Farmi
Onpas tässä ärsyttävä kerrontatyyli, random-tilanteita pistetty pötköön. Ihan kun katsoisi jotain pitkää mainosta tästä ohjelmasta.
Kommentit (1577)
Jos Jenni todellakin voitti Sinin yllä esitetyllä vääryydellä ja myöhemmin koko Farmi-kisan, toivon todellakin, että törkyturpa lahjoittaa voittosumman lyhentämättömänä Lastensairaala-hankkeelle.
Jessus mitä panettelua tässä ketjussa.. Täällä taitaa joillakin kommentoijilla olla henkilökohtaisia antipatioita Jenniä kohtaan. On meinaan koston makua useissa kommenteissa. Rauhoittukaa hyvät ihmiset. Kyse on telkkariohjelmasta!
Tuotanto yhtiö voi muuttaa sääntöjään miten haluaa,eli valitsee voittajan etukäteen,aivan kun muissakin tosi TV sarjoissa.
Alussa kun sarja alkoi, olin ihastunut siihen miljööseen ja taloon ja koko kotiseutu museon ympäristöön,kauniiseen maisemaan, mutta miksi piti kasata kokoon samanlaista ohjelmaa kun selviytyjissä, selkään puukotusta, kieroilua,ikärasismia,kyräilyä ja ainaista takanapäin puhumista.
Maisemat kyllä kauniisti kuvattu.
Vaikka on kyseessä kilpailu,olisi mukavaa kerrankin katsella relua meninkiä,näistä ohjelmista jää vain paha maku.
Kyllä jaksaa jotkut yhdestä Jennistä ärsyyntyä. Mua ei haittais, vaikka voittaisikin. Mutta ei se ehkä voittoa kuitenkaan ihan täysin ole ansainnut. Ja vielä vähemmän Tuulikki, jonka ei olla paljon nähty töitä tekevän ja ylimielinen on sekin.
Mutta siinä olen kyllä samaa mieltä, että Jennille on annettu ohjelmassa turhan iso rooli. Katsojana olisi ollut kivempaa tutustua myös muiden persooniin ja mielipiteisiin. Luultavasti vain joiltain kilpailijoilta ei niitä kommentteja ole ihan niin paljon irronnut, ja siksi ovat jääneet vähemmälle huomiolle.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 13:36"]
Kävin vähän tota häätömittelö jaksoa läpi, siis kuuntelin tarkkaan yms.
..JOS KÄSI KOSKETTAA SAVIKIEKKOA ENNENKUIN KYSYMYS ON ESITETTY KOKONAAN JA VASTAA VÄÄRIN VASTUSTAJA SAA SUORAAN PISTEEN...
Säännöt on luettu ja todettu ymmärretyiksi.. Sitten häätömittelyssä ihmeteltyyn kohtaa.
Millä apuvälineellä verkot kerätään..
Jenni lyö käden kiekolle..
..kasaan?
(Ellen jatkoi kysymystä samalla kun jenni löi pöytään)
Jenni: vooi pökäle
Ellen: ei oo kyllä se, onko se sun vastaus?
Jenni: joo, ei, ei se oo mun vastaus. Kui mont sekunttia mulla on aikaa miettiä? Ku mul tuli aivopieru.
Ellen: Nyt pitäis vastata..
Jenni: joo...mä tiedän mut mä en muista.. nyt tuli iha..
Ellen: Vastausvuoro siirtyi sinille
Sini: NO EN MÄKÄÄ MUISTA. Marko sen sano miljoonakertaa..
Jenni: Joojoo.. no kyllä mä sen tiedän mutta..
Sini: En muista mutta puii..jolla? Eiii todellakaan..pui.. joo...
Ellen: Kumpikaan ei tiennyt oikeaa vastausta, oikea vastaus olisi ollut Puikkari.
Sitten toinen vastaavanlainen..
Kalaa keitettäessä siihen tulee helposti mudan maku.. ( pitkä väli jonka jälkeen tytöt löi savikiekkoon käden mutta Jenni ekana)
Ellen: kysymys jäi kesken, Jenni tiedät jos vastaat väärin niin Sini saa suoraan hevosenkengän.
Ole hyvä ja vastaa.
Jenni: ÖÖ ruisleivän palasella.
Ellen: Kysymys olisi jatkunut loppuun.. miten maun saa pois? Sinä vastasit ruisleivän palalla. Ja se on oikein olet voittanut häätömittelön.
Sori pitkä teksti mutta koitin tätä analysoida, senkö takia puikkari kohta oli "oikein" koska Ellen suoraan putkeen kysyi kysymyksen eikä lopettanut lausetta heti kun Jenni iski käden pöytää. Mun mielestä tosiaan Ellen taisi mokata tässä kun ei keskeyttänyt kysymystä ja sen takia siitä vastausvuoro siirtyi vaan sinille eikä piste suoraan..? Mitä mieltä olette?
[/quote] Siis, tuossa tapauksessa, jos Jenni vastaa väärin, saa Sini suoraan pisteen. Eihän Sinin olisi edes tarvinut vastata.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:25"]
..JOS KÄSI KOSKETTAA SAVIKIEKKOA ENNENKUIN KYSYMYS ON ESITETTY KOKONAAN JA VASTAA VÄÄRIN VASTUSTAJA SAA SUORAAN PISTEEN...
Säännöt on luettu ja todettu ymmärretyiksi.. Sitten häätömittelyssä ihmeteltyyn kohtaa.
..kasaan?
Jenni: joo, ei, ei se oo mun vastaus. Kui mont sekunttia mulla on aikaa miettiä? Ku mul tuli aivopieru.
Ellen: Kumpikaan ei tiennyt oikeaa vastausta, oikea vastaus olisi ollut Puikkari.
Kalaa keitettäessä siihen tulee helposti mudan maku.. ( pitkä väli jonka jälkeen tytöt löi savikiekkoon käden mutta Jenni ekana)
Ellen: kysymys jäi kesken, Jenni tiedät jos vastaat väärin niin Sini saa suoraan hevosenkengän.
Ole hyvä ja vastaa.
Ellen: Kysymys olisi jatkunut loppuun.. miten maun saa pois? Sinä vastasit ruisleivän palalla. Ja se on oikein olet voittanut häätömittelön.
Sori pitkä teksti mutta koitin tätä analysoida, senkö takia puikkari kohta oli "oikein" koska Ellen suoraan putkeen kysyi kysymyksen eikä lopettanut lausetta heti kun Jenni iski käden pöytää. Mun mielestä tosiaan Ellen taisi mokata tässä kun ei keskeyttänyt kysymystä ja sen takia siitä vastausvuoro siirtyi vaan sinille eikä piste suoraan..? Mitä mieltä olette?
[/quote] Siis, tuossa tapauksessa, jos Jenni vastaa väärin, saa Sini suoraan pisteen. Eihän Sinin olisi edes tarvinut vastata.
[/quote]
No niimpä, tuon kun "analysoin" :D niin kyllä minustaki ois Sinin pitäny saada se yksi piste. Mutta Ellen kysyi kysymyksen loppuun siitä huolimatta vaikka jenni paiskasi käden jo savi kiekkoon.. mutta omasta mielestäni ainaki se oli kesken vielä se kysymys..
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:09"]
Jenni käytti Tuulikkia hyväkseen, sai toisetkin siirtämään kaikki negatiiviset tunteet Tuulikkiin ja näin jäivät omat tyhmyytensä vaille huomiota. Siniä veti aivan höplästä, yritti häätömittelössä saada aikaan hihitystunnelmaa vaikka yritti tosissaan voittaa, huijasi ja meni läpi. Alkaa tosissaan ärsyttää kun on sääntöjä kierretty joidenkin eduksi liikaa esim Joni ja Jenni.
