Minä en syö koskaan mitään outoa.
En halua syödä liian mausteista tai eksoottista ruokaa.
Koulun perusruoat maistuvat minulle.
Haluatko kysyä jotain makutottumuksistani?
Kommentit (97)
Mulle ei.
Siitähän tässä onkin kyse, mä syön vain sitä mistä pidän.
-ap
Ja molemmat ovat järkyttävän pahoja, joten ei tarvi niitä enää suuhun työntää. -ap
Lapsena olin yhtä laiha kuin kehitysmaalapset. Jos ruuassa oli jokin möykky tai haalarin vetskari vedettiin liian ylös, lensi oksennus kaaressa (kuulemma meni joskus kolmetkin talvihaalarit päivässä pesuun). Edelleenkään en oikein tykkää mistään ruuasta, herkuista kylläkin. Kiinalaista ruokaa tilasin töihin muiden mukana kerran. En tykännyt, kun en voi sietää keitettyjä vihanneksia tai sitä, että vihanneksia on sotkettu kastikkeen sekaan. Ruuan täytyy olla selkeetä eli yhdessä kohtaa peruna, toisessa salaatti ja kolmannessa kohdassa liha. En tykkää mennä syömään kenenkään luo, jos en tiedä mitä siellä syödään. On todella kamalaa olla ruokapöydässä, kun väkisin yritää jotain ahtaa suuhunsa ja yrittää olla yökkimättä ja vesi valuu silmistä. Ja en todellakaan tee tätä tahallaan. Jos saan suuhuni jotain epämiellyttävää ruokaa, niin yökkääminen tuli väkisin. Mutta on ihanaa olla aikuinen, kun saa itse päättää mitä syö ja mitä jättää valmiista annoksesta syömättä.
Musta on jonkinlainen syömishäiriö, jos suhtautuu ruokaan kuten ap ja tämä kirjoittaja joka yökkäsi ruuat jo lapsena jos vetskari tuli liian ylös.
Sinänsä kaikki saavat päättää mitä syövät, mutta jonkinlainen häiriö on tullut suhteessa ruokaan näille henkilöille. Onneksi molemmille maistuu nykyään edes joku ruoka! Pysyvät hengissä.. me muut nauttikaamme monipuolisesta ruuasta, joka on tehty hyvistä ja tuoreista raaka-aineista!
Tuo on syömishäiriö!
Erilaiset syömiseen liittyvät pulmat ovat osa sekä neuvolan että päivähoidon arkea. Ongelmina voivat olla muun muassa ruokahaluttomuus, valikoiva ruokailu (voi johtua myös pureskeluvaikeudesta), syömisestä kieltäytyminen, salasyöminen, liiallinen syöminen tai häiriköinti ruokailutilanteessa. Syömispulmat voivat pitkään jatkuessaan johtaa mm. syömishäiriöihin, hidastuneeseen kasvuun tai ylipainoon.
Toivottavasti et opeta lastasi samaan. Katsoiko kukaan sitä Yle TV2:n ohjelmaa, missä ne sai psykologin apua että voivat syödä muutakin kuin paahtoleipää ja mehua. Aikuiset ihmiset! Jos on ongelmia - hakekaa apua.
syömishäiriöistä...
Heille ainoa mauste on suola ja vain liha+peruna on ruokaa.
Jos aikuinen ihminen vastoin parempaa tietoa ravitsemusasioista syö lihaa ja perunaa, sellainen ihminen pitäisi ottaa huostaan! On olemassa kivennäisiä, vitamiineja, kalsiumia jne. jota järkevä ihminen nauttii ravinnossa ja mitä ei saa perunoista ja lihasta.
Jos koko perhe on syömishäiriöisiä, se on todella sairasta! Miten aikuinen ihminen voi jättää ottamatta vastuun omasta ja lastensa ja koko sukunsa terveydestä!
Itsekästä, neuroottista ja lapsellista.
Tavallisia sivuvaikutuksia valikoivassa ruokailussa ovat munuaissairaudet, vatsaongelmat, suolistovaivat, ravintoainevajaus ja häiriö ravintoainetasapainossa.
Perunaa, suolaa, lihaa ja pippuria. Jos tämä ei ole provo, ihmiset ei todellakaan ajattele yhtään...
nimim. terveydenhoitaja
On muutenkin todella rasittava ruoan kanssa. Paasaa ne Afrikan lapset näkee nälkää -höpinät joka kerta ruokapöydässä, jos jonnekin jää vain muren.
seuraavatkin sukupolvet myrkyttää syömään rajoitteneesti.
Miten tälläiset ihmiset pitävät huolta seuraelämästään, tuollainenhan rajoittaa hirveästi.
turvallisuudenhaku kommenttiani.... Ikävä.
42, mitä viestiä tarkoitat.
Sanoin kyllä, että en välitä olenko turvallisuushakuinen vai en, mutta syön vaan sitä mistä pidän.
Ja mulla ei ole mitään yökkäysjuttuja, tuo yökkäily kuulostaa jo astetta pahemmalta.
Tai ei mun tarvi yökkäillä, kun en laita suuhuni mitään pahaa. En tiedä yökkäilisinkö, jos jotain tarpeeksi pahaa söisin.
Ja kyllä mä hedelmiä syön ja salaattia. Ja normaalia kotiruokaa, joten ei mulla mitään puutostiloja ole.
Enemmänhän sitä puutosta tulee, jos syö vain kiinalaista, meksikolaista tai fetaa ja oliiveja. -ap
prosessoituja ravintolaruokia ei tuoreista raaka-aineista tehtyjä oikeita ruokia?
Tai ehkä jos tuntisin henk. koht. voisin ymmärtää, mutta periaatteessa en siedä tuollaista nirsoilua.
kun ap:lta kysyy miksi olet laatikossa, hän vastaa, että täällä on kivaa, mutta ei osaa analysoida sitä. Hän ei ymmärrä että laatikon ulkopuolella vasta onkin kivaa. Hän ei kuuntele, joten hän pysyy turvassa.
Ap tarvitsee ammattiapua ymmärtääkseen, että laatikossa oleminen on epätervettä käytöstä.
ei saa tuntikausien kicksejä jostain ruoka-aineista. Hän syö kun on nälkä ja keskittyy tärkeämpiin asioihin.