Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset vaihtavat sukunimensä mennessään naimisiin?

Vierailija
28.12.2007 |

Eikö teitä häiritse se, että nimi vaihtuu?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalailet minullekin eroa. Enkä ole muuten eronnut avioliitosta kertaakaan

Terveisiävaan 101:selle

Vierailija
2/100 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tässä uusiosuhteessa elät. Johonkin se edellisesikin tyssäsi, joten miksi ihmeessä uusi kestäisi sen paremmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen kanssa et päässyt edes vihille, nyt pitää korostaa, että ehdit avioon asti ennen eroa!

Vierailija
4/100 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siihen liittoon ei sitouduta samalla tavalla kun nimensä vaihtaneet. Nyt valaistuin, kiitos!

Vierailija
5/100 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tehdään aviottomia lapsia ja sitten räpelletään au-lapsien kanssa uuteen suhteeseen?

Tyyli Vienonen-Karpela-Saarela ei ole sitoutumista. Se on vain nimen vaihtamista!

Vierailija
6/100 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että otat miehesi nimen, ole sitoutumista, se on vain päälleliimattu leima.

Vierailija
7/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on osa minua, en koskaan vaihda sitä.

Ja muutenkin kaikki se turha vaiva, ajokortin uusimiset jne.

Tosin itsellä kiva nimi;) Jos sukunimi olisi tyyliä " Sikala" tai " Mällinen" voisin olla eri mieltä...

Tunnen muutamia ihmisiä (pari miestäkin) jotka ovat menneet naimisiin ja suorastaan odottaneet jo kauan ennen häitä että saavat toisen sukunimen. Mutta heillä on tosiaan ollut joko todella yleinen nimi (" Jussi Virtanen" ) tai sitten kamala nimi (" Anni Nänni" ). Nimet edellä keksittyjä esimerkkejä!

Vierailija
8/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tärkein syy. Enkä ollut kiintynyt vanhaan sukunimeeni niin kovasti, että en suostuisi vaihtamaan. Ehkä jos miehen sukunimi olisi ollut jotain aivan kamalaa esim. edellä mainittu " nänni" , silloin olisi mies saanut ottaa meikäläisen sukunimen!! Mutta tärkein on minulle se, että perheessä on yksi ja sama sukunimi, ihan sama kumman vanhemman se on.

Vierailija
9/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tuttavapiirini ei todellakaan ole koko maailma, mutta _pääsääntöisesti_ voisi sanoa, että koulutetut pitävät enemmän omaa sukunimeään kuin kouluttamattomat. Kaipa sekin jotakin kertoo.

Vierailija
10/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sellainen, että siitä saa laiskan mielikuvan, joten mielelläni otin mieheni sukunimen ja vieläkin jos jossain pitää koko nimi sanoa, se on ihanaa, kun ennen se suorastaan vähän hävetti, vaikka ei se nimeni nyt mikään niin nolo ollutkaan..

Vierailija
11/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sellainen tausta, että äitini on omalla sukunimellään, eli hänellä on aina ollut ja on eri nimi kun meillä lapsilla. Samaten enoni vaimo on pitänyt oman sukunimensä, sekä pari kaukaisempaa sukulaista (eräällä tosin syynä varmaankin se, että hän on yh jolla lapsi hänen sukunimellään ennen naimisiin menoa). Siskoni meni naimisiin viime kesänä, hän piti oman sukunimensä.

Ja nyt joku sanoo, että tulee käytännön ongelmia, mutta koskaan ei ole mitään ongelmia ollut! Koulussa on tiedetty ketä vanhempani ovat, ja etten ole avioeroperheestä tmv. Lääkärit ovat tienneet että äitini on oikea äitini eikä äitipuoleni.

Vierailija
12/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen siirtyy miehen suvun ominaisuudeksi, mutta onneksi moderni emansipoitunut nainen tajuaa tämän.

(okei, von Bonsdorff olen aina halunnut olla, mutta muuten pidän oman nimeni)

Vierailija
13/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on omansa.

Mitään ongelmia ei ole koskaan missään ollut!

Vierailija
14/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan että koko perhe on saman niminen eikä yksi jäsen (toinen vanhemmista) eri niminen.

syy miksi minä vaihdoin sukunimeä eikä mieheni, on se että mulla oli rumempi sukunimi, josta halusinkin päästä eroon.

Ja siis ei häiritse, että vaihtui - päinvastoin!

Vierailija
15/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattavasti harvinaisempi kuin minun tyttönimeni. Ja halusin myös että koko perhe on samanniminen. Jos vielä joskus menen naimisiin niin tuskin vaihdan enää sukunimeä, tai jos vaihdan niin johonkin ihan uuteen. Mutta olen jo niin tottunu tähän sukunimeen (ollut mulla vajaat 3 vuotta) että jopa tyttönimeni tuntuu vieraalta. Niin vieraalta että osaa kuvitella itselleni sitä nimeä enää. Tämä nykyinen nimi on hyvä ja sopii etunimeeni paremmin kuin tyttönimi, joten ehkä pidän tämän loppuelämäni.

Vierailija
16/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyttä sukunimeäni pitkäksi, mutta lapset saa miehen sukunimen koska on harvinainen vaikkei mitenkään erityisen kaunis. Nuorempana olisin saattanut vaihtaakin ja en ihmettele vaihtajia.

Mutta en ymmärrä yhdysnimiä, miksi se miehen nimi pitää ympätä siihen perään. Toki jos ne sopisi kauniisti yhteen, mutta esim. Matikainen-Kallström yhdistelmä on minusta ihan järkky. Toki siihen on syynä varmaan, että miehellä " hienompi" nimi, mutta Marjo tarvii oman nimensä että äänestäjät muistavat kuka on.

Vierailija
17/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niitä, jotka kerää sitten lapsikatraan, jossa jokaisella on aina isänsä nimi...

Vierailija
18/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sain kauniin nimen eikä tarvi esitellä itseään puhelimessa lasten asioita soittaessa että tässä neiti Y ja soitan lapsen X takia. Lisäksi se antaa tälle perheelle vielä enemmän sitä meidän jengi tuntua.

Vierailija
19/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi kriisi vieraalla nimellä :-/

Vierailija
20/100 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on just näitä nimihirviöitä... On Mervi Hirvi ja yhdistelmänimi Kanerva-Marjanen.

Eikö nyt voisi vain pitää sen omansa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi