Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI Helmikuussa

28.12.2007 |

Rohkenen jo aloittaa pinon meille joilla hoitoviikko ajoittuu helmikuulle. Omien laskujen mukaan ensimmäiset pitkän kaavan mukaan menijät aloittavat sumuttelut piakkoin.

Itselläni alkamassa toinen icsi-hoito, tällä kertaa lyhyellä kaavalla, koska eka hoito pitkällä meni ihan penkin alle. Nyt yritetään välttää hyperi ja samalla saada niitä munasolujakin, viimeksi hyperi oli lähellä, sitä varottiin ja tuloksena kaksi epäkelvollista munasolua.

Toivotaan että saadaan aktiivinen ja erittäin plussarikas pino aikaan.

-tatjuska-

Kommentit (254)

Vierailija
61/254 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi vielä yksi helmikuussa IVF:ää yrittävä. Hoito on meille ensimmäinen ja jänskättää ihan sikana :) Toisaalta nyt on pitkästä aikaa oikeasti toiveikas olo, mikä on ihana tunne. Meillä keräys ja punktio ajoittuu tod. näk. viikolle 8 ja kaava on lyhyt. Nyt siis vaan odotellaan että menkat alkaisi. Niin kuin joku tuossa totesikin, niin siitä onkin aikaa kun viimeksi oikein odotti että kuukautiset alkaisivat :)

Plussatuulia helmikuun pinoon!

t. Liljakukka

Vierailija
62/254 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keräys ja siirto viikolla 8. Eikä keräys ja punktio :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/254 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveiset tuuliselta Teneriffalta. Kotiuduimme myöhään su-iltayönä. Oli ihan kiva reissu ja unohdin kyllä hoidot täysin, vaikkakin muistin kyllä hienosti sumuttaa...

Joku kyseli oireista: kyllä kyllä ja kyllä.siis löytyy! hermot alkoi kiristyä viime viikon lopusta ja nyt alkoi unettomuus tai siis nukahtamisvaikeudet. Mulla ollut nuo joka hoidossa sumujen aikaan... ja niin ne kuumat aallot.. argh. Varsinkin lentokoneessa oli ihan tuskaa vääntää jotain tavaroita esim penkin alle kun alkoi puskea hikeä ja hermot meni....ja iltaisin paleltaa...että mukavaa!

Mutta huomenna alkaa piikitys!! Jee! olipa hauskaa eilen apteekissa kun sain neuvoa Puregonin käytössä sitä apteekkineitiä...kyseli kovasti jne ja oli onnellinen että oppi taas jotain. Kotikaupunkini apteekista ei kamalasti noita lääkkeitä ostella joten ihme että lääkettä edes sieltä löytyi heti.

vehnis: tsemppiä kovasti! tiedän tunteen. Me pidimme taukoa aika reippaasti. suunnittelukäynti oli jo viime keväänä, mutta en jaksanut lähteä kesällä hoitoihin, kun niiden takia oli jo pari kesää mennyt " pilalle" kun epäonnistumisten jälkeen olin niin maassa. Mies sanoi, ettei enää kestä nähdä minua niin onnettomana. Nooh elettiin täyttä elämää joulukuuhun saakka kunnes alkoi tuntua siltä, että jaksaa taas... meillä seuraavana adoptio-hössötys, joten sitä ennen päätettiin vielä kokeilla, ettei vaan jää " kaivelemaan" .

