Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYKSYN SALAISUUDET

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans oireena nipistely ja väliin aika kovasti vihloo..aamulla jo itkin että varmaan menee kesken, mies sai sitte järjen taas juoksemaan :) oireita, oireita.. ja etova-olo on välillä aika mahtava, aamulla varsinkin, pitää monesti mennä takas pitkälleen kun saa lapset muonitettua.

Ultraan tekis itelläkin mieli mennä, katotaan nyt sitte.. Monesti on meinannu lipsahtaa asia ilmoille, mutta koitetaan pitää salassa vielä hyvä tovi..

kmk-83 rv 5+0

Vierailija
22/79 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla vähän purkautumaan kun on niin paha mieli =( Kerroin sit tänään vanhemmilleni, että meille tulee toinen lapsi. Äiti katsoi mua yhtä järkyttyneenä kuin jos oisin kertonut sairastavani syöpää tai vastaavaa. Sitten se alko tentata, että eikö olla käytetty ehkäisyä vai vahinkoko tää oli. En oo kertonut, että toista yritetään, mutta on se tiennyt että lisää lapsia haluan. Tuli niin paha mieli, että meinasin alkaa itkeä. Mun äiti on aikaisemminkin puhunut, miten ei musta oo kotiäidiksi ja miten ois parempi että tyytyisin yhteen lapseen. Ja kuitenkin tietää, että nautin kotona olosta ja että oon aina halunnut monta lasta. No, onneks mun isä sentään liikuttu ja oli iloinen. Nyt oon koko illan pohtinut äitiäni ja koko ajan tulee pahempi mieli. Huoh.

Kiitos kun sain purkautua! Hyviä öitä kaikille.

surullinen murunmamma rv 5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja juttu tuo äitisi suhtautuminen, murunmamma06. :( Klisee, mutta yritän kuitenkin lohduttaa sanomalla että jospa äitisi pyytää anteeksi ja muuttaa asennettaan kunhan raskaus etenee ja masusi kasvaa sen myötä!

Itsekin odotan kuulevani useita " oliko vahinko?" kommentteja.. Olen juuri saanut koulutustani täydentävän tutkinnon suoritettua ja puhunut työnhausta yli neljän kotiäitivuoden jälkeen.. Harva kuitenkaan tietää että kolmas lapsi on ollut tervetullut perheeseemme ja tekevät näin ollen omia johtopäätöksiään.. Tämä kolmas nyt ilmoitti tulostaan ja olemme onnellisia, muut asiat tulevat sitten kun on niiden aika!

Btw, kertokaahan viisaammat, miksi sivuston raskauskiekko näyttää mielestäni päivän liikaa? Vai olenko jo unohtanut miten viikkoja lasketaan? :) Eli viim. menkat alkoi tiistaina 27.11., joten eikö viikot vaihdu tiistaina, ollen siis 1.1. 5+0 eikä 5+1 (la 2.9.)? (kalenterin avasin ennenkuin vuorokausi vaihtui 2.1.) Kiitos jos viitsitte jelppiä!

Ymmällään oleva C

Vierailija
24/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaikka toinen raskaus menossa. Höppänä, mikä höppänä! ;)

Olemme mieheni kanssa molemmat 31-vuotiaita, ja pikkukakkonen ilmoitti tulostaan juuri silloin kuin sitä vähiten odotin!

LA olisi 8.9.2008 - ainakin nyt tekayn (www.tekay.fi) kiekon mukaan, se huomioi tuon kierron kestonkin...

Ajattelin, josko kirjoittelu olisi mukavampaa enemmän " omina itsenämme" - perustin syysmammat2008 -MSN-yhteisön... eikä tarvitsisi liikaa laverrella kaikelle maailmalle - innostuisitteko mukaan?

http://groups.msn.com/syysmammat2008

- HannaLie

P.S. Näyttäisi siltä, että syyskuulle pukkaa paljon vauvoja - ihanaa! Ja tuo syksyn salaisuus... niin osuva ilmaus, vielä :D

Vierailija
25/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaverin lapsi hoidossa, samanikäinen kun muru eli reilu 1,5v, huoh, enpä ois uskonut että kahdesta on noin paljon enemmän hommaa. No nyt nukkuvat molemmat tuolla kaikessa rauhassa.

Kai se meidän äiti siitä. On vaan ite niin herkkänä alkuraskaudessa, että ottaa kaiken niin henkilökohtaisesti. Mun äidillä on kaksi vahinkoraskautta, ja lasta, ja ehkä siksi sille tuli ekaksi mieleen, että meillä myös. Ja meidän äiti on aina ollut tuollainen töksäyttelijä, että sanoo ennen kuin ajattelee...

