Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI Helmikuussa

28.12.2007 |

Rohkenen jo aloittaa pinon meille joilla hoitoviikko ajoittuu helmikuulle. Omien laskujen mukaan ensimmäiset pitkän kaavan mukaan menijät aloittavat sumuttelut piakkoin.

Itselläni alkamassa toinen icsi-hoito, tällä kertaa lyhyellä kaavalla, koska eka hoito pitkällä meni ihan penkin alle. Nyt yritetään välttää hyperi ja samalla saada niitä munasolujakin, viimeksi hyperi oli lähellä, sitä varottiin ja tuloksena kaksi epäkelvollista munasolua.

Toivotaan että saadaan aktiivinen ja erittäin plussarikas pino aikaan.

-tatjuska-

Kommentit (254)

Vierailija
101/254 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on testipäivä 20.2.2008. Vielä ei ainakaan ole mitään uusia tuntemuksia. Edelleen on tosi turvonnu olo.

Tatjuska: itse pistin kaikki piikit aina illalla. Jarrupiikki piti pistää samaan aikaan kuin Puregon ja irrotuspiikki tasan 36 tuntia ennen punktiota.

Vierailija
102/254 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pohdintaa piikkien ajankohdasta ja mulle neuvottiin, että Puregon pitää pistää aina aamuisin (viikonloppuisinkin olen laittanut kellon herättämään kahdeksan maissa, jottei tule isoa eroa arkiaamuihin.. : ) Käytäntö vaihtelee varmasti paikkakunnittain.

Huomenna pistän sit tähän tietoon viimeisen Puregonin ja meen tokaan ultraan. Sinne pitää ottaa mukaan jo eka jarrupiikkikin eli se pistetään aamulla siellä sairaalalla, jos munikset ovat sopivan kokoisia. Jännityksellä odotan onko määrä lisääntynyt ja/tai onko kasvua tapahtunut. Varmaan huomenna sit selviää punktiopäiväkin. Ite veikkaisin, että aikasintaan to tai pe tällä viikolla, mut voi mennä jopa viikon päähän maanantaillekin. No, huomenna selviää...

Tämä oli omaa napaa aika lailla... sorry! Tsemppiä kaikille tulevalla viikolla punktioon menijöille (tottakai kaikille muillekin!), joko jännittää??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinapäivät on sujunut aika hyvin. Tänäänkin on taas nippaillu aikalailla mahaa. Välillä menkkamaisia tunteita. Pelottaa jo tuo testipäivä. Toivoisin niin kovasti jo plussaavani. Enää 1 hoito jäljellä kun tästä ei tullut pakkaseen mitään.

Vierailija
104/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli ultra ja toisella puolen oli 9 ja toisella 5 munasolua, isoimmat kokoa 14mm. Hyvin menee toistaiseksi ja sain ohjeen jatkaa lääkkeitä kuten tähänkin asti. Perjantaina vielä ultra, punktiosta lääkäri tiesi kertoa jo sen verran, että se on ensi viikolla joko ma tai ti.

Vointi on ollut kokoajan ihan ok, mitään sivuoireita ei lääkkeistä ole tullut.

Kerttu, olen pahoillani tuloksesta =( Tsemppiä seuraavaan yritykseen!

Helenalle ja Nukelle paljon positiivista mieltä piinailuun!!

Nukke kyseli vielä tuota pitkää viljelyä. Mulle lääkäri sanoi, että alkiot pystytään luokittelemaan jo 2 päivänä, joten se mikä on priima, ei muutu surkeaksi esim. viidentenä päivänä. Näin ollen uskon, että joka tapauksessa saadaan valittua ne parhaimmat.

Savoskalle, Satumarikalle ja Suzanille onnea punktioon, toivottavasti teillä on hedelmällinen viikko!

Kaikille muillekin kovasti tsemppiä!

-Pittiska-

Vierailija
105/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ultrassa on nyt taas käyty. Tilanne onkin nyt sellainen, että punktio ja siirto on tällä viikolla. Munikset kasvanut niin huikeasti, että kymmenkunta on kummallakin puolella, mutta alkavat osa olla jo liiankin suuria, 20 mm. Gonalia olen pistellyt pienellä annoksella, 112,5 IUI:ta, mutta silti vain näin vaikkei pistopäiviäkään ole ollut vielä kuin viisi. No, viime ultrassahan se jo näkyi, että munikset olivat jo silloin kuin olisi viisi päivää jo pistelty, synarela ei siis pure minuun kuten pitäisi, vielä huonommin jostain syystä kuin ennen. Lääkärin mukaan itsepäiset munasarjat, käyvät täysillä koko ajan huolimatta lääkityksestä. Tänään vielä Gonalia, huomenna irrotuspiikki. Punktio on nyt sitten torstaina ja siirto perjantaina. Siirretään hedelmöittyneet kaksi hakuammunnalla. Eli viljelyä ei ehditä tekemään. Viikonloppuina kun ei täällä siirtoja tehdä. Ei kovin kummaiset ole nyt fiilikset tästä hoidosta. Meillähän on aiemmin saatu noin 8 kypsää, jotka hedelmöitetty ja niistä siirtopäivään on jatkanut jakautumista vain aina siirrettävät kaksi. Toivoa vain saattaa, että juuri niistä siirrettävistä edes toinen , jatkaa jakautumistaan minun sisälläni.

Että sellaista täällä......

Vierailija
106/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mine: miksi teille ei tehdä pitkää viljelyä jos punktio kerran sattuu torstaiksi? Meillä oli punktio perjantaina ja koska 2. päivä siitä oli sunnuntain, niin tehtiin pitkä viljely eli siirrettiin vasta 5. päivänä.

Minulla ei muuten ollut kuin yksi ultra ennen punktiota. Montako ultraa teillä muilla on/ on ollut?

Vierailija
107/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tiedä, miksi toimitaan näin, kuten toimitaan. En edes älynnyt hädissäni kysyäkkään muita vaihtoehtoja. Eikö täällä sitten tehdä pitkiä viljelyitä vai mitenkähän on? En osaa sanoa. Sen vain lääkäri sanoi, että IVF labra on kiinni perjantaina puolestapäivästä maanantai aamuun, joten ei päästä viljelemään. Oisko tuo ajankohta sitten vaikuttanut, tai jotain...

Voisiko joku minulle hieman muistutella tuon Pregnylin pistämistä? Olisin kiitollinen. En sitäkään äkännyt pyytää uudelleen näyttämään, kun niin meni senssit sekaisin tuolla klinikalla käydessäni. Apteekin selosteessa ei minulla ole mitään selitettä siitä pistämisestä tai sellanen muutama lause. Kai se muistaakseni mahaan pistettiin, mut täytyykö jotain huomioida, muuta kuin että pienemmällä neulalla pistetään ja isommalla sekoitetaan liuos?

Kiitokset!

Vierailija
108/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt säännöllisesti lukemassa teidän muiden kuulumiset, mutta laiskuuttani en ole saanut kirjoitettua omiani.

Tämä hoito tuntuu menevän todella vähällä stressaamisella - ainakin toistaiseksi. Ehkäpä siihen vaikuttaa tuo touhukas 1-vuotias, onnistumispaineet ovat tällä kerralla pienemmät. Jopa siinä määrin olen ollut muissa ajatuksissa, että olen jo viitisen kertaa unohtanut sumut... Aikaisemmissa hoidoissa en ole koskaan unohtanut yhtään mitään! Piti ihan laittaa kännykkä hälyttämään!

Sumuja olen nyt sumutellut kohta kaksi viikkoa, keskiviikkona on ultra. Minulla on ollut todella pieni annos Synarelaa (yksi suihke aamuin illoin), saa nähdä onko se edes tehonnut... varsinkin kun niitä on jäänyt välistäkin. Aikaisemmin olen sumutellut puolet enemmän. Keskiviikkona sitten pitäisi alkaa pistely. Minä pistelen Menopuria (vai onko se nyt monogon, jossain vaiheessahan se muuttui), se minulla on aikaisemminkin ollut käytössä. Menopurin/Menogonin huono puoli on se, että sitä ei voi pistää kynän kanssa, vaan pitää joka kerta sekoitella itse aineet ja oikeasti pistää, samalla lailla kuin irroituspiikin kanssa. No, on siitä aikaisemminkin selvitty, joten eiköhän se nytkin suju ;)

Meillä on Minen kanssa hieman samanlaisia ongelmia pojan hoidon järjestämisessä... Minäkin kun olen päivät kotona ja vanhemmille ja sisaruksille ei olla tällä kertaa puhuttu hoidoista yhtään mitään (aikaisemmin kaikki tiesivät). Siskoni (kummitäti) meillä yleensä poikaa tarvittaessa hoitaa, mutta nyt jos yhtäkkiä tulisi arkiaamupäiviksi hänen apuaan kysyttyä, niin aivan varmasti arvaisi syyn. Mihin kummaan me muuten miehen kanssa aamuisin lähtisimme! Ja arkisin kaikki muutkin oikeastaan ovat töissä, joten sekin hankaloittaa tilannetta. Minulla on onneksi yksi mammakaveri, joka on myös kärsinyt lapsettomuudesta (tämä ei siis onneksi, vaan se että kaveri löytyy... ymmärrätte varmaankin...), joten päädyimme kertomaan hänelle ja hän lupautui myös auttamaan hoidossa.

Tällaista tänne, tsemppiä kaikille!

Vierailija
109/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mine: tosi kurja juttu :( Ymmärrän kyllä että pasmat menivät sekaisin tuollaisista uutisista. Tosin en tainnut ihan ymmärtää kaikkea... Siis sinulle siirretään jo punktiota seuraavana päivänä kaksi alkiota, mutta entäs ne loput? Eikös niitä voisi viljellä viikonlopun yli ja laittaa sitten pakkaseen jos ovat jatkaneet jakaantumistaan? Sori jos tulee tyhmiä kysymyksiä...

Pittinen olikin hienosti hautonut muniaan! Komea saalis taitaa olla tulossa.

Nyt on ihan pakko purkaa vähän omaa napaa: kirjoittelin aiemmin, että kuukautisoireet olivat kadoksissa. No, eilen illalla sain päähäni tehdä raskaustestin. Tulos oli haamu. Haamu! Ihan oikea viiva, kuitenkin selvästi kontrolliviivaa haaleampi. En voinut uskoa tulosta, enkä oikein vieläkään usko. Ensin riemustuin, tietty. Mutta sitten alkoi möröt kömpiä piiloistaan: viiva oli niin vaalea, että pelkään kyseessä olevan hipaisun. Toisaalta tein testin illalla, joten ehkä pissiin ei ollut ehtinyt kertyä paljon raskaushormonia...

Lisäksi pelkään kohdun ulkoista sillä munajohtimieni ja ¿sarjojeni välillä on kiinnikkeitä, jotka vaikeuttavat munasolujen/alkioiden pääsyä kohtuun. Ja tietty aloin jo pelätä keskenmenoakin: olen kerran aiemmin saanut r-testiin kaksi viivaa, ja silloin raskaus meni kesken jo alkuvaiheessa.

Nyt on vähän pää pyörällä. Koitan ajatella positiivisesti että jos kuukautiset nyt parin päivän sisällä alkavat, kyseessä oli vain kemiallinen raskaus ja pääsen aloittamaan pian IVF:n. Jos eivät ala, niin sitten uusi testi ja yhteys lääkäriin. Jännittää, ahdistaa ja pelottaa.

Niin tai näin, tämän on pakko olla pelkästään hyvä ennusmerkki meidän pinolle: toivotaan että tätä ensimmäistä haamuplussaa seuraa iso joukko ihan oikeita plussia!!!

Tsemppiä kaikille, elämme jännittäviä aikoja :)

t. Liljakukka

Vierailija
110/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään ensikäynnillä väestöliitolla ivf-hoitoa ajatellen. Nyt tulisin tänne teidän palstalle urkkimaan sitä oikeata hintaa mikä jää maksettavaksi kun koko hoito on putkessa. Me ollaan saatu niin monenlaista tietoa asiasta, että ajattelin että on helpompi kysäistä teiltä jotka käytte nyt parhaillaa ivf-hoitoa tuolla yksityisellä puolella. Ei mitään missä klinikalla, mutta Helsingin päädyssä kuitenkin...

Olisin todella kiitollinen jos saisin tietää sen hinnan mitä yksityisellä puolella hoito maksaa. Olen lukenut täällä palstalla aikaisemminkin ketjua tästä aiheesta(oisko ollut killa joka sen laittoi pystyyn),mutta nyt toivoisin tämän hetkisiä tietoja!

Kiitos kovasti jo etukäteen vaivan näöstänne!

