Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI -pino tammikuulle

20.12.2007 |

moi!

jokos täällä on muita, joilla punktio ja siirto menee tammikuulle/helmikuun alkuun?

meillä on huomenna suunnittelukäynti, ja saadaan kaikki reseptit yms.

tammikuussa pitäis sitten alkaa piikitellä.

oletettavasti on tulossa lyhyen kaavan IVF, se meillä oli viimeeksi, ja poika saatiin. =) 02/2007.

mulla on vaivana PCO. meillä on kaksi poikaa, esikoinen syntyi 08/04 ja alkunsa sai kevyillä hoidoilla.

kuopuksen tekemisessä käytiin clomit, menopur+inssit, ja IVF. PAS toi toivotun tuloksen.

koettu on myös 3 keskenmenoa ennen esikoista (clomeilla alkaneet nekin), ja kuopusta toivoessa IVF tuoresiirrosta 1 keskenmeno.

vähän on ristiriitaiset tunnelmat tässä hoidon alkua odotellessa.

uutta vauvaa kaipaan kovasti, mutta etukäteen jo tiedän mikä stressi ja piinistely, ja toivon ja epätoivon vuoristorata on odotettavissa..

onkos täällä jo muita tammikuun menijöitä?

Kommentit (283)

Vierailija
81/283 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääsydän ja mocca: harmin paikka, että mitään ei jäänyt pakastettavaksi. varmaan aikamoinen pettymys.. mutta nyt sitten toivotaan molemmat peukut pystyssa, että ne siirretyt yrittäjät syntyvät sitten joskus lokakuussa, ja tähän tarpeeseen ei enempiä alkioita olisi tarvittukaan.

tao-tao: tiedän tiedän, kuinka ärsyttävää on, kun aikataulu venyy aiemmin oletetusta.. mutta, maanantaina on sitten se punktio joka tapauksessa, sitä sitten odotellessa.

jollain, jonka nimeä en muista, oli aivan huima saalis kasvamassa, noin 20 munaa! vau!

oli puhetta alkioiden määrästä siirrossa, me olemme ajatelleet, että siirretään se 2 alkiota kerrallaan, niin on aina tähän mennessäkin tehty. (sikäli, jos saadaan jotain siirrettävää)

vitamiineista sen verran, että olen jo jonkin aikaa ottanut multivitaa ja kalsiumia, jälkimmäistä yritän ottaa aina, kun en kauhean paljoa käytä maitotuotteita.

jos raskaudun, pitää sitten vaihtaa multivita johonkin a-vitamiinittomaan..

omaa napaa..

mullapa alkoi eilen sittenkin ne menkat! =)

olin jo luopunut toivosta eilisen suhteen, mutta illalla ne sitten kuitenkin tulivat.

soitin aamulla klinikalle, ja pistely+ultrat mennään sovitun aikataulun mukaan, eli huomenna eka piikki, ja ma eka ultra.

on pakko sanoa, että alkaa selvästi kierrokset nousta.. eli alkaa jännittää.

viimeeksi saatiin 7 munasolua, joista 5 hyvää alkiota. 2 siirrettiin tuoreena -> keskenmeno, ja loput kolme sulatettiin PAS varten, ja saatiin 2 puolikuntoista rääppänää alkiota siirtoon. oli tullut vähän " stressiä" sulatuksesta.. no, poika sai alkunsa silloin.

nyt toivon kovasti, että saataisiin ainakin sama määrä alkioita, kuin viimeeksi.

täytyy kohta katsoa niitä lääkkeitä ja ohjeita, niin ei tarvi aamulla unisena alkaa umpimähkään sohlaamaan niiden v-mäisten lasiampullien kanssa, että on edes suunnilleen muistissa mitä piti tehdä..

-ennis-

Vierailija
82/283 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mocca ja Jääsydän: Ensiksi onnittelut onnistuneesta siirrosta!! Nyt ei auta kuin toivoa sormet ja varpaat ristissä että se vauva saisi siellä alkunsa! Ja toiseksi vasta, ikävää että ette saaneet mitään pakkaseen! :( Varmasti tuntuu toivottomalta - mutta kuten Mocan lääkäri oli sanonut, vain yksi alkio tarvitaan raskauteen! :) Sen voimin siis elätte nyt, eiköstä niin!!

Ja Mocca vielä: Voin kuvitella kyllä että huoli on nyt munasolujen kunnosta. Mutta eiköhän tuo ole vain huonoa tuuria, toivotaan niin. Itsellänikin on kyllä vastaavanlainen pelko persiissä, tai lähinnä pelkään, että meillä tulee aina heikkolaatuisia alkioita. Viimeksi siis 7 alkiota hedelmöittyi, 5 jatkoi jakautumista, yksi oli vain 4-soluinen - muista ei sitten ollutkaan mihinkään. Sori kun tulee nyt toistoa kirjoitukseeni, mutta siis jotenkin meinaa epätoivo iskeä täälläkin ja tällä hetkellä kova pelko. Pidetään siis peukkuja että meillä molemmilla olisi ollut vain huonoa säkää! Ja olihan meillä tosiaan se yksi alkio, joka jaksoi jatkaa 9:lle rv:lle! :)

Tao_tao: Jäitä hattuun vaan! Eipä tässä muutakaan voi sanoa! Tärkeintä kuitenkin on, että punktioon olette menossa, eikös niin!? Ettei mikään ole mennyt lopullisesti mönkään tässä hoidossa... Ne takapakit vasta koville ottaa...

Vitamiineista olitte jutelleet.. Mä oon syönyt jo iät ja ajat niitä Multitabsin Raskaus-vitamiineja. Tällä hetkellä syön 2 tabua/vrk kun tuntuu niin yliväsyneeltä eikä noita vitskuja näin talvella niin paljoa saa. Lähinnä ajatellen d-vitamiinia siis... Muita vitamiineja en sitten syökään, kun mulle on ainakin sanottu, että jos syö jotain yhtä vitamiinivalmistetta, niin ei saisi kovin syödä sitten muita. Niiden tasapaino saattaa järkkyä ja jos jotakin vitamiinia saa " liikaa" , voi se taas syödä jotain toista vitamiinia... Joten tuo monivitamiinivalmiste on saanut riittää! :)

Huomenna onkin sitten se kauan odotettu ja pelätty 0-ultra. Saas nähdä kuinka tytön käy, joko seinä tulee vastaan vai ollaanko onnekkaita ja päästään kuin päästäänkin hoitoon. Todella toivon että päästään... Miljoona kysymystä on päässä, jotka pitäisi huomenna muistaa, taitaa olla paras laittaa lapulle ylös. Niin ja muuten, tänään on vasta kp1, eilistä niukkaa vuotoa ei voinut sanoa vielä kunnon vuodoksi. Mutta pääasia, että alkoi, muuten olisi aika siirtynyt tuonnemmaksi. Pitäkäähän tytöt peukkuja että huominen menee kuten pitääkin! Nyt meen rustaamaan niitä kysymyksiä lapulle! ;) Öitä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/283 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

On ollu niin hirmuista kiirettä ja säätöä tässä etten oo yhtään ehtiny tännekään teitä moikkailemaan.

Osa on jo päässyt siis ihan tositoimiin, kaikille kamalasti tsemppiä ja peukut pystyyn et kaikki menee hyvin!

Mä aloitin eilen Puregonin pistelyt, mulla menee sitä nyt 150 IU päivässä. Ens tiistaina on sitten eka ultra sen tiimoilta. Mulle oli ihan ylläri et Synarelan sumuttelu jatkuu edelleen, tosin nyt vaan sitten puolella annoksella. Jotenki tuntuu hassulta jarruttaa ja kasvattaa muniksia samaan aikaan. No, kai siinäkin ihan järki on...

Ehkä on ollu ihan hyväkin et on ollu tosi paljon muuta mielessä, ni mä en oo oikeestaan vielä yhtään ehtiny syventyä tähän hoitoon, se jotenki kulkee tässä sivussa, eipä oo sit ehtiny paljoa stressaamaankaan.

Kyllä nyt huomaa et mieliala menee ihan hirvittävää vuoristorataa ja mielialat vaihtuu nopeammin ku edes ehtii tajuamaan. Sen lisäks mä saan ihan hirvittäviä mummukohtauksia hirveine hikoiluineen...

Mutta, mitäpä sitä ei kestäis jos lopputulos olis toivotunlainen...

Taas pitää jatkaa hääräämistä, tuun sit taas kertoilemaan kuulumisia kun jotain kerrottavaa on.

-Höntti-

Vierailija
84/283 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenka eiköhän tuosta otsikosta jo selviä, että hyvinhän siellä 0-ultrassa meni! ;) Tyhjää täynnä ja nyt on siis ensimmäinen 250 yksikköä Puregonia masunahassa. Ihan piti uudelleen opetella koko pistäminen, on siitä sen verran pitkä aika. Kerroin hoitajalle sitten heikkohermoisuudestani - kuulosti hassulta kun hoitsu sanoi, että kyllä se nyt helpottaa kun pistokset alkaa! :) Eikös ne hormonit yleensä just oloa pahenna..? Mutta siis nyt kun Synarelan annos putoaa puoleen, niin pitäisi helpottaa tuon pääkopan osalta. Saas nähdä pitääkö paikkaansa...

Höntti: Joo, Synarelaa tosiaan jatketaan Puregonin ohella. Synarela siis lamaa oman hormonitoiminnan ja Puregon stimuloi sen keinotekoisen, joten niinhän se menee! :) Kyllä mä muistan että itekin olin ihan äimänä ekalla kerralla tuosta jutusta!

Mä olin tosiaan ihan selkeesti varautunut siihen, että jotain kystia tai munarakkuloita siellä ultrassa näkyisi. Sen tajusin itsekin vasta tänään, kun huomasin, miten onnellinen olin että kaikki oli hyvin! Ja koko päivä on mennyt ihan ihmeellisessä huumassa - vaikka viime yön valvominen onkin väsyttänyt! Pitkään aikaan en muista, että olisi ollut näin " hyvä" olla. Joten eiköhän toivota, että menee hyvin loppuun asti, meillä kaikilla!!!!! Hyvää yötä, huomenna taas iskee palstaterroristi kun meen vasta yöhön töihin! ;)

Vierailija
85/283 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivota pitäisi, joten luonnollisesti istun koneella... :)

Mulla jäi pari kummastuksen aihetta muuten eilisestä lääkärireissusta... Lääkäriltä kysyin, että miten sitä pitikään elää nyt sitten stimulaation aikaan, kun olen just lukenut noista imurointi-, nostelu- ja rehkimiskielloista. Lääkäri sanoi, että elät ihan normaalia elämää, masua kuunnellen. Se ei siis maininnut mitään mistään munatorvien kiertymisestä imuroidessa tm. Mutta taidan silti vältellä rehkimistä, ja kun muistelen viime kertaa niin tuskainen olohan se taisi olla... Jos nyt tänään vielä imuroin ja sitten jätän miehen hommaksi, kuten yleensäkin! ;)

Mutta sitten tuo Puregonin annostus mietityttää. 250 yksiköllä siis mennään ja lääkäri sanoi, että se 900:n ampulli riittää 4 päivää. Kun siinä ampullissahan on aina vähän enemmän kuin tuo 900... Mutta siis onko siinä sata yksikköä enemmän muka??! Ja jos tuntuu, että tuo 250 jää ihan vajaaksi viimeisellä kerralla, niin voinko tehdä niin, että otan uuden ampullin ja tuikkaan siitä loput mikä jää vajaaksi? Hmmm, en millään haluis soittaa klinikalle ja kysellä, musta kun tuntuu että oon kohta hankala asiakas nro 1 kun aina soittelen ja varmistelen asioita. Miten teillä siis on sanottu/toimittu? Muistan että aiemminkin sanottiin, että ampullista riittää kyllä enemmän kuin 900 yksikköä... Aaargh, voi tätä pohdiskelun tuskaa! ;)

Vierailija
86/283 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mocca: Kiva ku joku jo piinailee mun kans yhtä aikaa. Ja tota piinailua tää kyllä on! Mä en vaan osaa olla miettimättä asiaa ja kieltämättä hermoilen. Monet sanoneet, että nyt älä hermoile ja mieti asiaa. Mutta ei se ole niin yksinkertaista. Helppohan se on sanoa, jotka ei tiedä mitä tämä kaikki on. Aamulla heräsin, niin mahas juili niinku menkat alkaisi. Ajattelin, että ei... taasko nämä juilimiset alkaa viikkoa ennen testiä. Yleinsä mulla on vuoto alkanut päivää ennen testiä, enimmäkseen just testi päivänä. Kun tämä nyt olisi kiinnittynyt. Toivotaan, että meille riitti nyt vain tämä yksi! OLen tosi pahoillani, kun tekään ette saaneet pakkaseen mitään. Kyllä se tottaa päähän. Minäkin olin niin varma, että saadaan, mutta ei. Se käy kieltämättä vihaksi ja itkettää. Miten sinä olet nyt voinut? Kaikki hyvin?

Olit miettinyt sitä, että onko munasolusi hyviä jne. Itse olen paljon miettinyt samoja asioita tässä hoitojen varrella. Kysyinkin kerran lääkäriltä asiasta. Sanoi, ettei voi tietää, onko munasoluissa vai siittiöissä vikaa tai mistä johtuu. Hedelmöittymiseen emme voi vaikuttaa mitenkään. Se on kuulema luonnon voimasta kiinni. Meilläkin aina saatu vähän alkioita ja huonolaatuisia. Se hyvä puoli tietysti, että huonot karsiintuu pois, niin ei tarvi kokea keskenmenoa tai tule kehitysvammaista lasta tms. poikkeavaa, jolta puuttuisi jokin elin tai jotain vakavia sairauksia. Eli luonto hoitaa huonot alkiot heti pois.

Minulla on aina ollut pelko, että saadaan vähän alkioita ja huonolaatuisia, koska näin on aina ollutkin. Nyt tämä sisälläni on kerrankin laatua.

Naksulla taisi olla samoja pelkoja. Voi kun me voitaisiin asiaan jotenkin vaikuttaa, mutta kun emme voi. Tämä on niin väärin ja aivan arpapeliä välillä.

Minä pelkään, että onko minulla joku kiinnittymisongelma, koska koskaan ei ole edes raskaus yrittänyt kunnolla alkaa. Kerran oli veri testi 9 eli vähän jotakin olisi tapahtunut. Muuten aina ollut täysin nolla testit.

Taotao: ikävää, että siirtyi punktio. Mutta se on kuitenkin sun parhaaksi, että saat hyviä ja hyvänkokoisia munarakkuloita kasvateltua, ja tarpeeksi. Haudo nyt hyvin munia. :)

Kuis muuten voit?

Tipituu:Sulla on tosi hyvä munis saldo. Ja tänään punktio. Olen hengessä mukana täällä. Toivottavasti tulee paljon hyviä munasoluja. Tulethan kertomaan kuinka meni? Tsemppiä!

Ennis: Sinäkin sitten jo piikittelet. Toivotaan maanantain ultraan, että munarakkuloita on tullut. Kyllä se vaan aina jännittää hoidon alkaminen. Mutta älä jännitä, kyllä kaikki menee hyvin. :)

Naksu: Hyvä, että kaikki hyvin ultras. Yes!

Minulla on sama tapa, että teen kysymys lapun mukaan lääkärille. :) Mä olen niin huru-akka et en muista mitään sitten paikan päällä. Mulla on jo nyt pitkä lista seuraavalle käynnille kysymyksiä. HIH! Mutta kun aina on mielen päällä kaikenlaista.

Höntti: Sehän on hyvä, kun et ole kerennyt stressaamaan. :)

Voi kun mullakin olis niin kiirettä, ettei kerkeis miettiä. Nyt kun olen ollut sairaslomalla tän selän takia, niin on ollut aikaa miettiä kyllä kaiken maailman asiat. On ollut hyvä myös stressilomana. :)

Koita nyt pärjätä sen mummotaudin kanssa. Mä hikoilin silloin niin kovasti öisin, että saatoin herätä niinku olis uimasta tullut. Patjakin aivan märkänä oli. Yleinsä en hikoile herkästi, mut synarela kyllä hikoilutti!

Haikarahukassa: Kiitos netti linkistä. Olen asian tässä selvittänyt... Minulle on siirretty blastokysta, mutta tämä sama alkio on ollut silloin toisena viljely päivänä 4 soluinen. Eli jos ei oltaisi tehty pitkää viljelyä, niin tämä olisi normaali siirtopäivänä ollut 4soluinen. Ennen meillä on ollut yleinsä siirtopäivinä vain 2 soluisia, joten silläkin tämä paremmin jakaantunut kuin ennen. Kiva kiva....

Noista vitamiinien liika käytöstä oli myös lääkärin kanssa puhetta. Sanoi, että liikahan aina poistuu elimistöstä pois esim. pissan mukana , että ei ei tarvi sitäkään pelätä kuulema.

Sit vielä omaan navan ympärille... Mä sain eilen älyttömän itkukohtauksen. Katsoin tv:stä koiralle koti ohjelmaa ja lopussa liikutuin niin, että aivan kauheesti itkeä vollotin. Kyllä mä ennenkin herkästi liikutun ohjelmista niin että kyyneleet valuu, mut ku nyt oiken ääneen piti parkua. Ukko tuumas et nyt se on mennyt ihan sekaisin hormooneista ja nauroi mulle.

Pitkäs hoidos kyllä itkin tyhjästäkin syyttä suotta, mutta näiden lyhyiden hoitojen aikana ei ole ollut moista. Mieti jo, että olisiko nämä jo niitä raskaus hormoneja?!! No, aika naäyttää.

Ei pitäisi asioita etukäteen miettiä, mutta mä tahdon aina miettiä...

Nyt olen miettinyt, että jos nyt en tule raskaaksi, niiin entä sitten?!? Lääkäri jo kerran sanoi, että tämä 4hoito kertoo paljon mitä jatkossa... Ruveta miettimään muita vaihtoehtoja? kannattaako hoitoja jatkaa jne.? Mä en olis vielä valmis luovuttamaan.. mutta en halua sijaivanhemmaksi ja adoptio on kallista ja aikaa vievää... ikääkin alkaa olla... Missä vaiheessa ehdotetaan luovutettuja munasoluja, siittiöitä tai alkioita? Mistä tietää, että kumpia tarttis, munasoluja vai siittiöitä?

Pärjäilemisiin!!!

Vierailija
87/283 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän: Raskaita - ja tuttuja - ajatuksia sulla. On nämä niin mahdottoman rankkoja asioita, mitä me tässä lapsettomuudessamme joudumme läpi käymään, että sitä ei sanoin edes pysty kuvailemaan. Kaikki ne pelot, se valtava epätietoisuus ja kaikki muut tunteet, ne on vaan niin suuria. Ja väsyttäviä. Voimia sinne - en edes sano että yritä olla ajattelematta kun se ei käskystä kerta käy, tiedän! Mutta hei, mun ainokaisessa raskaudessani meni juuri niin, että menkkakivut tulivat n. viikkoa, ehkä vähän vajaa, ennen kuukautisia. Ja sitten testipäivänä menkkakivut olikin tiessään ja mitä mahtavin plussa ilmestyi testiin! :) Joten älä menetä toivoasi kuitenkaan, hienon alkion kun olet matkaasi saanut!!!

Noista vitamiineista piti vielä kommentoida... Kaikki vitamiinithan ei poistu pissan mukana kehosta. Suurin osa vesiliukoisista vitamiineista kyllä näin " reagoi" , jos niitä tulee saatua liikaa, mutta rasvaliukoisten vitamiinien kohdalla ei näin ole. Esimerkiksi A- ja D-vitamiinit kertyvät kehoon ja voivat aiheuttaa jopa myrkytystilan (mutta kuitenkin vasta todella suurina määrinä saatuna). Ja myös mm. B6-vitamiini kertyy kroppaan. Eli kyllä noiden vitamiinien syömisessä kannattaa joku tolkku pitää! ;) Ja tosiaan kannattaa pitää mielessä se, että syö kaikkia vitamiineja tasapuolisesti, jottei elimistöön tule ns. epätasapainoa vitskujen suhteen.

Ja nyt taidan taas päivittää tuota meidän listaa... Otan oman käden oikeudella joitain tietoja jo pois, esim. tuo pitkä-/lyhyt kaava ei varmaan ole välttämätön? Ajattelin vaan, että sitten mahtuu testipäivä ja testituloskin vielä samalle riville, jotta olisi selkeämmin luettavissa...

Vierailija
88/283 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän73: IVF, punktio 9.1., siirto 14.1., testi 25.1. ->

Mocca76: IVF, punktio 14.1., siirto 16.1., testi ? ->

Tao_tao: IVF, punktio 21.1.

HönTTi04: ICSI, kontr-uä 22.1., punktio vko5

tipituu: ICSI, uä 18.1., punktio vko 4

Naksu: IVF, kontr-uä 23.1., punktio vko5

Enni-Maija: IVF, 1. uä 21.1., 2. uä 25.1., punktio vko 5

helena1712: ICSI, punktio vko5/6

Jessica2: 2. IVF, 0-uä 21.1., punktio vko 6

Vierailija
89/283 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mocca: Harmillista kun tekään ette saaneet pakkaseen mitään!  No, peukutetaan sitkeyttä sille yhdelle kyytiläiselle bd . Hyvin samanlaiset on mietteet noiden munasolujen viallisuuden suhteen ja ensi viikko pelottaakin armottomasti. Viime hoidossa emme päässeet siirtoonkaan, meidän 13 solusta ei hedelmöittynyt yksikään. Siksi nyt yritetään ICSIä.

Tao_tao: Samoissa mennään! Mulla myös punktio maanantaina ja olo on aika turpea. Jostain syystä punktiokin hermostuttaa nyt, vaikka edelliset on menneet varsin helposti. Mites sun vointi ja mieliala?

Ennis: Onnea menkoista! :-D Teillähän oli viimeksi hyvällä prosentilla hedelmöittyneet munasolut! Toivotaan että saatte nytkin reippaasti hyviä alkoita ja muutaman vauvaksi asti. ;-)

Naksu: Kyllä siitä 900:n ampullista riittää hyvin 4x250. Mulla on nyt tälle hoitokierrokselle jo kolmas 900:n ampulli melkein tyhjä (ja olo sen mukainen, huh!). Kahdessa ensimmäisessä oli aika tarkalleen 150 yksikköä extraa/ampulli. Ja sen varaan olen laskenut tän viimeisenkin. Ja ampullin voi pistää aina tyhjäksi asti ja jatkaa loput seuraavasta ampullista, Puregon-kynän ohjeissa on tarkemmin selostettu miten. Eikä kannata koskea siihen kynän annostelupäähän ampullia vaihtaessa, niin siihen jää suoraan se annos joka jäi puuttumaan ekasta. Kiva kun ¿siivosit¿ listaa!

Jääsydän: Kiitos tsempityksistä punktioon! Tänään kävin vain ultrassa, punktio on siis maanantaina. Mutta tsemppiä siis tarvitaan, hormonit meinaa sekoittaa päätä..

Höntti: Melkein kadehdin touhukkuuttasi jos se pitää hoidon pois mielestä.. Itsellä ajatus pyörii liiankin kanssa tässä hoidossa, pitäisi keksiä vähän muutakin ajateltavaa.

Tänään piipahdin viimeisessä ultrassa ennen punktiota, joka siis maanantaina. Maha on aika arka ja turpea, rakkuloita on vajaa 20 kasvamassa, tarkkaa määrää oli vaikea arvioida kun munasarjat vähän hankalassa paikassa. Punktio hermostuttaa, mutta vielä enemmän pelottaa se mitä niille soluille tapahtuu punktion jälkeen. Eli hedelmöittyvätkö ja jakautuvatko kunnolla. Mukavaa viikonloppua kaikille!

t. tipituu

Vierailija
90/283 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille alkaa ensi viikolla ensimmäinen IVF-hoito. Lasta ollaan yritetty 4 vuotta ja viime syyskuussa minulta löytyi endometrioosi laparoskopiassa. Minulle tehtiin laparoskopia 9/2007 ja 10/2007, koska ensimmäisessä ei saatu poistettua kaikkea endoa mm. rakosta.

Menkkojen pitäisi alkaa varmaan sunnuntaina, joten ensi viikolla sitten aloitann piikittelyn ja reilun 2 viikon kuluttua on siirto. Jännittää...

Vierailija
91/283 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan siskot!

Olipas tänne kirjoiteltu paljon:)

Naksulle tiedoksi kans, että kyllä siitä puregonin 900 riittää. Mun laskujen mukaan siinä oli hiukan yli 1000iu. Niin ja mäkin hermoilin silloin noita määriä ja ihmettelin miksi lääkäri oli kirjoittanut mulle liian vähän.. mut selvis sit:) Tsemppiä sulle pistelyihin!

Jääsydän moikkelis! piinistelyt on mulla menny ihmeen nopeesti. Töissä ollu paljon muuta ajateltavaa:) Onneksi. Vähän on vatsaan sattunut. Nipistelyt jne.. toivottavasti kaikki ok. Viime IVF-hoidossa en muista, että olisi ollut mitää oireita.

Niin ja jos Naksu lisäät listaan, että mulla on verikoe 28.1.

Tuli muute mieleen, että viime IVF-hoidossa ei otettu yhtikäs mitään verikokeita..?

Tsemppiä kaikille muille ja kiva lukea, että te muutte olette kasn päässeet hoidoissa vauhtiin!

t.mocca PP3......

Vierailija
92/283 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli eilen sitten otettua oikein kunnon ilmalento hevosen selästä suoraan selälleen. Ilmat tärähti pihalle oikein kunnolla ja selkä tärähti sen verran et nyt on liikkuminen vähän hankalaa...

Tiedän, juu, et ratsastaminen on kans vähän sillä listalla mitä ei oikein sais tehdä, mut oon ajatellu et niin kauan ku tuntuu ihan hyvältä, teen normaaleja jokapäiväisiä juttuja. Mulle tuppaa tulemaan ressi sit siitäkin jos ei selkään pääse. Enkä mä nyt toisaalta oo pistelly kun kolme päivää, mahassa ei vielä ainakaann oo tuntunu mitään tavallisuudesta poikkeavaa, ens viikolla ajattelin joka tapauksessa olla ratsastamatta.

Mut, kuitenkin nyt vähän mietityttää, et tulikohan siitä jotain " vaurioita" ts. haittaakohan se nyt jollain tavalla tätä hoitoa.

Oonhan mä ajatellu et jos tästä raskaudutaan, ni ratsastaminen kyl sit saa jäädä, mut se nyt on kuitenkin niin oleellinen osa mun elämää, et ennen ku on ns. pakko ni siitä en luovu.

*vähän huolestunut Höntti*

Vierailija
93/283 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Nukke3!

tipituu: Kivaa mennä jonkun kanssa samalla aikataululla! Onko siirrosta tietoa? Millaista viljelyä suunniteltu? Ehkä olet kertonutkin jo, mutta enhän mä sellaista muista... Meillä todennäköisesti siirto keskiviikkona. Vointi on ollut ihan hyvä, kiitos kysymästä. Mielestäni alkuviikosta olo oli paljon turpeampi kuin mitä nyt. Vai liekö sitten jo tottunut maha turvoksissa olemiseen. Ja nyt kun työviikkokin on ohi, niin mieli on kyllä todella hyvä ja odottavainen. Tänään illalla otan pregnylin, se ehkä vähän jänskättää. Huomenna täysin piikkivapaa päivä, ihanaa! :)

Sulla kyllä kiva saalis tulossa!

Onko muilla havaittavissa minkälaisia sivuoireita mielialanvaihtelujen tms. lisäksi? Mulla ollut pari päivää tosi runsasta valkovuotoa, yöks. Ja sitten hiukset rasvoittuvat tosi herkästi, samoin päänahka hilseilee. Kumpaakaan vaivaa ei ole koskaan hoitojen aikana, tai muulloinkaan ollut, joten olen yhdistänyt ne tähän hormonien " ahmimiseen" .

Hyviä vointeja ja viikonlopun jatkoja kaikille!

Vierailija
94/283 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös siirto keskiviikkona, jos siirrettävää siis on. Alavatsa kipuilee heti, jos vähänkään enemmän tai rivakammin kävelee. Jostain syystä ensi viikko hermostuttaa enemmän kuin koskaan tähän asti. En osaa oikein edes toivoa tai odottaa mitään, pyörittelen vain kaikkia kauhuskenaarioita mielessäni, mikä kaikki voi mennä pieleen. Taitaa olla pää sekaisin noista hormoneista. Ja sama yöks-oire on mullakin. Kokemuksesta jo tiedän, että huomenna on ihan outo olo, koko ajan miettii että mikä lääke nyt on unohtunut kun yhtäkkiä ei tarvikaan muistaa mitään. No, tässä ne päivät onneksi kuluu ja ensi viikollahan se varsinainen piina sitten vasta alkaakin (toivottavasti...).

Tsemppiä punktioon, tulehan kertomaan sitten miten meni!

t. tipituu

Vierailija
95/283 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan nopeesti ehdin vaan piipahtaa, kun kohta tulee vieraita..

höntti mokoma, miten sinä sen kaakin selästä sillä lailla.. no, toivottavasti ei käynyt kuinkaan, ja sait vaan jonkun järkyn mustelman kankkuun.. varmasti säikäytti..

tervetuloa nukke3

piinisteljöitä on jo joukossa, pidetään peukkuja! =)

maanantaina on jollakin punktio, odotellaan sieltä kuulumisia.

(.) tänään oli neljäs piikki-päivä. kaks ekaa päivää pistin 225iu ja eilen, tänään ja huomenna 150iu. katsotaan sitten huomenna, mitä se lääkäri määrää annokseksi jatkossa.

edellisessä IVF pistin vaan sen 150iu alussa joka päivä..ja saalis oli 7munista.

silti jotenkin epäilyttää, että onkohan mitään tapahtumassa, kun ei juuri tunnu missään.

ehkä vähän on " ahdistusta" alavatsalla, jos joutuu farkut jalassa olemaan kyykyssä kun pukee lapsia, tai jos istuu oikein kyttyrässä. ei juuri muuta.

menkat oli kyllä ennätys-lyhyet, vuotoa ehkäpä 4 päivää.

palelee, väsyttää, ja päätä särkee aika tiheään. mutta ainahan mua palelee (ja vissiin väsyttääkin), ja päätä voi särkeä, kun väsyttää..

huomenna on eka ultra. jännitää hirveästi, että onko mitään vipinää munasarjoissa ilmennyt..

ovikello soi.. got to go..

-ennis-

Vierailija
96/283 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun kiitos kaikille tosta Puregon-infosta! Nyt on luottavaisempi mieli kun noin moni vannotti että se riittää!! :)

Tipituu: Huh, siellä on sitten jännät paikat kun huomenissa on punktio! Toivottavasti se menee hyvin!!! Ja ihan varmasti jännittää, muistan kyllä sen tunteen kanssa viime kerralta ja sama tunne hiipii täälläkin pikku hiljaa esiin...

Nukke: Tervetuloa!

Mocca: Eli onhan täällä toinenkin jolle ei tehdä mitään verikokeita! Mä oon kanssa nyt tuota asiaa hämmästellyt. Viimeksi ei silloisessa ivf-pinossa tullut mitkään verikokeet puheeksi missään vaiheessa, joten tuo oli mulle nyt ihan uutta että niin monilla tarkkaillaan arvoja verikokeilla... Ja unohdin sitten kysyä sitä lääkäriltä vaikka piti.

Höntti: Voi höh, toivottavasti ei kuitenkaan pahemmin käynyt! Tuskin ne muniset tuosta tömähdyksestä kärsivät, toivotaan ainakin niin!! Jaksuja!

Tao_tao: Sä mainitsit hiusten rasvoittumisen... Ihan järkyttävää!!! Musta tuntuu ettei enää yksi pesu päivässä riitä, pää on aivan karmean näköinen! Mutta just eilen muistelin, että viimeks taisi olla sama homma, joten taitaa kuulua asiaan... :) Valkovuoto ei ole mitenkään erityisen runsasta mulla, mutta mullahan onkin just just vasta menkat ohi... Voi, hölmöä tai ei niin oikein toivon tuota runsasta valkovuotoa sitten jos siirtoon päästään - se oli viimeksi selkein merkki plussasta! :D

Ennis: Samat huolet täällä - pelko että tuolla masussa ei tapahdu mitään/tarpeeksi... :( Ja mulla oli kyllä kanssa lyhyet menkat, vaikka lääkäri sanoi, että selvästi näkee että reilua vuotoa on vielä ainakin pari päivää... Eipä ollut kun lähes heti ultran jälkeen vuoto väheni ja nyt on jo loppu!

Mutta siis oma napa: Oikealla puolella tapahtuu ainakin jotain, vasemmalla ei tunnu mitään. Oikeallakin puolella tuntemukset on kyllä melko pieniä ja niitä on harvoin. Mä kurja kun en muista yhtään miten viimeksi meni, kuinka alussa jo aloin tuntea jotain kasvua tapahtuvan... Pitääpä taas kaivaa hoitopäiväkirja esiin! ;)

Ai niin, mä aattelin päivittää huomenna tuota listaa taas kun Tipin punktio on ohi ja tietoa siltäkin saralta enemmän! Tää on niin ihanan aktiivinen pino että tuota listaa saakin päivitellä suht taajaan! :D

Vierailija
97/283 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita vietellessä oli pakko tänne piipahtaa myös käymään!

tao_taolle ja tiputuulle mahdottoman paljon tsemppiä punktioon! Tulkaahan heti sit tänne kertoilee miten meni.

enni-maija: ei mullakaan 4 päivän pistelyn jälkeen vielä tuntunut juuri " miltään" . Kyllä sitä vatsan kuumotusta vielä ehtii tulemaan:)

Sit oma napa, elikkäs viikonloppu on menny rauhallisesti kotosalla. Alavatsaa painaa ja on vähän turvoksissa. En kyllä uskalla tehdä mitään " johtopäätöksiä" , mutta viime Ivf-hoidossa en muista, että olisi ollut tälläistä. Tosin siitä on 4 vuotta aikaa... Mä yritän vaan koko ajan pysyä maanpinnalla ja odottaa testipäivää. Tosin mietin, että pitäiskö testata jo pp12, että vois " valmistautua" uutisiin.. Eilen illalla mies sanoi, että sit kun meidän lapsi menee kouluun koiruli täyttää 10v.

Miten jääsydän sulla on piinailut mennyt?

Huomenna lähden työreissuun 3 päiväksi ja tulee ihan muuta ajateltavaa. Onneksi!

mocca

Vierailija
98/283 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut edes mustelmaa, tais olla niin tasainen läjähdys koko kropan päälle kun mihinkään ei mitään jälkiä tullut. Tänään jo onnistuu käveleminen ihan ok, et kai tästä(kin) maakosketuksesta ihan säikähdyksellä selvittiin.

Mulla ei jotain ihan pieniä nipistelyjä lukuunottamatta vielä ainakaan mahassa tunnu mitenkään omituiselta. Pitäisköhän tuntua jos siellä jotain tapahtuu...?

Tiistaina on sit ultra ni tietää vähän missä mennään. Alkaa kyllä kieltämättä vähän jo jännittää.

Minkäslainen toimenpide se punktio oikeen on? Kaikenlaisia kauhujuttuja olen lukenu, ja nyt jänskättää et miten siitä oikein selvitään... Mulle tosiaan jäi aika hirmuiset traumat siitä munarakkulan tyhjennyksestä erään inssin yhteydessä, et mä en edes uskalla ajatella minkälaisia neuloja se lääkäri muhun aikoo tunkea...

Pinna on ollu koko viikonlopun tosi kireällä ja isännän kans ollaan otettu yhteen mitä pienimmistäkin asioista, kai alkaa kumpaakin jo hermostuttaa tää hoito ja tuntuu et hormonit on saanu musta ihan extrasuperturbolyhytpinnaisen.

Yllättävän paljon vaan rasittaa parisuhdettakin tää hoidoissa juokseminen. Vielä ainakin kuitenki jaksaa ajatella et se mahdollinen oma nyytti on kaiken tän arvoinen.

Nyt nukkumaan et aamulla jaksaa herätä, viimeistään tiistaina ultran jälkeen tuun taas kertoilee kuulumisia.

*Höntti*

Vierailija
99/283 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivä, ihanaaaaa!!!

Höntti kyselit punktiosta... Siitäkin lukee niin hirmuisesti erilaisia kokemuksia! Ja ilmeisesti samalla ihmiselläkin eri punktiokerrat voi olla ihan erilaiset kokemukset. Mutta mulla siis yksi punktio takana ja täytyy sanoa, että silloin pelkäsin sitä paljon pahemmaksi kuin mitä se oli! Heti kun mentiin sairaalaan sain särkylääkkeen suun kautta. Sitten siinä odoteltiin ja toimenpidehuoneeseen mentyämme sain heti suonensisäisen lääkkeen. Olikin sen verran jytyä tavaraa, että siinä oli oikein lokoisat oltavat! Naama virneessä vaan köllöttelin hölmönä! ;) Ja ihan tosissaan mä siinä jossain vaiheessa lääkäriltä kysyin, että mitäs sä nyt siellä sitten teet niin lääkärikin oli aivan äimän käkenä että kerään munasoluja, eikö tunnu yhtään??? Ei tuntunut ei! :) Kivuliain juttu tuossa koko toimenpiteessä taisi olla se puudutteen laittaminen tuonne kohdunkaulaan (vai minne se nyt laitetaan..?). Ja niitä vehkeitä en sitten katsellut lainkaan - luulen että siinä tulisi jo paniikki päälle jos näkisi ne härvelit mitä sinne työnnetään! :)

Punktion jälkeen olin kyllä kipeä jonkin aikaa. Ilmeisesti lääkitys sai voimaan pahoin ja oksensinkin oikein kunnolla. Vatsaa väänsi ja poltti eikä missään asennossa ollut hyvä olla. Siinä sitten kieriskelin ehkä reilun ½ tuntia kunnes helpotti. Ja mulla ainakin helpotti ihan hirmuisesti jo pelkästään se, että mies sai olla koko ajan lähellä! Ja muistan elävästi sen hetken, kun siinä tuskissani olin ja hoitaja tuli kertomaan, että 9 munasolua löytyi - voi että olin tyytyväinen!!!! :) Meillä kun lääkäri povasi 5-6 munasolua mikä oli silloin aika pettymys! Reilu pari tuntia taisivat pitää siellä " vuodehuoneessa" (miksiköhän sitäkin kutsuisi, tuo nyt tuli lähinnä mieleen kun se oli suht pieni huone, jossa oli 5-6 sänkyä rivissä...) ja sitten päästivät kotiin huilimaan.

Punktion jälkeen kannattaa varautua vaan huilailemaan, hyvällä omallatunnolla käy vaan hakemassa pinon leffoja Makuunista ja voila! Ansaittu parin päivän lepo!!! :) Mulla ei ainakaan mitään erityisiä kipuja ollut sitten enää kotona...

Toivottavasti tästä ajatuksen virrasta oli jotain apua! :) Ja voi että miten sitä itsekin toivon, että tuohon taas pääsisi - niin hassulta kuin se sitten kuulostaakin! :)

Vierailija
100/283 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Punktiosta on taas selvitty hengissä. :-) Hermoilu oli ihan turhaa, hienosti meni kuten edellisetkin kerrat. Höntti kyseli mitä siellä punktiossa tapahtuu ja joku jo vastasikin. Minä olen saanut joka kerta esilääkkeenä kipulääkkeiden lisäksi Diapamia, joka jo vetää jalat aika veteläksi ja pään sekaisin. Sitten punktiossa tosiaan se kohdunkaulan puudutus ja kanyylin kautta aikamoinen coctail erinäisiä aineita, jotka humahtaa päähän kuin metrinen halko. Ja punktion edetessä lääkettä saa lisää jos ottaa kipeää. Ja toimenpiteen jälkeen sitten vielä lisää kipulääkettä suun kautta tai tarvittaessa suoneenkin (en ole tarvinnut). Ja monta ihmistähän siinä on tarkkailemassa vointia. Eli rauhallisin mielin sinne punktioon voi mennä, hyvän huolen ne siellä pitävät. :-)

Munasoluja saatiin nyt 15 kappaletta, joille siis tehdään icsi. Huomenna varmaan soittelen ja kyselen miten hedelmöityivät, siirto sitten keskiviikkona, jos siirrettävää on.

Sen verran on pää vielä sekaisin noista tropeista, että pysyttelen tällä kertaa omassa navassa. Mukavaa viikon alkua kuitenkin kaikille!

t. tipituu