Vielä ehtii erota kirkosta.
Kunhan eroaa kirkosta ennen 31.12 niin välttyy kirkollisveron maksamisen ensi vuodelta.
www. eroakirkosta. fi
Kommentit (66)
Vierailija:
että ottaa vaan rusinat pullasta ! jos saa oikeuksia, on hoidettava myös velvollisuudet
tukee kirkkoa.
Kyllä se korvauksita maksettava 20% vero ihan kivalta tuntuu muutenkin.
Vierailija:
kaikkien pitäisi kantaa kortensa kekoon tämän Suomi Oy Ab rakentamiseen. Moniko eronneista työttömiä? kysyn vaan.. elävät avustuksilla eli verovaroilla
kirkko on meille tärkeä niin henkisessä muodossa kuin arvokkaana rakennuksena. Lisäksi kirkko tekee niin paljon yhteiskuntamme ja kehitysmaiden hyväksi.
niitä jotka eivät usko moiseen hölynpölyyn eivätkä käy kirkossa.
työpaikan kahvikassaan kahvikupillisesta, vaikka kukaan ei valvokaan.
Vierailija:
Kerroit että ehtoollisen saa kastettu, niin minkä vapaamatkustajan kirkosta eroaminen nyt minusta sitten tekee ? Kysyin että mitä palveluita kirkko ei tarjoa ja sanoit että ehtoollinen ei ole kaikille *suotuisa* jos ei ole kastettu, olen sellainen ja siten myös halutessa saan ehtoollisen ja hautauksen täysin samalla hinnalla kuten sinäkin.
Taisin jo aiemmin perustella, mitä kaikkea kirkko tekee yhteiseksi hyväksi. Sitä haluan tukea, vaikka kirkossa käymme aika harvoin ja olen lähinnä agnostikko. Kulttuuriperinnön ylläpitämisellä on myös tietysti osansa.
Vierailija:
kirkollisveroa?
Myöskin rippikoulu tuli käytyä, vaikka en todellakaan olisi halunnut. Harva 14-vuotias osaa kyseenalaistaa rippikouluun menoa tai nousta vastustamaan vanhempiaan.
Kuinka moni 14-vuotias edes tajuaa mitä rippikoulun käyminen tarkoittaa.
Voi mennä ensin maistraatissa naimisiin ja järjestään sen jälkaan siunauksen kirkossa.
Jeesus lauluja laulettiin ja oli niin harrasta. Kummiskin isoset seukkasivat riparilaisten kanssa. Itselläkin oli pieni suhde jo leirillä isoseen ja jatkui hetken aikaakin leirin jälkeen.
että niillä on sijoitusvaikeuksia, tästä oli artikkeli joku aika sitten lehdessä. Minusta aika huolestuttavaa, varsinkin jos väitetään että kirkko on tärkeimpiä hyväntekijöitä Suomessa. Varaa taitaisi olla enempäänkin?
Voisin kuvitella, että evl kirkko kuvittelee olevansa olemassa vielä aika pitkään, joten ei varmaankaan ole fiksua käsitellä asioidensa hoitoa kamppanjana tai lyhyen ajan projektina vaan pyrkiä jatkuvuuteen ja sen varmistamiseen.
Vierailija:
että niillä on sijoitusvaikeuksia, tästä oli artikkeli joku aika sitten lehdessä. Minusta aika huolestuttavaa, varsinkin jos väitetään että kirkko on tärkeimpiä hyväntekijöitä Suomessa. Varaa taitaisi olla enempäänkin?
joku ikävä tragedia koskettaa... tyyliin Jokela! Miellään turvaudutaan kirkon auttavaan käteen mutta maksamaa ei olla valmiita!
Fletch:
Voisin kuvitella, että evl kirkko kuvittelee olevansa olemassa vielä aika pitkään, joten ei varmaankaan ole fiksua käsitellä asioidensa hoitoa kamppanjana tai lyhyen ajan projektina vaan pyrkiä jatkuvuuteen ja sen varmistamiseen.Vierailija:
jamassa olevia perheitä ja vähävaraisia jotka joutuvat taistelemaan että saavat ruuan pöytään. Miksi kirkko ei auta näitä ? Kun kerran on yksi suuremmista hyväntekeväisistä.
diakoniin ja apua alkaa järjestyä esim. ruoka-avustuksen muodossa
moneen kertaan kehotti vähävaraisia hakemaan srk:lta jouluavustusta, koska rahaa oli varattu sitä varten. Eli köyhiä kyllä autetaan.
Nykyään on tuo ahneus ja itsekkyys niin huipussaan, että kaikki itselle vaan, muiden ihmisten ja luonnon hyväksi ei voida tehdä mitään.
Se on vaan vähän vaikee tajuta sellasen, joka on kasvatettu ottamaan kaikki ilmaiseksi. Ei tämä mikään Neuvostoliitto ole. Kapitalistinen maa, jossa toimitaan kapitalismin ehdoilla. On aika kyseenalaista vaatia / ottaa vastaan kirkon palveluja, jos ei ole valmis maksamaan niistä. Että pummeja olette lusmut! Taidatte olla samaa jengiä, joka nappaa kadulle pudonneet hanskat ja pesee ne, käyttää sen jälkeen ominaan. Tuskin maksatte tv-lupaa. Ja varmaan juotte kaiken ilmasen viinan, mitä firma tarjoaa.
Seurakunnilla on myös kuluja siitä, että ottavat teidän nuijien lapsetkin sinne kerhoon nurisematta. Tilavuokrat, työntekijöiden palkat, työntekijöiden kouluttaminen jne... oletteko kenties sitä tulleet ajatelleeksi? PUMMIT!
Saisin sitten matkustaa bussilla halvemmalla, koska miksi mun pitäisi bensaveroa maksaa??
" Mitä tavallinen työssä käyvä ihminen kirkolta saa ?
Kirkossa kenties vihitään ja haudataan, ei muuta. Itse en käy kirkossa, niin miksi maksaisin kirkollisveroa ? Kirkko ja valtio pitäisi erottaa toistaan ja kirkkoon liittyisivät ne jotka todella sen palveluita käyttäisivät. Ei ole mitään järkeä olla tapakristitty. "
ihan samaa mieltä olen! Tuota ollaan pohdittu siskoni kanssa jo pitkään. Miksi Kirkko Ja Valtio on yhdessä? On ihan SAIRASTA PAKKO SYÖTTÄÄ lapsille jo hoidossa,eskarissa,koulussa KRISTINUSKOA. Vähä niinku kaikki suomalaiset aivopestäs kristinuskoon USKONTO POIS KOULUISTA ja elämänkatkomustiede tilalle kaikkia uskontoja opetettas tasapuolisesti ihan kerhosta lähtien!
Itse siis olen kirkosta eronnut. ja onnellinen siittä!
et-ryhmään, turha nurista uskonnon tuputtamisesta kun se ei pidä paikkaansa
kirkollisveroa?