Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" " " TaaperoENSKAT" " " Loppuvuoteen

27.12.2007 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/37 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kutakuinkin toivuttu joulunpyhistä. Kinkkua ja laatikoita on vedetty niin että napa ruskaa. Mun oli pakko jo joulupäivänä mennä juoksulenkille, kun tuntui ettei se ruoka laske ollenkaan, kinkkua vaan teki mieli mut oli ihan ähkynä edellisestä ateriasta :) Idakin maistoi kaikkia jouluruokia ja ei ollut moksiskaan oudoista mauista, kuten lanttulaatikosta.

Liian joulutarina kuulosti toooosi ihanalle, Liia on varmaan isona samaa mieltä että sitä kannattaa aina sukulaisille kertoa :D Me oltiin myöskin eilen käymässä miehen sedän perheellä ja siellä oli kaksi kissaa. Voi niitä kisuraukkoja kun Ida juoksi niiden perässä ja kiljui ihan onnesta ja hoki " voivoivoi" :) Toi typy on kyllä ihan kissafani tällä hetkellä ja onhan ne muutkin eläimet aina niin ihania että kiljua pitää!

Idan lempparit lahjoista oli ehdottomasti pulkka ja nukkevauvat (2xpehmeävartaloinen). Ida istui aattona kaksi tuntia pulkassa paikallaan muutaman lelun keskellä ja touhusi siinä posket punaisina eikä tajunnut mitään mitä ympärillä tapahtuu :) Nämä muutamat päivät on myös vedetty täällä kämpässä pulkkaa pitkin ja poikin ja välillä käskytetty isiä vetämään ja neiti mennyt pulkkaan taas istumaan :D Luntakun vielä tulisi... Pukkikin meille tuli ja Ida ei ollut moksiskaan. Rupesi vain napaansa esittelemään, nosti paitaa ylös ja silleen. Syliin ei kyllä suostunut menemään vaikka serkkuplikka menikin :)

Nyt täytyykin lopetella. Me lähdetään Idan kanssa taas hoitamaan niitä tätin mussukoita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iitukan ja Liian jouluiset touhuilut kuulosti suloisilta :)

Tulkaas muutkin kertoilemaan miten joulunvietto on itse kullakin sujunut.

Me oltiin aatto mun vanhemmilla, ja sinne pukki toi lahjat kuusen alle. Livenä pukki ei siis vielä tänä jouluna näyttäytynyt. Aleksi sai paljon lahjoja, ja parasta oli tietenkin se lahjapaperien repiminen ja levittäminen ympäri taloa. Leluja ja kirjoja sekä muutamia vaatteita poika sai, ja leluista ykkönen oli ihan ehdottomasti vauvanukke kärryineen. Tai lähinnä ne rattaat, niitä työnneltiin koko ilta ympäri huushollia ja työnnellään edelleen. Vauva on välillä kyytissä, välillä se paiskataan kylmästi nurkkaan kunnes taas haetaan mukaan kyytiin :) Tuo nukke kärryineen oli lahja pojan kummitädiltä (mun siskolta), ja ajatuksena oli, että jos Aleksi joskus pikkusisaruksen saisi, niin saisi " hoitaa" sitten nukkea kun äiti hoitaa vauvaa ;)

Joulupäivä oltiin mummulassa (miehen vanhempien luona) syömässä, ja eilen tapanina ihan vain kotosalla.

Amy kyseli meidän muutosta, olen tainnut siitä joskus jotain mainita, mutta et varmaan muistakaan kun siitä on jo jonkin aikaa kun on palstailut jääneet niin vähälle viime aikoina. Me siis muutettiin miehen kotitaloon, josta miehen vanhemmat muutti vasta rakennettuun " eläkeläismökkiinsä" . Tarkoitus olisi vuoden päästä jonkinlaista isompaa remonttia tehdä täällä, vähän muuttaa tupaa oman näköiseksi. Ihan kiva nyt, kun miehen työt on tässä samassa pihapiirissä, näkee Aleksikin enemmän isiä :)

Hyviä välipäiviä kaikille,

Viipero & Aleksi 1v 1,5kk

Vierailija
4/37 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä yks ähky istuu koneella suklaarasia vieressään. Aamulla olin kyllä ratsastamassa ja päivällä pienellä lenkillä Emmin kanssa, mutta muuten on tullut vain oltua ja syötyä... Ihanaa, mutta kyllä alkaa jo vähän ahistaa. Lauantaina olis tiedossa ystävän polttarit ja maanantaina yhdet tuparit, joten jää kyllä vähänkään terveempi elämä ensi vuodelle - kuten niiiin monesti ennenkin... ;o)

