Synnytetäänkö Tampereella aina selällään maaten?
kun tuossa sairaalasarjassa kaikki synnyttää selällään. Ja onko kellään kokemusta tuosta eva kätilöstä? onko oikeesti ihan kamala?
Kommentit (5)
Kaksi lasta oon synnyttäny perinteisesti maaten Taysis. Mutta olen ollu synnytysreenauksessa, jollon näytettiin vaihtoehtoja.
Esikoisen aikana kyseltiinkin jos olisin missä asennossa? Puudutusaineetkin tosin pitkälti näyttää voiko olla missä asennossa.
Luulen että selällään asento on joka paikassa yleisin. Itse voi avata suunsa myös!
Yksi syy selällään ponnistavien näyttämiseen voi olla se, että siinä on kaikista helpoin peittää kriittiset kohdat. Esim. jakkaralla synnyttäessä näyttäisi ehkä tyhmältä jos äitiä näytettäisiin vaan ylävartalosta kun vauva syntyy, mutta mitä muutakaan siinä voisi? Sivusta jotenkin ehkä...
itse olen taysissa synnyttänyt 3 kertaa, josta eka selällään (oli epiduraali), toinen jakkaralla ja kolmas kyljellään. Vaihoehtoja siis on sielläkin (ja itse saa päätää turvallisuuden rajoissa) :-) Ja ihania kätilöitä!
Ja olen kokenut, että eivät kovin mielellään missään muussa asennossa anna synnyttää.
oli opiskelijan valvojana. Opiskelijalla oli eka "oma" synnytys ja tuo EM oli käytännössä koko ajan siinä mukana. Oli aivan samanlainen kuin telkkarissakin: ystävällinen mutta jämäkkä, ammattitaitoinen, luotettavan oloinen. Ei mitään moittimista.
voi synnyttää miten haluaa.