Terv.Sannamary

Vierailija
111/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, toivottavasti tuo haamu vielä vahvistuu!!! Minä testasin kummassakin raskaudessa haamun muutamaa päivää ennen veritestiä eli vajaa kaksi viikkoa istutuksesta ja olihan ne sitten raskauksia!

Kyllä se lääkäri sanoi, että jos saadaan useampia noita hedelmöittyneitä munasoluja, niin ne pakastetaan, mutta, mutta...meillä ei ole vielä kertaakaan pakkasesta yksikään alkio selvinnyt, joten sen varaan en ainakaan uskalla ajatuksiani laskea. Nyt vain toivon, että tästä hoidosta tulosta syntyisi. Lääkäri kyllä puhui, että pakastettaisiin nyt sitten aikaisemmassa vaiheessa olevat alkiot. Kuulemma on todettu, että sulatuksesta selviäisi paremmin alkiot, jotka on pakastettu aikaisemmassa vaiheessa??? Tiedä sitten, mitä tarkoitti. En siihenkään nyt sitten sen enempää tarttunut, kun harmitti niin tämä homma.....mut toivottavasti ei vielä kaikkea toivoa ole menetetty. Eihän se auta kuin odottaa, mitä tuleman pitää ja toivoa parasta.

Vierailija
112/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tän päivän aikana.

Mine: Toivotaan että hakuammunta onnistuu. Olen kyllä kuullut että Kys:ssä tehdään myös pitkiä viljelyitä, joten reilusti kysymään, tosin tuo viikonloppu voi sotkea asian. Siitä irrotus piikistä, sekoitus isolla neulalla ja takaisin ruiskuun, vaihto pieneen neulaan ja pisto mahaan. Tsemppiä kovasti, olen hengessä mukana!

Liljakukka: Toivotaan että aloitit plussajunan, vaikket hoitoja vielä aloittanutkaan.

WAW: Onneksi saitte apua lapsenhoitoon, ja vielä sellaiselta joka varmasti tietää kuviot.

ON: Tänään alko sitten menkat, joten vielä toistaiseksi ollaan aikataulussa.. :) Mulla on luokalla 5, jotka ovat kokeneet saman rumban, joten vertaitukea löytyy. Ja tänään naureskeltiin, että jos nyt onnistuu, niin on sitten lapsella " kummiluokka" . Huomenna siis ultra, joten sitten lisää kuulumisia.

-tatjuska-

Vierailija
113/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukke: mielenkiintoni heräsi kun kirjoitit, että olit käynyt punktiossa perjantaina ja siirto tehtiin vasta 5. päivänä. Itselläni osuu punktio todennäköisesti myös perjantaille, mutta siirrosta ei ole ollut vielä mitään puhetta. Siihenhän on tietty vielä monta käännettä ennen kuin ollaan siellä asti... Olen olettanut koko ajan, että siirto tehdään sit maanantaina, mut jääpä nähtäväksi miten täällä menee.

Ultrista kyselit myös: ite olen käynyt nyt 2 ultrassa ja keskiviikkona on vielä kolmas.

Oma napaa&ultrakuulumisia: tänään siis oli toka ultra ja ihan ok tilanne edelleenkin. Muniksia yhteensä 8 suht tasakokoista (yksi jopa jo 16 mm) ja sit muutamia pienempiä, joista ei vielä voi sanoa kasvavatko. Tänään pistin myös ekan jarrupiikin ja jatkan nyt ainakin 2 päivää vielä Puregonilla ja jarrupiikillä. Ke tsekataan taas tilanne.

Ultrassa näkyi myös pieni huolenaihe, mulla on kerääntynyt nestettä kohdunsuulle (ilmeisesti hormoneista johtuvaa..??) ja jos se lisääntyy, niin alkionsiirtoa ei voida tehdä! Punktio kylläkin, mutta alkiot pitää pakastaa ja siirtää sit myöhemmin. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Lääkäri vakuutteli, että on normaalia ja vielä tilanne ok, kunhan ei neste lisäänny... Huolettaa silti, että tyssääkö tämä nyt tähän. Täytyy vaan toivoa parasta.

Liljakukka: haamuviiva on myös plussa! Tosi hieno juttu!!! Toivotaan, että tästä plussahanat aukeis oikein kunnolla!

t. Suzan

Vierailija
114/254 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liljankukka onnittelut plussasta, kyllä haamukin on plussa!

Joku kyseli ultrien määrästä, mulla oli vain 2 ultraa ja jännä, että on erilaisia ohjeita puregonin pistämisessä. Mulle vain sanottiin, että voi pistää mihin aikaan päivästä haluaa, kunhan pistää aina samaan aikaan. Ja jos heittää esim. tunnilla, niin siitä ei ole haittaa.

Tänään olisi sitten irrotuspiikin vuoro, pelottaa kyllä onko mitään punktioitavaa, kun olo on niin normaali. Kun aloitin pistelyt, maha turposi palloksi, mutta heti kun menkat loppuivat niin turvotus laski. No on tuo maha hieman turvonnut, mutta ei paljoa.

Mutta tulen kertomaan sitten punktiokuulumiset!

Vierailija
115/254 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys 29.1. 4 munista ja siirto 31.1. 2alkiota, testipäivä 14.2.[/color]

[color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys 1.2. 7 munista ja siirto 6.2. 2 alkiota, testipäivä 20.2.[/color]

[color=fuchsia]Kerttu-74: 2.ivf, kaava: pitkä, punktiossa ei yhtään munista :([/color]

[color=blue]savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys ja sirto vko 7[/color]

[color=fuchsia]Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 7[/color]

[color=blue]Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 7[/color]

[color=fuchsia]Suzan73: 1.ivf, kaava: lyhyt , keräys ja siirto vko 7 tai 8[/color]

[color=blue]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 8[/color]

[color=fuchsia]Liljakukka: 1.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 8, PLUSSA ennen hoitoja?[/color]

[color=blue]Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9 --> siirtyi myöhempään[/color]

[color=fuchsia]Tatjuska: 2.icsi, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 9[/color]

[color=blue]WAW: 3.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9[/color]

Vierailija
116/254 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mine: Tuossapa taas uusi tieto. Eli mitä mitä monisoluisimpia alkiot ovat niin sitä vaikeammin selviävät pakastuksesta? Kaipa se on ihan järkeen käypää. Toivotaan siis, että nämä hyvin lyhyesti viljellyt hedelmöittyneet munasolut selviävät sulatuksesta. Tai oikeammin, toivotaan että teidän ei tarvitsisi edes lähteä PAS:iin vaan edes toinen tulevista matkalaisista jaksaa pysyä kyydissä!

Suzan: Enpä olekaan moisestakaan kuullut ennen. Nestettä kohdun suulla? Toivottavasti ette joudu lykkäämään siirtoa!

Tein aamulla uuden raskaustestin ja testiviiva oli aivan yhtä heikko kuin viimeksikin. Taitaa olla aika huono merkki... Luulisi, että hormonimäärä olisi sunnuntaista jo kuitenkin kasvanut (jos siis olisi raskaana). Kaikenlisäksi alaselässä alkoi tänään jomottamaan ¿menkkamaisesti¿, joten edessä lienee kuitenkin kuukautiset. Vai onkohan se sitten keskenmeno? No, olipa mikä vaan, niin kyllä suruttaa, vaikka olisihan se pitänyt tietää.

On vähän epävarma olo että mitä nyt tekisi. Ehkäpä odotan vielä torstaihin ja teen silloin vielä yhden testin. Jos edelleenkään mitään varmaa merkkiä ei ole suuntaan tai toiseen, soitan vihdoin klinikalle. Ehkäpä sieltä löytyisi vastaus missä mennään.

t. hämmentynyt Liljakukka

Vierailija
117/254 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Tänään siis oli eka ultra. Kaikki näytti hyvältä, e-pillerit oli jopa laittanu munasarjat " syvempään" horrokseen kuin edellisellä kerralla synarela. Huomenna alkaa pistäminen ensin kaksi päivää 100 iu ja sen jälkeen 75 iu. Herätellään ensin munasarjat toimintaan. Maanantaina seuraava käynti, katotaan sitten millä mallilla ja miten aloitan jarrun pistämisen. Punktio suunniteltiin jo sitten kahden viikon päähän tiistaille, kun otetaan kivespalat pakkasesta maanantaina sulamaan, että ehtivät rauhassa sulaa. Tosin punktiopäivänä mieskin joutuu operaatioon, kun yritetään ottaa neulalla tuoreita yksilöitä.

Anteeksi omanapaisuus.. Kirjoittelen taas paremmalla ajalla..

