SYKSYN SALAISUUDET
Kommentit (79)
Eikö ole vielä uita joukkoon liittyväksi..?? voi kun ois pian.. :)
eli plussasin tänään toisen kerran varmistaakseni. oon 23 vuotias kahden pojan äiti satakunnasta. pojat vajaa 5v ja 3v. nyt yritän totutella ajatukseen uudesta tulokkaasta syyskuulla mutta hyvin vaikeeta vielä. tammikuussa piti lähtee opiskelemaan =) eli laskurin mukaan olis 4.9 laskettu aika. kyllä tää aikaa myöten todelliseks sitten muuttuu =D
Plussasin aatonaattona ja la ois 2.9. Vielä vähän epävarmana, kun niin alussa vasta. Meidän toinen ois tämä, esikoinen on nyt 1v 7kk.
murunmamma rv4+5
Ja mulla laskettu aika olisi 3.9 =)
25-vuotias nainen Espoosta ja esikoinen olisi tulossa =)
Plussasin aamulla=D, la olisi 3.9.
Olen 30 v, kahden lapsen äiti (5 ja 2v).
Onnea kaikille, ja peukut pystyyn että kaikki menee hyvin!
täällä näkyin tuttuja,niin uskaltauduin kurkistamaan=)
varovasti ilmottaudun,viikkoja säälittävät 3+5 vasta,tänään plussasin haaleahkon viivan,eilen sain haamun=)!!!apteekin omalla testailin niin uskallan edes hieman luottaa tulokseen...huomenna kuitenkin vielä varmuudeksi testaan!
eli laskettuaika ois 9.9,kolmatta odotamme(esikoinen enkelinä rv 25+2,eli vain päivän,toinen tyttö 4/2006)
Viiva ilmestyi aaton aattona, kolmatta odottelen 04 ja 05, miehelle jo neljäs 97.Kaikki meillä poikia!! Varmasti tämäkin..
Ihana fiilis, hyvä mieli..Oloja ´?? en tiedä , kaikki itkettää--Luen ahmien anne frankin päiväkirjaa, ja itkien selailin youtuben synnytysvideoita!! Takuulla raskaana, ei vuotoja, nipistelyjä kylläkin!! Huh, pysy kulta pieni kyydissä loppuun asti, koitan sinua kantaa varovasti!!!
Onnea teille kaikille muillekkin, minulla LA 31.8, mutta eiköhän se syyskuun puolelle mene!! Neitsyen merkkiin!!!
T: jamio 5+0
... ja LA 2.9 ja kolmonen tulossa.Olen 30v. kahden tytön äiti...
kun on alkanut kohtalotovereita löytyä! :) Itellä olo ihan hyvä, paitsi nukkua vois vaikka kuinka. Ja ruokahalu...hirvittävä!! Pakko toppuutella ihteään uuden vuoden jälkeen, huominen vielä ollaan rennommin ja sit katellaan mitä suuhun laitetaan, salaattia salaattia, ei ole raskauskilot tervetulleita muuta kuin vauvan tuomat :) Miten Teillä muilla? Itellä pyörii jo nimet mielessä, onkohan tyttö vai poika.. voi tulla jossain vaiheessa pitkä-aika :)
Hyviä voiteja kaikille ja palaillaan siskot!!
kmk-83 ja se ihana salaisuus rv 4+5
Eli iloinen plussaylläri tuli lauantaina, 29.12. ja laskurin mukaan la 2.9.08.
Minä -75 ja mies -76. Kolmatta odotellaan, ennestään meillä jo tyttö 4v ja poika 1v10kk.
Oloja on: nipistelyt ja öklötys (joka on lisääntymään päin) sekä kovasti kaikki itkettää.. :)
Onnea matkaan meille kaikille!
C
vaikka olen kolmatta kertaa raskaana(+1 tuulimuna raskaus) niin silti sitä ei muista miltä tämä alkuraskaus tuntuu!!eilen kun nukkumaan kävin niin tuntui nippailua aina kääntyillessä ja muutenkin sellanen paineen tunne!mulla oli viime raskaudessa kamala turvotus alkuviikkoina,sen muistan ja nytkin hieman turvottaa!
mä olen niin malttamaton,etten millään jaksaisi odottaa niitä ekoja pieniä potkuja..ja niihin menee ainakin 10 vkoa vielä=/!mut 3 viikon päästä aion mennä ultraan että saa varmistuksen masun sisällöstä!=)yhden tuulimunan kokeneena epäilyttää,vaikka ne yleensä eivät uusiudu!ja kun sen sykkeen on ultrassa nähnyt niin keskenmenoriski on enää tosi pieni!
