Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen äiti ottaa pienen vauvan kauppakeskukseen alennusmyyntiaikana?

Vierailija
27.12.2007 |

Itse olin tänään Jumbossa (yksin) ja siellä oli kymmeniä ja taas kymmeniä ihan pieniä vauvoja " shoppailemassa" . Osa ihan vastasyntyneitä rääpäleitä (alle 1 kk) ja todella paljon myös n. 2-3 kk ikäisiä vauvoja. Osa vauvoista tietenkin nukkui mistään mitään tietämättä vaunuissa, mutta ikävä kyllä oli aika paljon myös niitä pikkuisia vauvoja, jotka itkivät äidin sylissä siellä tungoksessa. Ympärillä kamala hälinä, meteli, vilske, valoja yms. Ja influenssakausi alkamassa, josta lääkäritkin varoittivat aiemmin syksyllä (tai alkutalvesta), ettei pienten vauvojen kanssa pitäisi mennä ostoskeskuksiin.

Mikä siis mättää näillä vanhemmilla, jotka eivät lääkäreiden varoituksista huolimatta tajua, että kauppakeskus ei ole sopiva paikka pikkuvauvalle (ainakaan alle 3 kk ikäiselle)??? Ja ennen kuin kukaan ehtii kirjoittaa, että äitienkin täytyy käydä ruokaostoksilla, niin luulisi, että suurin osa esim. PK-seudun äideistä voi käydä ruokakaupassa jossain pikkukaupoissa, joissa ei ole sellaista hälinää kuin alennusmyyntiaikaan isoissa ostoskeskuksissa ja missä ei ole niin suurta pöpövaaraa! Ja jos on pakko käydä Prismassa tai CM:ssä ruokaostoksilla, niin eikö isä voisi jäädä vauvan kanssa siksi aikaa kotiin? Tai jos vauva on ihan pakko ottaa mukaan isoille ruokaostoksille, niin sen jälkeen ei ole varmaankaan pakko jäädä H&M:lle yms. vaatekauppoihin shoppailemaan. Kyllä sydän meinasi särkyä, kun pienet vauvat itkivät hädissään, kun mammat etsivät itselleen uutta päällepantavaa =(

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei hajonnut pää kenellekään. Ruoassa pysyttiin ja ulkoiltiin ja vietettiin ihan tavallista arkea (isoveli oli koulussa jo).

Minua myös kylmää nähdä niitä ihan pieniä ihmisiä siellä hälinässä. Monet vielä roikottavat niitä lapsia (usein isät) todella vaarallisen näköisesti yhdellä kädellä. : (

Vierailija
22/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha moralisoida ketään, jos lastasi yhtään ihmisten ilmoille viet. Luuletko sitä paitsi että minusta oli kiva ottaa vauva mukaan Jumboon tänään ? Olin jättämässä isänsä kanssa kotiin, mutta isänsä ei uskalla enää jäädä kun huutaa vaan tissiä kun minä olen poissa. Siellä se vauva nukkui vaunuissaan koko ajan, mitä nyt kerran imetin Stokkan alusvaateosastolla ja kerran Stokkan kahvilassa.

Jos noin vitutti, olisit tullut sanomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet ihan mahdoton :)

Vierailija
24/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoh hoijaa. menehän kuules nukkumaan jo.

Vierailija
25/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jouluruuhkassa?

Vierailija
26/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhoista sekä vauvauinneista. Eivät ole tarpeellisia vauvoille vaan heidän mammoilleen...

Vierailija
27/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi ostaa kerralla useamman päivän ruokia, vai onks se kaupassa käyminen niin hauskaa?

Vierailija
28/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika mitätön ongelma. Minultakin onnistui hyvin vauvan kanniskelu yhdellä kädellä

Vierailija
29/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli istuinkin mukana mutta itki vain ihan pienen vauvan itkua! Säälittävää!Vierailija:

Itse olin tänään Jumbossa (yksin) ja siellä oli kymmeniä ja taas kymmeniä ihan pieniä vauvoja " shoppailemassa" . Osa ihan vastasyntyneitä rääpäleitä (alle 1 kk) ja todella paljon myös n. 2-3 kk ikäisiä vauvoja. Osa vauvoista tietenkin nukkui mistään mitään tietämättä vaunuissa, mutta ikävä kyllä oli aika paljon myös niitä pikkuisia vauvoja, jotka itkivät äidin sylissä siellä tungoksessa. Ympärillä kamala hälinä, meteli, vilske, valoja yms. Ja influenssakausi alkamassa, josta lääkäritkin varoittivat aiemmin syksyllä (tai alkutalvesta), ettei pienten vauvojen kanssa pitäisi mennä ostoskeskuksiin.

Mikä siis mättää näillä vanhemmilla, jotka eivät lääkäreiden varoituksista huolimatta tajua, että kauppakeskus ei ole sopiva paikka pikkuvauvalle (ainakaan alle 3 kk ikäiselle)??? Ja ennen kuin kukaan ehtii kirjoittaa, että äitienkin täytyy käydä ruokaostoksilla, niin luulisi, että suurin osa esim. PK-seudun äideistä voi käydä ruokakaupassa jossain pikkukaupoissa, joissa ei ole sellaista hälinää kuin alennusmyyntiaikaan isoissa ostoskeskuksissa ja missä ei ole niin suurta pöpövaaraa! Ja jos on pakko käydä Prismassa tai CM:ssä ruokaostoksilla, niin eikö isä voisi jäädä vauvan kanssa siksi aikaa kotiin? Tai jos vauva on ihan pakko ottaa mukaan isoille ruokaostoksille, niin sen jälkeen ei ole varmaankaan pakko jäädä H&M:lle yms. vaatekauppoihin shoppailemaan. Kyllä sydän meinasi särkyä, kun pienet vauvat itkivät hädissään, kun mammat etsivät itselleen uutta päällepantavaa =(

Vierailija
30/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaisiin ei mahdu koko suurperheen viikon ruoat kerralla.

Vierailija
31/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että minulla oli todennäköisesti hinkuyskä tässä tänä syksynä (itsellä pienet lapset ja tuli aiheesta puhetta aiheuttaako toimenpiteitä meidän lapsiin nähden) Niin lääkäri sanoi, että tässä on se syy miksi (olisko se nyt alle 3kk) ei saisi viedä isoihin kauppakeskuksiin, että niissä käytännössä on aina joku joka kantaa/levittää/tartuttaa hinkuyskää (kuten minä tässä tapauksessa tietämättäni). ja kun niitä pienimpiä ei ole vielä sitä vastaan rokotettu, tauti on heille hengenvaarallinen.. Lukekaa lisää hinkuyskästä ja sen aiheuttamista kohtauksista pikkuvauvoille :(

Hinkuyskää tartuttaa kuulemma nimenomaan siinä vaiheessa kun se on alussa (n.vkon) ja itse ei voi mitenkään vielä aavistaa tautinsa laatu. Paitsi sitten kun se jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

Vierailija
32/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omaa ajattelutapaa lainkaan? Tiedätkös että taudit tarttuu myös kotonasi jos et vaikka pese käsiäsi!?

Vierailija
33/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoskeskuksissa tms. joissa liikkuu tuhansia ihmisiä. Kotiin tuodut taudit voi aika hyvin pitää kurissa pesemällä kädet ostosreissun jälkeen.

Pienelle vauvalle on myös kova rasitus joutua meluisaan ja valoisaan paikkaan.

Vierailija
34/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infektiotaudit tarttuvat yleensä ihmisestä toiseen. Kotona ihmiskontaktit ovat rajoitetut eli taudinsaantimahdollisuuksia vähemmän.

Vierailija
35/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi välttyä kotonakaan taudeilta, pointtini oli se että missä tahansa saa tartuntoja, pöpöt ne vain vahvistavat! -43

Vierailija
36/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäättekö jotain oksennustautia noin paljon?

Ei ihme että pentunne sairastelee kun ette anna heidän tehdä mitään etteivät vaan saisi vastustuskykyä!

Vierailija
37/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan täysjärkinen jätä vauvaa yksin ei edes isälle.

Vierailija
38/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin pikkuvauvoilla alle 3 kk ikäisiä vauvoja ja nimenomaan ruuhkaisia alennusmyyntiaikoja ja tätä räkätautiaikaa.

Kyllä itsekin olen liikkunut vauvojeni kanssa ihmisten ilmoilla (ja käynyt ruokakaupoissa, kylässä yms.), mutta pointtini oli se, etten ymmärrä, mikseivät äidit (ja isät) tajua, ettei pieniä vauvoja (alle 3 kk) ole hyvä viedä noihin massatapahtumiin! Älkää viitsikö tahallaan käsittää väärin!

T:ap

Vierailija
39/39 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ollessa 4pv oltiin sukujuhlissa, jossa vauva kiersi sylistä syliin.

Ennen 3kk:n ikää vauva oli ollut kolmella ulkomaanmatkalla.

Kaupoissa käytiin ja ehkä alesakin, en nyt tarkkaan muista. Lääkäri-isänsä kanteli jotenkin, ehkä jopa yhdellä kädellä.

ja elossa ollaan edelleen ;) siis ilman mitään tauteja.