[/quote]
Ai että kennellkään muulla kuin Jennillä ei aivot toimi... Tuulikkihan siellä alkujaksoissa uhosi psykologisella yliotteellaan ja piti kaikkia pikkuapulaisinaan. Jenni ainoana alkoi panna kunnolla kampoihin ja nyt voidaan todeta, että ainakin sen verran Jenni onnistui, että on saanut Tuulikin sulkemaan suunsa. Siis tosi ärsyttäviä ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken ja katsovat oikeudekseen puuttua joka asiaan ja olettavat että muut hyväksyvät sen työpanokseksi niin ettei sitten muuta tarvitse tehdä. Todelta on näyttänyt että Tuulikki ei useimmiten ole ollut edes perillä siitä miten asiat kuuluu tehdä kun ei laiskuuttaan sitä farmi-kirjaa viitsinyt avata eikä oikeasti lapsuudestaan muistanut kun ei oikeasti lapsena aikuisten töitä tietenkään tehnyt. Paljon puhetta, vähän villoja.
Pohjoisen ihmiset - Sanni ja Joni - eivät ainakaan ole kenenkään manipulaattorin vietävissä vaan osaavat ajatella ihan itse ja jos nyt ovat ärsyyntyneitä Tuulikista niin kylllä sen on Tuulikki itse aiheuttanut törkeydellään - esim käyttäytyy kuin Joni olisi hänen juoksupoika.
Se että Tuulikki on 70v ei ole muiden kilpailijoiden vika. Jos ei jaksa leipänsä eteen tehdä töitä niin voihan sieltä lähteä kotiin eikä mennä toisten siivellä. Minä uskon että oikeasti Tuulikki olisi jaksanut tehdä töitä, mutta keplotteli itselleen lisäaikaa farmi-kirjan opiskeluun aina kun mahdollista. Tiedetäänhän se että vanhan ihmisen muistiin tieto ei tallennu yhtä helposti kuin nuoren.
Olen pitkään toivonut että Sanni voittaa, mutta nyt soisin voiton Jennille ihan vain vaikka pieneksi korvaukseksi ilkeyksistä mitä ihmiset palstoille kirjoittavat.
..kasaan?
Ole hyvä ja vastaa.
[/quote] Ellen: "Vastausvuoro siirtyi Sinille". Tuossa kohtaa meni väärin! Sääntöjen mukaan Sini olisi saanut suoraan pisteen! Ja näin Sini olisi saanut ensin ne viisi pistettä. Ja pudottanut Jennin. Siis sääntöjen mukaan.
[/quote] Ellen: "Vastausvuoro siirtyi Sinille". Tuossa kohtaa meni väärin! Sääntöjen mukaan Sini olisi saanut suoraan pisteen! Ja näin Sini olisi saanut ensin ne viisi pistettä. Ja pudottanut Jennin. Siis sääntöjen mukaan.
[/quote]
niii.. mutta eipä menny ihan sääntöjen mukaan :/ mutta siinäpä on sitte.. peli on pelattu jo ajat sitten rahat annettu ja ei me vaikka kuinka haluttas nii voida tätä korjata.. murr!!
Minusta kuvaavaa on se, että kaikilla on mennyt hermot Tuulikkiin, mutta ei Jenniin.
Jopa se vanhempi marjastaja mies (en enää muista nimeä) sanoi yhdessä jaksossa jotain siitä kuinka Tuulikki kiristää kaikkien hermoja ja että hän sitä kestää kun on rauhallinen eikä välitä siitä, ja seuraavassa näytettiin kuinka hän meni keittiöön sanomaan jotain tuittuilevalle Tuulikille kun muut "eivät uskaltaneet".
Marko oli ainoa joka piti Tuulikista, mikä ei ole ihme koska oli kaikista pahin pelaaja --> tiesi että jos on Tuulikin kanssa finaalissa voittaa helposti kaikilla tavoilla (tietoa, voimaa, taitoa tai vaikka äänestyksen -kukaan tuskin äänestää Tuulikkia-, ihan kaikilla tavoilla olisi Tuulikin voittanut) vert. muut kisaajat --> peluri ymmärsi että Tuulikki kannattaa pitää mukana finaaliin saakka koska se paransi Markon omia voittomahdollisuuksia. Samoin oli näpäytys/kosto Jennille että laittoi Tuulikin emännäksi, koska Jennin valinta (+se että Joni sahasi paremmin) oli syy Markon tippumiseen.