Nyt en enää jännitä hoitoja oikeastaan paljoakaan, mutta välillä mietin omaa mielialaani. Eilen paras ystäväni tuli käymään ja vaikka tiesin että jossain vaiheessa " tekevät" toisen lapsen niin kun hän kertoi olevansa nyt raskaana (heti taas ekasta yrityskierrosta) niin hänen lähdettyä iski päällä tosi surkea olo ja itku tuli... en edes viitsinyt kertoa sitten, että olemme nyt hoidoissa, ettei ala jo olettaa ja toivoa että olisimme yhtä aikaa raskaana... se on niiiiiin pieni todennäkoisyys, ettei hän oikein sitä ymmärrä vaikka paljon olemme meidän hoidoista puhuneet...

ahdistus...no nyt taas hieman parempi olo. Onneksi minulla on teidät joille purkaa. en enää jaksa kamalasti hoidoista puhua, aikaisemmin kerroin aina ja ihmiset olettivat aina, että sehän on sitten sata varmaa, että hoidoilla tulee raskaaksi...niinpä, ehkä sitten jossain vaiheessa.... ;)

savoska

Vierailija
64/254 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan. Kävin tänään tokassa ultrassa, eikä ole kummoinen saalis tulossa. Toisella puolella on yksi jo 22 millinen ja pari pientä rakkulaa ja toista puolta ei saatu näkymään ollenkaan. Ekasssa ultrassa " näkymättömälläkin" puolella olisi ollut yksi tai kaksi alkua, mutta niiden olemassaololle ei ole varmuutta. Vetää mieltä matalaksi. Lääkäri arveli, että tässä saattaa piillä syy, miksi neljään vuoteen mitään ei ole tapahtunut.

Gonal-f annos nousi jo kolmeensataan ja sillä mennään perjantain ultraan. Voipi olla, että niitä kahta raukkaa kasvatellaan vähän pitempään. Manasin jo, että pitikin lähteä koko hommaan, mutta sitten taas saan tsempattua; yksi hedelmöittynyt solu riittää. Voi kunpa siihen asti pääsisikin! Keräävät onneksi vaikka vain yhden rakkulan, joten enköhän ainakin punktioon pääse. Hölmöä toivoa mokomaa operaatiota, mutta on tässä muutenkin joutunut ajattelemaan asioita uusilta kanteilta.

Mitä muille ketjulaisille kuuluu?

Vierailija
65/254 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin päivän nettipimennon jälkeen taas koneella..

Helena1712: Huhuilen kuulumisia punktiosta..

nukke3: Milläs mallilla siellä?

Kerttu-74: Toivotaan että saisitte edes sen yhden muniksen, joka ois sitten priimaa.. Voi olla että automatkasta tulee tuskallinen, varsinkin jos on yhtään töyssyjä matkalla, ja niiltähän ei voi välttyä näin talvella.

Savoska: Tervetuloa takaisin Suomen mualle.. :) Hienoa että sait unohdettua vähäksi aikaa hoidot ja nyt toivottavasti mieli on " rento" loppukiriin..

Satumarika: Pidän peukkuja että kerrankin ne menkat alkaa ajallaan.. :) ja pääset jatkamaan rumbaa..

mine: Huhuilen kuulumisia..

Pittinen: Huhuilen sinuakin...

Suzan73: Hienoa että sait hoidon tähän kiertoon eikä tarvii kauempaa odotella.. Sinullekin peukkuja että täti tajuaa just nyt olla ajoissa paikalla..

Liljakukka: Tervetuloa mukaan! Sinnekin peukkuja, että menkat alkavat ajallaan..

WAW: Huhuilen sinunkin perään....

Onpas meitä monta, menee tovi ennen kuin kaikille on kirjoittanut.. Mutta eipähän tarvii ressailla yksin.. :)

ON: eipä hirmuisesti tällähetkellä kerrottavaa, viikko vielä syödään pillereitä, ja sitten toivottavasti päästään tositoimiin..

-tatjuska-

[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys 29.1. ja siirto[/color]

[color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys ja siirto vko 6[/color]

[color=fuchsia]Kerttu-74: 2.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 6[/color]

[color=blue]savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys ja sirto vko 7[/color]

[color=fuchsia]Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 7[/color]

[color=blue]Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8[/color]

[color=fuchsia]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8[/color]

[color=blue]Suzan73: 1.ivf, kaava: lyhyt , keräys ja siirto vko 8[/color]

[color=fuchsia]Liljakukka: 1.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 8[/color]

[color=blue]Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9 --> siirtyi myöhempään[/color]

[color=fuchsia]Tatjuska: 2.icsi, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 9[/color]

[color=blue]WAW: 3.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9[/color]

Vierailija
66/254 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen käynyt kyllä täällä aina kuulumisianne lukemassa, itse vaan olen niin kovin huono mitän kommentoimaan, mutta hengessä mukana ollaan!

Niin Helena 1712; sullahan oli siirto tänään? Miten punktio meni, oliko kivulias? Itse pelkään sitä keräystä ihan simona...

Kerttu74; olipa lääkerumba! Asut ilmeisesti jossain todella periferiassa, kun välimatkat on noinkin hurjat! Toivotaan että punktioon päästään, vaikkakin sitten tulisi vain yksi, mutta sitäkin hyvälaatuisempi =)

Tatjuskalle peukkuja ja ihan kunniamaininta aktiiville palstalaiselle, joka jaksaa aina kysellä toisten kuulumisia =)

Suzan73; pidetään kovasti peukkuja, että menkat alkaa sitten ajallaan!

Savoska; sullahan on inhottavat oireet, itse olen onneksi säästynyt niiltä. Tsemppiä!

Omanapa: Täällä on onneksi vähän muutakin miettimistä kuin nämä hoidot. Nyt ollaan lomalla ja vaikka ollaan ihan kotosalla, päivät menee kaikkea kivaa touhutessa.

Samoin tuo rakennusprojekti vie ajatuksia, vaikka talo on vasta piirrustuksina tehtaalla ja tontti kasvaa mettää.

Mulla ei ole ollut Synarelasta MITÄÄN oireita, toimiikohan se edes??! Mulla on ollut monta päivää aika kova nuha ja vaikka niistän nenän aina ennen lääkkeen sumuttamista, saattaa lääkettä valua nieluun vielä puolen tunninkin päästä... menkkojen pitäisi alkaa kyllä viimeistään huomenna, silloin kp 30. Normaali kiertoni on 28-29.

Maanantaina sitten ensimmäinen ultra, jolloin kuulen mitä seuraavaksi.

Muuten, pitääkö niiden menkkojen olla LOPPUNUTKIN ennen ultraa vai riittääkö, että on alkanut (vaikka edellisenä päivänä).

Huiskulat myös kaikille muille!

-Pittiska-

Vierailija
67/254 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista menkoista, riittää kuhan alkaa ennen sitä 0-ultraa, vaikka samana aamuna. Näin mulle ainakin annettiin ohjeet edellisessä icsi:ssä. Sumujen takia kierto saattaa venyä hieman.

-tatjuska-

Vierailija
68/254 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurkistamassa toisesta pinosta Helenan kuulumisia..

[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys 29.1. 4 munista ja siirto 31.1. 2alkiota, testipäivä 14.2.[/color]

[color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys ja siirto vko 6[/color]

[color=fuchsia]Kerttu-74: 2.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 6[/color]

[color=blue]savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys ja sirto vko 7[/color]

[color=fuchsia]Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 7[/color]

[color=blue]Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8[/color]

[color=fuchsia]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8[/color]

[color=blue]Suzan73: 1.ivf, kaava: lyhyt , keräys ja siirto vko 8[/color]

[color=fuchsia]Liljakukka: 1.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 8[/color]

[color=blue]Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9 --> siirtyi myöhempään[/color]

[color=fuchsia]Tatjuska: 2.icsi, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 9[/color]

[color=blue]WAW: 3.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9[/color]

Vierailija
69/254 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten kolmas ultra ja siellähän ne " matti ja teppo" (kun on niin vähän muniksia niin ajattelin nimetä kaverukset :))köllöttelivät 14 millisinä. Vielä pari Gonal-piikitystä, sumut lopetan sunnnuntaina ja pregnylin pistän maanantaina.

Punktio on keskiviikkona. Oletan se olevan helppo homma, kun ei ole kuin nuo " veljekset" . En ole (ehkä!) niitä kipuherkimpiä ja meinaavat puuduttaakin kipulääkkeen lisäksi. Siirto olisi sitten perjantaina mikäli on mitä siirtää. Siirtävät mahdollisesti ne molemmat, aika näyttää. Limis oli eriomaisen hyvä. En kyllä kysynyt, kuinka monta milliä, mutta jo tiistaina se oli reilut 7mm. Meille muuten tehdäänkin ICSI, raukkaparka veljesten takia ja spermassakin on hiuikan moitittavaa. Samapa se minulle, mitä tekevät, jos minut vain raskaaksi saavat!

Mieliala vaihtelee luovuttamisesta kauhun sekaisiin tunteisiin kaksosista. Välillä taas laskeskelen, milloin pääsemme yrittämään toisen kerran. Onneksi ollaan vasta tammikuussa niin tarvittaessa ehtii toisen kerran tämän vuoden puolella niin talous ei kaadu ainakaan lääkekuluihin.

Hyvää viikonloppua!

Vierailija
70/254 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys kaikille!

esikoisemme on sairaalassa kovan infektioastiman vuoksi ja oon hieman poikki valvomisesta, mutta piti jaksaa tulla tänne kattoo kuulumisia-. Isukki jäi sinne yöksi ku isi tuo kuulema paremmat herkut ;)

täällä menny JO 3 päivää Puregonia 300IU ...(piru ku toi Puregon on kallista...) alkaa jo nippailee ja kohtu supistelee..johtunee siitä että tuo munasarja on kiinnittynyt kohtuun ja lantion seinämään ja repii joka suuntaan...

Mulla ma verikoe ja pe sitten kattellaan millon punktio.

Onko kenellekkään annettu aiemmin jotain lääkettä kohdun supistelua rauhoittamaan punktion aikaan? Lueskelin joskus tältä palstalta, että jotkut olivat sellaista saanee jos supistusherkkä kohtu.

oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

savoska

Vierailija
71/254 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tulla kertomaan ilouutiset, että menkat alkoi jo eilen! En muista koska olisin viimeksi ollut niin iloinen niiden alkamisesta. Jopa pääsäryt ja menkkakivutkin tuntuivat niiiiiiin " hyvältä" ! : )

Tänään sit alkoi Puregonin pistäminen. Yllättävän hyvin lähti käyntiin, vaikka olenkin aika neulakammoinen. Mutta onneksi neula niin ohut, ettei tunnu yhtään. Viikolla harjoittelin jo keittosuolaliuksella jotta piikittäminen tuli tutuksi.

Nyt sit jännäillään miten Puregon vaikuttaa. Ens torstaina eka ultra.

Tsemppiä kaikille pinolaisille!!!

Vierailija
72/254 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole vielä päässyt edes pistelemään :) Jännittää paitsi omasta puolesta, niin myös teidän muiden puolesta. Toivotaan helmikuun pinoon paljon hyviä uutisia!

Toivottavasti Kertun matti ja teppo (heh) hedelmöittyvät ja jakaantuvat molemmat! Peukut pystyyn!

Itselläni tuskalliset kuukautiskivut ovat nyt alkaneet, joten eivätköhän ne menkat sieltä ihan ajallaan saavu (viikon päästä pitäisi alkaa). Siitä se sitten lähtee, saas nähdä miten tässä käy :)

t. Liljakukka

Vierailija
73/254 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minut saa poistaa tammikuun pinosta. Kiitos kaikille jotka olette toivottaneet minut tervetulleeksi.

Tämän hetken tilanne on siis se, että 1.2. olin punktiossa ja siellä oli noin 30 rakkulaa ja niistä saatiin 15 munasolua. Tänään 2.2. soittivat, että 15:sta oli 7 kypsää ja niistä 4 oli hedelmöittynyt normaalisti. Siirto tehdään 6.2.2008. Kyllä jännittää. Kuinka monta kypsää munasolua yleensä saadaan ja montako niistä yleensä hedelmöittyy normaalisti?

Vierailija
74/254 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kiva kuulla, että monella täällä asiat etenee. Mulla oli perjantaina ultra, eilen alkoi menkat ja tänään illalla aloitan piikitykset. Huh, kun jännittää,vaikka olenkin jo " konkari" . Tämähän on jo toinen ivf.

Nukke; kyselit munasoluista ja hedelmöittymisestä, tuo taitaa olla todella yksiköllistä eli mitään yleistä ei ole. Mun lääkärin mukaan " ihanne" olisi n. 6-10 munasolua.

Suzan; hienoa, että menkat alkoivat. Me mennäänkin sitten aika samassa aikataulussa. Mun pitäs huomenna varata eka ultra, kun viikonlopun takia en päässyt sitä heti varaamaan.

Vierailija
75/254 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satumarika: niinpä mennäänkin aika samaa tahtia! : ) Mullakin saattaa olla punktio ja siirto jo viikolla 7, mut listoilla on vko 8, kun en oikein tiedä miten nämä aikataulut tästä etenee... Varmaan torstain ultrassa sit selviää taas tarkemmin kun nähdään miten Puregon on purrut! : )

Vierailija
76/254 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten 0- ultra ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Huomenna puolitetaan Synarela ja aloitetaan Puregon. Viikon päästä maanantaina uusi ultra, jolloin nähdään montako munista saadaan.

Tällaiset pikakuulumiset tänään.

-Pittiska-

Vierailija
77/254 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelivat äsken sieltä klinikalta, että 4:stä hedelmöittyneestä alkiosta 3 on lähtenyt jakaantumaan. Yksi on 7-soluvaiheessa, toinen 6-soluvaiheessa ja kolmas vähän jäljessä eli 5-soluvaiheessa. Siirto on keskiviikkona eli 5:s päivä keräyksestä. Toivottavasti alkiot pärjäävät hyvin! Pakastaa ei ollutkaan tarkoitus, koska pakastus + PAS maksaa noin 1000 euroa ja jos tämä tuoresiirto ei onnistu, niin odotellaan, että päästään julkisesta uuteen IVF:ään. Lupasivat, että pääsemme loppuvuodesta.

Vierailija
78/254 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä minä kyllä ihmettelen, ettö miten ne voi olla 6 ja 7 soluvaihessa, kun olen käsittänyt, että ne solut aina jakaantuessaan tuplaantuu eli ensin 2 sitten 4 sitten 8 jne.?

Vierailija
79/254 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja matkalaiset viihtyvät kohdussasi :)

Noista solumääristä, niin jokainen solu jakaantuu itsenäisesti joskin yhteisymmärryksessä muiden alkion solujen kanssa. Joten jos vaikkapa nelisoluisen alkion solu numero 1 jakaantuu ensimmäisenä suhteessa muihin, syntyy viisisoluinen alkio. Sitten kun vaikka solu numero 2 jakaantuu syntyy kuusisoluinen alkio, jne. Alkion kehityksessä on kyse tosi monimutkaisesta solujen välisestä signaloinnista, en itsekään ole mikään aihealueen ekspertti :)

Täällä päässä sitä edelleen odotellaan vaan kuukautisia - kärsimättömästi!!

Vierailija
80/254 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ei se pistäminen ollutkaan niin kamalaa, niinkuin taas jännitin. Neula on tosi ohut. Mutta.. vatsa on jo nyt tosi turvonnut, vaikka vasta eka piikki takana.

Suzan ja muut pistelijät; onko teillä oireita puregonista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä