Minä en syö koskaan mitään outoa.
En halua syödä liian mausteista tai eksoottista ruokaa.
Koulun perusruoat maistuvat minulle.
Haluatko kysyä jotain makutottumuksistani?
Kommentit (97)
Eikö sinua ärsytä, että menetät paljon?
Oletko huomannut että aikuiset suhtautuvat sinuun huvittuneen myötähäpeisesti?
Oletko ajatellut olevasi tyylitön?
Olet tylsä nurkkajumi, jolla elämä menee ohitse? Koetko itsesi itse tylsäksi?
Tiesitkö, että horisontin laajentaminen kasvattaa ihmistä!
Vierailija:
Eikö sinua ärsytä, että menetät paljon?
Oletko huomannut että aikuiset suhtautuvat sinuun huvittuneen myötähäpeisesti?
Oletko ajatellut olevasi tyylitön?
Tyylitön en koe olevani.
Ja tiedän, että monet ihmettelevät minua, mutta suhtaudun itseeni huvittuneesti. Osaan nauraa itselleni porukasa. Lyön asian leikiksi.
Ja voin sivistyneesti olla syömättä jotain. Ei mun tarvitse joka seurassa mainostaa, että yös en halua syödä tuota rukaa. -ap
Vierailija:
Olet tylsä nurkkajumi, jolla elämä menee ohitse? Koetko itsesi itse tylsäksi?Tiesitkö, että horisontin laajentaminen kasvattaa ihmistä!
En koe itseäni tylsäksi, koska viihdyn elämässäni ja syön vaan sitä mistä pidän.
Ja arvaan, että olen sinun ja muidenkin mielestä tylsä ja nurkkajumi,mutta en omasta mielestäni ja se riittää minulle. -ap
en syönyt oliiveja, en sipulia, en fetaa, mistään eksoottisemmista ruokalajeista puhumattakaan! Jostain karjalanpaististakin söin vaan liemen.... Nyt olen 35v ja lähes kaikki menee -ainoastaan erikoiset ruoat (tyyliin etanat, sushi tms) vielä vähän arveluttaa... Nirsous on itse asiassa periytyvää, se ei siis ole sitä, että ei tarjottaisi lapselle erilaisia ruokia, vaan joillakin vaan on geeneissä uusien ruokien " pelko" . Se yleensä kyllä menee sitten aikuisiässä ohi, ei kokonaan välttämättä kuitenkaan.
Vain kaupunkilomilla muutamissa kohteissa Euroopassa ja niissä on Mäkkäri ollut.
Ja ei harmita, että menetän jotain.
En pidä sienistä, oliiveista, mausteista, vieraista mauista. Miksi mun niitä pitäisi opettella syömään, kun pärjään näinkin. -ap
Jos nauttimalla ruuasta ja muihin kulttuureihin tutustumisesta saa mun elämään lisäväriä ja perspektiiviä, en millään viitsisi tuhlata elämääni lihapulliin ja ruotsin matkoihin jos tarjolla on myös koko maailman kirjo ja uudet kulttuurit uusine ruokineen.
Ja en halua todellakaan maistaa sushia tai etanaa.
Syön kyllä Karjalanpaistista lihatkin, sehän on ihan perussuomalaista ruokaa. -ap
ihan vaikka siksi, että saat sen ruoan kurkusta alas, jos se ei ole perunamuusia ja kalapuikkoja, kun olet kylässä tai jollain kutsuilla. Aika epäkohteliasta isäntäväkeä kohtaan, jos laittavat jotakin ruokaa, ja et sitä syö ollenkaan. Aikuinen kun yleensä syö aika monenlaista.
Minä en välitä pätkääkään ruokien maistelusta, ja silti tykkään kulttuurimatkailla. Ruoka on täysin yhdentekevä tankkauskeino, ei muuta.
Sääli ja suren puolestasi. Sulta jää paljon kokematta ja näkemättä ja maistamatta.
ympäri maailmaa. Joten mulle ne lihapullat riittää.
Ja sitä paitsi, jos haluaa tutustua muiden maiden ruokiin ja makuihin, senhän voi toteuttaa täällä Suomessakin. On paljon nykyään eksoottisia ravintoloita ja kirjastosta löytyisi ruokakirjoja,joista sitten tekisi eksoottista ruokaa.
Mutta mua ei kiinnosta. -ap
ole mulle mitään merkitystä, syön, koska on pakko. Se itse syöminen ei anna mulle mitään. Ja matkaillaan todella paljon, mutta ei sen takia, että voi maistella sen kulttuurin ruokia, vaan että näkee maailmaa. Ne ruoat tulee siinä sivussa jos tulee. 11
vaikka totuus on se, että sua pelottaa. Elämäänsä ei kannata tuhlata pelkäämiseen.
Vierailija:
ihan vaikka siksi, että saat sen ruoan kurkusta alas, jos se ei ole perunamuusia ja kalapuikkoja, kun olet kylässä tai jollain kutsuilla. Aika epäkohteliasta isäntäväkeä kohtaan, jos laittavat jotakin ruokaa, ja et sitä syö ollenkaan. Aikuinen kun yleensä syö aika monenlaista.
En mene kylään sen takia, että saisin mahani täyteen. Eli en syö nälkääni siellä. Kotona voin sitten syödä lisää, jos jäi nälkä. Mutta ei kyllä ole jäänyt.
Aina olen löytänyt pöydästä jotain syötävää. Yleensähän ruoan kanssa on riisiä, perunaa tai pastaa. Salaatissa on usein myös ihan tavallisia ainesosiakin. Ei tarvitse ottaa niitä outoja juttuja, kuten oliivit, fetat yms.
Kastiketta tms. voi ottaa näön vuoksi. Usein myös on leipää tarjolla.
En tietenkään ole epäkohtelias. Enhän mä nyt äysin sivistymätön ole, vaikken oudoista ruoista tykkääkään.
Ja usein pöydässä keskustellaan paljon, ei mun syömiseen kukaan kiinnitä huomiota kun en itse tee siitä suurta numeroa.
-ap
se voi maistua vieraalle. Aikuinen ihminen ajattelee enemminkin että a. se on pahaa, enkä syö sitä enää b. se voi olla hyvää, olisipa tylsää menettää moinen herkku.
Turvallisuushakuinen ihminen ei ota riskiä, että se on pahaa..
Vaan ihan karjalan paistiin verrattavia. Oliivi maistuu vähän oliiviöljylle ja feta on vain juustoa. Kumpikaan ei ole sen kummallisempia asioita. Ja jos et maista, et tiedä mitä menetit.
Olenpa turvallisuushakuinen tai en.
Ja mä en koskaan herkuttele ruualla. Sellaista ruokaa ei olekaan. Makaronlaatikko on esim. tosi hyvää juuri uunista tulleena, mutta kyllä jatski tai karkki sen voittaa.
Ruokaa syödään siksi, että ei olisi nälkä. Ja haluan syödä hyvää ruokaa. -ap
Ja en ole koskaan matkustanut mihinkään kaukomaille. -ap