Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" " " TaaperoENSKAT" " " Loppuvuoteen

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelle vielä Suuren Suuret onnittelut! Tervetuloa taaperopulelle :)

pesukarhu

Vierailija
22/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulla vielä kysyttävääkin ;)

Siis, kiljuuko teidän muiden lapset? Muistelen, että karssuli puhui jotain Ainon kiljumisesta, mutta en muista mihin se liittyi. Jonsku on alkanut suutuspäissään kiljumaan. Se on ihan hirveetä. Se kiljuu ihan kurkkusuorana, jos ei saa tahtoaan läpi tai muuten vaan kiukuttaa. En tajuu mistä se sen on oppinut. Toivottavasti oppis pian jonkin muun keinon. Se tavaroiden heittelykin oli paljon siedettävämpää. Ihme kuumakalle tää meidän poika :)

pesukarhu, joka meinas täyttää tän koko sivun omilla viesteillään ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran pitkän tauon jälkeen¿ miten ne tahtookin nykyään näin venyä.

Ihan ensin kaikille uusille 1-vuotiaille (joita en vielä ole onnitellut) PALJON ONNEA ja samoin suurensuuret onnittelut kaikille plussanneille. Tonskia onkin jo näköjään kertynyt iso pino. Voi kun itekin jo pääsis kohta tonskailemaan, mutta kun ei niin ei¿

Joulunvietot kuulostaa mukavilta, tai no Q:n perheelle iso hali, toivottavasti vatsatauti on jo selätetty! Meilläkin joulu meni ihan kivasti. Kotona ei ole ollut joulukuusta kun aatto vietettiin mummuloissa. Ensin oltiin päivä mun vanhemmilla ja sitten illaksi mentiin miehen vanhemmille. Lahjoja (varsinkin Aksulle) tuli iso pino. Me ostettiin Aksulle potkuauto ja se onkin ollut ihan hitti. Sitten tuli parkkitalo ja paljon autoja, kirjoja ja meiltä pari dvd:tä Fröbelin palikoita. Aksu on ihan palikat -fani nykyisin. Nytkin tuossa katselee :D

Me ollaan nyt kanssa otettu jäähy kokeiluun. Meidän jäähypenkkinä toimii syöttötuoli joka vedetään niin kauas pöydästä ettei siitä ylety tekemään mitään. Siinä sitten Aksu hyvin loukkaantuneena istuu sen hetken ja yrittää vedota äitiin ja iskään josko saisi edes mainoksia luettavaksi. Eilenkin jäähypenkistä kuului huuto: MAINO, MAINO¿

Akselilla ei oo nukkea, mutta pehmolelut on hoidon kohteena. Meillä myös kaverit välillä lentelee oikein ansiokkaasti ja välillä sitten taas Aksu laittaa niitä peiton alle nukkumaan ja halailee tai ottaa potkuauton kyytiin mukaan.

Apua siis ihan oikeastiko Burde sulla on noin isot viikot jo =O Ei olla nähtykään sataan vuoteen, on jo ihan ikävä.

Queen, Aksu on kanssa ihan noiden isovanhempiensa perään. Koko ajan soittelee omilla puhelimillaan mummulle ja vaarille tai mummille ja papalle.

Pesukarhu, Aksu ei kilju mutta puhuu kyllä yleensä leikkien touhuissaan HYVIN KUULUVALLA äänellä niin että välillä äidin korvat soi¿

Meillä vuosi vaihtuu tänään rauhallisissa merkeissä. Mennään miehen veljen perheen luokse iltaa istumaan. Mä tosin pääsen ysiltä vasta töistä, mutta huomenna on vapaapäivä niin viitsii mennäkin jonnekin.

Rauhallista vuodenvaihdetta kaikille!!!

Pikku-milli & Akseli 1v8kk

Vierailija
24/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulut on sitten vietetty ja kinkkua sekä suklaata ahdettu napaan ihan olan takaa. Toisaalta ihan kiva, että uuden vuoden juhlinnan jälkeen taas arki koittaa. Saadaan taas seuraa puistoon ym. kun tuntuu että kaikki on jossain omissa touhuissaan ollut nää pyhät. Meillä on mies ollut välipäivätkin töissä, joten puistoseuraa ois kaivannu.

Helmihän oli sitten joulun kipeenä. Kuumeeeseen sairastu torstaina ja lisäks normaalit nuhat ja yskät. Lauantai ja sunnuntai oltiin täällä miehen vanhemmilla ja jouluksi lähdettiin mun vanhemmille. Ennen sitä sunnuntaina käytettiin tyttö päivystyksessä kun kuumetta oli jo neljättä päivää. Korvatulehdushan siellä taas oli. No, joulu sujui ainakin rauhallisesti, kun Helmi ei jaksanut riehua. Jouluruuista tytölle kelpas kinkku, laatikot oli ihan yök. Toisaalta taudillakin varmaan oli osuutta asiaan. Nyt tyttö on jo kunnossa.

Paljon onnea kaikille uusille taaperoille! Ja tietty uusille plussanneille!

Helmi kyllä kiljuu, mutta ei suuttumuksen yhteydessä. Jostain syystä tytöstä on mukava kuunnella omaa ääntään ja mahdollisimman lujaa. Ehkä se on nyt hiukan vähentynyt, mutta joku aika sitten ei meinannut kehdata kaupassa käydä, kun tyttö kilju kärryissä ja pelästytti muut asiakkaat.

Helmi osaa nyt sitten aikast mainiosti kävellä. Eli kävelee suurimman osan ajasta. Ylösnousu kaatumisen jälkeen ei vielä onnistu eli jos sattuu kaatumaan niin matka jatkuu kontaten. Ellei sitten satu olemaan vieressä jotain mitä vasten nousta. Sanoja ei vieläkään oikein tule. No, kerkiihän tuota. Serkku-pojat oppi molemmat puhumaan vasta 2-vuotiaana, mutta sitten olikin heti jo lauseet käytössä.

Uutta vuotta vietellään ihan perheen kesken eli varmaan aika rauhallisesti. Mahtaako sitä jaksaa edes puoleen yöhön valvoa ;)

Nyt ei taida irrota muuta. Sori omanapaisuus...

OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!

Jepsis ja Helmi 1v 2kk.

Vierailija
25/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan,en ees muista milloin oon viimeks käyny näil sivuilla.. Nyt sit pitkästä aikaa tulin ilmottelemaan itestämme. :)

Pitää lukea teiän kuulumiset,mut aattelin eka kirjotella lyhyesti jotain..

Eli vuosi meni nopeesti, Nemokin täytti marraskuussa vuoden. Tääl taaperopuolella en oo ennen käynykkään kirjottelemassa. jännäää. :D

Keskiviikkona mul alkaa työharjottelu ja jatkan opiskeluja siis nyt sitten kunnolla.. Oon syksyn aikana suorittanu yhen kurssin,mut en käyny koululla kuin muutamia kertoja..

Nyt Nemo sit lähtee hoitoon ja mua jänskättää aika paljon..

Eniten harmittaa,kun ollaan just vihdoin saatu hyvä rytmi niin nyt se sit menee uusiks. :( ollaa heräilty vast n.9-10 maissa ja pari päivää sitte jopa vast 10.30.. oisko nyt muutaman viikon ollu tällain rytmi.. yötkin menny paremmin ku pitkään aikaan. nemo saattaa herätä vast esim. kuuden maissa ja hörppästä maitoa ja jatkaa unia..ja yhen yön nukku jopa 12h ihan putkeen. :)

no nyt alkaa sit aikaset aamuherätykset ja pahoin pelkään,et sit herätään myös vknloppusin aikasemmin. huoh. mä oon niin huono aamuherääjä.. :/ no ei voi mitään..

Kipeinä ollaan oltu,mut nyt nemo onneks terve ja mäki alan olee.. vähän viel tosin nokka vuotaa ja yskä on kauheeta röhinää.

nemol on ollu 3 korvatulehusta lokakuun lopun jälkeen. :/ nyt oli pari viikkoo sitte viimesin,toivottavast ei nyt enää tulis!! on kamalaa,kun pikkunen sairastaa.

ite olin kans kauhees flunssas.. no jospa nää tästä. :)

nemo oppi itsenäisyyspäivänä kävelemään kunnolla ja nyt viilettää hurjaa vauhtia.. ja nyt se oppi joulun aikaan kiipeilemään ja kiipeää suurinpiirtein mihin vaan. pelottavinta oli,kun se kiipes mummilassa hiirenhiljaa pöydälle ja siel oli kynttilät palamas. me oltiin vieressä, eikä huomattu, ku se kiipes. pomppas kyl sydän kurkkuu,ku tajusin,et herra istuu siel keskel pöytää tyytyväisenä.

onneks nemo on nyt oppinu tulee jalat eellä alas sohvalt yms.

tässä ois nyt vähän kuulumisia täältä päin. mä siirryn nyt lukemaan teiän kuulumiset.

toivottavast joulu meni kaikilla kivasti. meillä meni mukavasti ja lahjoja tuli paljon!

Hauskaa Uutta Vuotta kaikille!!!!!! :)

laura ja nemo 1v1kk

Vierailija
26/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottelemaan kaikille oikein hyvää Uutta Vuotta!

Joulu meni mukavasti. Tänään olen iltavuorossa töissä, toivottavasti kuitenkin pääsen ajoissa pois. Mennään miehen kanssa juhlimaan, tyttö menee viettämään uutta vuotta mun vanhemmille.

Oikein isot onnittelut Evelle ja laraleille tervetuloa tälle puolelle! Tikrun Ronja taitaa olla seuraava taapero, eikös...?

NapNap

Vierailija
27/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan taas ensi vuoden puolella paremmalla ajalla....

-Amy ja Emmi, joka on mummin kanssa kävelyllä-

Vierailija
28/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ootan kauhulla tulevaa yötä koska meidän neiti ei todellakaan nuku rakettien paukkeessa, viime yönäkin saatiin siitä maistiaisia kun malttamattomat ampuivat jo raketteja,mur.

Kiljumisesta, meillä Liia kirkui, siis nimenomaan kirkui ja ihan tosi korkealta varmaan kolmikuisesta liki vuoden ikäiseksi vähän niinkuin omaksi viihdykkeekseen, siinä oli korvat kovilla ja oltiin tosi tyytyväisiä kun se unohtui,,mutta,mutta..nyt se sitten on alkanut kirkumaan suutuspäissään..mutta se on nytkin enemmän sellaista kimeää kauhuleffa kirkumista;)

Eipä muuta, oikein hyvää uutta vuotta kaikille!! (Mä kyllä tunnustaudun suureksi rakettien vihaajaksi, ärsyttää niin julmetusti se roska mitä on huomenna ja vielä keväälläkin tien varret täynnä ja tuo paukekin hiukan varsinkin nyt kun se valvottaa..)

Queen

Ps: Kävin tänään uudelleen siellä np-ultrassa ja kaikki oli hyvin, vauveli vaan olisi tahtonut tälläkin kertaa nukkua koko ajan kun taas Liia aina vilisti ultrissa ja potki ihan hulluna (tämä on nyt se tyytyväinen ja hyväuninen vauva,onhan?;)) Viikoiksi varmistui 12+4 ja la:ksi 10.7:)

Vierailija
29/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät enska-kollegat, oikein hyvää tulevaa vuotta teille kaikille!!

-Osse ja typykkä (jota kiukuttaa kun ei saa piirtää seinään...)

Vierailija
30/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein onnellista uutta vuotta kaikille

Vierailija
31/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia nuo kirjotusvirheet, mutta tuli varmaan viestin sisältö selväksi ;)

pesukarhu ja Jonsku, jotka menevät nyt herkuttelemaan

Vierailija
32/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis OIKEIN IHANAA ALKAVAA VUOTTA kaikille ihanille enskoille!

Jospa mä nyt muutaman muunkin sanasen tähän laittaisin... Nii, joulusta vielä, enhän mä niistä lahjoista muistanut sanoa... Eetu siis sai ihan liikaa lahjoja ja ei tienny millä lelulla olis leikkinyt, tuli junarataa, duploja ja autoja ja sukset, millä oli pakko päästä mummilan parkettia kiillottamaan, heh! Ja tietty vaatteita, ja saatiin kaks toppapukuakin, toinen 92cm ja toinen kokoa 80!!! Eipä mee enää päälle, ei...

Amy, ei se mitään, Bejbin kanssa suunniteltiin, josko joko viikonloppu ajelisitte meille päin... Jos vaan saadaan sellainen sovittua...

Ihania kuvia oli Bejbi laittanut!

Sanoista... Meillä on nyt ihan uusi sana tullu mukaan kuvioihin " mai" tai " mäi" , ollaan kovasti yritetty opettaa kyllä " hau" mut aina vaan tulee mai... Sekä Emma tulee nyt ihan selkeesti, siis meidän toinen koira.

Queen, eipä noista poika- tai tyttötunteista voi olla varma... Me miehen kanssa ootettiin koko ajan tyttöä, mutta toisin kävi...

Pesukarhu, sitä mäkin täällä " pelkään" että vähän ajan päästä valitetaan ettei ne oo koskaan hiljaa... huoh!

Tuo jäähy jutta kovasti kiinnostais muakin, lelut ollaan kyllä laitettu jemmaan, jos niillä on ajeltu koiria päin vitriiniä tai jotain muuta " vaarallista" päin, tai jos Eetu on heitelly niitä, mutta muistaa ehkä noin puoli sekuntia sen kun antaa takaisin, hoh!

Helmikin oli sairastellut jouluna, sitä on ollut TOSI paljon liikkeellä. Onneksi nyt vaikuttaa siltä että tauti on selätetty, just ennen influenssaa... Meillä ei maistunut ees se kinkku saati laatikot, Eetu sit söi mitä söi, ja tapanina, kun oltiin kotona tehtiin pottumuusia ja nakkeja niin johan jätkään uppos!

Queen oli käynyt ultrassa, hieno homma että kaikki hyvin! Ihanaa, kun saitte nyt varmuuden laskettuun aikaankin. Mitenkäs sun matka sinne ultraan meni? Monet oksut lensi?

Joo, jospa menis nyt tuonne nauttimaan laatuajasta miehen kanssa, ja sit vielä paukuttamaan muutama raketti puolen yön aikaan... ja sit tutimaan... Käytiin tuossa kasin aikaan pihalla paukuttamassa raketteja Eetun kanssa, Eetu tosin ei perustanu asiaa vaan hauskempi oli temmeltää naapurin tytön kanssa ojia pitkin...

napero ja Eetu 10päivää vajaa 1v11kk (hui, kauhistus!!!)

Vierailija
33/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta vuotta 2008 kaikille enskoille!

Me käytiin jo ampumassa ekat raketit et Evekin näki. Neiti oli tyytyväisenä mummon sylissä ja Peltorit päässä. Eipä neiti säikkynyt yhtään. Nyt jo nukkumassa, aikuiset aloittelevat iltaa, sipsien ja skumpan voimalla. :D

Vuosi sitten sitä oltiin vaan omassa sängyssä imettämässä pienen pientä nyyttiä. *niisk*

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Bejpi ja Eveliina 1v 3pv

ps: Ronjalle muutama tunti ennakkoon onnittelut! :)

Vierailija
34/37 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikaisesti toivottamaan oikein onnellista ja iloista uutta vuotta kaikille!!!

Meillä uuden vuoden vastaanotto sujui rauhallisissa merkeissä kotona. Alkuillasta käytiin ampumassa muutama raketti Aleksin kanssa, mutta eihän se niistä paljon perustanut, taapersi vain pitkin lumista pihamaata.

Meillä oli kylässä miehen sisko ja serkku, ja Aleksi oli vieraista niin innoissaan, ettei nukkumaanmenosta tahtonut tulla mitään.. Vaikka kahdelta oli jo herännyt päikkäreiltä, niin kello oli 23 kun uni viimein voitti. Muutama tunti siinä meni nukkumista yrittäessä, Aleksi kun on oppinut tulemaan itse meidän sängystä pois (nukutetaan viereen ja siirretään sitten pinnikseen), niin eihän se pysynyt makkarissa ollenkaan vaan ryntäsi ties kuinka monta kertaa vieraiden seuraan..

Mutta nyt laittamaan pikkumiehelle sapuskaa.

Viipero & Aleksi 1v+

Vierailija
35/37 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyyhän mun tänne ilmoittautua, johan ronja on reilut 10 tuntia ollut taapero:) voi mun pientä... vieraat tulee synttäreille tunnin päästä, niin on nyt ollut pari päivää kovaa häslinkiä.

raketeista, mä en tiedä kumpaa ronja pelkää ääntä vai valoja vai molempia. ainakin eilen karjui kuin syötävä kun ulkona kuului ääniä, vaikka olis ollut kojeet päässä. sit kun tultiin sisään ja telkkarista näki raketit niin ihan sama huuto. no, omia raketteja meillä ei ollutkaan, oon tainnut ite ampua mitään vuonna 99, siitä eteenpän on nautittu muiden ammuskelusta.

vitsi, pari päivä treffeihin:)

sori, nyt ei ehdi muuta, palaan joskus taas.

tikru ja rontti 1-vuotias

Vierailija
36/37 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin uusi vuosi sujui rauhallisissa merkeissä. Sisko tuli miehensä ja vauvansa kanssa meille. Me pelailtiin, saunottiin ja syötiin tortilloja. klo 24 katseltiin ikkunoista raketteja. Kyllä on ihanaa asua täällä maalla. Vuosi sitten kuuntelin jatkuvaa pauketta klo 23-2 ja jännitin koska neiti herää. Tänä vuonna ei ollut samaa ongelmaa. Ida nukahti jo klo 22. Pauketta kuului vain klo 18, klo 20, klo 22 ja tosiaan klo 24 ja max 10 minsaa. Klo 24.10 jälkeen ei kuulunut paukkeen pauketta :)

Queen mietiskeli sukupuolta. Mäkin oon kirjoittanut raskauspäiväkirjaan et tyttöfiilikset oli ekat 23 viikkoa, sitten poikafiilikset ja rv 33 olin kirjoittanut että ihme on jos tyttö tulee :D No sitten rv 34 näin unen missä sain tytön ja fiilikset muuttuivat taas. Silti yllätys oli että neitihän sieltä syntyi :)

Ronjalle ja Evelle myöhäiset synttärionnittelut!

Vierailija
37/37 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tytön kanssa nukuttu uudenvuoden univelkoja takaisin, eilen vedettiin 3,5 tunnin päikkärit ja viime yönäkin tyttö nukkui kuin unelma, heräsi vaan kerran..mä sitten tietysti pyörin koko yön kipeää selkää ja jatkuvaa pissahätää tuskaillen;) Joo meillä meni tosiaan se uudenvuoden yö ihan penkin alle niinkuin arvasinkin, vaikkei asuta kaupungissa niin johan paukkui ja tyttö tietenkin pomppasi pystyyn joka kerta..vietin siis riehakkaan uudenvuoden tytön kanssa makuuhuoneessa, mies vietti varmaan yhtä riehakkaan uudenvuoden yksin alhaalla sipsejä syöden ja tytön riekkumista kuunnellen.ehdittiin me sentään ennen tuota kauhujen yötä syödä uuniperunoita sörsseleineen ja paistaa vohveleita:) Jotkut älypäät paukuttelivat aamukahdeksaan asti raketteja tuossa taloyhtiön sisäpihalla niin että ikkunat helisivät ja mä meinasin jo lähteä yökkärissä ja ainoissani niitä lahtaamaan.

Napero: Vaivaiset kolme kertaa oksensin siinä parin kilsan matkalla ja perillä vaan kerran joten se meni pelättyä paremmin;)

Ronjalle ja Evelle täältäkin myöhästyneet onnittelut!

Iida-linnealle kiitokset vinkistä, me ollaan vielä säästytty tolta jylläävältä vatsataudilta mutta eiköhän se meidät löydä kun napataan näköjään kaikki tarttuvat taudit.

Nemokin jo kävelee, hienoa:)

Mä taidan alkaa taas siihen vähemmän kivaan hommaan eli maksamaan laskuja..

Queen rv 12+6 (nyt täytyy laittaa kun vihdoin ne tiedän ja kerrankin muistan) ja päikkäreitä nukkuva Liia