Joulu oli ja meni ja mukavaa oli. Meillä on se aattoaamun brunssiperinne noin parinkymmenen sukulaisen voimin. On se hässäkkää, mutta tosi kivaa aina. Jouluaterialla meillä oli mun ja miehen vanhemmat. Meilläkään ei joulupukki näyttäytynyt, mutta paketit, jotka jo aattoaamuna odottivat Emmiä kuusen alla olivat kyllä mahdottoman mielenkiintoisia. Ja niitä paketteja oli ihan järjetön määrä! Oikeesti ihan pahalta tuntui, kun likalle oli varmaan yli kymmenkunta pakettia. Eikä tuo niistä oikeesti vielä niin perusta. Meni vaan raukka ihan sekaisin, eikä sanut oikein mitään avattua. Täytyy ensi vuonna sanoa ajoissa, ettei tosiaan niin monta pakettia tarvita. Miehen vanhemmatkin toi ihan järkyttävän säkin paketteja ja niistä löytyi mm. kaks nukkea, kirja, vaatteita ja sitten kaiken kruunuksi pieni kosketinsoitin ja " sähkökitara" , josta lähtee helvetillinen mekkala. Avoppi vaan nauroi, että se oli niin kiva, että oli pakko tuoda. Just joo - mä unohdan sen seuraavalla reissulla niille! Siis koska Emmin mielestähän se on oikeesti kaikkein ihanin kaikkine renkutuksineen. =S

Meidän neiti-näpsä parantui sitten viimein. Viimeksi kun kirjoitin, oli kuume laskenut, mutta nousihan se vielä ja käytiin sunnuntaina vielä päivystyksessä, likka kun oli tullut ihan pilkulliseksikin. Kuten arvelin, vauvarokkohan se oli ja kaiken kukkuraksi Emmin eka korvatulehdus. Mutta nyt siis ollaan jo voiton puolella - onneksi! Ja kun olo alkoi piristyä, niin kaikkeen tuntuu taas löytyvän energiaa: kuusi kaatui toissapäivänä kaksi kertaa ja tänään neiti putosi tai liukastui tai mitä lie, itse olin laittamassa ruokaa ja kuulin vain kolauksen ja hirveän huudon: neiti makas nojatuolin ja patterin välissä ja molemmat posket naarmuilla ja otsassa kuhmu. Jep-jep!

Viipero: muistelinkin, että tuollainen suunnitelma teillä oli, mutta tosiaan en muistanut, että nyt muutitte.

Liialla tosiaan tulossa ihana tulevaisuus, kun äiti varmaan muistaa tuon joulutarinan kertoa... =D

MM jaksaa olla ahkera ja lenkkeillä - lähetäpä vähän energiaa tännekin!

Nyt ei taaskaan irtoa muuta, ja uusin Marklundin kirja odottaa houkuttelevana tuossa sängyllä... Mukavaa loppuvuotta kaikille!

-Amy ja Emmi, 1v2kk-

Vierailija
5/37 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu meni ohi ilman että oikein edes huomasinkaan. Yhtään jouluruokiakaan en syönyt. Oltiin nimittäin quun kanssa vatsataudissa mukavasti jouluaatto ja nukuin vaan sängyssä tai oksensin. Kaiken huipuksi meillä oli koko suku kylässä viettämässä oikein perhejoulua, tosin tietoisena vatsatautiriskistä. Noh, siskon perheellä se oli ollut jo pari viikkoa sitten samoin kuin mun miehellä, mutta nyt on sitten koko muukin suku sairastanut sen. :/ Tai siis 15 henkilöstä jo 14 ja eiköhän se viimeinenkin ressukka saa vielä ton pöpön. Siis todella ikimuistoinen perhejoulu!

Pikku-quulla on vieläkin vatsa ihan kuralla, vaikka ollaan juotettu sille ahkerasti Osmosalia ja annettu maitohappobakteeria jne. Tänään illalla vasta se suostui syömään ihan vähän pastaa. Raukka, se on laihtunut yli puol kiloa ja on taas ihan ruikku. Ja sillä on peppu niin palanut, että lohduton itku tulee joka kerta, kun mennään vaippaa vaihtamaan. Ei sitä voi ilman vaippaakaan pitää, kun on niin lirukakkaa vielä. :( Onneksi poika on muuten jo ihan virkeä ja touhukas.

Pinnasänky lähti quun huoneesta joulupäivän iltana, ja ihme ja kumma, quu on siitä lähtien nukkunut sekä yöunet että päiväunet ihan mukisematta isojen poikien sängyssään! Siis ei mitään ramppaamista tai muuta hihhulointia. Se vaan ilmoitti silloin ekana iltana, että aa-aa ja painoi pään tyynyyn. Vähän se katseli ihmeissään, että missäs ne laidat on, mutta ei kertaakaan pyrkinyt pois sängystä vaan jäi sinne ihan tyytyväisenä. Pari kertaa yöllä se on herännyt hieman itkeskelemään, mutta on rauhottunut samantien, kun ollaan käyty silittämässä päätä ja laitettu se takas makuuasentoon. Miehen kanssa ollaan tulkittu niin, että quuta vähän kuitenkin pelottaakin se avaruus, mikä uudessa sängyssä on. Tuttu huone, mutta se oma turvallinen " pesä" eli pinnis laitoineen on hävinnyt. Päikkäreiltäkään, vaikka huone on silloin valoisa, quu ei ole tullut itse sängystä pois vaan on huutanut ensin äitiä paikalle. Vasta kun oon avannut oven, se on kömpinyt itse pois sängystä. Suloista!

Vai on Emmi jo kaatanut kuusenkin? Meilläkin sitä pitää koko ajan räplätä, etenkin kynttilöitä. Ja just ennen nukkumaanmenoa quu meinasi tulla pää edellä sohvan selkänojan yli! Just sain jaloista kiinni. Hui! Meidän täytyy kyllä varmaan vähäksi aikaa siirtää sohva seinää vasten, vaikka se onkin vähän hölmön näköistä tässä asunnossa, mutta kun toi sohvan reunan yli roikkuminen ja sitä vasten pomppiminen on nyt quun mielestä niin jännää. Ja tänään tosiaan meinasi oikeesti käydä huonosti!

Jäähytystäkin meillä on nyt myös kokeiltu ihan menestyksellä, kun meinaa digiboxit yms. mennä ihan solmuun quun virityksistä. Nyt poika jo tajuaa, että se jäähy ei ole ollenkaan kiva juttu ja yleensä ei mene (heti) uudestaan samoihin puuhiin. Pikku-quu ei kyllä ole yhtä tottelevainen kuin Jonsku, vaan meidän on pakko pysyä siinä ihan lähellä, ettei poika livistä jäähypenkiltä. Lopuksi sitten halitaan ja sovitaan kiistat. :)

Mulla on olo kohentunut huomattavasti, ei enää kuvota lähes ollenkaan. En ole yhtään varma, onko se hyvä merkki... Ei sitä voi tietää. Väsymys on kuitenkin edelleen aivan tajutonta, oon taas nukkunut varmaan 16 h vuorokaudessa nyt viimepäivinä. Joko se johtuu siitä, että musta on vaan tullut lopullisen saamaton ja laiska tai sitten siihen on joku ihanampi syy. Tää epätietoisuus on ihan kauheeta!

Tässä tuoreimmat kuulumiset. Eipä muuta tällä erää...

-Q- ja -q- 1v4kk

Vierailija
6/37 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy, tutun kuuloinen tuo vauvarokon ja korvatulehduksen kombinaatio, niin kävi Noelillekin. Toistaiseksi ainoa korvatulehdus tuli heti vauvarokon perään. No, samalla vaivalla molemmat.

Voi pikku-Quuta, jos on vatsa sekaisin! Toivottavasti poika toipuu pian ja alkaa taas syödä kunnolla. Mitenkäs äiti-Quu, joko pahoinvointi helpottaa?

Mullekin iski sitten kuvotus joulupäivänä. Kaksi päivää ehdin syödä jouluruokia hyvällä ruokahalulla, mut joulupäivän iltana piti viedä kaikki pois näkyviltä, kun etoi niin. Siitä asti onkin ollut aikamoisen paha olo. Ja aivan järkyttävä väsymys! Voisin nukkua ihan koko ajan. Onneksi en ole joutunut oksentamaan, mut tuntuu kyllä että pahimpaan kuvotukseen se voisi helpottaakin. Mä en vaan ole sitä oksentavaa tyyppiä, pienenä aina pidättelin oksutaudissakin :)

Noelista olin kyllä tosi paljon oireettomampi, tai siis silloin vaivasi lähinnä väsymys (lievempi kuin nyt) ja alavatsanippailut. Nyt vaan kuvottaa ja ihan kaikki puhti poissa lähes koko ajan... No, eiköhän nämä viikot välillä 6 ja 10 ole pahimmat, ja sitten jo vähän helpottaa. Nythän se keskenmenoriskikin on vielä tosi iso, joten jäitä hattuun.

Noel on nyt syönyt hirveän hyvin, ja juttujakin riittää. Puppe-kirja on " päppe" , vaippa on " paippa" , kauppaan on " paappaan" etc. Ja Noel ymmärtääkin jo vaikka mitä! Jos sitä pyytää viemään vaipan roskikseen, se saattaa jopa viedä! Tai eilen pyysin sitä tuomaan jarrusukat mulle, ja se toi :) Ihanaa kun toinen on jo niin iso poika.

Nyt lepäilemään, Noelillakin alkaa olla päiväuniaika, joten viereen meinaan kupsahtaa.

Kandi & Noel 1v (& joku 6+)

Vierailija
7/37 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikakin oli käynyt moikkaamassa kahden pojan kera. Ihanat nimet teidän vesseleillä :)

Aleksin kärräilyt nuken kera kuulostaa kovin tutulle :D Täälläkin välillä nukke lentää kuin leppäkeihäs pois rattaista ja välillä sitä haetaan takaisin. Eilen illallakin Ida istui tuossa olkkarissa pulkassa ja piti vauvaa tiukasti sylissään, silitteli ja hali sitä ja antoi pusuja. Se oli niin hellyyttävän näköistä.

Vai on Emmi jo kuusen kaatanut ja vielä kaksi kertaa :D Ida pelkää meidän kuusta :D Me oltiin aaton aattona mun äidillä ja laitettiin kuusi pystyyn, Ida osoitti sitä ja sanoi ¿puu¿ ja vahingossa havun piikki pisti neidin sormeen. Kotona neiti uskaltaa mennä vain puolen metrin päähän ihmettelemään ¿puuta¿ ja ¿appaa¿ eli palloa. Kuusi saa siis seistä rauhassa.

Olipas quun poppoolla ollut kauhea joulu vatsataudin kanssa, yöks. Reippaasti pikku-quu on kyllä hyväksynyt uuden sängyn! Meilläkin on toinen sohva irrallaan seinästä mutta onneksi Ida ei kiipeä sinne vaan juuri tälle seinässä kiinni olevalle sohvalle. On se sohvalla oleminen kyllä sellaista heilumista tällä hetkellä ja vähän väliä tullaan pää edellä alas. Idahan osaa tulla kyllä nätisti sohvalta alas, mutta välillä istuu liian reunalle tai pomppii jne.

Noelillakin on Puppe-kirjoja. Ida sai niitä pukilta ja eilen opetettiin neiti sanomaan ¿Puppe¿. Mä oon itsekin aina tykännyt niistä kirjoista! Me ollaan kans opetettu Ida viemään roskia roskakoriin. Nyt joulun aikaan minä olen vetänyt konvehteja ja meidän pikku apulainen aina kerää olkkarin pöydältä mun roskat :D Sitten sanotaan isille että auttaa neitiä avaamaan kaapin oven jotta roskat menee oikeaan paikkaan :)

Minkäslaisia uuden vuoden suunnitelmia teillä on? Me ollaan ihan vaan kotosalla neidin kanssa. Saas nähdä herääkö neiti paukkeeseen.

MiaMik ja Ida melkein 1v3kk

Vierailija
8/37 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/37 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun virallisesti kuulutaan tänne. :)

Voi Emmiä kun vauvarokko ollut. Ja kuusikin saanut kyytiä. :) Eve on vaan pari kertaa " kotona" koskenut kuuseen, täällä mun porukoiden luona ei ole edes yrittänyt koskea siihen.

Meillä oli 1v kuvaus aamulla, eikä siitä mitään meinannut tulla.. Alkuun neiti istu ihan kauhuissaan siinä pienellä sohvalla mutta sitten lähti aina kävelemään pois siitä penkiltä ja itkukin alkoi.. Lopuksi saatiin onneksi edes muutama hymyilevä kuva. :)

Sitten tulikin minun vanhemmat, varaisomummo ja toiset kummit kahville. Lahjaksi neiti sai tänään pallon, vaatteita, kirja, helisevän&pyörivän lelun ja meiltä koru/soittorasian. Kovasti neiti tykkäsi lahjoista. :)

Laitan illalla omalta koneelta kuvia näytille. Nyt vielä hetki huilata kun neiti nukkuu parvekkeella..

Bejpi ja Eveliina 1v

Vierailija
10/37 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikapikaa kuulumisia... Sisko miehensä ja koiran kanssa on ollu meillä jouluna ja kone on ollu melkeenpä koko ajan kiinni. Ei oo kyllä käyny ees mielessä, että tulis palstailee... aika on menny kaikkeen muuhun niin vauhdikkaasti.

Joulu on takana ja hengissä ollaan. Heidi tuli kipeeks just ennen joulua ja mä taas olin kipeenä joulun aikaan. Heidi on jo terve, mutta mä oon vasta paranemaan päin.

Joulupukki kävi anoppilassa ja paras lahja oli tuttipaketti ja sekin oli serkun. =) Heh.. Tappeluhan siitä tuli, kun ensin molemmat kulki vuoronperään se kädessä ja sit ku Ronja olis halunnu sen ku ne oli lähössä kotiin, ni käsirysyksihän se sit pääty. :D Heh. Mä päätin, että Viltsun ekan joulun lahjoiks riittää paketti tutteja ja pikku palanen kuplamuovia!!! :D Heh heh...

Mulla on tainnu alkaa nää loppuraskauden vaivat... Väsyttää ja on huono olo. Kävely on välillä hankalaa jne.. Muuten Viltsun kans ollaan voitu ihan kivasti. Olis kiva tietää minkä kokonen se nyt on, kun on toi raskausdiabetes, mutta en tiä pääsenkö enää mihinkään ultrattavaks (vaikka pyytäisinki).

Mä oon alkanu miettii, et Viltsu saattais sittenki olla poika. =) Sisko on sitä mieltä, miehen siskonmiehen äiti on sitä mieltä ja mun äitikin sano, että masu on eri mallinen ku Heidistä... Ni ne on saanu mut miettii, et josko Viltsu oliskin poika??! ;)

Ei tällä erää muuta... Sori omanapaisuus.

Burde, heidi 1v3kk ja viltsu 25+5

Vierailija
11/37 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täältäkin jotain¿ Oon nyt ollu viikon kotona lomalla ja tuntuu aivan ihanalle! (kunpa saisin jäädä vielä joskus kotiin... turhaa toiveajattelua...) MM oli kaipaillut, kylläkin viime viikolla, mutten tajua, mihin mun aikani menee...

Mä en enää ees muista ketä kaikkia oon onnittellut tonskista, mutta nyt kuitenkin vielä Quulle, Kandille ja Pesukarhulle SUURET onnittelut täältä.

Ja onnittelut Noelille, AAn Ainolle ja Evelle 1vuoden iän saavuttamisesta! Ja tervetuloa tänne puolelle... (kohtahan täällä on vaikka ketä! KIVA!)

Ja voi tsiisus, kuin sulla voi BURDE olla jo tollatteet viikot!!! Ei ymmärrä mihin tää aika menee... Vastahan sä kerroit että ootat... Ja kai me nähään ennenkun ¿posahdat¿! Tahtoo nähä sun massun... Jos viittisit taas laittaa näytille masukuvia?

Muuten Miamik, luin muutaman kerran noista ronjista (kun kyselit Tikrulta niistä) aattelin vaan että mistäs se Ronja nyt on tulossa, tyhmä minä!

Joku (pesukarhu?) kyseli muinoin, että millon Eetu alko kävelemään, niin hää oli noin 1v2kk. Että kovasti oottelen niitä sanoja...

Amy, oottekos täälläpäin miten ens viikolla? Ma, ke tai to? Tuutteko kylään? Entäs Bejdi?

Viiperolle onnittelut uudessa talossa asumiseen.

Ja opelle onnittelut! (olikos tänään se päivä, vaiko huomenna?)

Napnapilla oli IHANIA kuvia reissusta... Oih ja voih!

Queenille hyvän olon vointeja toivettelen, sekä tietty Kandille ja Pesukarhulle, jos sellaisia on... Mä muistan Eetun odotusajasta, että voin pahoin ja olin TOSI väsy jollekin viikolle 25 tai jotain, ja sit alko oleen maha tiellä, että mulla ei ollu ollenkaan sitä energistä keskiraskautta...

Queen, onpa ikävää ja epäreilua miehesi vanhempien kohtelu Liiaa kohtaan! Meillä on vähän samanlaista... Tosin niiltä kyllä tuli pari lahjaa (liian pieni toppahaalari! sekä pehmonalle, niitä kun ei viel ollutkaan...) mutta miehen sisaruksilta ei mitään! Mutta onneksi Liia ¿pelasti¿ joulun itse! hih, ihanaa!

Emmikin oli sitten kunnostaunut, meillä kanssa on käyty muutama kehityskeskustelu Eetun kanssa kuusen koskemattomuudesta! Ehkä se vielä joku vuosi menee perille! Tai sitten ei!

Pikkuquulle paranemisia, ja olipas teillä muistorikas joulu sukulaisten kera!

