Miehen käytös ihmetyttää
No tässäpä romaania näin perjantai illan ratoksi arvon palstaraadin ratkottavaksi. Tapasin miehen baarissa eräänä lauantaina kuukausi sitten. Juteltiin vähän aikaa ja hän pyysi numeroani mutta ilmoitti että hänellä on työmatka seuraavalla viikolla ja tämän takia hänestä ei vähään aikaan kuulu mitään. No, mies sitten tekstasi sen verran työmatkaltaan että saatiin sovittua treffit puolentoista viikon päähän baaritapaamisestamme. Sillä viikolla näimmekin sitten kahdesti ja sitä seuraavalla viikolla kahdesti. Seksiä oli ekaa kertaa kolmansilla treffeillä.
Olen ihmetellyt, miksei miehestä treffien välillä ole juurikaan kuulunut mitään, ei pistä tekstaria tai soita kuulumisia kyselläkseen. En toisaalta odotakaan jokapäiväistä yhteydenpitoa ja ehkä hän nyt ei vaan ole mitään turhanlörpöttelijätyyppiä. Mutta tällä viikolla miehen hiljaiselo on alkanut toden teolla ärsyttämään.
Tällä viikolla oltiin leffassa tiistaina (mies myöhästyi noilta treffeiltä 20 min. kun oli tekemässä kotona jotain muuta mikä vei huomion, ilmoitti kyllä myöhästymisestään ja oli pahoillaan). Noiden treffien jälkeen mies sanoi että "ollaan yhteyksissä" johon minä sitten ehdotin että hän voisi tulla mun luona käymään myöhemmin tällä viikolla. Mies siihen että hänelle saattais käydä to tai pe, katotaan. Kun miehestä ei sitten torstaihin mennessä ollut kuulunut mitään, ajattelin minä ottaa ohjakset käsiini ja laitoin to päivällä tekstaria että mulle kävisi mielellään perjantai että nähdään (mies oli tulossa ekaa kertaa mun luo, halusin valmistaa hyvän illallisen ja ajattelin et pe on enemmän aikaa kun ei sitten la tarvitse herätä aikaisin aamulla töihin ym.). Mies vastasi että hänellä on perjantaina menoa ja ehdotti että jos nähtäis lauantaina. Mä sit laitoin että se lauantaikin sopii, hän voisi tulla iltapäivällä/illalla mun luona käymään. Tähän mies ei vastannut mitään.
Tänään olenkin sitten siivoillut asuntoa ja käynyt ruokakaupassa ja alkossa hankkimassa vähän aineksia aikomaani huomista illallista varten. No, pari tuntia sitten mieheltä tuli viesti että huomenna vois nähdä päivällä, myöhemmin illalla hänellä on menoa.
Mua alko suututtaa niin paljon että valehtelin että mulla on päivällä menoa et ei sitten nähdä huomenna ollenkaan.
Ollaan siis nähty miehen kanssa vasta viisi kertaa baaritapaamisen jälkeen eikä vielä seurustella. Ei hän mulle tietenkään ole tilivelvollinen menemisistään enkä tietenkään oleta että hän tässä vaiheessa mun ehdoilla rupeaisi elämäänsä suunnittelemaan. Itsekään en haluaisi roikkua.
Ihmettelen vain miehen ristiriitaista käytöstä. Oon ajatellut että hän saattaa pitää mua vaan helppona hoitona kun jutustelummekin on pyörinyt melko lailla seksin ympärillä. Mielestäni hän puhuu aika paljon itsestään, ei siis juurikaan kysele mun kuulumisia.
Mutta, ekoilla treffeillä mies jopa puhui mitä kaikkea tekisimme tulevaisuudessa esmes kesällä ja kaikkein erikoisinta tässä sopassa on se, että kolmansilla treffeillä vietimme illan hänen tuttavapariskunnan kanssa lautapelejä baarissa pelaillen. Harvemmin sitä kait jotakuta random-hoitoa esitellään hyville ystäville..(?)
Eli vedinkö tänään koripallon nenuun liian hätäseen? Mies ei ole pariin vuoteen seurustellut, voiko hän vain olla niin "jäässä" että vaikuttaa vähän tökeröltä? Vai onko hän edes mielestänne tökerö, olenko se vain minä joka ylireagoin?
Taustatietoa vielä: Mies 33-v., minä 27-v. molemmat lapsettomia ja samassa kaupungissa asutaan. (Ja tänne vauva-palstalle tulin kun mielestäni täältä löytyvät aina kaikkein parhaimmat analyysit asiaan kuin asiaan:D)
Kommentit (50)
Minä olisin veikannut, että miehellä on perhe. Luettuani tekstiä tarpeeksi pitkälle, totesin, ettei ehkä sittenkään, jos olitte tuttava pariskunnan luona... Tai sitten ne on miehelle tosi lojaaleja ystäviä...
Juu noita muita naisia olen minäkin veikkaillut syyksi. Toisaalta tiedän, että hänellä on melko vilkas sosiaalinen elämä, eli paljon kavereita joiden kanssa saunailtoja ym. Nyttenkin puhui jotain joukkueen iltamasta.
Ja hän onkin ladellut sellaisia latteuksia että olenkin miettinyt että joko tuo on todella ihastunut tai sitten vain tosiaan sanoo mitä arvelee naisen haluavan kuulla.
Viime treffeillä käytiin vain leffassa ja mentiin omiin koteihimme nukkumaan. Kaikkein eniten mua hämää nyt se tuttavapariskunta, olis meinaan aika paljon pokkaa aina viikosta toiseen esitellä eri naikkosia heille!
ap
Anna olla, miehellä on muitakin kiinnostyksenkohteita ja sinä et se kiinnostavin. En jatkaisi yhteydenpitoa, eihän tuollaisen kanssa ole mitään tulevaisuutta. Et ole enää teinityttö, joten mars mars kunnon miestä etsimään, jätä rentut muille.
Kuukausi sitten tavattu ja 5 kertaa nähty? Mun mielestä se on oikein sopivasti. Me kun mun mieheni kanssa tutustuttiin, niin tavattiin viikon parin välein. Yhteyksissä oltiin puhelimitse ehkä kolmen päivän välein. Mä ahdistun, jos pitäisi alussa olla koko ajan yhteyksissä ja tapailemassa. Myös sellaiset toisen luona kyläilyt suhteen alussa on ahdistavia. Mielummin tapaa ravintolassa tms muussa turvallisella maaperällä, ja sieltä sitten jomman kumman kotiin jos siltä tuntuu.
Ehkä mies ei vaan ole sellaista kotityyppiä. Oletko sinäkin menevä ja sosiaalinen? Jos olet, niin silloin voitte sopia toisillenne. Muutoin, unohda.
Hei,
Älä jaa itseäsi pelimiehille, jotka eivät ole kiinnostuneita sinusta oikeasti. Se loukkaa aikanaan sitä miestä, joka oikeasti välittää ja haluaa jakaa elämänsä sinun kanssasi.
M29
Joo, voisi kuvitella että kiinnostunut mies olisi vähän innokkaampi pitämään yhteyttä. Tosin hän on aivan alusta asti ollut sellainen ettei hirveästi ota yhteyttä, taitaa olla melkoisen suuri reviiri ja itsenäisyydenkaipuu hällä.
Jokatapauksessa en nyt ota itse mitään yhteyttä tuohon ukkoon, katsotaan ottaako hänkään enää... Harmittaa kun itsellä ei ole hirveästi kokemusta seurustelusta kun tuntuu että mies kun mies kyllästyy muhun alle aikayksikön, tyypillisesti sen huomaa kun alkaa tulla kaikenmaailman tekosyitä miksi ei voida nähdä ym. Ja toisaalta varon itsekään olemasta mikään takiainen, ettei miehet pelästy. No, se on elämää ja eiköhän tuo aurinko nouse huomennakin! :)
ap
Musta valitat ihan turhasta. Siis jos ette edes seurustele vaan treffailette selvittääksenne olisko täsät suhteesta enempään, niin onhan tossa ihan tarpeeksi. Silloin kun jo seurustelin mieheni kanssa, niin ei mekään kuin varmaan max kaks kertaa viikossa ehditty tapaamaan...
Käyttäytyykö mielestäsi kiinnostunut mies noin? Olet niin aloitteellinen, että miehen on helppo vain antaa sinun tehdä työ ja hän korjaa hedelmät. Haluaa seksiä. Katoaa sitten omien mielenkiinnonkohteidensa pariin.
Kyllä mä ainakin tiedän miehen joka tuo aina jonkun heilan meidän pöytään illaksi baarissa, ja ens baarireissulla saattaa ollaki erinäköinen nainen mukanaan :) Eli ei tuo kavereille näyttäytyminen tarkoita mitään sen syvempää...
Ollaan tosiaan melkoisen varhaisessa vaiheessa eikä mua haittaakaan se ettei tässä vaiheessa tavata tän enempää. Mutta miehen muu käytös ihmetyttää, ei pidä yhteyttä muuten (no toisaalta tän ymmärrän kun kaikki ei ole sellaisia turhantekstailijoita), hällä kestää tuntitolkulla vastata viesteihin ja nyt tuntuu että tapaamistenkin sopiminen on vähäsen epämääräistä.
Pointti onkin tossa tapaamisten sopimisessa. Jos esim kaverin kanssa maanantaina sovitaan että katotaan jos näkis vkloppuna, niin kun vkloppu alkaa lähestyä niin on mun mielestä normaalia (ja kohteliastakin) sopia sitten hyvissä ajoin siitä tarkemmasta tapaamisajankohdasta (esim. sovitaan to että nähdään lauantaina illalla). Ettei käy niin että toinen ei uskalla sopia mitään koko vklopulle vaan odottelee koko vklopun toisen yhteydenottoa, joka saattaakin tulla vasta su illalla. En sitten muista tiedä, mutta itse olen sellainen että tykkään sopia melko hyvissä ajoin tapaamisista, varsinkin näin varhaisessa vaiheessa, kun vielä puuttuu sellainen spontaanius "joo, tuu vaan tänne kämpille tossa tunnin sisään".
Eli mies ei tosiaan ole mulle mitenkään tilivelvollinen mutta mua harmittaa jos mun aikaa tuhlataan turhanpäiten. No mut, en aio hiillostaa miestä tän enempää.
kestää tuntitolkulla vastata viesteihin :-) hah, jos jotain aikojen sopimisia tms on, niin helposti menee seuraavaan päivään tollaseen vastaaminen. Tai jos sovitaan, että tavataan viikonloppuna, niin perjantaina illalla saatetaan sopia vasta, että niin siis milloin. Sun tapa ei tarkoita, että se on se yleinen tapa tai oikea tapa. Mutta siis ei todellakaan voi laskea tunteja ja odottaa jonkun vastaavan tekstariin jonkin tietyn tuntimääreen aikana.
Minusta olet liian takertuva. Tai siis olet vaan ihastunut. Nyt vähän jäitä hattuun. Mies ei vaikuta kovin kiinnostuneelta. Kyllä miehet yleensä osaa näyttää ja kertoa, jos ovat oikeasti kiinnostuneita, usko pois. Ei sitä silloin tarvi miettiä ja pähkäillä...
En sano etteikö mies voisi olla kiinnostunut, vaikkei siltä vaikutakaan. Selvästi joku nyt ainakin hidastaa häntä, estää pitämästä yhteyttä. Olisiko jokin muu säätö kuitenkin rinnalla? Aika varmasti näyttää... Koita keksiä jotain muuta mietittävää.
Aika näyttää tosiaan.Ei kai se rikos ole jos sillä on illalla menoa.
Mutta sinisilmäinen ei kannata olla.
Heranen aika miten monimutkaista peliä. Mä oon aina ihan suoraan puhunut asiat miesten kanssa. Niinpä olen joka seurustelusta sitten päätynytkin naimisiin. No, siis seurustellu kahdesti ja mennyt naimisiin kahdesti. En todellakaan jaksais ollasia säätöjä ja pelejä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:35"]
Heranen aika miten monimutkaista peliä. Mä oon aina ihan suoraan puhunut asiat miesten kanssa. Niinpä olen joka seurustelusta sitten päätynytkin naimisiin. No, siis seurustellu kahdesti ja mennyt naimisiin kahdesti. En todellakaan jaksais ollasia säätöjä ja pelejä.
[/quote]
Sama tuli mieleen. Kuulostaa kauhian monimutkaiselta :D
Olet tainnut tavata kuule pelimiehen joka on kiinnostunut naisessa vain SIITÄ,löpisee "tulevaisuudensuunnitelmia" vain koska sanoo mitä nainen haluaa kuulla. Nää on valitettavasti nähty. :/ Ei hän tekstisi perusteella valitettavasti tunnu olevan kanssasi tosissaan,saattaa myös olla monta säätöä muiden naisten kanssa yhtäaikaa meneillään,koska kiireitä tuntuu olevan!