epäuskoinen olo on viel,varsinkin ku raskausviikot on niin säälittävän pienet=)
meinaako teistä kukaan mennä siihen alkuraskauden ultraan?mä kävin viimeksi viikolla 6+5(ehkä) ja se helpotti kun näki vaavan sykkeen!
jarrusukkia pikkusillemme!!!!
hjo ja masun asuttaja 3+6=)
Tääl oli oireista puhetta... Ihmetyttää, kun aluksi oli menkkamaista jomotusta paljonkin, mutta nyt on mennyt jo kolme päivää ihan ilman tuntemuksia. Pientä pahoinvointia, mutta sekin voi johtua väsymyksestä. Huolestuttaa, että onko kaikki ok, kun ei ole minkäänlaisia oireita. Esikoisesta en muista oireista, paitsi että pahoinvointi alkoi rv 7 ja jatku rv20 saakka. Joka aamu oksensin työmatkalla ja joskus töissäkin. Toivottavasti ei sitä uudelleen.
Mulla sama homma, että raskauskiloja ei saisi juurikaan tulla kun ylipainoa on ennestään. Esikon kanssa laihduin jopa muutaman kilon, eli synnytyksen jälkeen painoa oli vähemmän kuin ennen raskautta. Nyt ois tavoitteena, ettei kiloja tulisi kuin ihan muutama.
Miten ootte muut ajatellut soittaa neuvolaan? Mä ajattelin vasta ensi viikolla kun ois rv6. Kun eipä sillä ekalla kerralla paljoa mitään tehdä eikä läskien läpi kuulu sydänäänetkään =) Hjo85 oli menossa alkuraskauden ultraan, mäkin mietin, kun tuntuu ettei tuolla mahassa edes ole ketään kun on näin hiljasta. Mitäs ne maksaa ja tehdäänkö ne ihan normaalilla gynellä vai missä?
Oikein mukavaa maanantaita ja uuden vuoden aattoa kaikille!
murunmamma rv5+0
Täällä yksi lodottaja lisää syyskuisiin.
La 2.9. Eli alussa ollaan vielä viikkoja on kasassa rv 4+5.
Minulle tämä on kolmas, ja miehelleni ensimmäinen. Sen verran aikaa on edellisestä raskaudesta, että kaikki on uutta ja ihmeellistä.
Alkuraskauden ultraan ajattelin mennä.. en vaan noista viikoista ole nii varma.. rv 6-7 on immeiset tainneet käydä eka ultrassa.
Pitänee soitella tässä neuvolaan ja kysellä että miten toimitaan. 4D ultraan menemme ainakin, siellä en ole itsekään aiemmin käynyt.
Tänään olisi ns uuden vuoden bileet, ruokaa, juomaa oleilua... saas nähdä miten osaan olla niin ettei kukaan " tajuaisi" vielä.
Mutta Hyvää Uutta Vuotta 2008 kaikille. Ja paljon tarrasukkia.. että pienet alut pysyisivät mukana =)
-Lumihiutale-
Ja Onneksi olkoon kaikille plussanneille ja tuleville plussaajille =) Uusi vuosi ja Uudet kujeet =D pidetään alut mukana että he myös näkevät sen... bd kaikille :) itselläni ollut vähän väliä pientä vihlontaa en muista edellisistä että oliko joten siksi hieman kauhuissani ettei vaan tipu kyydistä =/
Plussasin 29.12 ja LA 3.9.08. Kauan odotettu esikoinen tulossa ja nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti...ollaan niin onnellisia ja odotellaan jo kovasti ensimmäistä ultraa:)
Täältäkin tullaan varovaisesti tähän ketjuun.Uskomattomalta tuntuu, mutta kait tämä tosiaan on totta. Vajaa pari vuotta tuli yritettyä, ja nyt tärppäs, esikoista tässä sitten odoteltais. Minä olen -81 ja mies -77, asutaan Pohjois-Savossa, tosin minä olen kotoisin pääkaupunkiseudulta.
Onko teillä muilla mitään " perussairautta" mukana kulkemassa? Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja kuukauden olen nyt syönyt thyroxinia. Luulenpa että siinä onkin syy tähän onnelliseen tapahtumaan.
Ainii xD, se laskettuaika olis näillä näkymin 9.9.2008. Olo on tosi hyvä, melkeenpä liian oireeton. Ainoat tuntuvat oireet on välillä huolestuttavankin kova vihlonta ja juilinta alavatsassa sekä yllättäen tihentynyt pissimistarve. Tietääkö kukaan voiko tuo vihlonta olla kovempaa jos on alkujaan pieni kohtu? Huolestuttaa, vaan kait se on ihan normaalia.
Tarrasukkia kaikille toivotteleepi,
Mimskeli hurjilla viikoilla 4+0
Meitähän alkaa olla jo aika monta =)
Mulla on nyt kaikki raskausoireet kadonneet jonnekin. Ei oo yhtään raskaana oleva olo. Kun ei vaan olis mennyt kesken, ei ainakaan tule verta, ei edes tuhrua. Huomenna käyn ostaa viel yhden testin... Kauheeta, kun tää on niin epävarmaa tää alku. Toivois vaa ett menis aika äkkiä ja tulis ultra ja alkais tuntee liikkeet yms. Sit tietäis vähän koko ajan että missä mennään...
Oletteko jo kertoneet monelle raskaudesta? Mä ajattelin tänään kertoa mun vanhemmille, esikoisestakin kerroin heti. Ja jos menee kesken, niin äidin olkaa vasten sit itken kuitenkin... Yksi kaveri tietää, koska arvasi, enkä halunnut kieltääkään. Muille ajattelin kertoa vasta rv 12, jos vaan pystyn olla kertomatta. Niin tekis mieli kertoa kaikille. Hiplailin jo vauvan vaatteita kaupassakin. Pitäs vaan pitää nyt jalat maassa.
Mukavaa uuden vuoden ekaa päivää
toivottelee murunmamma rv5+1
täällä uusi vuosi alkoi pahoinvoinnilla!ei vielä pöntöllä tarvi roikkua mutta tosi etova olo ihan koko ajan,paitsi jos makoilee!viimeksi alkoi 4+jotain pahoinvointi ja oletin että pari päivää menis vielä ennen kun se alkaa,mutta nyt kyllä etoo!!!!no toisaalta,tunnen ainakin et jotai tapahtuu=)juilii aika lailla ala vatsaa,mutta niin on tehny edellisessä raskaudessakin!
joku kyseli siitä alkuraskauden ultrasta,niin yksityisellä gynellä käyn ja viimeksi tai olla 6+5 tai sinne päin viikot ja syke näkyi=)noin 80e maksaa kela korvauksen jälkeen,mut sekin on kai paikasta kiinni!kattelin hintoja et jos yksityiselle menis neuvolaan ja raskaus seurantaan niin kelan korvauksen jälkeen maksas 759e ja risat,et aika tyyris...!mut siltikin ajattelin et jkos vaan mitenkää päin mahdollista ni sinne menen!niin paljon sain ä-polin lekureitten diagnoosien takia pelätä!sanoivat 18+6 että tää syntyy täältä ja on muka kohdunkaulan heikkous!!ja paskat!mulla oli kaik hyvin ja vaavalla myös,41+1 syntyi ja käynnistyksellä!yksityisellä kävin aina jos sain huonoja uutisia ä-polilta ja kaik oli aina hyvin!
nyt täytyy mennä unille..niin alko taas etomaan...
hjo ja masun asuttaja(huimat) 4+0!!!!
ja sen verran on porukkaa, että uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan. Plussasin 28.12. La 8.9.2008, oireena alavatsan nipistely ja painon tunne. Myös pissalla saa ravata tiuhempaan. Meillä esikoinen -04.
Alkuraskauden ultra mietinnässä. Eilen meinasin monta kertaa kertoa kun porukalla vietettiin uutta vuotta äiti, sisarukset sun muut olivat paikalla. Ajattelin sitten kuitenkin vielä odottaa. Esikoisesta taisin kertoa vanhemmille rv8.
On tää alku jotenkin niin epävarmaa aikaa, nyt vaan meille kaikille äkkiä niitä viikkoja lisää =)
valaskalanen ja peikko rv4+2
eli tervetuloa lämpimästi kaikki jotka kantavat syksyn salisuutta sisällään. Olisi kiva kuulla teidän tarinoita ja elämäntilanteita.
Itselläni on tilanne tämä;
Olen 24v. kolmen lapsen äiti. Aikaisemmat lapseni ovat tyttö 5v, poika 3v ja tyttö 1,9v ja tämän uuden tulokkaan laskettu ois laskurin mukaan 2.9.08. Aikamoinen shokki oli raskaustestin tulos, jonka tein eilen ja tänään vielä toisen. Olen nimittäin juuri aloittanut yrittäjänä, mutta sitten alkoi järki kotiutua ja sain itseni tajuamaan että kyllä ne asiat jotenkin lutviutuu. Nyt oon jo ihan täysillä onnellinen ja mukana jutussa, vaikka kyllä välillä tuntuu että mitä tästä tulee ja varmaan jatkossakin, mutta uskon ja luotan että kaikki onnistuu ja menee hyvin :) Tosin vielä oollaan hyvin vaarallisilla vesillä, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin.
Palaillaan ja kerrotaan kuulumisia!!
kmk-83 rv 4+3