Mitä teen kun mustalaisnainen kävi "tiedustelukäynnillä" pienessä liikkeessäni
Viimeksi tämä tapahtui puoli vuotta sitten. Ensin tuli yksi eikä mitään tapahtunut, katteli nopsaan valikoiman läpi. No sitten pari päivää siitä tuli 5 naista ja yksi mies. Ne kun levitteli helmansa joka paikkaan ja niitä oli joka nurkassa. Tavaraa hävisi, mutta ei ole kameroita. Rekkariakaan en saanut ylös, kun taktisesti olivat parkkeeranneet nurkan taakse.
Nyt auttakaa! Ihan kammoksuttaa jos tulee taas rosvojoukko ja minä en mahda mitään. Vievät tavarat nenän edestä.
Kommentit (76)
olla ystävällinen, mutta toisella kertaa et varmasti enää lepertele.
Usein pelkäävät ihan pieniäkin koiria, iso tietysti vielä parempi..
Valkosipulia ja puinen risti, vai ripsautellaan siunattua vettä nurkkiin, vai mikä...?
Meidän pöydästä vei vanhoja ruokailuvälineitä, joilla ei kyllä ollut liikaa hintaa. Olis ehkä sossulta saadut rahat niihin riittäneet.
just tunti sitten kuoli asiakas tuohon oven suuhun tai sitten sanot että vaatteet on kuolinpesästä
Unohda kaikki omankädenoikeudet ym.
En siis ole ap, mutta kokeilepa tuota seuraavan kerran?
Joku sanoi, että pelkäävät koiria - eikö mustalaisilla ole koiria?
Aina kun painat nappia tulee vartija paikalle.. ei mene erityis maksua.. ei tarvitse olla hengenhätä.. riittää kun on joku asiakas minkä takia haluat sinne sen vartijan..
Tyhmä antaa varastaa, viisas vartioi tavaraansa!
että mulla on hammaslääkäriaika justiin, pitää mennä..
miten isoja taskuja niillä oikeen helmoissa on? Tiedän että yhdeltä löytynyt useampi 4 l öljykanisteri!!!
Meille kotiin tuli pari vuotta sitten mustalaisia pihaan jotain myymään. Meillä oli silloin n. 4kk:n ikäinen koiranpentu, jota pelkäsivät ja pyysivät pistämään kiinni. Ei laitettu, eikä sen jälkeen ole näkynyt vaikka lähistöllä ovat pyörineet!
käski pomo aina vahtimaan kun romaanit tuli sisään. He ostivat pojalle seisovan pöydän ja menivät istumaan (lähes koko suku) jonnekin nurkan taakse. Pieni poika sitten söikin yllättävän paljon. Haki lisää useasti ja lautanen aina ihan täynnä. Leipäpalasia oli iso vino pino ja niitäkin haki aina useasti lisää.
Sanomattakin siis selvää ettei itse syönyt kaikkia. Niimpä nämä romaanit saivat lopulta porttikiellon kyseiseen ravintolaan.
Romaanit yrittivät selitellä, että miksi poika ei saa syödä kun se jo maksettukin on ym :D Jos semmoinen n.6v poika jaksaa syödä n. 5-10 hengen annokset niin hattua nostan! Törkeitä ovat.
Meni nyt vähän aiheen vierestä, mutta kuitenkin :)
Työskentelin ennen kassalla marketissa ja kerran hälyttimet alkoivat soimaan hulluna mustalaispariskunnan ja parivuotiaan pikkupojan kohdalla. Normaali ihminen olisi pysähtynyt ihmettelemään, että kuinkas se noin huutaa, mutta eivät nämä - jatkoivat vain tyynesti matkaa kohti hissejä ja autohallia, kiristivät vain vähän tahtia. Vanhempi myyjä huusi minulle, että pistä äkkiä portti kiinni & mene pidämään niitä kunnes vartija tulee. Minä - 18-vuotias arka tyttö sitten sinne hissin eteen seisomaan ja uikuttamaan, että "kun teillä tuo hälytin soi, niin asia pitäisi tarkistaa, että miksi se soi..." Yrittivät vain päästä painamaan nappia ohitseni ja sanoivat, ettei heillä mitään ole. Hetken kuluttua vartija tuli paikalle & heti alkoi kamala anelu, että "kun heillä on tässä niin paljon ostoksia kärryssä & lapsella on kova jano, että voitaisiinko käydä ensin viemässä ostokset autolle ja antaa lapselle mehupullo. JA VARTIJA SUOSTUI! Sinne autolle paineli heidän kanssaan ja antoi heidän jättää kaikki ostokset sinne! Sitten vasta menivät vartijan huoneeseen ja ei siellä tietenkään mitään löytynyt. :oO Tuskin nyt niin tyhmiä olivat. Helppo oli varmasti naisen laittaa varastettu tavara myös autoon, mistäpä vartija edes tiesi etukäteen mitä olivat maksaneet & mitä eivät! Huhhuh! Kyllä otti päähän - ihan sama kun en olisi sinne juossut ihmisiä pidättämään. Turhaa! Ja vielä kauppias kehoitti pyytämään anteeksi, jos kys. ihmiset vielä sattuisivat kassalle... Että sellaista. :oO
Että romaani on laaja proosamuotoinen, sepitteellinen kirjallinen teos.
Mustalaiset ovat taas romaneja.
Anteeksi:D Oli pakko huomauttaa:D
että milloin joku älähtää tuosta romaanista...
.Olen kioskilla nähnyt miten romanit pöllii ihan röyhkeästi ja nuoret tytöt kassalla yrittää toppuutella ja ei mitäänvaikutusta :(
mutta olen nähnyt useasti kun romanit pöllii kamaa. Niin se vaan on. Ja antaa lasten syödä kaupassa karkkia ym. ja väittävät sitten kassalla tyhjistä papereista, että oli muualta ostettua ruokaa.
Mutta pelkään romaneja ja kostoa niin paljon, että en ole puuttunut varasteluun vaikka olen nähnyt kaupan asiakkaana. Olen saanut koston kerran, kun komensin romanilasta ja se riitti.
Vituttaa kaikki ne tyypit ja kovaa.
Kurjaa! Tosiaan tuo lappu oveen tai ovi lukkoon vaikka ilman lappua voi olla ainoa keino. Vartijakaan ei sekunnissa ehdi. Ehdottomasti myös kameravalvonta-kyltti! Vaikkei sitä olisikaan. Hommaa jotkut kameran näköiset näkyville, että näyttää kuin olisi.. saatko romutettuja valvontakameroita jostain..
Varmasti et pysty yksin mitään, jos liikkeeseen pääsevät.
Tunnen yhden romaniperheen, uskovia pitkäaikaisia perhetuttujamme, erittäin mukavia ja ystävällisiä ja rehellisiä ihmisiä. Minulla on sellainen kuva, että romanit ovat usein joko tai - törkeitä varkaita tai hyvin sydämellisiä ihmisiä, usein uskovia nämä jälkimmäiset? Tämä on vain mielikuva, itse en tunne kuin nuo mainitsemani.
Tossa meidän lähikaupan edessä parveilee useana päivänä viikossa yksi manne akka, joka kerjää rahaa (vitosta) ja jos et anna, niin saat huorittelut perääsi!
Mun miehen vanhemmilla on pieni putiikki, jossa myydään lähinnä lastenvaatteita, kestovaippoja ja vuohenmaito juttuja ym. Appeni on I-S-O mies ja kun hän on yksin paikalla, mannet ei uskalla tulla liikkeeseen. Anoppi on puolestaan sellainen hiljainen hiirulainen ja kun hän on ollut yksin, liikkeestä on varastettu kolme kertaa useiden satojen eurojen arvosta tavaraa.
Nykyisin tuossa putiikissa on iso lappu ovessa: Jätäthän kassisi kassalle TAI olethan valmis avaamaan kassisi kassalla. Mutta eihän toi mitään auta mannejen kohdalla..
Ja hankkipa appiukko koirankin, se on siellä liikkeen takahuoneessa lapsiportin takana, mutta tuokin on auttanut vähän. Manneja harvoin tulee ja silloinkin saavat jalat alleen, kun kuulevat koiran haukkuvan. Ja koira on kultsu eli ei mikään niin pieni otus.
Ja sanoipa kerran yksi tuttava rouva, jolla on kangaskauppa, että hän laittaa nykyisin kylmästi "olen poissa puoli tuntia/tunnin hoitamassa asioita", kun näkee mannejen tulevan. Ja hän on laittanut nuo sametit sun muut manneja kiinnostavat pakat sinne tiskin taakse olevaan hyllyyn. Tuolta nimittäin pöllittiin kerran ties kuinka monta pakkaa kangasta.
Ei tullut sitä tehokasta neuvoa jolla pääset niistä ystävällisesti eroon, mutta säästetään se fiksummille. Jonkun luonahan ne käyvät kun fiksujen luona eivät voi.