Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä ei ole matkailupalsta, mutta kysyn silti HURGHADA/Egypti perheen kanssa?

29.12.2007 |

Olisiko paikalla Hurghadan kävijöitä? Millainen kohde perhelomailuun? Meille uusi maa ja kohde. Varasimme talviloman tuonne Hurghadaan, kun viime vuonna Egyptissä pari viikkoa lomaillut systerini innostui siitä niin valtavasti ja kehui kaikinpuolin. Ja maan historiahan on vertaansa vailla, mutta mites pienten lasten kanssa lomailu? Saako lapset heti vatsataudin? Mitä raskaana oleva uskaltaa syödä? Aktiviteetit?Tuliaiset? Oikeasti kokemuksia ko. paikasta olisi kiva kuulla. Kiitos!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin ketjussa totesin, meillä oli oikein mukava reissu Sharmissa pari vuotta sitten. Ei mitään ongelmia.

Ja sille " varovaiselle" kirjoittajalle, joka kertoi neuvolan terveydenhoitajan ihmetelleen odottavien äitien ja lasten matkustelua, niin eiköhän myös näissä alhaisemman hygienian maissa ole lapsia ja odottavia äitejä? Jotkut suomalaiset jopa asuvat niissä pysyvästi ilman mitään ongelmia. Jos et itse halua matkustaa, niin ei sinun ole pakko, mutta anna toki muiden se tehdä niin halutessaan.

Vierailija
22/27 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompelmo:

Kuten jo aiemmin ketjussa totesin, meillä oli oikein mukava reissu Sharmissa pari vuotta sitten. Ei mitään ongelmia.

Ja sille " varovaiselle" kirjoittajalle, joka kertoi neuvolan terveydenhoitajan ihmetelleen odottavien äitien ja lasten matkustelua, niin eiköhän myös näissä alhaisemman hygienian maissa ole lapsia ja odottavia äitejä? Jotkut suomalaiset jopa asuvat niissä pysyvästi ilman mitään ongelmia. Jos et itse halua matkustaa, niin ei sinun ole pakko, mutta anna toki muiden se tehdä niin halutessaan.

Ne jotka asuvat pysyvästi näissä maissa ovat jo tottuneet paikalliseen bakteerikantaan. Luulen että neuvolantäti on hiukan huolissaan yleisestä trendistä että äitien/ perheiden on päästävä joka paikkaan vauvasta riippumatta. Niin kuin äitini asian ilmaisi, " synnytyslaitokselta Stockalle" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolita, toki olen tietoinen esille tuomastasi asiasta, siis siitä että paikallisilla on erilainen sietokyky. Minusta taas imetyksellä oleva sylivauva on paremmin turvassa ns. vierailta bakteereilta kuin isompi lapsi, jos verrata halutaan.

En itsekään olisi lähtenyt 3 kk vanhan kanssa Thaimaaseen pitkän lentomatkan ja helteen takia, mutta minusta ei ole tarpeen leimata kaikkia lasten kanssa matkustavia itsekkäiksi ja ajattelemattomiksi.

Vierailija
24/27 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuttaa oikein hyvältä.

Meillä 3- ja 5-vuotiaat lapset ovat myös tottuneita matkustajia ja odottavat nyt Egyptin reissua samalla innolla kuin syksyllä joulupukkia. Koska lähdetään, on se vakiokysymys. :)

Itseasiassa molempien raskausaikana olen myös matkustanut sekä työssä että lomalla, mutta aivan pienen vauvan kanssa en välttämättä lähtisi matkaan ollenkaan tai hyvin harkiten paikan.

Nyt kyllä on ihana lähteä lämpöön & aurinkoon, kaipaan sitä enemmän kuin hiihtoreissua!

Vierailija
25/27 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla, mutta elokuuhun on vielä piiiitkä aika...

Vierailija
26/27 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vaan on tarkka hygienasta ja rokotukset kunnossa. Tosin raskaus estää muutamien tärkeiden rokotuksien oton. Onhan teillä hepatiittirokotukset kunnossa? Ainakin A on ehdoton Egyptissä.

Vierailija
27/27 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisko joku tarkemmin kun ei tule Hesaria?