Mitä teen kun mustalaisnainen kävi "tiedustelukäynnillä" pienessä liikkeessäni
Viimeksi tämä tapahtui puoli vuotta sitten. Ensin tuli yksi eikä mitään tapahtunut, katteli nopsaan valikoiman läpi. No sitten pari päivää siitä tuli 5 naista ja yksi mies. Ne kun levitteli helmansa joka paikkaan ja niitä oli joka nurkassa. Tavaraa hävisi, mutta ei ole kameroita. Rekkariakaan en saanut ylös, kun taktisesti olivat parkkeeranneet nurkan taakse.
Nyt auttakaa! Ihan kammoksuttaa jos tulee taas rosvojoukko ja minä en mahda mitään. Vievät tavarat nenän edestä.
Kommentit (76)
ole tossa matikassa niin kauhean hyviä
ovella lukee, että "ei kansallispuvuissa" =). Musta tuo on aika hyvä!
Manneperhe oli mustassa pörssissä ostoksilla.
Mitään eivät löytäneet ostettavaa, mutta kun olivat lähdössä pois, niin naisen hameesta kuului "kops" joka kerta kun oikean jalkansa laski maahan.
Hameen sisältä löytyi videonauhuri!!!!!
Ikävää että käyvät sähläämässä. Niin meidänkin liikkeessä. Ja aina tavaraa hävisi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8552eca3-20a8-4479-bb14-b54dec9111f9
Näin nuorena kun mustalaisnainen ärrällä nostaa levitti hameensa näkösuojaksi ja mustalaislapset lappasivat karkkia taskuihin niin että suhina kävi.
Tyypillistä lajikäyttääntymistä. Kauppiaan pitää saada valita asiakkaansa ihan kuten muillakin toimialoilla. Ja ihan turha on vetää sitä r-korttia esiin koska se on täysin itse aiheutettu ongelma.
Älä laske heitä sisään, eivät ole rehellisillä kyläilyllä.
Vierailija kirjoitti:
Älä laske heitä sisään, eivät ole rehellisillä kyläilyllä.
Korjaan kun luulin että kotonasi kävivät. On kyllä hankala tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös pieni kauppa, ja mieheni soitti, että nyt on mustalaisten auto kaupan edessä. Olin tietty sitä mieltä, että "rasisti" ja sanoin kipakasti, että kyllä meille kaikkien raha kelpaa.
No mieheni sitten seisoi rouvan vierellä ja palveli häntä, rouva oli pyytänyt poistumaan, jotta saa katsella rauhassa mutta kun ei ollut muita asiakkaita jäi mieheni siihen katse-etäisyydelle.
Rouvapa pyysikin miestä hakemaan sopivat farkut pojalle, mieheni pikaisesti otti ne hyllystä. Sen jälkeen pyysi mittaamaan vyötärön - tässä vaiheessa soi hälytyskellot, ja mittasi rouvan vierellä.
Tuossa ajassa hävisi todistettavasti kaksi arvokasta poikien jokasään asua! Kassallakin tuli vielä ja pyysi saada laskulle pari vaatetta. Meillä ei tällaista käytänötä tunneta, joten ostokset jäi siihen. Mutta mitähän kaikkea muuta ehti noiden kahden puvun lisäksi helmojen alle kadota?!?
Enää en voi, valitettavasti, luottaa romaaneihin!
Katsokaa kaikki! Tässä on syy miksi naiset uskovat vasta kun lemmikit puree, jos silloinkaan.
Ei auta muu kun pitää tiukasti silmällä ulkopuolta ja kun näet vilauksenkin autosta, ovi lukkoon ja tauolla- kyltti oveen.
Miksei romaneja näy napakympissä ? Ei ole työkaverit ilmoittaneet
Olin suuren kaupungin pienessä liikkeessä asioilla. Kaupassa on normaalisti vain yksi henkilö töissä eli yrittäjä itse. Tällä kertaa yrittäjän tyttö oli käymässä ja auttamassa kaupan töissä. Tämä sekoitti paikalle saapuvien romaninaisten pasmat ja toisen oli pidettävä entistä kovempaa mekkalaa huomion kiinnittämiseksi. Mutta ei auttanut, yrittäjän tyttö piti silmällä toista naista ja vain muutama tavara katosi.
Ei mitään voi tehdä ellei kiellä tulemasta ja maksa korvauksia syrjinnästä. Voiko se olla vähemmän kuin varastettujen arvo? Tulevat kamera tanassa ja alkavat haastaa.
Kamerat, edullisia myös nykyisen.
Kotona aina?