Kuinka vähennätte turvotusta?
Viikkoja on kasassa vasta reilut 8 ja turvotus on ihan karsea. Kilojakin humpsahti jostain heti kolme lisää :( Juoda olen koettanut paljon (vesi ei aina maistu huonon olon takia, mutta vissyä ja mehuja ainakin menee). Mitäs muita apuja tähän olisi?
Kommentit (9)
Eli itse odotan 6:ta lastani ja kolmen viimeisen kanssa olen käyttänyt turvotuksen poistoon valion ananasmehun ja appelsiini tuoremehun sekoitusta. Odotusaikana olen " joutunut" juomaan 2 isoa lasillista päivässä tuota mehua. Ja ennenkuin olin raskaana ni join lasillisen aamuisin tuota mehusekotusta niin ylimääräiset turvotukset pysy poissa. Ja jos unohtu mehun juominen muutamaksi päiväksi niin kyllä sen huomasi.
Olen kokeillut muitakin ananas mehuja mutta muut ei mielestäni tehoa yhtä hyvin.
Et kokeilkaas.. mulla ainakin tehoo. Niin ja alkuraskaudessahan turvotuksen tunnetta on muutenkin johon ei ananas tai mikään ei oikein tehoo. Itselläni turvotus lähti rv 12
Vichyt yms vedet sisältää aikapaljon suoloja jotka sitoo nestettä kehoon (->turvotuksia),niin niitä suositellaan välttämään raskauden aikana. nehän nostaa myös verenpainetta jonkin verran. että suosittelen ihan veden juontia vaikka se onkin ihan kamalan makusta!!
Mun terkkari sanoi kun kysyin että eikös sitä voi juoda, että ei kyllä ymmärrä miksi sitä ei saisi juoda ja sehän poistaa nestettäkin. Tietysti litratolkulla ei kannata juoda mutta tuskin kukaan juokaan. Itselläni on oikein himo sitruunalla maustettuun vihreään teehen. Juon sitä kuitenkin kork.2 kupillista päivässä, maitotilkalla höystettynä :).
joka aamu alkaa valion ananas-mehulla(täysmehu jossa vain hedelmän oma sokeri) jota meneekin päivän aikana puolesta litrasta litraan, muut mehut jäänyt oikeastaan kokonaan pois.
vettä juon myös paljon, minulla tuli melkeinpä himo vedenjuontiin nyt odottaessa.
tämän lisäksi tuore mansikka on kuulemma erittäin tehokas nesteenpoistaja, vähän hankalampi nyt näin talvella mutta meilläkin la vasta elokuussa niin pitää kyllä ottaa kesällä käyttöön nuo mansikat.
Mulla riitti viime raskaudessa, kun muutimme aamupuuron suolattomaksi ja söimme sen mehukeiton kanssa (ennen maidon kanssa). Muutoinkin kannattaa kiinnittää suolan käyttöön huomiota, sillä on aika iso vaikutus turvotukseen.
Ihan kamalaa turvotusta ei noilla viikoilla kyllä saisi olla!!! Itsellä nyt vasta tullut vähän turvotusta ja viikot nyt 22+
Nesteitä pitää vaan juoda. Mulla kyllä hävisi tuo alkuraskauden turvotus ehkä viikolla 9-10. Nyt tuli vasta uudelleen turvotusta 38. viikolla.
Miksi vihreää teetä ei saisi juoda? Eikös se sisällä vähemmän kofeiiniakin kuin tavallinen musta tee?
Vahvat yrttiteet ovat sitten asia erikseen, mutta vihreä tee on vain teetä.
Helistimen sivuilla suositellaan juuri ananasta ja vihreää teetä raskausajan turvotukseen.
http://www.helistin.fi/?page=2803020&id=2714255
Itselläni rv 15 menossa. Turvotusta viimeiset pari viikkoa.
PALJON VETTÄ. Ei vesi oikeasti pahaa ole, se riippuu ihan siitä mihin on tottunut.
Veteen voi laittaa esim pari mansikkaa, limen siivuja, appelsiini siivuja, sitruuna siivuja, vadelmia, mustikoita jne jne.. Makua antamaan.
Mutta liikunta! Veden juonti! Ananasmehu, ananaspurkki, kasvisten suosiminen... Lisäksi PITÄÄ syödä myös jotain jossa on suolaa.
Vesi tarvitsee poistuakseen myös suolaa, kuten suola tarvitsee poistuakseen vettä.... Täysin suolaton dieetti ei myöskään ole hyväksi. Elimistö tarvitsee sitä myös.
Eli vaikka se vesi kuinka tökkisi niin kun on nähnyt/ kokenut itsellään yhdet " elefantti" jalat... Kyllä alkaa vesi maistumaan :D En suosittele kenellekkään.
Se että turvotus on ikävän näköistä ja saattaa hankaloittaa vaatteiden valintaa, se voi pahimmillaan olla HELVETIN kipeätä!
Itse en kyllä keksinyt oikein mitään keinoja tuohon ja itseasiassa turvotusta on edelleenkin jonkun verran mahan kohdalla, rv. 16. Vesi poistaa nesteitä, mutta sinullakin näyttää olevan tuo sama kuin minulla eli se, että vesi ei kertakaikkiaan maistunut ja närästikin vielä.
Muita nesteenpoistajia on vihreä tee ja kahvi, mutta vihreää teetä pitäisi välttää ja kahviakaan ei kannattaisi kauheasti juoda. Hedelmistä nestettä poistavat greippi, viinirypäleet ja ananas, kokeilepa popsia vaikka niitä. Saattaisivat maistua huonovointisellekin.
Mutta yleisesti ottaen luulen, että tuota turvotusta ei oikein saa laskettua, pitää vaan odottaa. Tsemppiä odotukseen :)