Tuulikki on kamala ihminen, kuvaavaa oli viime jaksossa se puuroepisodi, hyvä esimerkki siitä että laiska töitään luettelee...
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 13:51"]
Siellä oli paikalla yleisö, kuvaajat ja ties ketä muita ja koska kaikki paikallaolijat ovat hyväksyneet tuloksen niin ehkä on vähän turhaa täällä jälkikäteen tuomaroida. Sitä paitsi mistä me tiedämme kuinka monta kysymystä kisassa oikeasti on esitettty ja miten nauhaa on leikelty.
[/quote] Älä viitsi! Missä se yleisö siellä on? Taputuksia??? hm. Kisassa on viisi kysymystä farmikirjasta.
Jenni suhtautuu 70-vuotiaaseen kuin lapseen, jota ripittää. Totta kait tuon ikäisellä on vaikea pysytellä nuorten mukana. Oman osuutensa Tuulikki kuitenkin tekee. Kun Tuulikki jättää kattilat likoamaan, Jenni kokee, että työ jäi kesken. Ja vielä uskovaisesta perheestä tuo Jenni. Ei minkäänlaista kunnioitusta toista ihmistä kohtaan.
Jennillä karannut "vähän" alaspeukutus lapasesta! : D : D : D
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 18:14"]
Tää on kilpailu ja Jenni on ollut paras pelaaja. En tiedä onko reiluin tai ahkerin, mutta sosiaalisesti peittosi suurimman osan mennen tullen.
[/quote]
Perustelepa hiukan, sosiaalisesti taitava tuskin saisi tällaisia reaktioita katsojissa, kakka niskaan.
[/quote]
Onhan se toisten kusettaminenkin sosiaalinen taito, jotkut jopa arvostavat. Itse en kuulu tähän joukkoon
[/quote]
Niin miten Jenni on nyt kusettanut? Kerrotko mullekin.
[/quote]
Katso Farmi sarjan ensimmäisen tuotankauden jaksot mitä vielä ehtii, eli jaksosta 36 eteenpäin ja tietysti sitten vielä lähettämättömät jaksot, niin tiedät mistä ihmiset täällä keskustelevat.
[/quote]
Olen nähnyt kaikki jaksot, enkä vieläkään tiedä miten Jenni on kusettanut. Mut kerro sä mulle, kun siellä farmilla olet ollut.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 21:12"]
Joni voittaa. Sanni kilahti nyt tyhmästi. Jenni hermoo kun kuulee mitä puhutaan. Olen satavarma että Joni voittaa. Tosin ei ansaitse voittaa. Sanni ainoa noista finaaliin päässeistä joka selviäisi yksin tuolla. Se kilahdus oli tosi tyhmää. Menetti ääniä.
[/quote]
No vaikka vähän tyhmää oli, niin silti ihan aiheesta. Vituttais minuaki, jos tulis viehraita jokka kysymättä tappasit meän eläimiä.
[/quote]tuossa tilanteessa ei pitäisi nimenomaan nyt kilahdella, vaan katsoa hieman läpisormien
Jenni ja Sanni parhaat,toivottvasti jompikumpi voittaa, ihan sama kumpi, loput pelkkii...no jääköön sanomtta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:41"]
Jos on tullut seurattua noita viidakon selviytyjät yms. sarjoja niin ei kukaan mollaa niissä voittaneita, vaikka samoja manipulointi jne. menetelmiä/klikkiytymiä petkutuksia yms.ovat käyttäneet niissäkin.
Tuossa mielessä Jenni on pelannut kuten saattaa odottaakin samoin Tuulikkikin.
En jaksa uskoa, että kukaan heistä elävässä elämässä käyttäytyisi noin törkeästi.