Noista raskausviikoista. Mäkin oon vähän pihalla, kun mun kierto oli 27-29 päivää ja nyt oon sit laskenut sen 27 mukaan. Mulla alkoi myös menkat 27.11 muistaakseni, mutta lasken niin että viikot vaihtuis maanantaisin, eli tänään ois rv 5+2. En tiiä, kai ne sit neuvolassa laskee mulle viikot oikein.

Nyt vois lähteä laittamaan pannaria pikkuisille välipalaksi.

murunmamma ja nuppu rv 5+2

Vierailija
26/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kysymään josko pääsisin mukaan? plussa haamun sain testiin jo sunnuntaina mutta tänään varmistus testiin oikein komian plussan. LA olisi 10.9...

muhku rv 4+1

Vierailija
27/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapui se vielä meillekkin. LA on 6.9 jos kaikki vain menee hyvin. Kaksi vuotta sitten koettu kohdunulkoinen raskaus kummittelee mielessä ja pelko tykyttää pienessä rinnassa. Niin, ilmoittaudun siis mukaan ihanan salaisuuteni kanssa. Olen lueskellut monia palstoja jo muutaman kuukauden ja nyt sain aiheen itsekkin kirjoittaa. Kolmatta odottelen ja taidan olla ainoa jolla on jo ISOT lapset. Kaksi tyttöä 18v. ja 11v. ja iltatähti tulossa =) Voisin siis olla jo itsekkin mummi vaikka ikää ei itsellänikään ole kuin 34v. mies 36v. Lasten suureen ikäeroon on monta syytä, mutta ompahan aikaa ja voimia paapoa tulevaa.Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

Meiva+salamatkustaja rv4+4

Vierailija
28/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä jo porukkaa.

Omaa laskettua aikaa on vaikea määritellä, kun unohdin merkata edelliset kuukautiset ja sitä edelliset jäi stressin vuoksi kokonaan pois, mutta semmosella suunnilleen arviolla laskin, että 2.9. vois olla melko osuva. Pitää vaan mennä jollekin asiantuntijalle vielä laskettamaan virallinen aika :)

Tämä on tosiaan meillä esikoinen, toivottukin vaikkei mitenkään olla erityisesti yrittämällä yritetty. Yllätys se sitten kuitenkin oli kun totuus paljastui. Joulu meni vähän hassusti, kun väsytti eikä mikään perinteinen jouluherkku maistunut. Esim suklaata ei pysty ajatellakaan, kuvottavaa. Tajusin epäillä raskautta vasta joulun jälkeen ja plussattiin vihdoin 29.12. Selittipä kaiken kuvotuksen.

Alamahan kivut on vähän pelottaneet, mutta lueskelin tuolta, että ne olis ihan vaan kudosten venymistä. Toivottavasti.

Kivaa, että täällä on samassa tilanteessa olevia, toivottavasti kaikilla menee oikein todella hyvin. (itse en uskalla puhua tästä kuin miehen kanssa, ettei vaan manaa itselleen ongelmia)

Vierailija
29/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaudun mukaan...

Viikko sitten plussasin ja pikku hiljaa sitä alkaa uskomaan, että raskaana todella ollaan ;) Laskettu aika olisi 6.9 paikkeilla, mutta kierto ei ole ollut ihan säännöllinen, joten saattaa muuttua neuvolassa käynnin jälkeen.

Meillä on ennestään poika 10kk, jota vielä imetän. Plussa olikin iloinen yllätys, sillä olen toivonut lapsille pientä ikäeroa, mutta ajattelin ettei tärppäisi vielä imetyksen vuoksi.

Nyt sitten olenkin pohtinut, olisiko syytä vieroittaa poika hiljalleen rinnasta, että pieninkin tulokas saa kaiken tarvitsemansa ravinnon, kun tuntuu haastavalta syödä riittävän monipuolisesti kolmen edestä...

Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut alkuraskaudesta juurikaan oireita, toivottavasti niin olisi tässäkin raskaudessa! Pientä väsymystä on kylläkin jo ollut ilmassa ja hajut tuntuvat normaalia voimakkaammilta sekä hieman heikkoa oloa. Vatsassa pientä kolotusta ja painontunnetta, välillä vähän nippaillutkin...

Ihan alussahan tässä vielä mennään, mutta toivottavasti pieni pysyy matkassa mukana loppuun asti!

Vierailija
30/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pari päivää ollaan iloittu plussasta, uudenvuoden aattona tuli testattua ja plussa tuli, vaikka olin ihan asennoitunut negaan!!

Kauaa en ehtinyt kuumeilla, teidän juttujanne kävin kyllä viime kuussa lukemassa, mutta en sitten itse mitään saanut sanottua...

Oireet olivat lähinnä menkkamaisia, joten odotukset eivät olleet korkealla. Lisäksi koitin tikuttaa ovista, mutta en kyllä sitä bongannut ollenkaan??? (Testasin tosin vain joka toinen pvä piheyksissäni!)

Nyt on tullut hieman kuvostusta välillä ja kaipa tämä turvotus on sitten muuta kuin joulumässäilyä :)

Kakkonen on siis kyseessä ja LA olisi ilmeisesti 5.9.

Kiva kun meitä on jo näin monta!

t. Syyskis + maha 4vko+5pv

Vierailija
31/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyskuuta :) 1 pv tein kunnon haamun ja huomenna vielä varmistelen apteekin omalla, mutta aika varmaa tämä jo on. esikoinenkin oli haamunen. elokuisellani -08 ei ollut tarrasukkia :(

olen 22v, mies 32 ja esikoinen on 1v.

laskettua aikaa en ole laskenut.. ekalla tai toisella viikolla syyskuuta ;) kunhan tulee!

oireita ei ole. menkkamaista jomotusta vain ajoittain. ultria mitä odottelen on kaupunkimme tarjoama rv12 ja brunolle mennään 4D-uä rv 25kuten esikoisestakin. suosittelen 4D-ultraa! :)

muttas vielä kovin varovaisesti mennään. vielä voi sattua vaikka mitä.

ceciliah rv4- tai 6.

32/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein tänään neljännen testin. yksi neljästä näyttää negatiivistä. Olen 21-vuotias ja tulon päällä on(ehkä) ensimmäinen. pillerit olen lopettanut yli vuosi sitten eikä ole onnistanut ennen tätä. toivotaan että se nyt on sielä ja pysyy.

Vierailija
33/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vahva plussa tuli 31.12. LA:sta ajasta ei kyllä ole oikein varmaa tietoa, kun vain yhdet epämääräiset kuukautiset ehti tulla esikoisen jälkeen. Kierto on minulla ollut pitemmän sorttinen jo jonkun vuoden, joten epäilisin että syyskuun alussa olisi h-hetki toivottavasti tiedossa. Esikoinen täyttää ylihuomenna vuoden, itse olen 26-vuotias, mies 27. Esikoisen 1-vuotis neuvolassa ensi maanantaina ajattelin tilata itselle aikaa, toivottavasti kaikki sujuu nyt vaan hyvin.

Vierailija
34/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli melkein 33-vuotias kolmen lapsen äiti teki tänään plussatestin - vähän yllättäen. Ihan mahtavaa! Toivottavasti kaikki menee hyvin! :) Mieskin heti innostui ja alkoi tutkia, minkälaiseen autoon tämä revohka sitten sopisi. LA olis (oviksen mukaan laskettuna) 5.9. Aion kyllä mennä parin viikon päästä ultraan, jotta toivottavasti näen elävän vauvelin oikeassa paikassa :)

Tarrasukkia kaikille masuasukeille!

Fuulis 4+5

Vierailija
35/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Sopiiko liittyä seuraan? Neljän kuukauden odottelun jälkeen tärppäsi ja eilen tein raskaustestin joka näyttikin kahta viivaa :D Laskettu aika olisi kai 6.9. noiden laskureiden mukaan.

Olen 22-vuotias ja minulla on ennestään 09/04 syntynyt Miika-poika.

Olen aika hätäinen ihminen ja olisin varmaan testannut jos aikoja sitten jos en olisi hukannut testejäni :D minulla oli kuusi netistä tilattua testiä tallessa jossain ja koitin niitä etsiä jo muutamaa päivää ennen uutta vuotta tuloksetta :) taisi olla ihan hyvä asia, muuten olisi voinut tulla harmillinen miinustesti vain kun olisin ollut kuitenkin hätäisenä liian aikaisin testaamassa :)

Nyt on niin uskomaton olo! Taas sitä ollaan tässä.. en malttaisi odottaa että pääsisi neuvolaan tai vatsa alkaisi näkyä tai saisi kertoa jollekin... (kun emme ole ajatelleet kertoa ennenkuin joskus keväämmällä kun on ihan varmaa koko homma :) huoh.. pakko vain jaksaa odottaa.. onneksi aika menee loppujen lopuksi tosi äkkiä, varsinkin kun on jo yksi vauhtiveijari täällä. Lisäksi meillä on tällä hetkellä neljä 5viikkoista kissanpentua :D

Tänään tarvitsee vielä jaksaa raahautua yövuoroon :/ no pari yötä ja sitten lauantaiaamuna lähdetään miehen kanssa ihan kahdestaan laivalle rentoutumaan :) miika menee miehen siskolle yökylään.

Mistäpäin muuten kaikki olette? Me asutaan Turun seudulla.

Kuulumisiin!

t.Ainovaavi

Vierailija
36/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin uuden vuoden aattona plussannut 24v esikoistaan odottava! Aivan hassu on olo, ajatukset pyörii pelkästään masuasukissa! :)

Oireita: superarat nännit ja hiukan arat rinnat, tiheytynyt vessassa käynti, jatkuva nälän tunne, ja alavatsan nippailu/jomotus/kipeys, mikä välillä vähän pelottaakin... Muutoin kaikki on kuin ennen, ainakaan vielä ei ole tunnepuolella ilmaantunut muutoksia.

Ensimmäisen neuvolan tilaus pyörii jo mielessä, mutta taitaa olla tässä vaiheessa vähän hätäistä, kun viikkoja kuitenkin vasta säälittävät 4+1 :)

Eli LA laskurin mukaan 10.9.

Vierailija
37/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli ylläriplussa tänään :) Tänään on sitten ajatusta ehtinyt kypsytellä ja ihanalta se tuntuu. Meillä on ennestään kaksi tyttöä, esikoinen täyttää viikon päästä kolme ja nuorimmainen täyttää parin viikon päästä vuoden. Vähän kyllä hirvittää arki kolmen noin pienen kanssa, mutta kai ne asiat järjestyvät... La olisi laskurin mukaan 9.9.08.

Imetän vielä tuota vauvaa... Tarkoitus on vierottaa pikkuhiljaa, kun saa alkaa antamaan tavallista maitoa.

Mitään kovin ihmeellisiä oireita ei täällä ole, rinnat on pikkuisen arat ja pissattaa ehkä useammin kuin ennen. Ei mulla kyllä ole ihmeempiä oireita ollut näistä muistakaan lapsosista.

Varasin tänään ajan alkuraskauden ultraan, 22.1. Toivottavasti siellä näkyisi elävä sikiö oikeassa paikassa! Meillä myös aikomuksena mennä 4D-ultraan myöhemmin, ehkäpä Brunolle (siellä olemme myös käyneet aiemmin).

Kerkesin muuten nauttia pari lasia kuoharia uutena vuotena, kun en tätä oikein osannut aavistaa. Eihän se haittaa?? Mielessä on pyörinyt vähän...

Toivotaan oikein paljon tarrasukkia kaikille pienokaisille!!!

Autumn ja salamatkustaja 4+1

Vierailija
38/79 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas porukkaa tosiaan ilmaantunut kivasti, hienoa!

ainovaavi kyseli asuinseutua: me asustelemme Jyväskylästä n. 50km päässä, pohjoisessa Keski-Suomessa. Sinulta myös utelisin että kuinka lähellä toisiaan on esikoisesi syntymäpäivä ja tämän tulevan la? Meillä on esikoinen syntynyt 5.9.03 ja tulokkaan la on 3.9.

Syynä uteluun ajatusleikki synnärillä olosta esikoisen syntymäpäivänä! Tiedän että on höpsöä edes miettiä näitä, masukkihan voi tulla ainakin sen +/- 2 vkoa suuntaan tai toiseen... Mutta kaikkea sitä päässä pyörii.. :) Onko muilla vastaavaa tilannetta?

Hieman olen ollut tänään huolestunut, mielestäni oireet ovat vähentyneet.. :( Onko mitään järkeä tehdä uusi testi? Tarkoitan että jos kehitys on pysähtynyt niin onko viiva jo nyt haaleampi?

Mutta huomenna päivä uus!

C, rv 5+1 (?)

Vierailija
39/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan syntymäpäivä on 24.9. ja tämän toisen la on 6.9. eli ei ne ihan niin lähellä toisiaan ole mutta eihän sitä koskaan tiedä :D

Ensimmäinen syntyi aikanaan kaksi päivää ennen laskettua aikaa joten saapi sitten syksyllä nähdä kuinka jämpti tämä sitten on :)

Huoh.. Olen nyt yövuorossa ja hetki aikaa tulla koneelle pyörimään. Katsastin tuossa juuri ikean kaikki ihanat vauvanhoitopöytäkalusteet yms. Uusi pinnasänky täytyy hankkia kun vanha annettiin pois kun se oli niin iänkaikkisen vanha.. Nyt haluan uuden :D

Jaah.. töihin vain mars.. ja aamulla sitten kotiin nukkumaan! Öitä!

Vierailija
40/79 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caramon:

Hieman olen ollut tänään huolestunut, mielestäni oireet ovat vähentyneet.. :( Onko mitään järkeä tehdä uusi testi? Tarkoitan että jos kehitys on pysähtynyt niin onko viiva jo nyt haaleampi?

Oireet vähän tuppaavat tulemaan ja menemään tässä alussa, joten älä huolehdi :) Omat " varsinaiset" (pahoinvointi, yms.) oireeni ovat yleensä alkaneet tuossa rv 6. Vaikka sikiön kehitys olisikin pysähtynyt, raskaustesti ei siihen reagoisi - teknisesti ottaenhan olisit kuitenkin vielä raskaana.

Hyvää mieltä matkaam, Caramon ja kaikki muut! :)

Fuulis 4+6