Kysymys vanhoillislestadiolaisuudesta
Olisi mukava varsinkin, jos joku vl vastaisi. Joudutaanko me kaikki muut tulimereen? Näin olivat naapurin vl lapset sanoneet meidän lapsille. Syy: emme käy vl seuroissa.
Lapseni olivat tosi hämmästyneitä ja itse olin tyrmistynyt. Miksi he noin tulee sanomaan? Mitä mun pitäis tehdä vai teenkö mitään asialle? En tykkää, että tulevat tommoisia puhumaan meidän lapsille. Sanonko jotain lasten äidillle vai noille lapsille? En haluaisi tuhota tähän asti mukavia naapurusvälejämme. Lapsetkin ovat leikkineet mielellään yhdessä.
Kommentit (2)
Sieltähän ne lasten puheet ovat peräisin. Ite en ymmärrä tuota, vaikka olen vl. Meillä ei kotona puhuttu tulimerestä. Ja en ole siitä puhunut omille lapsillekaan. Kun taas kaverini kotona siitä on puhuttu ja kaverini on siitä lapsilleenkin puhunut.
Lapset ovat monesti niin ymmärtämättömiä asioista kun saattavat kuulla sanan sieltä toisen täältä ja tekevät sitten ne omat johtopäätöksensä. Ei asia noin mustavalkoinen ole.. jos vanhemmat ovat oikealla tavalla uskomassa niin selittävät asian oikein, ei lapset!