IVF/ICSI Helmikuussa
Rohkenen jo aloittaa pinon meille joilla hoitoviikko ajoittuu helmikuulle. Omien laskujen mukaan ensimmäiset pitkän kaavan mukaan menijät aloittavat sumuttelut piakkoin.
Itselläni alkamassa toinen icsi-hoito, tällä kertaa lyhyellä kaavalla, koska eka hoito pitkällä meni ihan penkin alle. Nyt yritetään välttää hyperi ja samalla saada niitä munasolujakin, viimeksi hyperi oli lähellä, sitä varottiin ja tuloksena kaksi epäkelvollista munasolua.
Toivotaan että saadaan aktiivinen ja erittäin plussarikas pino aikaan.
-tatjuska-
Kommentit (254)
Miten voikin vajaa kaksi viikkoa tuntua näin pitkältä vaikka kesällä sitä elettiin viikkokausia ajattelemattakaan koko lapsettomuusongelmaa (ja hyvä niin)... toisaalta odotan kaikkea innolla, toisaalta varsinkin punktio HIRVITTÄÄ ja henkinen paine koko prosessissa arveluttaa. Vielä on voimavarat kympissä =)
Savoska laitteli kyssäriä: ei, en ole valmistautunut varsinaisesti IVF: ää varten mitenkään terveellisimmillä elämäntavoilla, mutta laihdutuskuurin aloitin (jälleen) kuun alusta. Mulla on 15kg ylipainoa ja kaikki mahassa, joten laihdutus olis ollut paikallaan muutenkin. Luulevat pian että oon raskaana... En syö mitään pillereitä enkä vitamiineja enkä myöskään vietä tipatonta tammikuuta. Tosin jos meinaa laihtua niin ei sitä hirveästi alkoa passaa ryypiskellä. Saunasiiderit tietty jne. Jotain iloa sentään.
Moikka! Kahden viikon sisään alkaa menkat ja sitten pääsen piikittelemään puregonia kierron 2.päivänä. Punktio olis tossa kuun vaihteessa n.vko 5 tai 6. Tuleekin paljon nopeemmin tällä lyhyellä kaavalla kuin pitkällä kaavalla.
että hengissä ollaan. Pääsen vaan nyt just vähän heikosti koneelle, joten ei paljon ehdi kirjoittaa kun just ehtii lukea teidän tarinointia! :)
Omassa navassa ei vielä tapahdukaan mitään, mutta menkat alkoivat ajallaan viikko sitten joten suunniteltu lekuriaika pari viikon päästä on sopivaan aikaan kp 20. Meillä on muutto edessä ja se sattuisi samalle/edelliselle viikolle punktion kanssa ja se hieman hankaloittaa hommaa. Kun ei ole oikein kiva, jos sitten en voi siivota, maalata, pakata ja kanniskella normaalisti. Täytyy vielä miettiä, jos voisi pitää sitten kahta asuntoa kuukauden, niin sitten saisi rauhassa hoitaa muuton. Rahaa tietty siinä sitten palaa kuitenkin ylimääräistä. Vaikeeta on, mutta ainakaan hoitoa en suostu siirtämään! :)
Huiskutukset vaan kaikille ja terkkuja tutuille, joita tosissaan onkin jo monta (ainakin Satumarika, Pittinen, Tatjuska ja Suzan)! Se on tavallaan kiva juttu, mutta toisaalta olisi ollut kivempaa että oltais jatkettu juttua mieluummin tuolla plussanneiden puolella edellisten hoitojen jälkeen...
Killa
Iltaa vaan kaikille!
Joku kysyi täällä elintapojen muutoksesta ennen hoitoa, mä en ainakaan ole muuttanut mitään paitsi, että aloin syömään omega 3:sta, kun en juuri kalaa muuten syö. No söisin sitä joka tapauksessa ja sitten aloitin pilateksen.
Killa; mulla oli vuosi sitten ivf:n aikaan just rakennusprojekti menossa, kanniskelin kiviä ym. ei ehkä kovin fiksua. No piikityksen loppuvaiheessa lääkäri kielsi multa jopa imuroinnin, joten sitä ohjetta pitikin sitten noudattaa.
Mua alkoi nyt jo jännittää piikitykset, miten siitä jarrupiikistä oikein selviää. Oon vielä lähdössä pieneen viikonloppureissuun hoidon aikaan ja yksin pitäs selvitä noista piikeistä, apua.
Ilmoittaudun minäkin, että pinossa ollaan edelleenkin, vaikkei vielä ole mitään aikatauluja selvillä.
Kiinnostaisi tietää millä perusteilla on joillain tehty IVF pitkällä/lyhyellä kaavalla? Itse toivon, että päästään etenemään lyhyellä kaavalla, koska jos menee pitkällä kaavalla, hoidot siirtynee maaliskuulle. Lekuriaika vasta tammikuun loppupuolella ja silloin mulla on jo kiertopäivä 23 eli jos olen oikein ymmärtänyt, niin yleensä kp 21 paikkeilla aloitetaan sumuttelu?? Toivon, että lyhyellä kaavalla siispa edettäis. Sori jos tulee tyhmiä kysymyksiä, mut antakee anteeksi kun olen ensikertalainen IVF-asioissa! : )
Uusista elämäntavoista kyseltiin ja itse aloitin maanantaina " uuden elämän" (taas). Eli tipaton tammikuu meneillään ja tarkoitus olisi pudottaa jokunen kilokin veks. " Raskaus" vitamiineja (MultiTabs) oon syönyt viime kesästä asti, joten ei sinällään uutta. Lisäksi varattiin keväälle etelänmatka, joten on jotain mitä odottaa! Tietty raskautumista odottaa ihan kaikista eniten, mut pakko olla jotain muutakin konkreettisempaa, että jaksaa taas tän talven kahlata läpi...
Pidän kovasti peukkuja kaikille pinolaisille, sekä uusille että vanhoille tutuille!!
Mukava lukea kuulumisianne! Ensin oli niin hiljaista, ettei itse pelkästään viitsinyt kirjoitella.
Elämäntavoista oli puhetta. Ensimmäisellä IVF:llä järjestin elämäni oikein kunnolla kuntoon. Ei tupakkaa (tuuri polttaja), ei alkoholia ja kaiken maailman vitamiinit ja konstit käyttöön. Tulos oli nega. Senpä jälkeen en ole vaivautunut, vaikkakin varmasti tarvetta aina jollakin saralla olisi, ihan ilman hoitojakin.
Onnistuneessa ICSI:ssä, josta meillä tuo poika, taisin viettää ihan normaalia arkea ja juhlaa siihen asti, kun veritestin tulos tuli, joten ehkä sillä linjalla menen nytkin. Silloin ainakin toimi! Niin ja tässä toisessa, joka sitten surullisesti kuitenkin päättyi, tein samoin. Olen tullut siihen tulokseen, ettei elämäntavoilla kovin merkitystä ole, jos ne nyt suht on kunnossa muutenkin. Ylipainolla tietysti sanotaan olevan osuutta, ainakin jonkin verran, kuten joku jo mainitsikin. Itselläni painon ei tarvitsisi pudota kyllä yhtään. Laihduin tuon toisen synnytyksen jälkeen varmaan silkasta surusta olemattomiin. Nyt olen yrittänyt saada painoa takaisin ja ihan hyvin olen onnistunutkin. Radikaalilla elämänmuutoksella voi muuten olla negatiivistakin vaikutusta. Elimistöhän sopeutuu ensin muutoksiin. Näin minua lapsettomuuspolilla opastettiin ja järkeenhän se kyllä käykin.
Nyt ei kun mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
Hei siis kaikille! Meillä on myös käynnistymässä ivf ja toiveissa on toinen lapsi. Poikamme (1v) sai alkunsa toisen ivf:n tuoresiirrosta. Pakkaseen ei jäänyt mitään, joten nyt lähtee käyntiin kolmas ivf:mme. Edelliset hoidot tehtiin Helsingin nkl:lla ja siellä siis nyt jatkammekin.
Ivf tehdään pitkän kaavan mukaan, sumut aloitan viikolla 5 ja punktio ja siirto pitäisi olla viikolla 9.
Meillä lapsettomuuden syynä on minun hankala endoni. Leikelty on vuosien varrella kolmeen kertaan: kaksi skopiaa, yksi tomia. Poikamme syntyi heti tomian jälkeen tehdystä ivf:stä. Ensimmäisestä ivf:stä tuloksena oli tuoresiirrosta biokemiallinen raskaus ja ensimmäisestä pas:sta raskaus, joka meni kuitenkin kesken.
Nyt en oikein tiedä mitä odottaa... Itse hoito on tuttu ja sitä en jännitä ollenkaan. Punktiokin on minulla aina ollut täysin kivuton. Lähinnä nyt toivon, että munasoluja saataisiin paljon ja pakkaseenkin jäisi vielä jotakin (viime kerralla munasoluja oli vain kuusi ja niistä hedelmöittyi vain kaksi, molemmat alkiot siirrettiin)! Tämähän saattaa olla viimeinen julkisen puolen hoitomme (lupasivat kuitenkin harkita vielä asiaa), joten jos pakkaseen ei jää mitään ja nega tulee, niin sitten pitää siirtyä yksityiselle.
Alkioiden lukumäärästäkin täällä olikin jo keskustelua. Meille tosiaan siirrettiin viimeksi kaksi (toinen heikkolaatuinen) ja yksisikiöinen raskaus alkoi. Varmasti kahden siirrosta oli jotakin hyötyä! Mutta poikamme syntyi keskosena ja pienipainoisena viikkoihin nähden (2050g, 45cm), ja sen vuoksi tulen tällä kertaa kyllä harkitsemaan tarkkaan siirrettävien alkioiden lukumäärää (jos siis kahden siirtoa ylipäänsä ehdotetaan). Isokokoisenkin keskosen hoitaminen oli melko rankkaa ja voin vain kuvitella millaista se olisi jos vauvoja olisi kaksi... Kaksosetkun tuppaavat kuitenkin syntymään ennemmin ajoissa kuin yliaikaisena. Mutta taustat huomioon ottaen tuskin meille enää edes ehdotetaan kahden alkion siirtoa.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Hoidon käynnistymistä odotellessa,
WAW
Suzan; kyselit pitkästä ja lyhyestä kaavasta.
Meille tehtiin viimeksi pitkällä kaavalla ja muniksia kasvoi aivan liikaa, 24 kappaletta. Alkioitakin tuli 14 kpl, mutta valitettavasti vain yhdestä alkoi raskaus, joka meni kesken alkumetreillä. Nyt lääkäri ehdotti lyhyttä kaavaa ja pienemmällä annostuksella, jotta alkioita tulisi vähemmän ja niiden laatu olis parempi. Meillä siis näin, mutta syitä voi olla erilaisia. Olemme selittämättömiä tapauksia, joten vika on todennäköisesti alkion laadussa tai kiinnittymisessä.
Satumarika: kiitos kommenteista. Just tuota itekin pelkään, että jos mennään pitkällä kaavalla tulee muniksia liikaa. Mulla kuitenkin kroppa on reagoinut clomeihinkin voimakkaasti. 1 tabulla/pvä saatiin jo lähemmäs 10 kasvamaan ja silloin jouduttiin hoidot keskeyttämään kun oltiin inssiin menossa. Nyt sit vähän mietityttää miten käy pistoshoitojen kanssa (näistä alustavasti puhuttiin joulukuun lekurikäynnillä)... mut lekuri vakuutteli, et niillä pystytään paremmin säätelemän hormonitasoa kuin clomeilla. No, jääpi nähtäväksi. Joillakin ilmeisesti voidaan IVF aloittaa clomeilla ja sit vasta siirrytään pistoksiin; jarruihin ja irrotuspiikkeihin. Olenko ymmärtänyt oikein??
Kyseleepi Suzan
Kerroit siitä, että tämä saattaisi olla teidän viimeinen hoitonne julkisella. Miksi niin? Eivätkö teille tee sitten hoitoja enemmän, vaikka tuloksia on ollut nähtävissä? Missä päin näin toimitaan? Ihmeelliseltä kyllä kuulostaa. Meillä Kysissä ei tuollaisesta ole huolta. Hoitoja jatketaan, jos nähdään, että tuloksia on odotettavissa. Tämä kuitenkin varmaan tapauskohtaista. Kauheaa, jos joutuu tuollaistakin miettimään kaiken tämän muun paineen keskellä.
Huh.. pitkä päivä pentukoirani kanssa mätsärissä....onneks oli muuta ajateltavaa niin aika meni äkkiä...
Tervetuloa WAW! kuulostaa meikäläisen tarinalta endoineen ja keskosineen ja Naikkarineen.... ;) tsemppiä kovasti sinne!!
Huoh...minä olen luvannut itselleni ja miehelle, etten mieti tätä hoitoa yhtään.. emme ole siitä juuri edes puhuneet kun mulla menee välillä hoidot niiin " yli" ettei mies edes juuri enää halunnut nähdä mua hormoonihöyryissä....mutta nyt huomaan, että iltaisin en saa unta kun unelmoin vauvasta... ;) ja esikoisemme sisaresta. toivoisin näkeväni hänet leikkimässä tämän kanssa jne... vaikka meillä on jo adoptio aikeet, mutta silti tässä vielä yritetään saada se biologinen lapsi. miestä hieman jännittää koko adoptioprosessi kun siinä on aikas paljon hommaa...
No joo....tuntuu kuitenkin mukavalta kun on edes se mahdollisuus haaveilla ;) ilman hoitoa sitä ei meillä olisi.. voihan sitä ihmeitä tapahtua.
Päivän kysymys:
ketä ärsyttää kun eräät julkkikset ilmoittavat lehdessä: haluaisimme lapsen tai teemme lasta ja seuraavassa numerossa jo hehkutetaan täydellistä raskautta ja ihanaa oloa jne jne jne...??? minä alan nähdä jo punaista! siis whatta?? ihan ärsyttää kun eräät vaan ihastuvat ja muu hauska tekeminen loppuu niin sitten " tehdäänpäs vauva kun ei oo oikeen muuta tekemistä" ja heti ollaan raskaan....no en tietty tahdo kenellekkään lapsettomuutta mutta jotain rajaa sentään ja kärsivällisyyttä kiitos.
Itse en jaksa kertoa enää edes ystäville hoidoistamme kun hekin ovat pettyneet niin monta kertaa... täällä on hyvä purkaa tuntoja kun on kohtalotovereita jotka ymmärtävät, että raskaus ei aina ala vaikka mitä tekisi ja toivoisi..
Mutta ihanaa su iltaa kaikille ja NOPEAA seuraavaa viikkoa!
Lööööööv: savoska
Heillurei kaikille!
Killa: Rehkimistä kyllä kannattaa välttää, viimeksi lääkäri kielsi multa kaikki hyppelyt, on muuten helppo ohjata voimistelua, mielikuvitus oli koetuksella. Mulle selitys oli että hyppely, nostelu ym. raskas saattaa irrottaa munasolut ennen aikojaan, joten suosittelen talkooapua, ja sinulle muonituspuolen hommia. :)
Satumarika: kyllä sä niistä piikeistä selviät yksin, luotan suhun. Mullakin on nyt kolmea eri piikkiä luvassa. Minkälaiset lääkkeet sulla? Lyhyeen kaavaan on tietääkseni erilaisia variaatioita.
Suzan: Meillä siis lyhyt kaava, koska ekassa mentiin pitkällä ja piloille meni. Reagoin liian herkästi lääkkeisiin, joten ensin meinas mennä hyperin puolelle ja muniksia oli tulossa melkein 30, joten pidettiin yks piikitön päivä ja sitten kaksi päivää ihan minimi annoksella 37,5IU:ta, sitä ennen oli normaaliannos 150IU:ta. Punktiossa kuitenkin saatiin kerättyä vain reilu 10 rakkulaa, joista löytyi kaksi munasolua, niistäkään ei sitten ollut mitään apua kun toinen oli ylikypsä ja toinen epämuodostunu. Joten nyt siis mennään lyhyellä kaavalla, stemmataan kierto e-pillereillä, puregon, jarruksi muutaman piikkipäivän jälkeen orgalutran ja pregnyl vielä irrottamaan munikset. Nyt toivotaan ettei mene hyperin puolelle ja saadaan edes muutama kelvollinen munasolu.
Mine: Tsemppiä painon kanssa, itsekin jouduin nostamaan painoa ennen ekaan hoitoa, nyt on suurin piirtein pysynyt samassa, tosin voisi kuulemma vieläkin olla enemmän, mutta minkäs teet kun ei nouse niin ei nouse.
WAW: Tervetuloa mukaan! Toivotaan plussatuulia kaikille!
Savoska: Mullakin mieli jumittuu välillä vauvahaaveisiin. Tuntuu että on jotenkin vajaa tai jotain.. ei jaksa olla innostunut esim. serkun raskaudesta, joka ei siis sinänsä ärsytä, mutta ei vain jaksa hehkuttaa. Mua ei sinänsä ärsytä julkkikset ja niiden raskaudet vaan nyt kun on koulussa ja siellä on pari sijaisperhettä, niin sellaiset ärsyttää. Siis nämä jotka eivät voi huolehtia omista lapsistaan. Joillakin on ihan perusteltuja syitä, mutta nämä alkoholistit ja narkkarit, miksi tehdä lapsia, jos ei pysty huolehtimaan niistä.
Mukavaa viikkoa kaikille!
-tatjuska-
Ja perässä taas päivitetty lista.
Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 5 tai 6
savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys ja sirto vko 7
Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 7
Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8
Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8
Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9
Tatjuska: 2.icsi, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 9
WAW: 3.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9
Suzan73: 1.ivf, kaava: , keräys ja siirto vko
Savoska; joo, julkkisten vauvauutiset ärsyttää myös välillä tyyliin ensin yritämme vauvaa ja seuravassa numerossa yllätysraskaus, hoh hoijaa. Näen punaista, kun joku kertoo miten helppoa raskaaksi tuleminen on.
Tatjana; meillä hoidoksi on suunniteltu puregon 125iui, olgaultran (tms, miten tuo nyt kirjoitettiinkaan) ja pregnyl. Hyperin vaara oli myös mulla viimeksi, mutta onneksi ei kuitenkaan. Kiitos kannustuksesta, että piikitys sujuu hyvin.. Olen aikas piikkikammoinen, mutta jos puregonin kanssakin viimeks selvisin niin kaipa tuon jarrunkin kanssa. Tosin piikki on kuulemma paljon paksumpi, kun kuin puregonin. Onko täällä kellään kokemusta tuosta jarrupiikistä??
tuosta julkisen puolen hoitojen määrästä kyselit. Minä olen ollut siinä käsityksessä, että kolme vaativampaa hoitoa (ivf, icsi) on rajana kaikkialla julkisella puolella, mutta voi tietenkin olla että se on vain hus:n sairaaloiden sääntö. Toinen hoitojen rajahan on kaksi lasta (paitsi, jos kahden lapsen jälkeen pakkasessa on hoitojen seurauksena alkioita, niin siirtävät niitä tietenkin vielä).
Nkl:lla on tosiaan kerrottu rajaksi tuo kolme ivf:ää, muten kuten aiemmassa viestissä kirjoitin, niin harkitsevat niiden jälkeen hoitojen jatkamista tapauskohtaisesti. Käsitin kuitenkin, että harvemmin jatkavat. Ja arvio perustuu tietenkin pitkälti tuohon sinun mainitsemaasi tuloksien näkyvyyteen. Meille on juuri sen takia annettu ymmärtää, että hoitoja meidän kohdallamme saatetaan jatkaa, jos tämä kolmas ivf menee pieleen, mutta lupausta siitä emme ole saaneet.
Toivottavasti jatkavat kuitenkin vielä useampia hoitoja. Pidetään peukkuja. Meillehän on jo tehty 1 x IVF ja tämä on jo kolmas ICSI ja yksi PAS välissä. Rauhoittelivat kovasti klinikalla, kun hätäilin aiemmin, kuinka monta meille edes tehdään. Sanoivat juuri sitä, että kun on kaksi raskautta saatu ICSI:llä niin katsellaan tilannetta uudelleen taas, jos tämä tuleva hoito ei tuota tulosta. Enhän tiedä vielä, mitä sitten tekevät, enkä vielä jaksa sitä stressatakkaan. Luulin vain, että jokaisella on samat oikeudet. Ymmärrettävää tietenkin on se, että jos ei hoidoissa ole mitään toivoa, niin lopetetaan sitten, mutta kuvittelisi teilläkin olevan kovastikkin, kun yksi lapsi on tähän maailmaan saatu. Kuopiossa tilanne on tietenkin jonojenkin suhteen hiukka erilainen kuin Helsingissä. Kai heidän pitää jotain rajaa ilman poikkeuksia sitten pitää senkin vuoksi. Tsemppiä siihen, että tämä hoito tuottaa teille niin toivotun tuloksen ja meille myös. Ei ainakaan vähään aikaan tarvitsisi huolta näistä hoidoista kantaa vaikkakin haluaisimmekin vielä useampia lapsia. Jospa meille vielä suodaan luomuna lisää, kun syytä ei kerta ole löytynyt. Toivossa on hyvä elää......kai.....
Eli tänään alkaa Synarelat! Oottelen klo 22, sitten sumuttelen. Siitä se taas lähtee.
Lääkäri ultrasi tänään ja yhä munasarjassa on kysta... tai epäili että se on kiinnikkeen aiheuttama jokin repeytymä joka täyttyy sitten nesteeseen, sitä kun on yritetty punktioissa tyhjentää ja aina se täyttyy. Toivotaan ettei se haittaa munasolujen kypsymistä.
Mut vaan sitten kiukutellaan ja hikoillaan pari viikkoa.
Miestä nauratti, kun naapurin rouva (heillä on 8 kk ikäinen vauva) sanoi mielhelleni, että meidän täytyy alkaa TEHDÄ toista vauvaa, että haidän vauvalle on sitten leikkikaveri. MIes oli meinannu sanoa, että " joo tänään aloitetaan klo 22 ja kestää tuonne helmikuun loppuun kun tiedetään tulos" ;)) että TEHKÄÄ!
Jeps nyt kattoo Talenttia ja lepäämään ;) huomenna on perjantai!
savoska
Meillä alkaa lapsen tekeminen lauantai-aamuna!
Kivoja on nuo kommentit ulkopuolisilta. Minä tokaisin tuttavalle joka uumoili, miksi meillä ei vielä ole lapsia ja kun ensimmäistä lasta yritettiin, että ollaan kuule tehty lasta jo kolmatta vuotta ja todella tekemällä tehty niin luomuna kuin hoidoissakin, muttei valitettavasti ole sitä saatu. Meistä on tuntunut tämä niin perinpohjaiselta tekemiseltä, ettei enempää enään voisi.
No, mutta väliä niistä kommenteista! Katse eteenpäin ja tsemiä tulevaan! Mulla ei toisesta hoidosta tullutkaan kummaisempia oireita synarelasta, joten toivottavasti ei nytkään pirttihirmu muuta meille. Ekassa olikin toinen juttu. Liian helpostihan se toinen lapsi olisikin tullut, jos raskaus olisi loppuun kantanut, kun niin helpolta tuntui hoidot.
Palaillaan!
Laitoin tämän melkein saman viestin tuohon toiseenkin otsikkoon, mutta haluaisin liittyä myös tähän " pinoon" . (En ole ennen missään pinossa ollutkaan)
Minulla alkaa ensi viikolla ensimmäinen IVF-hoito eli piikittely ja siirto pitäisi siis olla reilun 2 viikon kuluttua. Yritystä on takana 4 vuotta, enkä ole koskaan ollut raskaana. Minulta löytyi syyskuussa 2007 endometrioosi, mutta onneksi sitä ei (ainakaan vielä) ole kohdussa ja/tai munasarjoissa, joten sinänsä sen ei pitäisi estää raskaaksi tuloa. Muutakaan syytä lapsettomuuteen ei tosin ole löytynyt. Olin laparoskopioissa 9/2007 sekä 10/2007. Hoitoina on aikaisemmin käytetty clomeja 4 kiertoa 2/2006 - 5/2006, mutta silloin ei tärpännyt. Nyt menemme yksitiyselle alkion siirtoon, koska julkisella sinne pääsisi vasta loppuvuodesta 2008.
Jännittää aika paljon noin alkavat piikittelyt. Jos jollain on jotain vinkkejä, niin kertokaa ihmeessä!
nukke3: Tervetuloa vain mukaan, täällä voit ihan vapaasti kysellä ja kommentoida, ne joilla jotain kokemusta on varmasti yrittää auttaa tai ainakin kertoa omia kokemuksia. Tsemppiä piikkien kanssa, mullakin ekassa aluksi jännitti, mutta ei se ollutkaan niin paha juttu kuin miltä kuullosti.
Savoska: Onko sumuista tullut jo oireita, toivottavasti ei ainakaan pahoja. Tsemppiä lapsen TEKEMISEEN :), olis ollu muuten hyvä heitto mieheltäs, ois varmaan naapurin rouva ollu hetken hiljaa..
mine: sinäkin sitten pääsit jo vauhtiin sumujen kanssa. Toivotaan ettei hirmusesti oireita tule, ja että oireiden puuttumisen takia sitä toivottua plussaa ei tulisi. Tsemppiä! Toivottavasti se sun tuttus tajuaa nyt pitää suunsa kiinni ja olla kyselemättä.
Helena1712: Mikä tilanne? Joko piikitykset alkaneet?
Pittinen: Sullahan alkoi huomena sumut, mikä olotila?
Suzan: koskas sulla olikaan se lääkäriaika? Onko vielä selvinny mitään aikataulusta?
ON: Torstaina siis se lääkäriaika tuon mun mahakivun takia. Vähän on ollu mieliala maissa. Tänäänkin koulussa loppupäivän istuin kaksinkerroin, ku koski sen verran ettei normaalisti oisi voinu olla ollenkaan. Tulen viimeistään torstaina kertomaan kuulumisia.
Vilkutukset kaikille!
-tatjuska-
Lista:
[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 5 tai 6[/color]
[color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys ja siirto vko 6[/color]
[color=fuchsia]savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys ja sirto vko 7[/color]
[color=blue]Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 7[/color]
[color=fuchsia]Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8[/color]
[color=blue]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8[/color]
[color=fuchsia]Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9[/color]
[color=blue]Tatjuska: 2.icsi, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 9[/color]
[color=fuchsia]WAW: 3.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9[/color]
[color=blue]Suzan73: 1.ivf, kaava: , keräys ja siirto vko[/color]
Hei jälleen!
Soittelin tänään kys:lle noista mahakivuista, ja lääkäri oli sitä mieltä että ne tutkitaan ennen hoitoja. Sain ajan kahden viikon päähän 24.1., joten vielä hoitosuunnitelma on voimassa, mutta jos jotain kummallista löytyy, niin se hoidetaan ensin ja icsi siirtyy myöhempään ajankohtaan. No, mieluummin näin, en halua että hoidot epäonnistuu sen takia että ei tutkita mikä vatsassa on.
Mine: muistelinkin että olit kanssa kysiläisiä, oli puhetta jossain toisessa pinossa. Meillä on lääkärinä M.H.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
-tatjuska-