle sopii? Mikään aika mitä sinä olet ehdottanut, ei ole sopinut? Unohda. Miehellä on muita suunnitelmia. Joko perheen kanssa tai toinen nainen.
Kuulostaa klassiselta pelimieheltä.
Jos sille kertoo, että tää oli tässä, ni sitten se on hirveen ihastunut ja vaan jännittänyt, kun ei ole koskaan tuntenut näin voimakkaasti näin nopeasti kenenkään kanssa. Saattaa vaikka viedä hienoon ravintolaan syömään tms. Varmistaa asemansa ja sitten muuttuu taas pahemmaksi.
Niin ja esim. kukat lähetin kautta on pelimiehen kliseisin klisee!
Taitaa olla miehellä toinenkin suhde menossa. Lopeta.
Odottaisin ottaako mies yhteyttä, ja miten ja milloin sen tekee. Ei taida olla kovasti ihastunut tai ei vain halua sitoutua seurusteluun. Mahdollisesti tapailee muitakin, mutta ei ole varma tuleeko niistä jotain eli pitää sinua "varalla".
Tulee mieleen yks leffa; He's just not that into you.
"If a guy acts like he doesn't give a shit, he genuinely doesn't give a shit. No exceptions."
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:39"]
Jos et ole kovin konkari seurusteluasioissa, niin lopeta analysointi ja ylimiettiminen ja jännittäminen siitä, koska tämä loppuu, ja ala nauttia matkasta. Perille et ehkä pääse, mutta matkakin on jännittävä, ja jos koko ajan ajattelet sitä päämäärää ja miten toivoisit jo siellä olevasi, jää kaikkea mukavaa matkan varrelta näkemättä.
Ehkä helpompaa kaikin puolin olisi, että järjestäisit itsellesi ohjelmaa nyt viikonlopuksi ja annat miehen ottaa yhteyttä, jos on ottaakseen. Jos mitään ei kuulu alkuviikostakaan, niin sitten mietit, ehdotatko reippaasti tapaamista vai annatko asian olla. Minä puoltaisin sitä, että soittaisit ja kysyisit, voisitteko tavata jonakin iltana, ehkä tosiaan vaikka sinun luonasi. Onko sillä nyt tässä vaiheessa kovasti väliä, miksi mies on noin jähmeä liikkeissään? Olet ihastunut ja voit mainiosti hetken nauttia siitä tunteesta ilman, että tarvitsee miettiä, tunteeko mies samoin, riittääkö tunteet avioliittoon asti ja milloinkas niitä lapsia ruvetaan pukkaamaan. Jos mies sitten toteaa, että haluaa muuta, niin voit ajatella, että tähän asti olet hommasta nauttinut ja saanut uuden kokemuksen lisää. Jopa ne sydänsurut ovat kokemus sinällään, ja ilman pientä riskiä, et tule kokemaan mitään uutta. Varovainen saa olla mutta silti ei kannata jättää elämättä.
[/quote]
En ole oikein samaa mieltä kanssasi. "Ihastuksesta nauttimisessa" on se ongelma, että jos ihastusta ruokkii, sillä on taipumusta syventyä. Ihastuminen on kiva kokemus niin kauan kuin on mahdollista haaveilla että se olisi molemminpuolista, mutta sitä mukaa kun käy selväksi että tunne on yksipuolinen, ihastuksesta saatu ilo romahtaa kuin korttitalo.
Joo, sydänsurut ovat kokemus sinällään, niitä ei oikein voi elämässä välttää, mutta miksi niitä kukaan tieten tahtoen hankkisi? Pahimmillaan voivat puhkaista masennusepisodin jos elämässä on muitakin suruja tai vaikeuksia (puhun kokemuksesta).
Miksi haaskata aikaansa ja tunne-elämäänsä tuollaiseen mieheen, jos on käynyt selväksi, että miestä ei kiinnosta? Siis mitä siitä loppujen lopuksi muka itse irti saa? Mies saa helpon varanaisen, ja nainen saa - öö, ne nautinnolliset sydänsurut?
Suositteleen lukemaan "säännöt". Äläkä nyt ihmeessä laittele koko tekstareita ja myönny sen jokaiseen oikkuun, kun vaihtaa päivämääriä ja aikoja. Sun pitää esittää sille olevasi kiireinen ja että sussa on vähän haastetta, kun et olekaan koko ajan saatavilla.
Itse en yhdenkään sellaisen miehen perään jäänyt ruikuttamaan, jota ei huvita laittaa viestiä ja ehdottaa tapaamista. Saati jos ei pitänyt kiinni sovitusta, niin sai odotella mulle sopivaa päivää .Jos en sen vertaa kiinnosta edes alussa, niin antaa olla.
Olen onnellisesti naimisissa tuollaisen miehen kanssa, joka ei kauheasti laittele edelleenkään viestejä, mutta kyllä se minut halusi itselleen ja näki vaivaa sen eteen :)
Kiiruusti unohdat sen ja etsit jonkun oikean miehen. Jonkun ihqun ulkomaalaisen joka taatusti haluaa tavata sinut, usein ja kiihkeästi. Pumppaa sut paksuksi, kansalaisuuden toivossa. Kun karkotetaan, pääset muiden värilapsien yh-piiriin kontulaan, jossa bongaat uuden somalin. Ja sama kaava toistuu.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:30"]
Kiiruusti unohdat sen ja etsit jonkun oikean miehen. Jonkun ihqun ulkomaalaisen joka taatusti haluaa tavata sinut, usein ja kiihkeästi. Pumppaa sut paksuksi, kansalaisuuden toivossa. Kun karkotetaan, pääset muiden värilapsien yh-piiriin kontulaan, jossa bongaat uuden somalin. Ja sama kaava toistuu.
[/quote]
Onpa harvinaisen typerä vastaus. Joo, tuossahan ne naisen vaihtoehdot sitten onkin: pelimies tai kansalaisuutta hakeva somali.
Imbesilli.
Ei parisuhteiden kuulu olla hankalia tai aiheuttaa toiselle epävarmuutta ja sellaista oloa, ettei tiedä missä mennään tai mitä toinen ajattelee. Jatkuva säätäminen tarkoittaa sitä, että jompaakumpaa tai molempia hiertää jokin yhdessäolossa. Kyllä sen huomaa, kun mies haluaa olla sun kanssa ihan oikeesti. Kehottaisin siirtymään sua eteenpäin, ettet satuta ittees enempiä.
Ja mitä tulee tohon kavereille esittelyyn... Mun ystäväpariskunnasta mies petti vaimoaan toisen naisen kanssa, ja minä olin ainut, jolle mies uskalsi purkaa ajatuksiaan ja tunteitaan. Mies oli kerran käymässä asuinkaupungissani työmatkalla tämän toisen naisen kanssa, ja kutsuivat minut syömään mukaansa. Mies laittoi eropaperit vetämään vasta neljä-viisi kuukautta myöhemmin. En ole koskaan kertonut tälle vaimolle mitään. En tiedä, teinkö väärin vai en, mutta sinuna en laskisi tuon kaveritapaamisen varaan yhtään mitään.