Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~SYYSUNELMAT VKO 52~~~

24.12.2007 |

Pökkäsin uuden pinon tälle viikolle pystyyn. Meinasin olla laiska ja kirjoittaa vanhaan, mutta omatunto rupes kolkuttamaan.

T.Vacsuli

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kyllästyny tähän kirjottamiseen, kun tää palsta tökkii niin pahasti. Aina kun saa jonkun tekstin aikaseksi niin se häviää johonkin bittiavaruuteen.

Ajattelin käydä kurkkaamassa, kun on taas sellaset ajat käsillä. On kyllä oltu " tulee jos on tullakseen" -linjalla ja hommat on jääny tekemättä just sillon kun niitä on pitänyt tehdä, että luultavasti sitä mennään lokakuisiin jne.. Vuodenvaihdehan tuon varmistaa.

tylsistynyt huitshapeli 23/28 yk2

Vierailija
22/102 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joulu sujunut rauhallisesti ja jälleen kerran -liikaa- ruokaillen. olo on aika järkyttävä varsinkin kun muutoin syön aika kevyttä ruokaa.. Ja konvehdit pursuaa kans kohta korvista ulos.

Kp 15 tänään menossa ja tänään sitten pärähti komea plussa ovistestiin. Huh, aloitin tikuttamisen kp 11 ja pelkkiä puhtaita negoja tullut tähän asti. Sain onneksi ukon komennettua petiin samantien, huomenna täytyy vielä varmistella ja vaikka seuraavanakin päivänä. Ei sitten ainakaan voi yrityksen puutetta syyttää jos ei syysvauvaa saada.

Ainakin murunmamma taisi plussata. ROPPAKAUPALLA ONNEA!

Ja plussapuhuria kaikille muillekkin piinaajille.

Terveisin Teera kp 15/28-29 yk 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti saapui tännekin tänään, odotin kyllä vähän aiemmin jo, luget taisi viivästyttää. Luulin pysyväni syyskuisissa, mutta laskurit näyttää nyt seuraavaa la 1.10, joten pitänee pystytellä lokakuisten pinoa täs pikkuhiljaa.

Kuulin tänään että serkkuni ja hänen vaimonsa saavat toisen lapsensa helmikuussa. Kesällä kuulin toisen käden tietona että he ovat kieltäneet edes haluavansa toista lasta, kun yhdessäkin on niin tarpeeksi...ja ovat siis olleet silloin jo raskaana. Jotenkin kirpaisi tuo vauvauutinen kyllä syvältä sydämestä ja katkeruuden kyyneleet pyrki silmiin, varsinkin kun itellä alkoi juuri menkat tänään ja yk19 pyörähti käyntiin. No, eihän se lapsi minulta ole pois ja mukavaa, että halusivatkin esikoiselle sisaruksen. Kuulin vaan tuon uutisen vähän huonoon aikaan...tympii, kun sitä on niin katkera jo, ettei osaa heti aidosti iloita toisten onnesta. Toki sitten myöhemmin mutta se sen hetkinen tunnetila tuli kyllä niin jostain tuolta sisimmästä, etten voinut sitä pidättää. Oli vain just sellainen " miksi me emme onnistu kun muut onnistuvat" -olotila.

Kyllä tämä taas on niin rankkaa, mutta kaipa tästäkin taas noustaan. Pakkohan se on.

No mutta menipäs synkeäksi. Ei ollut tarkoitus. Oikein mukavaa loppuvuotta kaikille. Ja paljon plussia tähän pinoon!!! :)

Koralli73 kp 1/25-30 yk19

Vierailija
24/102 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerä täti oli saapunut useammalle :( Halauksia! Tulen luultavasti perässä lokakuun pinoon. Ei mitään erikoisia oloja, huomenna aconit saapuu postissa ja testailen sitten...tuloksesta oon kyllä aika varma. Turhauttavaa..

Tutti kp26/28-32

Vierailija
25/102 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut tädistä. Ymmärrän täysin aatoksesi. Jouduin tekemään saman ajatustyön tuttavani kohdalla. Minä olin höpöttänyt vauvahaaveitani jo pidempään, hän ei koskaan. Luulin, että he eivät toista haluakaan. Kunnes pamautti keväällä, että on viikolla 20. " On pakko kertoa jo, kun näkyy maha ensin nurkan takaa..." . Eipä tosiaan näkynyt...

Sillon mua kyllä sapetti aivan hulluna! On kyllä ihan mukava tuttu ja ihanan vauvelin saivat syksyllä. Ei mua sitten enää kirpaissut se heidän vauvan saaminen, ihan innoissani ostin vauvalahjaa.

Laskurin mukaan uusi laskettu aikani on myös 1.10, lokakuisiin siis minunkin tieni vie.

Lääkkeitä on mennyt tänään, täti jyllää koko voimallaan.

AH Kp1/n.28 yk12

Vierailija
26/102 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

täällä piinaava jännitys jatkuu. Kp tänään 20/29-34 ja tänään on jotenkin ollut outo olo masussa. Nipistellyt ja vihlonut koko päivän. Voi tietenkin olla, että johtuu joulusta ja mässäilystä :) mutta otin tänään myös väsymykseen 2x1,5 päikkärit!!! Voikohan mahdollinen tärppäys aiheuttaa jo tässä vaiheessa oireita? Niiiiiin vaikea olisi odottaa tuonne uuden vuoden puolelle testin kanssa, mutta en haluaisi tehdä kauheasti aikaisemminkaan, ettei nega masentaisi...

Kuitenkin, vaikea keskittyä mihinkään muuhun kun toivoisin niin kovasti tärppiä ja syys-vauvaa.

Terveisiä ja tsemppiä kaikille jännittäjille!

Vierailija
27/102 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi flunssainen olo. Ihan samanlaista oli tytön raskauden aikana kiinnittymisestä alkaen reilu viikko, joten väkisin alan toivomaan *bdbd*. Tosin silloin tein ovistestejä, ja tällä kertaa edelleen hieman epäilen sen ajankohtaa kun kierrot ovat mitä ovat... Lämpöjäkään en ole nyt tutkinut, joten niitäkään en voi seurata.

Tää on kuitenkin alkava influenssa :(

Mutta odotellaan.

Jos

tulkitsen oireeni oikein, niin menkat alkais su.. Testin teon kanssa yritän sinnitellä 1.1 asti, mutta minut tuntien se on hyvin epätodennäköistä;)

Pahoittelut tädin tulosta kaikille!!!! Erityisesti voimia pitkään yrittäneille!!

Axe kp 28/31?

Vierailija
28/102 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo on tosin ihan menkkainen mutta vielä ei ole vuoto tai tuhrutus alkanut.. rinnat on hieman turvonneen ja kipeän oloiset, samaten mahassa juilii kummasti. laskurin mukaan menkat alkaa 30.12. jos ovat tullakseen, ei olis niin väliksi. eilen olin näkevinäni vessareissulla tuhrua paperissa ja olin ihan vihaisena (PMS?) kaikelle ja kaikesta..

toiveet oli tässä kierrossa todella korkealla ja jos ne menkat nyt alkaa, niin en tiiä miten nousen epätoivon suosta. itkettää jo valmiiksi.

testejä on kaapissa, mutta ei anna luonto periksi kohdata pettymystä.

yk5 kp 28/29-31

Vierailija
29/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki alkaa taas. Onneksi mies vain lyhyen päivää töissä.

Mulla vähään omiuinen olo. Ollaan tämä viikko käytetty kivasti hyväksemme kun on ovisviikko, luulisin ainakin.Mulla vasta parit kierro takana kun imetin vielä pari kuukautta sitten. Eli kierto on vielä vähän sekaisin. Eilen illalla sain sitten päänvaivaa kun löysin niskastani pari pientä " pallukkaa" . Joulun aikana mulla on ollut kovia päänsärkyjä ja ruokahaluttomuutta ja kaikenlaista kummallista oloa. Varaan heti tänään lääkärin ihan oman mielen rauhoittamiseksi. Tuntuu että tämä fysiikka on muutenkin ihan sekaisin. Blaah!! Nyt kun on lapsia niin sitä on itsestäänkin ihan erilailla huolissaan. Kun on lasten ainoa äiti. No, eiköhän kaikki ihan kunnossa ole, mutta vähän huolettaa kuitenkin. Haluaisin vain nauttia tästä ihanasta vauvan yrittämisestä.

Kertokaa vähän teidän ovis oireita, kun niistäkin olen ihan sekaisin. Minkälaisia fiiliksiä. Onko päänsärkyjä tai muuta fyysistä kremppaa. Minähän söin ennen esikoista pillereitä kymmenen vuotta ja kun ne lopetin niin olin ihan ihmeissäni voimakkaista ovisoireista, joita en tunnistanut enkä koskaan oikeastaan ollut kokenut pillereiden vuoksi. Tiedä sitten johtuiko ensimmäinen suht pitkä odotuksen odotus pillereistä ja hormoonesta kun taas toinen tärpähti heti kun ei ollut pilleritaustaa. Kun toiset lääkärit sanoo että pillerihormonien kropasta poistuminen voi kestää kauankin ja toiset taas sanoo että ei mitään vaikutusta raskautumiseen.

No johan tuli taas höpinää. Toivottavasti kuullaan pian raskautumisuutisia kun osa jo piinailee!!!!

-Celly

Vierailija
30/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketuttaa, vi**ttaa...tulihan se sieltä negatulos testiin meinaan. Ei epäilystäkään. Eikä auta kuin odotella että pääsis seuraavaan kiertoon. Plaah, ei huvittas töissäkään olla..pakko.

Plussaonnea muille, pyörin täällä vielä hetkisen.

Tutti kp27/28-32 yk18

Vierailija
31/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelit tädin yllättäneille.

Pikkumyy78: Samana päivänä minullakin pitäisi menkat alkaa. Eilen myös olin tosi kärttyinen ja alavatsaa jomotti siihen malliin, että tuntui, että nyt ne alkaa. Ja tänäänkin jomottaa. Ja väsyttää....

Ei nyt muuta tällä kertaa.

Vierailija
32/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja negaa näytti.. eilen päätin, etten testaa mutta kuitenkin uteliaisuus voitti. Testi ei ollu edes herkintä laatua, joten sekin hieman tekee epävarmuutta. Uskon kuitenkin, että menkat alkaa viimeistään ylihuomenna.

kp 29/29-31

Vierailija
33/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi isot pahoittelut tädin kohtaamille ja negan saaneille!!Uskotaan yhdessä siihen että se plussa sieltä vielä tulee:)Vaikka se varmasti vaikeaa aina ajoittain onkin....

Täällä meni joulu hyvin ja tyttökin sai enemmän kun tarpeeksi joululahjoja.Ja saihan sitä itsekkin muutaman paketin:)

En sitten malttanut olla testaamatta kun on niin tylsää ja luppo aikaa ilmesesti vaikka pitäsi pakkailla ku ntuo muutto olisi sunnuntaina...No niin siis testiin:Sieltä tuli haamu ja ihan testi ajan sisällä!Viivan näki kyllä aika hyvin mutta oli kyllä tosi haalea siis todella!En uskalla iloita yhtään vaan ihan ärsyttää tämä oma heikkous että pitikin mennä tekemään se testi...täytyy testailla maanantaina uudestaan jos menkat ei ala...ei ole mitään raskaus oireita ei sitten mitään vaikka kuinka yrittäsi edes keksiä niitä!Varmaa on taas kemiallinen raskaus niinkuin silloin syyskuussa millon menkat viikon myöhässä ja tuloksena kolme haamua testeissä.Ovis plussan sain testiin 12 päivää sitten että en tiedä yhtään mitä ajatella....ja siis tänään testasin mammaksin erittäin herkällä...mitäs mieltä olette tuloksesta?Itse en kyllä ajattele sitä plussana....No aika näyttää voi olla että joudun neti pimentoon sunnuntaina joten en tiedä milloin pääsen kertomaan teille kuinka kävi.

No mutta jatkan tässä ihmettelemistä ja +++++++++tuulia teille muille!

Terv:Sweety kp32/31-35(42??) yk 4

Vierailija
34/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin juuri aleostoksilta. Eipä sieltä ihmeempiä löytynyt, muutama vaate tarttui murulle mukaan. Vielä ei ollut kuin 30% ja 50%, täytyy mennä viikon päästä kahmimaan niitä 70% alennettuja =)

Voi kurjuus, kun niin monella on alkaneet menkat, ja Tutilla testi näytti negaa. En osaa edes kuvitella miten rankkaa teillä on jotka olette jo yli vuodenkin yrittäneet =( Toivottavasti pian tärppää, kevääseen päin mennään ja hedelmällisyys nousee....

Sweety, kyllä se haamu merkki siitä on että jotain tapahtuu =) En tiiä juuri tosta testistä, mutta ei kai ne haamuja näytä ihan noin vain. Mähän sain haamun kp25 eli 3 päivää ennen menkkojen alkua ja sit kp27 se vahvistu plussaksi. Eli testaat vain pari päivän päästä uudelleen.

Omaan napaan ei kummempia. Alavatsakipu on lähes poissa ja ainoostaan tissit on tosi arat. Muru vielä tissittelee pari kertaa päivässä ja tuntuu välillä aika inhottavalta kun se imee. Onko kukaan muuten imettänyt raskauden aikana? Kun oon kuullut kahdenlaista informaatiota, että se olisi ihan ok ja toisaalta että pitäisi lopettaa. Kyllähän muru voisi jo lopettaa kun se on jo 1v 7kk, mutku mamma ei jaksais kuunnella huutoa =)

murunmamma

Vierailija
35/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus, sisältää tilitystä...

Sain lääkekuurin viime viikolla korvatulehdukseen ja eilen aamuna ihan hirveän allergisen reaktion. Oltiin anoppilassa ja anoppi antoi 25mg ataraxin, sitten vasta jälkikäteen huomasin ettei saa ottaa jos raskaana. no, ei voi vielä sitä tietää, kp24 vasta ja tuska ja kutina ihan hirveä. tänään kävin lääkärissä kun kutina vaan levinny ja sanoin lääkärille että on ollut raskaustoive, oli tosi nuori lääkäri ja laittoi labraan raskaustestiin. se tehtiin ihan pissasta ja negaahan se näytti. sanoin sille että ei pissasta näe vielä tässä vaiheessa onko raskaana niin se vaitti että kyllä se on luotettava jo 1-2 päivää hedelmöittymisen jälkeen voi näkyä! Teki mieli sanoa että ei kyllä näy mutta en jaksanu inttää, samoja apteekin testejähän ne käyttää minun mielestä. Olisi pitänyt vaatia verikoe mutta olisi pitänyt mennä labraan muualle kun tk:ssa joulutauko ja mies meni iltavuoroon töihin ja tyttö oli sen kanssa kotona niin oli tultava pikaisesti kotiin.

Sain kortisonia tablettina ja zyrtec kuurin reseptillä, tosin apteekkari sanoi että tämän saa ilman reseptiäkin. Lisää tuon lääkärin uskottavuutta. no, kortisoni laski naaman punoitusta jo ja helpotti oloa muutenkin joten ehkä en tuota zyrteciä aloita kun se raskausasia epävarma. olen kyllä sen ataraxin jo ottanu eilen ja illalla ja aamulla vielä miedompaa antihistamiinia että tiedä sitten mitä vahinkoa se olis tehny jos raskaana tässä olis.

Mutta oletteko samaa mieltä että pissasta tehtävä r-testi ei voi näyttää kp24 vielä raskautta? menkkojen alkuun vielä viikko kuitenkin.

Tää oli nyt tämmönen surkeustilitys...

aaroilona kp24/30

Vierailija
36/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitäny nyt pyhät tahallaan taukoa täältä palstalta, ja muutenki ollaan aikalailla annettu tietokoneen vaan olla. Näköjään ainakin murunmamma oli plussannu:PALJON ONNEA! Ja taas pahoitteluja tädin yllättämille. Ja te jotka piinaatte tai olette jo negan testannu, mutta tätiä ei näy, niin pitäkää toivoa vaan yllä! Toivottavasti meistä pääsee moni tästä pinosta tuonne odotus-puolelle...

).( Mullahan on kierrot olleet pitkät ja epäsäännölliset... Aloitin tänään (kp.19) oviksen tikuttelun, kun viime kierrossa olen kai ovuloinu kp.21 tai 22. Mulla on tikkuja kaapissa 12kpl, niin riittää aika pitkälle. Ajattelin kyllä, että jos en tuolla satsilla ovista bongaa, niin sitten kierto venähtää kyllä niin pitkäksi (yli 45 päivää), että tuskin mitään ovista tuleekaan. Tänään tuli selvä viiva, mutta haaleampi kuin kontrolliviiva, eli negaahan se meinaa. Alapää on kyllä ollu nyt kosteampi eilen ja tänään, muttei vielä mitään kunnon limoja. Lisäksi napukka on aika ylhäällä, mutta melko kiinteä vielä. Oishan se ihan kiva tunnistaa ihan selvästi se ovis ja päästä se hyödyntään...

Meillä koko perhe on nyt joululomalla... Tuntuu ihan luksukselta, kun välillä niitä yhteisiä vapaita on ollu tällekin syksylle ihan liian harvassa! Kiva vaan olla... Onneksi jouluruoat alkaa oleen lopuillaan, niin saa siirtyä jo tavalliseen ruokavalioon!

Mimmi75, kp.19/35-??, yk.3

Vierailija
37/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lääkkeitä voi ottaa turvallisesti noilla päivillä, vaikka olisitkin raskaana. Käsittääkseni se mahdollinen alkiohan on vielä siinä ruskuaispussissa, josta saa ravintonsa, eikä suorassa yhteydessä äidin verenkiertoon.

Itse olen tässä ajatellut, että en voi joka kiertoa elää silleen, että en oviksen jälkeen syö/juo mitään joka ehkä mahdollisesti voisi olla haitaksi sille ehkä mahdolliselle alkiolla. Olen raskaana sitten, kun tikussa on häivähdys haamua (tai kunnon plussa)!

Vierailija
38/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varovaisuus on aina hyväksi, mutta ei tuo yksi tabletti haittaa mitään. Itselläni on pitkäaikaislääkityksenä kortisoni-, solusalpaaja-, verenpaine-, kolesterolilääke ja astmasuihke (heh " kiva satsi" ). Lääkäri sanoi, että katsotaan mitkä jätetään pois tai vaihdetaan toiseen jos/kun testi näyttää plussaa. Toisaalta joskus raskauden aikana on pakko käyttää esim. tiettyjä solusalpaajia/sytostaatteja jos äidin sairaus sitä vaatii. Itse toivon että pystyn pelkällä kortisonilla ja toisen merkkisellä ver.painelääkkeellä sitten hyvissä voimissa jos tästä raskaaksi tullaan.

Ja mulla muuten varmaan toi lääkerypäs vaikeuttaa sinällään tärppiä :(

Tutti

Vierailija
39/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulisi taas kysymys tuosta Cittarin Pregent testistä... Näitä kysymyksiä on ollut varmaan kyllästymiseen asti. Mutta...testasin eilen ja siihen tuli 10 min. sisään saman paksuinen viiva kun on se kontrolliviiva, mutta siinä ei ollut yhtään väriä, valkoinen siis vaan. Täältä olen lukenut ettei siihen tulisi ollenkaan viivanpaikkaa. Olisko tuo kuitenkin viivanpaikka kun siinä ei ole yhtään punaista väriä?? Onko kenelläkän kokemusta ko. testistä?

Toisaalta mitäpä tässä elättelemään turhia toiveita, kun särkee alavatsaa välillä niin ettei voi erehtyä etteikö täti tulisi (vaikka 3 päivää menkkojen alkuun, ei yleensä ole ollut näin)...

Vierailija
40/102 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä tänään vilkasta =)

aaroilona, ei ole kokemusta, mutta vaikea uskoa että varmasti raskaus näkyisi noin aikaisin millään testillä. Miten voisi edes näyttää pari päivää hedelmöittymisen jälkeen kun eihän silloin ole munasolu edes kiinnittynyt??? Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin, että vasta sitten alkaa raskaushormonia erittymään?

kahdenpoj@näiti, mä oon tehnyt noita pregent testejä vaikka kuinka monta esikoisen aikana kun niitä sai meidän S-marketista =) En ole koskaan saanut viivan paikkaa, negoja ja yhden haamun ja plussan.

palsta-addikti murunmamma