Sitten vähän meidän joulusta... Aattoaamuna Eetu hemmotteli meitä ja nukkua posotti puol kymppiin (tuli vähän kiire!) Mentiin mun vanhemmille syömään, eka käytiin kyllä hautuumaalla viemässä mun toisen vaarin haudalle kynttilä. Ruoan jälkeen mentiin toiselle hautuumaalle mun isän vanhempien haudalle sekä kirkkoon. Oltiin niin uhkarohkeita, että Eetu oli mukana! Ja hienosti oli! Vähän kyllä alko ärsyyntämään, mutta syynä oli väsy, ei nukkunu kuin vajaan tunnin päikkyjä! Sitten ajeltiin viel miehen äidin haudalle viemään kynttilä (onneksi noi matkat oli noin 40km säteellä toisistaan, niin ei menny turhia autossa istumiseen). Ilta oltiin mun vanhemmilla (jossa siis myös mun veli vaimonsa kanssa (Eetun kummit siis) sekä mun mummo sekä tädin perhe), jonne jäätiin yöksi. Joulupäivän aamu vietettiin mun vanhemmilla, mistä sitten mentiin mun mummolle syömään, ja sitten miehen mummulle kahville. Ja illaksi KOTIIN! Oli aivan ihanaa! Ja tapanina oltiin ihan vaan kotona, mikä teki tosi hyvää meille kaikille.

Toissailtana Eetu ¿koki¿ kovia, tai no enemmän siinä tais äitillä ja isällä mennä pasmat sekasin kun Eetulla... Mies laitto Eetun nukkumaan, ja meni keittiöön, ja mä olin olkkarissa. Hetken päästä kuulu töminää, ja Eetu tuli omasta huoneestaan pois! Oli siis kiivennyt pinnasängystään pois! Tästä johtuen haettiin tänään jäbälle isojen poikien sänky! Huomenna kokeillaan, miten Eetu pysyy siellä, vaiko joutuuko sen laittaan naruilla kiinni, no ei sentään.

Yks juttu on vielä ¿pakko¿ kertoa... Mulle tarjottiin toista työpaikkaa (lähempää, työmatka ois ollu huimat 1km, mutta huonompi palkka, ei lomia, sijaisuus oisin saanu nykyisestä työstäni palkatonta työlomaa) Ja sitä sitten mietittiin miehen kanssa kaikkea, siis IHAN KAIKKEA!!! Koskien meidän perheen tulevaisuutta yms. Ja tultiin siihen lopputulokseen, etten ota sitä! Sillä mies LUPAS mulle että alotetaan kattoon Hattulasta (siis sieltä oon kotoisin, ja siellä ollaan molemmat töissä ja asutaan noin 30km päässä nyt) taloa/asuntoa! Mähän oon sinne hinkunut about 3,5vuotta (helmikuussa tulee neljä vuotta kun ollaan asuttu täällä...) ja nyt mies lupas, että voitais joskus asua siellä takas (mä oon siis kotosin sieltä...) Ja arvatkaa oonko vähän pilvissä, ja roikkunut tuolla asuntosivuilla enemmän kuin tarpeeksi... *nolo*

Mutta joo, nyt lopetan ja jätän muillekin tilaa...

napero ja Eetu 1v10,5kk

Vierailija
12/37 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muka edes ehtinyt hyviä jouluja tänne toivottamaan... mun perhe oli meillä joulun, mun äiti pe lähtien ja toinen veli tuli aatonaattona, toisen perhe aattona. Pois lähtivät tapanina, mikä sopi meille ihan mainiosti... :D Ihan kivahan perhejoulu on, mutta kyllä mä miehelle sanoin, että ens jouluna voitais olla ihan kahdelleen. On niin vaikeeta miellyttää kaikkia, ja etenkin kun meidän äiti on kauhee hössääjä, niin piti useemmankin kerran laskea useempaan kymmeneen. Mutta kaiken kaikkiaan ihan hyvin meni ensimmäinen mun emännöimä joulu.

Nyt meillä on mun kummityttö 6v. toista yötä yksin kylässä ja jo iltapäivällä itki äidilleen, et ei aio lähtee huomenna vielä pois. Suloista! :D Käytiin kahdestaan ostamassa uudet kengät (ainoot meni ulkoillessa läpimäriksi), leffassa katsomassa se mehiläispiirretty ja vielä mäkkärissä hampurilaisilla. Kunnon tyttöjen laatuaikaa. :)

Meillä kuusi on yllättävän hyvin saanut olla rauhassa, typy vaan irvistelee, kun neulaset pistelee, mutta ei yritä edes koristeita ottaa pois. Lähinnä meillä taisteltiin joulun aikaan serkkupojan lahjaksi saamasta paloautosta, mutta oli tosi ihanaa seurata, miten kaks alle kaksvuotiasta pystyy oppimaan keskinäistä kommunikaatiota - ihan oikeesti loppuajasta lapset ottivat toisiinsa katsekontaktin ja sillä tavalla sopivat onko sopivaa ottaa tietty lelu käyttöön vai ei! Ihania ipanoita... joulupukkikin kävi, eikä kukaan lapsista suostunut syliin, nuorimmat pelkäs ja vanhin melkein 8v. mietti kuumeisesti, kuka naamarin takana oli (tunnisti äänestä, et oli joku tuttu, mut ei keksinyt kuka). :D

Eveä onnittelinkin jo tuolla toisella puolella, mutta tervetuloa tänne puolelle vielä kerran! Ja Tikrua ja Ronjaa odotellaan jo kans... :)

Viiperolle onnea uuteen kotiin! Samoin naperolle onnea uuden asunnon etsintään, että pääset " takaisin kotiin" pian.

Ja kaikille isoille ja pienille potilaille kovasti paranemista, meillä ollaan kaikki onneksi oltu terveitä jo hyvä tovi.

Vielä piti kertoa, että typyllä alkaa olla sanoja jo mukava varasto, tosin niiden käyttö on vielä aika satunnaista. Mutta silloin tällöin sanoo toistelee sanoja perässä oikeinkin hienosti, samoin osaa pyytää ruokapöydässä tiettyjä ruokia ihan sanoilla. Muutenkin tyttö on edelleen niin ihana, mitä nyt on jouluhässäköiden myötä alkanut taas " pelkäämään" yksin nukkumista, joten ollaan sitten nukutettu meidän sänkyyn ja siitä siirretään omaan petiin, jos nyt sinne suostuu... joulun ajaksi siirrettiin pinnis meidän makkariin, ja silloin yöt sujui hyvin, mutta se tarkottaa et ei voida lukea tai tehdä mitään muutakaan silloin ku typy nukkuu... kuin siis nukkua huone pimeänä. Osittain huono nukkuminen johtuu kyllä ihan selvästi siitä, että kun on paljon porukkaa, typy ei viihdy enkä minä ehdi olla tytön kanssa niin paljoa, ja selkeästi typy tarttisi niitä hetkiä kaksin äidin kanssa. tai sitten mä vaan kuvittelen niin... :D

Mutta eiköhän tässä taas toviksi tarpeeksi, hyvää uutta vuotta kaikille!

-Osse ja typy 1v1kk+

Vierailija
13/37 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdetään tiistaina ajelemaan kotiin, meille kävis sen jälkeen.. Jos Amy innostut lähtee, niin saadaan meidän Passatti käyttöön.. :)

Pitäis rueta siivoilemaan kun mun setä vaimonsa kanssa on tulossa synttäreille.. Neiti nukkuu vaunuissa vesisateessa. :) Mun on pakko saada parvekevaunut, täällä neiti on nukkunut kuin unelma parvekkeella/pihalla, eilen esim. 2h 50min ja vielä kertaakaan heräämättä! Meidän itkuhäly vaan on vissiin rikki, lähetin ei pysy päällä ilman jatkuvaa virtaa vaikka ostin uudet " akut" .. No, jos joulu-ja synttärilahja rahoista ostais uuden..

Mut nyt siivoamaan!

Bejpi ja Eveliina

Vierailija
14/37 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/37 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas teidän tyttö jo ison näköinen noissa hepenissään. :) Tervetuloa taapertelemaan tälle puolelle.

Marikalle mun piti jo viimeksi lähettää kovasti onnitteluja pienestä pojasta! Onko veljekset samanlaisia vai oletko jo huomannut luonne-eroja? Hassua, että joku enska on jo ihan aito tonska. :)

Mun täytyy vetää edellisen viestini sanat takaisin. Siis ei tää kuvotus mihinkään ole lähtenyt! Luulin vaan, että se oli vielä jotain vatsatautia, mutta ei se kyllä oo. En meinaa millään pystyä tekemään loppuun yhtä työjuttua, vaikka haluisin sen valmiiks huomenna. Kun tää pystyasennossa koneella istuminen saa kyllä suoraan sanottuna oksennuksen nousemaan kurkkuun. Tekis mieli vaan pötkötellä, mutta en vaan voi! Mä kohta kuolen tähän, tai jotain...

Mutta kärvistellään nyt ja sinnitellään vaan... Toivon, että tää kaikki ei oo turhaa.

-Q-

Vierailija
16/37 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa yks megayrjöilijä jälleen, mä jo tuuletin tyytyväisenä että tää helpotti pelkäksi kuvotukseksi mutta eikä mitä, mulla on jo ihan kauhea kammo oksentamiseen:S Ei auta vaikka kuin koittais pidättää, syödä, maata, täytyis varmaan virittää joku ämpäri kaulaan;)

Maanantaina on se uus niskapoimu-ultran aika ja kauhulla ootan kun mies on töissä ja täytyy kävellä sairaalaan, kävely ja jalkeilla olo kun pahentaa oloa vaan. bussilla en ilkeä mennä kun yrjöän siellä sitten kaikkien töllättävänä, kävellen on vähemmän katsojia..Tosi kivaa kyllä päästä taas näkemään vauva, viikotkin varmistuu maanantaina ja laskettu aika tietty samalla:) Siitä saa sitten vähän uutta puhtia taas tän olon kestämiseen, Quulle vaan kanssa kovasti voimia että saat työt tehtyä, mulla kans tekee tiukkaa tää tietokoneella olo, hiukan auttoi kun säädin näytön kirkkautta, mulla meinaan kirkkaat valotkin lisää yrjötystä,,outoa kyllä.

Burde: Jospa sieltä tosiaan on pikku poika tulossa:) Mulla on kyllä kanssa ihan poika olo vaikkei mahasta nyt vielä voi mitään tulkita, poikaa kyllä veikkailin viimeksikin, eli mun äidin vaistot ei siinä suhteessa toimi.

Yöh..nyt täytyy lähteä taas lähemmäs vessaa..

Queen

Vierailija
17/37 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui se tärkein eli tytön touhujen raportointi, meidän neiti on nyt ihan hullaantunut pappaansa, mun isään, se asuu toisella puolella suomea eikä siksi käy usein mutta nyt kun edellisen kerran kävi joulun pyhinä niin tyttö oli ihan täpinöissään ja vielä illalla nukkumaan mennessä alkoi itkemään ja hoki pappaa, sen jälkeen on joka päivä osoittanut monta kertaa ovelle ja hokenut pappaa, tänään pappa tulikin sitten jo taas käymään kun oli työmatkalla täällä, yleensä käyntien välissä on kuukausi tai kaksikin, voi jestas sitä riemua mikä siitä taas syntyi:) Papan piti istua koko aika lattialla lukemassa kirjoja ja laulamassa ja tyttö esitteli papalle kaikki vaatteensa, kirjansa ja lelunsa..no nyt se pappa sitten taas lähti jo papan hokeminen on alkanut,,saa nähdä tuleeko illalla itku..hellyyttävää:)

Queen edelleen

Vierailija
18/37 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelle onnea!!!

Ja Napero: Emmin mummi tulee meille huomenna ja keskiviikkona menen jo töihin, joten eipä onnistu meidän treffit ihan tässä. Jospa kuitenkin lähiaikoina...

Terkkuja kaikille!

-Amy ja Emmi-

Vierailija
19/37 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis tuolta isojen enskojen puolelta!

Silloin tällöin käyn kurkkailemassa kuulumisia täältäkin ja huomasin, että inhottava mahatauti ollut riesana muissakin perheissä... Mekin jouluna sairastettiin ja kun tyttönen ripuloi niin sain tietooni uuden ripulilääkkeen. On Osmosalin kaltainen, mutta siihen verrattuna tosi hyvän makuinen (banaani). Eli Floridral on tuon lääkkeen nimi. Osmosaliin verrattuna etuna myös se, että sisältää maitohappobakteeria.

Mahdollisimman tervettä alkavaa vuotta kaikille taaperoille!

t. iida-linnea ja tyttönen 7.5 kk

Vierailija
20/37 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee vaan tällänen sekava ja omanapainen viesti, kun oon vielä töissä. Parin tunnin päästä pääsee vihdoin nukkumaan.

Napero, Jonsku ja Eetu on sitten tosiaan aika samanmoisia tossa kehityksessä olleet. Saman ikäsinä oppivat kävelemään ja molemmat ovat vähän arkoja puhumaan. Pikkuhiljaa Jonsku on nyt alkanut jotain sanoja välillä matkimaan, mutta aika satunnaista se matkiminen on. Äiti, Isi, mamma ja piip piip (se on Jonskun maikkarin pöllön pikkutipu, joka on nimeltään kimeällä äänellä " piip piip" ) tulee jo ihan hienosti. Mutta kaikki aikanaan. Eiköhän ne meidänkin pojat jo pian juttele :)

Täällä on podettu vatsatautia ja muuta. Toivottavasti kaikki potilaat ovat parantuneet. Q:lle ja Queenille tsemppiä yökköoloon.

Meillä joulu meni ihan kivasti. Käytiin miehen äidillä ja mun porukoilla. Jonsku sai ihan älyttömästi lahjoja. Me oikeesti hukutaan kohta sen leluihin. Tais lähteä kaikilla vähän käsistä toi lelumäärä, kun Jonsku on jokapuolella ainoa lapsi. Synttärilahjaksi ei kyllä toivota yhtään lelua.

Me vietetään uuden vuoden aattoa Jonskun kanssa mun vanhemmilla. Mies raukka on silloin töissä.

En vielä toivottele uusia vuosia, kun yritän tulla huomenna vielä (siis tänään)tänne, jos sais jotain järkevää kommentoituakin.

pesukarhu ja Jonsku 1,8v ja joku rv5+6