IVF/ICSI Helmikuussa
Rohkenen jo aloittaa pinon meille joilla hoitoviikko ajoittuu helmikuulle. Omien laskujen mukaan ensimmäiset pitkän kaavan mukaan menijät aloittavat sumuttelut piakkoin.
Itselläni alkamassa toinen icsi-hoito, tällä kertaa lyhyellä kaavalla, koska eka hoito pitkällä meni ihan penkin alle. Nyt yritetään välttää hyperi ja samalla saada niitä munasolujakin, viimeksi hyperi oli lähellä, sitä varottiin ja tuloksena kaksi epäkelvollista munasolua.
Toivotaan että saadaan aktiivinen ja erittäin plussarikas pino aikaan.
-tatjuska-
Kommentit (254)
Tänään oli eka ultra Synarelan aloittamisen jälkeen ja tänään myös alkaa piikittelyt Gonalilla. Munasolut ei ihan lepotilassa olleet vaan omaa kehitystä oli, kuten mulla aina ollut, joten päästään nyt heti toimeen. Näytti ihan hyvältä jokatapauksessa. Näyttäisi hoidot menevän aivan samalla lailla kuin edellisissä raskauksissa, joten toivossa on hyvä elää, jospa se tietäisi hyvää. Punktio on 18.2 ja siirto 20.2. Ikävältä vain tuntui, kun lääkäri päivitteli meidän lokakuun menetystämme ja löi pökköä pesään sanomalla, että tilastollisesti meidän tapauksemme on hyvinkin kiinnostava, kun näitä ei kuulemma ole 10 vuoden aikana tällä alueella ollut kuin kolme tapausta.....kiva olla tilastollisesti tärkeä.....No nyt uusin tuulin eteenpäin. Toivoin kaksi alkiota siirrettäväksi, jos vain kaksi edes saadaan ja näin hän ainakin tässä vaiheessa lupaili! Eipäs nyt sitten kummempaa.
Nyt oli enää 2 alkiota jäljellä huomista siirtoa varten, joten eipä edes olisi jäänyt mitään pakastettavaa. 1 oli siis taas vuorokaudessa pudonnut kyydistä eli lopettanut jakautumisen. Niin ja olin ymmärtänyt väärin sen jakautumisen eli ne ovat jakautuneet ihan normaalisti ei tarvitse aina jakautua pareittain. Toivottavasti kaikki menee huomisessa siirroossa putkeen... =D
Mine tuossa kirjoitteli kahden alkion siirtämisestä (toivottavasti saatte kaksi siirtoon!). Olenkin itse miettinyt tuota kahden alkion siirtämistä: olen ymmärtänyt että kaksi siirretään sitten jos alkiot ovat huonolaatuisia ja jos niitä ei voida pakastaa. Varmaan muitakin syitä on. Meille lääkäri sanoi suunnittelukäynnillä: ¿...ja sitten yksi alkio siirretään kohtuun. Vai ettehän te kaksosia halua?¿ En tiedä oliko tuo vitsiksi tarkoitettu ja vastasinkin siihen vähän hämilläni että ¿jos nyt edes yhden saisi...¿
Voisinko toivoa siirrettäväksi kaksi alkiota? Jotenkin välillä tuntuu epätoivoiselta, että miten nämä hoidot yleensäkään voivat onnistua. Kahden alkion kanssa voisi raskauden todennäköisyys olla ehkä hieman parempi..? Tiedän kyllä, että kaksosraskaus on riskiraskaus ja sen takia yleensä siirretään vain yksi alkio. Mutta voisikohan sitä kuitenkin kysyä? Onko monilla kokemusta kahden alkion siirtämisestä?
Äh. Kaikenlaista sitä miettii.
Tulehan NUKKE pian kertomaan miten siirto sujui!
t. Liljakukka, jolla on selvästi liian paljon aikaa miettiä
tottakai voit toivoa, jos haluatte kaksi siirrettävän ja olet sitä mieltä, ettei kaksoset maailmaanne kaataisi. He tekevät sitten sen lopullisen päätöksen tietäen faktat. Meillä riski kaksosraskauteen on ollut koko ajan, sillä jäljelle jääneet alkiot ovat olleet tasalaatuisia priimaluokkaisia. Olen vielä melkoisen pienikokoinen, joten kannettavaa oli yhdessäkin, mutten pelkäisi kaksosten kanssakaan. Onhan monet muutkin siitä selvinneet, eivätkä ole saaneet valita, montako kerralla on tullut. Ensimmäisellä kerralla siirrettiin vain yksi ja siitä ei raskaus alkanut. Toisella ja kolmannella siirrettiin kaksi ja kummastakin tuloksena oli yhden alkion raskaus. Olemme enemmän kuin onnellisia, jos meille kaksoset tulisikin. Lääkäri kyseli nytkin kovasti sitä, olemmeko miehen kanssa valmiit kaksoset ottamaan, jos ne tulevat. Olemme todellakin, vaikken usko niin käyvän. Sanoin, että tiedämme kaksosraskauden riskit ja siihen hän totesi, että jättäkää ne riskit heidän haltuun, jos niikseen käy. Pääasiassa he halusivat vain tietää, että jos kaksoset tulevat, kuinka me siihen suhtaudumme. Hän näytti tilastoja siitä, että yhdellä alkiolla tehdyt siirrot johtavat joka viides raskauteen ja kahdella alkiolla joka kolmas. Kaksosia niistä oli vain murto-osa. Ainahan voi esittää omat toiveensa. Nykyään kuulemma vain tehdään kahdenalkion siirtoja harvemmin, kun lääketiede on kehittynyt niin, että kaksosia alkoi syntymään enenevässä määrin kahden alkion siirroista.
Eli tänään aamulla siirrettiin ne 2 alkiota, jotka olivat vielä hengissä eli jatkoivat jakaantumista. (4/7 hedelmöittyi). Siirto meni hyvin ja nyt sitten vaan toivotaan parasta. Seuraavat 2 viikkoa tulevat olemaan pitkät. Nyt on jotenkin tyhjä, itkuinen ja masentunut olo. Johtuu varmaan tässä parin viikon aikana otetuista hormooneistakin ja kaikesta tressistä. Lääkäri sanoi, että munasarjani ovat vielä melko turvonneet ja jossain kohdun takana näkyi nestettä, vaikka keräyksestä on jo 5 päivää. Mitään kipuja minulla ei kyllä perjantain jälkeen ole ollut...
Me kävimme hoidossa yksityisellä ja siellä heti kysyttiin, että monta alkiota haluamme siirrettävän ja me sanoimme heti kaksi. Olisi unelmien täyttymys saada kaksoset!
NUKKE: hienoa että siirto sujui hyvin! Nyt siis vaan peukut pystyyn ja toivotaan pelkästään parasta :) Kylläpä on jännää, edessä on tosiaan pitkät pari viikkoa. Kaikenlaiset itkuisuudet ja muutkin tunteet ovat varmasti sallittuja, niin paljon meitä koetellaan (paitsi henkisesti, myös fyysisesti).
MINE: Kiitos vastauksesta! Taidanpa kysäistä lääkäriltä sitä kahden alkion siirtoa. Kaksoset olisivat enemmän kuin tervetulleet, mutta olisin tietenkin onnellinen jos nyt edes sen yhden saisi :) Katsotaan saadaanko alkioita kuinka paljon ja minkälaisia, ja mitä lääkäri sitten siirrosta sanoo.
t. Liljakukka
takavasemmalle. Kummastakaan rakkulasta ei löytynyt munasolua. Uusi yritys vahvemmalla annoksella heti kun mahdolista.
Tsemppiä muille!
Kerttu: Tosi isot pahoittelut, ettei löytynyt munasoluja! Toivotaan, että pääsette pian jatkamaan hoitoja paremmalla onnella.
Nukke3: pohdiskelit kahden alkion siirtoa. Meille lääkäri sanoi, että jos saadaan priima alkio, niin silloin siirretään ehdottomasti vain yksi. Mutta ilmeisesti siinä tapauksessa voidaan siirtää kaksikin jos kumpikaan ei ole loistoyksilö. Näin siis ainakin täällä ja julkisella puolella.
Satumarika: Milloin sulla on eka ultra? (vai luinko vain huonosti, etten huomannut..?) Oon Puregonia pistellyt jo 5 päivää eikä ole mitään mainittavia sivuoireita ilmaantunut! Vähän on vatsaa turvotellut, mutta se on on voinut johtua ihan vaan menkoistakin, joten vaikea sanoa. Välillä on vähän epätodellinen olokin, että oonko mä nyt pistänyt oikein kun ei missään tunnu... No, parempi tietty näin, että on säästynyt oireilta. Mulla tuli aiemmin clomeista hirvittävät päänsäryt, näköhäiriöitä ja kuumia aaltoja.. Huomenna on sit ultra ja nähdään mikä on tilanne. Jännittää kovasti!!!
Hyvää viikon jatkoa kaikille pinolaisille!!
Jäi sinulle vielä toivottamatta kovasti onnea piinaviikoille!! Hyvä, että siirrettiin kaksi alkiota ja toivottavasti jaksavat olla matkassa loppuun asti!!
Nukke; onnea siirrosta, toivottavasti plussa tulee nyt!!
Kerttuli; olen tosi pahoillani keskeytyneestä hoidostasi.
Suzan ja muut; tänään olin ultrassa ja muutama folli löytyi, jouduin äsken pistämään sen jarrunkin. Se neula oli aika paksu, joten tuli hieman huono olo sen jälkeen. Sitten töhöilin sen neulan kanssa, kun siitä piti painaa vähän, että tulisi se tippa siihen päähän, no mä painoin liian kovaa niin lääkettä saattoi mennä hukkaan. Lauantaina taas ultraan ja sitten päätetään punktiopäivä. Osuu todennäköisesti jo alkuviikkoon, apua. Olin varautunut ihan loppuviikkoon. Töissä kiva ilmoittaa yks kaks, että olenkin pois.
Mites teillä muilla sujuu töistä pois oleminen? Kun punktiopäivän tietää vasta viime tipassa.
hätäilit siitä töistä poissaolosta. Aikaisemmissa hoidoissa olenkin ollut töissä ja ajattelin niin, että enhän sairastumisestakaan tiedä etukäteen ja siitäkin ilmoitetaan silloin, kun sairastutaan, joten soitin töihin punktioaamuna, että olen sairaslomalla 3 pv. Ei tarvinnut selitellä mitään. Täällä mies saa punktiopäivän myös sairaslomaa, joten hänkin soitti samana aamuna esimiehelleen olevansa pois töistä. Nyt olen kotona, joten noita huolia ei sitten olekkaan, paljon muita kyllä. Jokaiselle käynnille täytyisi järjestää pojalle hoitaja, ilman, että kukaan olisi hyvin tietoinen missä mennään ja myös tietenkin tuolle 8 viikolle. Olemme olleet nyt tästä hoidosta hyvinkin vaitonaisia, kun edellisellä kerralla tietenkin ehdimme jo kaikille ilmoittamaan odotuksestamme, olihan rvviikkoja jo liki 20. Nyt tuntuu, että haluaisi mahdollisimman pitkään pitää kaiken itsellään.....ettei tietäisi huonoa....
Olo on ollut nyt ihan hyvä. Hieman on " lämmönvaihteluita" ollut, kuten synnytyksen jälkeen, joten luulen niiden johtuvan noista pistetyistä hormooneista. Välillä on tuhottoman kuuma ja sitten tulee kylmän horkka. Flunssassakin olen kyllä koko viikon ollut, joten silläkin on varmaan osansa asiaan. Ei kun odottamaan maanantain ultraa ja sen tuloksia......
Mukavaa ja stressivapaata viikonloppua kaikille!
Kerttu: Voi ei :( Olen pahoillani. Toivottavasti seuraavalla hoitokerralla saatte kunnon munissaaliin!
Mine toivotteli stressivapaata viikonloppua. Heh, taitaa jäädä itseltäni väliin :) Olen niin täpinöissäni alkavasta hoidosta etten malttasi odottaa enää päivääkään että kuukautiset alkaisivat ja pääsen pistelemään. Olen tässä tohinoissani kadottanut kuukautiskipunikin... Mielessä pyörii epäilys vielä luomuplussan mahdollisuudesta, mutta olivatpa kivut eksyneet sitten minne tahansa, olen varma että kuukautiset saapuvat - elleivät ajallaan, niin sitten myöhässä. Sitten vaan piikkiä napanahkaan!
Toivottavasti kaikilla muilla on edessä rentouttavampi viikonloppu :)
t. Liljakukka
Eilen kävin ekassa ultrassa ja ihan hyvä tilanne oli, vaikka pelkäsin hyperiä tai sit ettei olis mitään...
Muniksia oli yhteensä n. 10-12 kpl, en ihan tarkkaan käsitystä saanut kun ei lääkäri minulle erikseen sanonut lukumäärää enkä tajunnut kysyä... Mut toisella puolella oli ainakin 6 ja toisella muistaakseni 5 kpl. Aika tasakokoista porukkaa oli ja suurimmat 9 mm. Maanantaina on uusi ultra ja silloin pitää ottaa jarrupiikkikin jo mukaan. Kävin eilen ostamassa piikit valmiiksi ja samoin myös irrotuspiikin. Niitä ihmetellessä ilta sit menikin... Mikäli ma kasvua tapahtunut n. 14 milliin, niin sit ehkä loppuviikosta punkio.
Satumarika: minkä kokoisia sun munikset oli? Eli kiinnostaisi tietää missä vaiheessa aloitit sen jarrupiikin pistämisen. Se piikki tosiaan näytti vähän isommalta kuin Puregon, joten mielenkiinnolla odotan pistämistä... Sulla onkin punktio jo sit aika lähellä, hienoa! : ) Kyselit myös miten töihin ilmoittaisit. Itse meinasin tehdä " törkeesti" niin, että kun tiedän minä päivänä on punktio, soitan vaan aamulla töihin, että oon kuumeessa ja olen pois ainakin tämän ja huomisen. Ja sit tietty myös sen kolmannen päivänkin ellei sit osu viikonlopulle. Sairaslomalapun ajattelin kuitenkin klinikalta varmuuden vuoksi pyytää, jos tulee jälkeenpäin jotain kyselyjä, että olinko sittenkään oikeesti sairaana. Mut lappua en anna ellei vaadita.
Vatsa on myös vähän enemmän turvoksissa ja välillä vihlookin, joten pitää kai alkaa vähentää myös viikottaisia rajumpia iikuntaharratuksia. Lekurilta asiaa kyselin ja sanoi vaan, että oman tuntemuksen mukaan saa liikkua, mut rankkoja jumppia mm. tulis välttää.
Ensi viikkoa jännityksellä odotellen...
Vai stressivapaata viikonloppua.. voi olla hieman vaikeaa. No onneksi on kuitenkin kivaa tekemistä viikonloppuna, niin ei voi miettiä hoitoa koko aikaa.
Suzan; en älynnyt kysyä määrästä, muutama ainakin näkyi. Sitten lääkäri epäili, että iso musta läntti (joka näkyi) olisi endometrioosia. Eipä ole ennen kukaan nähnyt mitään, itse oon epäillyt oireiden perusteella, että saattaisi ollakin.
Jotkut munasolut olivat jo niin isoja, taisi olla joku jo 16 mm, että jouduin tosiaan aloittamaan jarrun jo eilen, tänään on tullut aika paljon valkovuotoa ja olinkin hädissäni, että joko ne sieltä irtoavat. Huomenna sen sitten näkee, onko siellä enää mitään. Sen jarrupiikin pistäminen meni tänään jo helpommin eikä mulla ole tullut siitä mitään oireita, paitsi iho vähän punoittanut sen jälkeen.
Ilmoitin sitten töissä, että olen menossa " operaatioon" , josta tulee muutama päivä sairaslomaa. Mun hoitopaikassa sairista tulee 5 päivää, joten en viitsinyt ilmoittaa vaan aamulla olevani sairas. Varsinkin, kun punktio osuu todennäköisesti alkuviikkoon. Mutta jos joudun vielä 3. ivf:ään taidan tehdä samoin ja olla pois vaan sen 3 päivää.
Vatsan turvotuskin on laskenut, toivottavasti siellä on vielä jotain soluja..
Suzan; tulehan kertomaan mitä maanantain ultrassa näkyi.
Kerttu74: Olen TODELLA pahoillani teidän puolesta. On varmasti todella rankkaa. Olen hengessä mukana. Toivottavasti pääsette pian yrittämään uudestaan paremmalla tuloksella.
Liljakukka: Kiitos, että olet vahvasti hengessä mukana.
Suzan73: Meillä oli alkion siirtopäivänä eli 5. päivänä hedelmöityksestä hengissä yksi huippuyksilö ja toinen hieman jäljessä oleva, mutta kuitenkin sellainen joka jatkoi jakaantumista. Halusimme kuitenkin, että kummatkin siirretään. Ja kiitos onnen toivotuksista.
Ja kaikille todella paljon plussaonnea ja jaksamista!
Olen miettinyt sitä, että jos meillä olisi tehty siirto päivänä 2. niin olisi voinut olla, että olisi valittu väärät alkiot, koska päivänä 5. vain 2 alkiota enää jakaantui ja niistäkin toinen oli jäljessä. Onneksi meillä oli pitkä viljely... Onko muilla kokemuksia pitkästä viljelystä eli siirto päivinä 5. tai 6.?
..kerkeen kirjoitella, lukenu oon palstaa melkein joka päivä, mutta kun aika on ollu hieman kortilla, niin..
Ens viikolla oiskin sitten Helenalla testi ja kolmen S:n punktioviikko, Savoska, Satumarika ja Suzan.
Helena: Mites piinapäivät sujuneet?
Nukke: Tsemppiä piinapäiville! mikä päivä sulla virallinen testipäivä?
Kerttu: Olen erittäin pahoillani. Toivotaan että seuraavalla kerralla löytyy oikea lääkeannos.. *halaa*
Savoska: Onko kaikki ok? Millon punktio?
Satumarika: Mitäs vika ultra näytti? koska punktio?
Mine: Mitäs sinne kuuluu? Ihmettelin et miten sulle annettiin punktioaika jo nyt? Mulle annettiin viimeksi vasta vikassa ultrassa, vaikka ollaan samassa paikassa hoidossa. Vai onko sekin yksilollistä.
Pittinen: Tulehan kertomaan sitten niitä ultrakuulumisia..
Suzan: Päätit sitten aikastaa hoitoja :) Näissä hommissa sitä varmaan tekis vaikka mitä ettei tarttis odotella ja piinailla. Tsemppiä minusten kasvatteluun
Liljakukka: Me taidetaan mennä aika samassa aikataulussa, mulla tiistaina 0-ultra.
WAW: Mitäs sinne kuuluu?
ON: Perjantaina nappasin vikan e-pillerin ja nyt vain odotellaan koskakohan ne menkat sattuis alkamaan. Tiistaina eka ultra. Toivotaan että osaisivat nyt määrätä oikean lääkeannostuksen, ettei taas sen takia mee pieleen. Vähän jänskättää varsinkin kun kävin eilen hakemas lääkkeet, orgalutranin piikit vähän kauhistutti, ja kun luin sen tuoteselostetta, niin rupes tuntuu et minuutin tarkkaa puuhaa. Ootteko muuten pistäny aamulla vai illalla? Ootteko saanu lääkäriltä mitään ohjeita siihen. Kun tuon jarrun pistäminen sit ennen pregnyliä tuntu olevan aikas tarkkaa.
[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys 29.1. 4 munista ja siirto 31.1. 2alkiota, testipäivä 14.2.[/color]
[color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys 1.2. 7 munista ja siirto 6.2. 2 alkiota, testipäivä[/color]
[color=fuchsia]Kerttu-74: 2.ivf, kaava: pitkä, punktiossa ei yhtään munista :([/color]
[color=blue]savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys ja sirto vko 7[/color]
[color=fuchsia]Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 7[/color]
[color=blue]Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8[/color]
[color=fuchsia]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8[/color]
[color=blue]Suzan73: 1.ivf, kaava: lyhyt , keräys ja siirto vko 7 tai 8[/color]
[color=fuchsia]Liljakukka: 1.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 8[/color]
[color=blue]Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9 --> siirtyi myöhempään[/color]
[color=fuchsia]Tatjuska: 2.icsi, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 9[/color]
[color=blue]WAW: 3.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9[/color]
Huh...onpa ollu vieras-täyteinen viikonloppu....juuri sain vikat työnnettyä pihalle ;)
Huono omatunto kun pitänyt keksiä kaikenlaista valkoista valhetta vieraille....meillä oli eilen ystäväperhe yökylässä ja illalla syötiin viinin kera. Itse uskalsin lasillisen ottaa, mutta siihen kun se jäi niin kaikki jo kyseli että mitä mitä mitäää?? joo en ole raskaana tms. onneks on flunssa niin pystyi vetoamaan siihen ;) ja kaikki ovat kyselleet miksi näytän näin väsyneeltä, onko kaikki ok.
Joo eli kaikki on ok muuten, mutta väsymys vaivaa todella! Ja sitten vielä joo unohdin tänä aamuna ottaa Synarelan! eli 6 tuntia myöhässä otin sen sitten. toivottavasti ei nyt sitten pilaa kaikkea! tänä iltana irrotuspiikki klo 21 ja vielä vikat sumut. huomenna levätään ja ti sitten olis punktio.
lääkäri ei puhunut montako rakkulaa näkyi munasarjassa mutta sanoi että näyttää hyvältä. ja käski juomaan vettä. että kai siellä jotain on ;)
nukke: hienoa että sait kaksi kyytiläistä, toivottavasti pysyvät matkassa 9 kk.
Helena: apua, sulla on jo testiviikko! huiiiiii, jännittäää sun puolesta
Kerttu: paaaljon parempaa onnea tulevaan hoitoon!
ja muille paaaljon paljon tsemppiä! nyt pitää mennä koiran kanssa pihalle.
savoska
Ultrakuulumiset; eka huonot uutiset; endoa tosiaan on, toisella puolella ei ollut kuin 2 munasolua (jossa tätä endoa) ja toisella taas 9. Ja punktio siirtyi keskiviikoksi. En tiedä mitä ajatella, odotukset ei ole korkealla. Mutta tämä hoito on mennyt ihan eri tavalla kuin viimeksi eli lyhyt kaava antaa vähemmän soluja mulla.
Ihmetyttää kyllä, että kuinka tuo endo tuli vasta nyt esiin, kun pitkä hoitohistoria takana.
Tatjuska; mä pistin jarrupiikin aina illalla n. klo 21.00 ja mulle vaan sanottiin, että kannattaa pistää samaan aikaan kuin puregon. Mulla olis huomenna irrotuspiikki ja pistän puregonin ja jarrun samaan aikaan, kuin ennenkin. En saanut erityisohjeita. Irrotuspiikin pistäminen onkin tarkempaa hommaa, siihen sain tosi tarkan kellonajan.
kyselit tuosta punktion aikatauluttamisesta.Minulle tehdään nyt jo kolmas ICSI pitkällä kaavalla. Tämä hoito tehdään täysin samalla kaavalla kuin nuo kaksi edellistäkin raskauteen johtanutta hoitoa. Minulle tuli jo aiemmin kotiin tuo hoitosuunnitelma, jossa oli ultrapäivät määritelty täysin samoilla väleillä kuten edellisissäkin hoidoissa. Elimistö on käyttäytynyt täysin samoin kuin ennenkin ja ensimmäisessä ultrassa siis viime tiistaina kaikki näytti juuri siltä, miltä oli näyttänyt noissa kahdessa edellisessä hoidossa, joten siksi kai pystyivät sanomaan niin tarkkaan nuo päivät. Munarakkulat oli kasvaneet juuri niin kuin ennenkin. Itseasiassa minulle viime hoidossakin sanottiin jo eka ultrassa tuo punktio ja siirtopäivä. Silloin jäljiteltiin sitä ensimmäistä hoitoa ja kroppa käyttäytyi juuri samalla lailla kuin siinä. Nyt taas toivoa vain saattaa, että kaikki menisi yhtä hienosti kuin aiemminkin näiden ICSI hoitojen osalta.
Tsemppiä vain kaikille koettelemuksiin ja paljon onnistumisia. Itseä alkaa jo hieman jännittää ja hieman jo etukäteen surettamaankin, jos onnistumista ei tulekkaan.... Paljon olen nyt myös miettinyt uudelleen sitä lokakuun menetystä, joten hieman on ahdistusta ilmassa ollut.....stressitönpä viikonloppu sitten olikin.....
Minulla oli Puregonista oireena päänsärkyä ja koko kehon turvotusta. Paino on tämän IVF-kuurin aikana noussu 3 kg, vaikka olen syönyt normaalisti. Nestettä tuntuu kerääntyvän tosi paljon. Muuten on mun mielestä ollu yllättävän hyvä olo. Clomeja popsiessa oli paljon kurjempi olo, eli itkuisuutta ja vielä enemmän turvotusta ja kauheita hikipuuskia.