Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYKSYN SALAISUUDET

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei esikosta ollut oireita mitään kun vasta rv7+. kaikenlaista sain kyllä kuviteltua.. :) nytkään ei ole sen kummoisempi olo.

aamulla tein apteekin oman ja plussahan sieltä taasen varmistui :) ihanaa!

soitin neuvolaan ja eka aika on 22.1.

mistäpäin salaisuuksien kasvattajat on?? entä ammatit??

itse olen keski-suomesta ja hoitoalalla. kotiäitinä olen nyt.

cec ja la vielä epäselvä :)

Vierailija
42/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä tietää että en ole ainoa joka miettii alkutaipaleen kipuja ja tuntemuksia. Testasin negan joulun jälkeen viikko sitten ja uskoin kaiken tuntemuksen olevan tätin tuloa...mutta, plussaa tosiaan 1.1 ja morkkis tuli juoduista lasillisista, onneksi alitajunta rajoitti sen verran etten krapulaa hankkinut.

Ainovaavi kyseli mistäpäin kaikki ovat, meidän porukka asustaa Hyvinkäällä ja olisihan se mukava jos sattuisi olemaan joku muukin, edes läheltä?

En ole vielä kertonut tulokkaasta kenellekkään, miehen kanssa olemme asiasta supisseet ja aina hymyilyttää kun toista katsoo, niin ne raavaat miehetkin lopulta heltyy. Tytöille pitää kertoa viikonloppuna, meidän 11v. on halunnut pienempää sisarusta jo monta vuotta ja nyt on jälleen toiveet korkealla. Olo on kyllä niin mahtava!!!

Onnellinen ja suu messingillä koko ajan töissä, vauvanvaatteita pakko kaivaa vintinperältä, saa hypistellä. =)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs viikko sitte tein haamujen haamun joka maanantaina vahvistui plussaksi ja varmistelin vielä kyllä tiistaina ja hetkessähän ne kaksi viivaa siinä testissä oli!Olo oli uskomaton vaikka ei niin hysteerinen mitä silloin kun plussasin esikoisesta....

Itseänikin mietityttää tämä oireettomuus ei ole siis mitään no ehkä pissalla saa käydä useammin mutta riippuu siitä myös mitä olen juonut....No kaipa se paha olo sieltä sitten jossain vaiheessa tulee.Esikoisestakin taisi olla jo rv8 ennenkuin oli mitään oireita.

Toivotaan vaan että meillä kaikilla pienet pysyy mukana loppuun asti.

Laskettu aika minulla laskurin mukaan on 1.9 mutta tiedän että muuttuu myöhemmäksi koska on tuo pitempi kiertokin.No mutta elellään nyt tuon mukaan ja vaihdetaan sitten ultran jälkeen.Esikoinen syntyi heinäkuun puolivälissä 2006 ja on siis tyttö josko nyt tulisi syksyn poika:)Itse olen 22 ja mies 28 ja asumme itä-uudellamaalla en viitsi kaupunkia tänne mainita....(vaikka tuskin kukaan tunnistaa).

No minä poistun ja kirjottelen myöhemmin kuulumisia toivottavasti saadaan vielä lisääv porukkaa tänne!

Terv:Sweety rv5+3

Vierailija
44/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenrauhani takia halusin mittauttaa Hcg arvon, oli 1572 eli oletettujen viikkojen mukaan 5-6 rv arvo on ihan justiinsa hyvä. Viikon / parin päästä uudelleen katsotaan kuin mitta nousee =)

Jännittää kovasti tämä alkumyllerrys enkä tiedä miten päin olisi ettei ihan joka sekuntti kuuntelisi oloa ja tuntemuksia =)

Vierailija
45/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava jakaa ajatuksia, kun ei tässä vaiheessa vielä uskalla kertoa kovin monelle raskaudesta. Parhaimmille ystäville oli pakko kertoa, mutta isovanhemmat saavat odottaa vielä piiiitkän aikaa etteivät ala liikaa hössöttää...

Meidän perhe asustaa Helsingissä ja olen tällä hetkellä esikoisesta hoitovapaalla.

Joku oli huolissaan uuden vuoden juomista (en muista nimimerkkiä, anteeksi...) Itse en usko parin juoman haittaavan näin alkuraskaudessa, kun testikin näytti vielä negaa. Edellisessä raskaudessa join myös vahingossa ennen plussaa ja terve poika syntyi. Näin on käynyt myös useille tutuilleni ja terveitä lapsia ovat saaneet.

Tänään on itsellä oireet jääneet taka-alalle ja tuntuu kuin ei raskaana olisikaan. Hätäpäissäni tein kolmannen testin ja plussahan se sieltä vahvistuin entisestään :)

Milloinhan sitä sitten ottaisi yhteyttä neuvolaan? Jotenkin nyt kun odottaa toista, niin en ole hössöttänyt yhtään niin paljon raskaudesta kuin ensimmäisestä. Voisin vaikka suoraan aikamatkustaa syyskuulle, ilman synnytystä tietenkin ;) Myönnän kyllä jo miettineeni uuden pinnasängyn ja vaunujen hankintaa ja tekisi myös mieli hakea pikkuruiset vaatteet kellarista hipelöitäviksi... Haluaisin lisäksi kovasti tietää kumpi on tulossa, mutta 4D ultraan on vielä niin pitkä aika, huoh...

Vierailija
46/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tännehän on kivasti porukkaa jo tullut ja varmasti tulee vielä paaaljon..toivottavasti ainakin :) aika tuntuu matelevan oikee urakalla..itselläni kaks poikaa ennestään ..ajateltiin niille vasta kertoa kun ollaan päästy eka siihen rv 12 asti että olis se epävarmuus hieman kadonnut ja saanut varmuuden kaikesta. vanhempi on odottanut pikkusiskoa kun pikkuveli kuulemma ihan tyhmä =) vanhempi poika on 5v ja nuorempi 3v ei viitsi niitäkään innostuttaa liikaa tai pian koko kylä tietää =D kotosalla olen ns. joululomalla vielä..eikä aika kulu. Mies jo ihan innoissaan ..välillä yrittää toppuutella itseään toteemalla että vielähän voi tapahtua vaikka mitä mutta sen näkee hänen silmistään että hän suunnittelee jo vaikka mitä =))

Vierailija
47/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23v, mies 29v, ensimmäistä lasta odotetaan. Toiveissa on tietysti että kaikki menisi hyvin, mulla oli keskenmeno rv9 2/2007. Eli varovaisin mielin tässä edetään, varsinkin kun kaikki on näin alussa. Tunteet vaihtelee laidasta laitaan, lievästä paniikista mielettömään onnentunteeseen. Oireita on ollut, rinnat on tosi arat, hirvittävä väsymys päällä ja palelee. Nuo oireet oli edellisessäkin raskaudessa..

Toivotaan että kaikilla menee kaikki hyvin!

pellava + masuasukki rv5 tai jotain

Vierailija
48/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

FuulaTsuula, Ceciliah ja muut ¿oireettomat¿, kun taotte järkeä tämän mamman päähän! Ihme juttu miten sitä onkin taas näin out of control, melkeinpä hysteerinen¿ Kolmatta sentään odotan, eipä uskoisi!? :)

Olen ollut erittäin pahoinvoiva molempia odottaessani, kuopuksesta jopa rv 19+ saakka. Kai sitä sitten muistelee että olisi ollut pää pöntössä aivan alusta asti, ja innolla :) odottaa sen alkamista jälleen¿

Ceciliah kyseli ammatista: ennen kotiäitivuosia olin laskenta-alalla. Huomasin sinunkin olevan Keski-Suomesta. Uskallatko vihjaista minne suuntaan Jyväskylästä?

Hyvää illanjatkoa!

C, rv 5+2

Vierailija
49/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myöskin la 2.9, mutta todennäköisesti tulossa sektio, kun ekakin oli sektio ison koon vuoksi. Yritän saada syntymäpäivän 20.08.2008 =)

Onko teillä jo synnytyssairaalat tiedossa? Itse menen gynelle ensi ma ja jutellaan asiasta. Asumme Singaporessa.

Titku2 5+3.

Ja 1 tyttö on, 5 v.

Vierailija
50/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkusen matka loppui lyhyeen. Viime yönä alkoi vuoto.

Onnea kaikille plussanneille ja toivottavasti kaikki muut salaisuudet pysyvät matkassa

murheen murtama murunmamma

Vierailija
51/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli niin kamalan paha olo kun luin murunmamman tekstin;(itku pääsi!koita jaksaa!!!!!!!!!hirmusesti lohdutus haleja ja jaksamista,olen tosi pahoillani!

kamala pelko itselläkin koko ajan et meneekö kesken tai jotain muuta kamalaa...tuulimuna ja esikoisen kuolema kummittelee mielessä koko ajan vaikka yrittää kuinka ajatella positiivisesti!=/!

kuvotusta on edelleen ja voimistumaan päin..juilintaa edelleen ja turvotusta alavatsalla!palelu jatkuu ihan kamalana...!hajuille oon herkistyny myös tosi paljon,kaikki etoo...

sytytän murunmamman pikkuiselle enkelille kynttilän illalla samalla kun esikoisellenikin;(!

Vierailija
52/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani! Yritä jaksaa!

Minulla, ja varmasti monilla muillakin, ajatukset pysähtyivät hetkeksi luettuani viestisi.

Voimia nyt teille!

Vierailija
53/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle!

Itselläni tänä aamuna mieletön pahoinvointi. Vatsaa " nippailee" ja voisin nukkua vaikka vuorokauden ympäri. Eiköhän se tästä. Tänään tarkoitus lähteä uimaan, ja olen muutenkin ajatellut aloittaa jonkinlaisen kevyen kuntoilun et jaksais paremmin odotusajan. Vielä kaikki suunnitelmat sun muut on hyvin varovaisia, kun ollaan niin alussa.

Toivotaan nyt että tämä porukka pysyy kasassa loppuun asti, eikä kenenkään enää tarvitsisi tippua pois.

t. pahoinvoiva pellava :)

Vierailija
54/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin ajatus pysähtyi kun luin murunmamma06 viestin =/ sitten iski hirveä pelkotila.Olen todella pahoillani vaikka en usko että nämä pahoittelut auttaa yhtään suruun =( itselläni pelko tuosta kyseisestä aiheesta joka päivä ja joka ilta tyyliin " rukoilee" että aika kuluisi eteenpäin ja tämä piina vähenisi. eikö sinulla ollut lapsia ennestään murunmamma06 vai muistanko väärin?

Vierailija
55/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..murunmamma-06, isot pahoittelut sulle, että noin kävi:,( ihan kamalaa.. VOIMIA ja tsemppiä surun ja murheen keskelle!!niin oli jostain korkeammasta tarkoitettu:/

Itse olin juurikin vihdoin uskaltautunut tänne odotuspuolelle, mutta nyt jo epäröin uskallanko sittenkään kun kaikki on vielä niin alussa, että mitä vaan voi tapahtua... :/

Oon 22vuotias, mies 23, ja ollaan pari vuotta vauvaa yritelty. Käytiin jo tutkimukset läpi, tuloksena miehen alentunut sperma laatu/määrä. Helmikuussa oli varattu inseminaation suunnittelukäynti naikkarille, mutta sitten elämä valostui uudenvuoden aattona luomuplussalla <3

ja meiva-73(?), ollaan myös Hyvinkäältä!:) hehee.. koskas se sun la onkaan??! ;)

tää on nyt ensimmäinen raskaus sitten..ollaan ihan pihalla vieläkin tosta yllättävästä plussasta, ei sitä oikeen vieläkään tajua!

Oireita mulla ei kauheesti ole, rinnat on tosi kipeet ja välillä mahassa tuntuu oudolta, semmoselta kuumottavalta ja sitte nippailee välillä. Siinä ne. Kai tässä on vielä hyvin aikaa oireiden ilmaantua...toivottavasti kaikki menee hyvin ja pikkunen pysyy mukana<3

Yritän nyt hillitä innostusta ja saatan ehkä olla tovin vielä hiljakseen täällä palstalla. Luen kaikkien kuulumiset, mutta saatan itse vaan taustailla.. ellen sitten päästä innostusta valloilleen ;)

-hyntty ihmeissään ja onnessaan rv.4+6 ?

Vierailija
56/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin pahoittelut murunmammalle! On se niin väärin :(

Itse pelkäsin viime yönä ihan samaa, minulla nimittäin oli supistuksia!

Illalla oli riitaa miehen kanssa ja se alkoi tuntua mahassa. Alavatsa kovettui ihan niin kuin supistuksissa, hui. Nukkumaan mennessä sitten helpottui.

Voiko näin alussa olla jo harjoitussupistuksia? Hämärästi muistelen, että edelliselläkin kerralla olisi ollut, mutta olikohan se tällaista????

Onko muilla ollut vastaavaa?

t. Huolissaan oleva syyskis (rv5+0)

Vierailija
57/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kaupungista :)

väsymys painaa ja rinnat on alkaneet tuntua kipeiltä. esikoinen valvotti viimeyönä joten väsymys voi tosin johtua täysin siitäkin.

pahoittelut keskenmenon saanneelle :( ei toivo kellekään sitä. on se vaan niin väärin saada toivetta ja sitten se viedäänkin jo pois.

joku kirjoitteli jo supistelevansa.. voikohan se jo pitää fyysisesti paikkaansa? niin kovasti, että itse sen tuntee? ei kai? minulla tosin on sellainen röllykkä, mikä ei ole vielä helmikuisesta synnytyksestä palautunut, etten tuntisi tai näkisi mitään mitä siinä tapahtuu :)

täytyy varmaan alkaa tekemään kahen päivän pinoja, kun kirjoittelut lisääntyy??

cec rv4,5 tahi 6 :)

Vierailija
58/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää, että pikkuisenne ei jaksanut pysyä kyydissä.

Täällä elellään suht oireettomana edelleen, turvotusta tosin on reippaasti mahassa :/ Pelko ja epävarmuus hiipii aina välillä mieleen... Pääsis jo alkuraskauden ultraan...

Joku kyseli asuinpaikasta. Me asustellaan Itä-Uudellamaalla.

Synnytyssairaaloistakin joku kyseli. Mä aion mennä Naistenklinikalle, jos nyt kaikki menee hyvin. Ja todennäköisesti on edessä sektio, kun kaksi edellistäkin oli (ensimmäinen kiireellinen, toinen suunniteltu).

Autumn ja salamatkustaja 4+3

Vierailija
59/79 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussatestin tein toissapäivänä. Kovaa julmintaa on ollut vatsalla. Eilen oli kovin etova olo ja pyttyä kävin halailemassa. Tänään ei sitten taas mitään. Itsekin aivan ihmeissäni, että onko normaalia. Esikoisesta kun oksensin monta kertaa päivässä alun muutamat raskausviikot

Laskettu aika on 8.9. Esikoinen nyt 1.5 vuotias, toista siis odotellaan. Minä ja mieheni ollaan kolmekymppisiä. Tätä ihmettä on odotettu puolivuotta, toivottavasti pysyy nyt matkassa.

Pahoitteluni murunmammalle, että pikkuisesi ei pysynyt matkassa

Vierailija
60/79 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiä lukiessa iski totuus vasten kasvoja, niin alussa tässä vielä ollaan että mitä vaan voi sattua. Varasin yksityiselle varhaisraskauden ultran 21.1. Oman mielenrauhamme takia, tuntuu että on pakko nähdä mitä masussa on?, vai onko mitään? ja onko kaikki siellä missä pitää, ettei vaan olisi taas tuulimuna niinkuin ennen esikoista. Esikoisestakin käytiin yksityisellä näyttämässä, se oli hyvä päätös. Saapahn myös tietoa vähän noista viikoistakin, kun nyt ollaan ihan pihalla. Aamuisin iskee pahaolo jo hieman, mutta se kuitenkin jäänyt pelkäksi ällotykseksi. Esikoinen pitää päivät niin touhukkaina ettei kerkeä jäädä kykkimään pöntölle :)