Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en syö koskaan mitään outoa.

Vierailija
27.12.2007 |

En halua syödä liian mausteista tai eksoottista ruokaa.

Koulun perusruoat maistuvat minulle.

Haluatko kysyä jotain makutottumuksistani?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai koka-kola wokkia tai sushia tai alkuruuaksi etanoita. Jos siis en tietäisi. Ja olisin hyvin surullinen, jos kieltäytyisit ruuasta. Tuskin kutsuisin enää toiste.

Cokis wokki on yhtä sössöä. Sen lisäksi olisi salaattia, joten et varmaan saisi mitään alas. Salaattiin nimittäin usein laitan siemeniä, sieniä tai maukkaita juustoja....

Syöväthän lapsesi ennakkoluulottomasti...

Vierailija
22/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelastaneet pienemmän sisarensa liekeistä. Ja ihan onnellisia ovat!

Kyllä joo, mun mielestä oli järkyttävää se, miten ruoka todella voi olla niin pahaa. Elämäni muista asioista en tainnut mainita mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta moiset ruokavieraat ovat hankalia. En kovin kummallisia ruokia tarjoa, mutta ap varmaan ei sitten söisi broileri-banaani-sinihomejuustovuokaa tai pinjansiemen-mozzarella-basilika-tomaattisalaattia tms?

Vierailija
24/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä ole missään kphtaan julistanut rakastavani sei-keittoa. Se ei ollenkaan kuulu lempiruokiini.

Ketjuhan alkoi niin, että kysyin vaan haluaako joku kysyä minulta jotain. Sinä sekä jotkut muutkin ovat vaan järkyttyneet jostain kumman syystä mun ruokavaliostani. -ap

Vierailija
25/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ole vaikea ymmärtää himoliikkujiakin vaikken itse urheilusta tykkääkään.

Vierailija:

etteikö sinua ja syömistapojasi hyväksyttäisi, vaan siitä, että niitä on " normaalin kaikkiruokaisen ihmisen" vaikea ymmärtää. ?

Vierailija
26/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulen, että monet eivät edes ole tajunneet mitä en ole pöydässä syönyt, koska yleensä paikalla on enemmänkin ihmisä, kun minä vaan. Ei kukaan kyttää minun syömisiäni. -ap

Vierailija
27/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki neuroosit liittyvät syömiseen ja elämänhallintaan. On tässä kurjaa ollut muillakin, mutta olemme tajunneet kanavoida tuskan elävää ylläpitäviin voimiin, ei sörkkiäksemme ruskeaa ruokaa.

Vierailija
28/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varmasti siitä salaatista jotain söisin. Ja kai sen vuoan kanssa jotain muutakin on.

Kuulostaa näin vaan, että erottuisin tosi pahasti, mutta uskookaa vaan, en mä niin kovasti erotu. Koska otan aina kuitenkin jotain, eikä kukaan kyttää minua erityisesti. Ja osaan kiittää emäntää jostain hyvästä.

Lähiaikoina olimme yhdessä kylässä, jossa tarjottiin todella pahaa ruokaa, mutta kehuion emäntää mureasta lihasta, koska se oli totta. Liha oli todella hyvää ja pehmeää, mitä siitä vaikka kaikki sen lihan kanssa siinä padaas oli yököttävää ja pahaa. -ap

Vierailija
29/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras on sitten syömättä ja sillä siisti, ei siitä tarvitse tehdä mitään numeroa.

Vierailija
30/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten häränhäntäkeittoa on " pakko" syödä, jos ei halua vaikuttaa epäkohteliaalta. Ja jos sulla on tollainen häiriö, miksi piilotella? Eikö olisi terveempää myöntää se ja puhua siitä.

Vierailija
31/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että sä pidät neuroosiasi pikku asiana. Yritämme tolkuttaa sinulle, että tuo ei ole NORMAALIA! Vaikka itse pidät sitä vain pikku erikoisuutenasi, se ei ole NORMAALIA.

Myönnätkö edes sen? Että tapasi toimia ei ole normaali?

Vierailija
32/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 henkinen perhe, usein meidät on kaikki kutsuttu. tai sitten vietän jotain tyttöjen iltaa tai työkaverien kanssa istutaan iltaa ja en mä erotu huutomerkkinä siitä porukasta.

Useinhan joku on aina allergnenkin jollekin, ei siltäkään ruveta utelemaan miksi et syö. Jos joku huomaakin, että en syö jotain, niin sen verran ovat kohteliaita etteivät rupea kuulustelemaan ja syyttämään jostain syömishäiriöstä. -ap

Vierailija
33/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja häpeäisit jos muut tietäisivät?

Vierailija
34/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi teille ei riitä, että olen itse ihan tyytyväinen elämääni ja syömisiini. Hengissä pysyn. -ap

Vierailija
35/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät tykkää kaikesta. Ja minä en vaan pidä vähän useammasta.

Mutta mitä mä sillä savutan, että käyn kyläpaikassa julistamaan, että jo on pahaa ruokaa. En syö tota enkä tota.

En loukkaa emäntää. Voin pitää ruokatottumukseni sellaisessa tilanteessa itselläni.

Olen kyllä monien kavereideni kanssa keskustellut siitä miten minä en pidä monistakaan muiden hyvinä pitämistä ruokajutuista. Mutta en siis ruokapöydässä, kun tarjolla on juuri kaikkea sitä pahaa. -ap

Vierailija
36/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran Jestas, mikä ketju!! Sanotaanko, että 70% suomalaisista syö kuten ap. Tavallista suomalaista ruokaa. Itse syön hivenen enemmän, mutta esim. oliiveja, etanoita ja sushia EN syö. Tuskinpa japanilaisetkaan pitävät lihapullistamme jne...

Vierailija
37/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coping- eli hallintakeinot ovat tietoisia pyrkimyksiä selviytyä ahdistavasta tilanteesta. Niitä ovat aktiivinen toiminta tilanteen korjaamiseksi, tunteiden käsittely ja tulkinta sekä omien ajattelutottumusten tai mielialojen tietoinen tarkastelu. Defenssit eli psyykkiset puolustuskeinot ovat pääosin tiedostamattomia, hyvinkin nopeasti uhkaavaksi koetussa tilanteessa laukeavia mekanismeja, joilla ihminen pyrkii suojaamaan itseään liialta ahdistukselta ja säilyttämään toimintakykynsä. Sekä hallinta- että puolustuskeinot ovat kaikille ihmisille välttämättömiä psyykkisen tasapainon ylläpitämiseksi.

Tavallisia psyykkisiä puolustuskeinoja ovat seuraavat:

* rationalisointi: selittely, jossittelu

* kieltäminen täydellinen tosiasian kieltäminen

* torjunta: osittainen asian tai tunteen kieltäminen

* fiksaatio: samaan toimintatapaan takertuminen

* toisiin turvautuminen riippuvuus

* projektio: ulkoistaminen, itsessä tapahtuvien prosessien heijastaminen toisiin

* introjektio sisäistäminen, toisissa tapahtuvien prosessien heijastaminen itseen

* kohteensiirto: oman ahdistuksen siirtäminen muihin, usein viattomiin

* kompensaatio: kohteen korvaaminen toisella

* sublimaatio: jalostaminen, yhteisöllisesti hyväksytty kanavoiminen

* arvon kieltäminen ahdistusta aiheuttavan asian tai ihmisen arvon kieltäminen, mitätöinti

* regressio: taantuma jo ohitettuun kehitysvaiheeseen

* split: lohkominen, mustavalkoajattelu

* eristäminen: tunteiden eristäminen ja älyllistäminen

* reaktionmuodostus: tunteen kääntäminen vastakkaiseksi

* kosto

* huumori

Terve psyyke käyttää hallinta- ja puolustusmekanismeja monipuolisesti ja joustavasti tilanteeseen sopivalla tavalla, häiriintynyt psyyke käyttää niitä pakonomaisesti, yksipuolisesti ja kaavamaisesti ¿ tai ei lainkaan, jolloin psyyke on suojaamattomana täysin ulkoisten vaikutteiden armoilla.

Vierailija
38/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juntteja tai jopa sitten omaamme kaikki pakkoneuroosin ;D

Vierailija
39/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjussa mainittuja ruokia. Ainoa, jonka tiedän on Matti Vanhanen.

Vierailija
40/97 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 93, minun suvustani ja LAAJASTA ystäväpiiristä kukaan ei syö häränhäntäkeittoa ja etanoita.

Hullu ketju, olisiko ap:n hulluin.