-tatjuska-

Vierailija
118/254 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sannammary: Meillä IVF-hoito maksoi 1382,89e + miehen osuus 121e, josta ei ole vielä vähennetty KELA-korvausta. Se on muutaman kympin. Meillä tehtiin pitkä viljely ja se maksoi ennen KELA-korvausta 286 euroa. Lääkkeet sitten tuli vielä erikseen. Maksoivat reilut 500e. Meillä hoito tehtiin siis Fertinovassa Helsingissä.

Kiva kun sain vasta tänään tietää, kun hain lisää Lugestoreja apteekista, että niistä ei saakkaan KELA-korvausta, joten ne ei siis vaikuta siihen lääkekattoonkaan eli niitä ei lasketa mukaan siihen 643euroon, jonka jälkeen KELA-korvattavia reseptilääkkeitä saa oliko se nyt 3 eurolla.

Kamalia nää piinapäivät. Mulla on pp6 ja äsken oli jo pakko testata, kun noissa halpa-testien testeissä sanotaan, että raskaus voidaan todeta jo jopa 6 päivää hedelmöittymisen jälkeen. No negahan siitä tuli =( Hedelmöittymisestä on jo kuitenkin 11 päivää, kun se tapahtui silloin 1.2.2008. No, täytyy pitää lippu korkealla ja varsinainen testipäivähän on vasta 20.2.2008.

Nyt alkaa olla turvotus onneksi vähän laskenu ja tissitkään ei enää ole kipeät. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono merkki. Tänään on jonkun verran alkanut nipistellä alavatsaa käsittääkseni lähinnä oikean munasarjan kohdalta. Muuten on ihan normaali olo. Jännittää vaan ihan kamalasti ja mieliala vaihtelee onnellisesta epätoivoiseen. No, toivotaan parasta...

Vierailija
119/254 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa napaa lyhyesti:

punktio meni kivasti.

Huima saalista yhdellä munasarjalla: 18 rakkulaa, joista 13 munasolua.

Siirto pe eli 15. pvä joka on myös meikkiksen syntymäpäivä! toivottavasti saan synttärilahjaksi kyytiin juuri sen alkion, joka jaksaa kyydissä 9kk.

Nyt olo aika naatti ja turvoksissa.

Tsemppiä kaikille, etenkin Liljankukalle toivon, että plussa on ja pysyy plussana!

Savoska

Vierailija
120/254 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei finnejä vaan punaisia pieniä koholla olevia näppyjä, nuppineulan päänkokoisia tai vähän isompia. Ensin mulla oli niitä muutama enkä niihin sen kummemmin kiinnittänyt huomiota, mutta nyt niitä on toista kymmentä ja kaikki dekoltee alueella. Voisko johtua Puregonista? Joka päivä tulee lisää. Ei kutise tms.

Mitens muuten teillä, joilla punktio on jo tehty, meni keräys? Oliko ilkeä toimenpide (jos verrataan esim. TSSG)?

Voi, Liljakukka, enpä haluaisi olla nyt housuissasi! Kamala tilanne, koska antaa liikaa toivoa. Tuommoioset haamut on henkisesti paljon raskaampia kuin selvä nega. Toivotaan kuitenkin parasta!!!

Suzan: Ainakin hyperstimulaatiossa nestettä kertyy vatsaonteloon/ kohdunsuulle ja on tarkoin seurattava tilanne. Sullahan ei nyt hyperiä ole, mutta ei naisen ole luonnollista kypsyttää yhtäaikaa toistakymmentä munarakkulaa, joten pieni nesteenkertyminen ei haittaa.

Satumarikalle onnea punktioon, eiköhän siellä kerättävää löydy. Tule sitten kertomaan miten sujui.

Tatjuska; hyvä hyvä, *taputtaa* Nyt ei sitten muuta kuin ku " kovaa ajoa" =)

Helena: vielä huomisen kun jaksat pinnistellä piinassa!!

ON: Mulla on alkanut välillä jomotella oikealta, missä siis ne 9 rakkulaa. Jos kaikki kehittyy, niin mikäköhän mahtaa olla vointi loppuviikosta kun Clomien kanssakin oli joskus aika tuskaa kävellä niiden megaisojen muniksien kanssa (ja niitä ei sentään ollut kuin 2-3...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme