Joulumieli kaukana. Koti likainen, rahat lopussa, lapsi kipeä.
Melkein toivoisin, että joulu peruutettaisiin. En jaksa!
Mies on yrittäjä, ja töitä on tällä hetkellä huonosti....rahapula ahdistaa. Eikä yhtään auta se, että minä olen saanut lomautuslappusen kouraan.
Olen ollut työpäivien jälkeen niin tiskirätti, että koti on aivan rempallaan. Vnahempien makuuhuoneen lattia on täynnä vaatteita, lastenhuoneen lattia leluja, keittiön tiskipöytä tiskejä....jne. Huomenna olisi tarkoitus siivota kunnolla, viedä matot ulos ja kuurata lattiat, järjestää tavarat. Mutta ei huvita. Ei ole mieli hyvä lämmin ja hellä. Ketuttaa ja ahdistaa.
Kommentit (29)
Ajattele lastasi, varmasti haluat tehdä sen vaikka hänen takiaan, eikös?
Vierailija:
Ajattele lastasi, varmasti haluat tehdä sen vaikka hänen takiaan, eikös?
Eli ajattelin tässä vähän rutista teille ensin ja sitten koettaa alkaa skarppaamaan huomista varten. Lapsia on kaksi, toinen on kipeä, mutta toinen (vielä) terve. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaan purra hammasta ja jaksaa tehdä joulu. Pistää ahdistukset syrjään niin hyvin kuin pystyy.
ap
Meidän kuopus sairastui yllättäen n. 2kk sitten. Ollaan oltu paljon sairaalassa, joten miehen palkasta puuttuu aika siivu. Lisäksi lääkkeisiin on uponnut ainakin 100¿, luultavasti ylikin. Tulonmenetukset ovat ainakin 500¿, jopa enemmän. Yöt ovat olleet hankalia ja univelkaa on koko perheellä. Kaikki hommat on hoitamatta, lattiat kuran peitossa, eikä parisuhdekaan tämän keskellä järin kukoista. Stressaa!
Voisin hyvin nukkua koko loppuvuoden!
Luulen kyllä että lapsien ilo tarttuu kyllä sitten vähän sinuunkin :)
Hyvää joulua sinulle ap ja myös sille toiselle jotka kirjoitit tähän hetjuun. Meidän lapsi on kanssa ollut pariin kertaan sairaalassa syksyn aikana, nyt onneksi terve ja toivotaan että pysyykin...
t. 2
Vierailija:
Meidän kuopus sairastui yllättäen n. 2kk sitten. Ollaan oltu paljon sairaalassa, joten miehen palkasta puuttuu aika siivu. Lisäksi lääkkeisiin on uponnut ainakin 100¿, luultavasti ylikin. Tulonmenetukset ovat ainakin 500¿, jopa enemmän. Yöt ovat olleet hankalia ja univelkaa on koko perheellä. Kaikki hommat on hoitamatta, lattiat kuran peitossa, eikä parisuhdekaan tämän keskellä järin kukoista. Stressaa!Voisin hyvin nukkua koko loppuvuoden!
Meillä on joulumieli katossa. Siivoja teki viikolla joulusiivouksen, jouluruokia ostettiin 300 eurolla, lahjoja... en edes uskalla laskea, miten monella eurolla :) Hauskaa joulua ap:lle.
Siivoa yksi huone kerrallaan, alota tärkeimmästä (mulle ois joko keittiö tai olkkari), ja siivoa se yksi huone kerrallaan juhlakuntoon.
Sit jos voimat loppuu ihan totaalisesti, on (vaikka) se olkkari kunnossa, ja siellä sit istutte joulun.
Ihan kaikkia jouluruokia ei tarvitse olla, hanki vain NE tärkeimmät.
Voisin hyvinkin tulla auttamaan siivoamisessa, missäpäin asut?
Joulu on Jeesuksen syntymän muistojuhla ja Jeesus syntyi eläinten suojaan ja hänet laskettiin eläintem syöttöastiaan. Jeesus ei syntynyt glamouriin ja kimmeltäviin puitteisiin vaan arkeen ja vaatimattomuuteen.
Laita joulumusiikki soimaan, niin kyllä se joulumieli siitä nousee. Tässä on kaksi päivää aikaa siivota ja laittaa joulua.