[/quote]
Niinpä. Minusta tämä Jennin mollaus onkin siksi "hieman" suhteetonta. Olen varma, että tämän kampanjan takana on joku, jolla on IRL jotain hampaan kolossa Jenniä vastaan. Tai sitten joku täysin häiriintynyt ihminen. Ei ole ihan normaalia riehaantua haukkumaan kuminaamaksi tai uhkailemaan väkivallalla ihan pelkän tv-ohjelman perusteella. :D
[/quote]Samaa mieltä.Käytöstä voi moittia mutta henkilökohtaisuuksiin meno on ala-arvoista.
[/quote]Jenni käyttäytyi Tuulikkia kohtaan tosi törkeesti. Ei mitään vanhemman ihmisen kunnioitusta. Hävettä tuollaiset törkyturpat.
Toi tapetaan kaikki eläimet-pakkomielteinen Marko pääsi taas paikalle ja samantien lahtaamaan ja nylkemään eläimiä. Se jätkä ei oikeasti ole ihan terve, ei muuta ole mielessä eikä muuta tekemistä keksi. Tuo menee jo sellaiseksi, että voi hyvinkin saada jotain kicksejä tuosta tappamisesta, ei puhunut juuri muusta Farmilla ollessaan ja nyt vierailulle tullessaan vaan aloitti tappamisen omin luvin.
Sanni suuttui ihan aiheesta, ei helvetti ihmiset tulevat kylään, heille on kerrottu että 4 kanasta me tehdään teille vieraille juhlaa-ateria, ja vierailija alkaa tappaa mitä vaan vastaantullutta omin luvin, kysymättä emännältä ja talon asukkailta mitään. Ja idiootti-Sebu siinä komppaamassa, kaksi dille homoa oikein yksimielisenä.
Sanni hoiti tilanteen hyvin, moni muu olisi suuttunut paljon enemmän.
Sannia on ollut mukava katsoa,hänen pässin hoitonsa on niin liikuttavaa ja kuinka poika on Sannin perässä kun koira konsanaan.Eipäi riitä lämpöä eläimille tuolta Jenniltä lainkaan,mutta eihän ehdikkään kun pitää kytätä ja kuuluuttaa Tuulikin tekemiset.
Nivelrikko on sellainen kaveri ettei paljon kaatuilla kannata, ei tarvitse kipuja teeskennellä, vaikka pissis niin luuleekin,mutta ehkä tuo ikä vielä hänellekin nivelrikon siunaa, silloin voi muistella,mitä tulikaan sanottua
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:31"]
Kyllä minäkin olen koettanut omasta puolestani moittia, ei noita yksi ja sama ole kirjoittanut. Hyvä että Jenni ymmärsi edes pyytää anteeksi Tuulikilta, edes suulla vaikkei tosissaan tarkoittaisikaan.
[/quote]
Siis Tuulikkihan sinne huoneeseen meni juttelemaan? Eli teki aloitteen. Mutta molemmat joo sopi asian.
[/quote]
Katsoitko edellisen jakson, Jenni yritti siinä ensin sovintoa.. ja aiemmassakin jaksossa oli sanonut miten oli yrittänyt, mutta Tuulikki käänsi selkänsä.. Ja Sanni ja Joni sanoi samaa, että Tuulikki alkaa vain hyräillä kun sen kanssa koittaa selvittää asioita. Mä liityn kans tähän samaan kampanjaan, täällä on ihan identtisiä kommentteja Farmin face-sivujen kanssa, samat jäärät kirjottaa ilmeisesti joka palstalla, nyt on pahasti antipatioita. Eli tykkään Jennistä enemmän ja enemmän, näihin kiusaaja-kommentteihin nähden sen sanomiset on kärpäsenkakkaa. Toisaalta voittakoot kuka vaan, hattua nostan että ovat tuolla noin pitkään pärjänneet! Ja tällä tarkoitan sosiaalista puolta, en puitteita, ne näyttää aika helpoilta hommilta.
[/quote]
Eihän Jenni mitään sovintoa yrittänyt, vaan sätti Tuulikkia siinä hellan vieressä. Millä ihmeen ruusunpunaisilla lasilla Jennin touhuja katselet!