Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI -pino tammikuulle

20.12.2007 |

moi!

jokos täällä on muita, joilla punktio ja siirto menee tammikuulle/helmikuun alkuun?

meillä on huomenna suunnittelukäynti, ja saadaan kaikki reseptit yms.

tammikuussa pitäis sitten alkaa piikitellä.

oletettavasti on tulossa lyhyen kaavan IVF, se meillä oli viimeeksi, ja poika saatiin. =) 02/2007.

mulla on vaivana PCO. meillä on kaksi poikaa, esikoinen syntyi 08/04 ja alkunsa sai kevyillä hoidoilla.

kuopuksen tekemisessä käytiin clomit, menopur+inssit, ja IVF. PAS toi toivotun tuloksen.

koettu on myös 3 keskenmenoa ennen esikoista (clomeilla alkaneet nekin), ja kuopusta toivoessa IVF tuoresiirrosta 1 keskenmeno.

vähän on ristiriitaiset tunnelmat tässä hoidon alkua odotellessa.

uutta vauvaa kaipaan kovasti, mutta etukäteen jo tiedän mikä stressi ja piinistely, ja toivon ja epätoivon vuoristorata on odotettavissa..

onkos täällä jo muita tammikuun menijöitä?

Kommentit (283)

Vierailija
1/283 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että löytyy " kohtalotovereita" !

Meillä aloitellaan icsikiertoa, tammikuun loppuun ajoittuu hoito. Tällä hetkellä mennään öö, oliskohan kp 13, Synarela sumuttelu pitäis aloittaa ens viikon lopulla. Pitkä kaava meille siis tulossa. Vähän kans jänskättää, ensimmäinen tällainen hoito meille. Tän vuoden aikana tehty kolme tuloksetonta inssiä.

Meillä ei kai mitään yhtä selkeää selittäjää lapettomuudelle oo löytyny, isännän siittiöt todella vaihtelevia, välillä ollu jopa ihan ookoo ja sit taas välillä aivan nolla. Mulla lisäksi munasarjoissa hätää, ilmeisestikään munasolut ei irtoa niin kuin pitäis, molemmissa siis hieman vikaa.

Odotukset menee aikalailla vuoristorataa, välillä on toiveet korkealla ja välillä yritän ihan tietoisesti olla toivomatta liikoja.

Lapsettomuutta kuitenkin takana mulla yli neljä vuotta, nykyisen isännän kanssa kolme. Pitkä ja kivinen tie on jo tän asian kanssa kuljettu ja ihan kamalasti kaipais jo sitä omaa pientä nyyttiä syliin.

Jotenki kuitenkin tuntuu silleen positiiviselta et nyt päästään asioissa eteenpäin, noi inssit on kuitenkin ollu aika turhia just ton isänän vaihtelevan spermanlaadun takia.

Onneks nyt on tää joulu tässä ni on niin paljon muuta ajateltavaa, joulun jälkeen varmaan alkaa todellinen jänskäily. Mietityttää jo valmiiks et minkälainen hormonihirviö musta sit noiden sumujen seurauksena tulee... Pistely sinänsä ei jännitä yhtään, on tuttua touhua hoitaja kun olen ja noissa insseissä jo on tullu pisteltyä, et se kyllä menee. Punktio lähinnä jännittää hirveästi, et miten kipeetä se oikein tekee. Mulla yhdessä inssissä jouduttiin yks munarakkula tyhjentämään ja se oli kyllä ehdottomasti kamalinta mitä olen kokenu. Punktioon kai kuitenkin saa ihan riittävästi lääkitystä, se tyhjennys kun tehtiin ihan ilman mitään...

Mutta, kiva kun löytyy kumppaneita tälle matkalle, voidaan sit yhdessä selvitytyä tästäkin!

Ja jos jollain kerrottavana aiempia kokemuksia aiheesta otetaan ilomielin vastaan, itse kun oon ihan aloittelija tässä touhussa.

*Jouluun valmistautuva Höntti*

Vierailija
2/283 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli se lääkäriaika ja suunnitelmat on selvät =)

tammikuussa otan primolutit niin, että loppuvat 13.1. ja uusi kierto alkanee osapuilleen 15.1.

kierron 3. päivä, eli 17.1. alan sit pistää menopuria 225iu/vrk pari päivää, ja annos pudotetaan muutamaksi päiväksi 150iu.

eka kontrolliultra varattiin 21.1. ja toka 25.1.

punktio ja mahdollinen alkionsiirto menis tämän suunnitelman mukaan viikolle 5, mutta jos kroppa vastaa hoitoon vähän viipeellä, niin sitten viikolle 6.

täytyy vielä tietysti soittaa klinikalla, kun se tammikuun odotettu kierto alkaa, niin varmistan sitten vielä aikataulun varmasti.

tänään on oletettavasti tämän kierron viimeinen päivä, joten yks kierto pidetään vielä tässä välissä, ennen kuin aloitetaan se hoito. saadaan sitten koko vuodeksi se lääkkeiden maksukattojuttu hyöty, kun ostan lääkkeet vasta tammikuussa.

sulle Höntti en osaa tosta pitkästä kaavasta sanoa mitään, kun mulle tehtiin se eka IVF:kin lyhyenä.

mulla ei siis ole sumuja, ja ns. jarrutus tapahtuu (munasolujen) tarpeen mukaan piikittämällä orgalutrania 4-5 päivänä. sen tarkoitus on hillitä ovulaatiota, että saataisiin mahdollisimman monta munasolua kypsyteltyä keräyskypsäksi. sen pistospäivät selviää sitten ultrassa.

lyhyessä kaavassa meni mulla viimeeksi niin, että punktio oli 15. päivä menopur pistosten aloittamisesta, eli kp18.

punktio ei ollut viimeeksi kovin mukava.. lääkärin lausunnosta luin, että mulla on aika kova kuori munasarjoissa, tai jotain sellaista.

tuo lääkäri mikä meillä nyt yksityisellä on, lupasi, että tällä kertaa saan lääkettä riittävästi, varmasti.

julkisella on ilmeisesti jotkut tietyt määrät mitä saavat antaa ja paljonko, ja se saa sitten luvan riittää. useimmille ymmärtääkseni riittääkin. monet ovat sanoneet, että ei se nyt mitenkään kummoinen tapahtuma ollut.

jostain syystä mä en enää jännitä sitä punktiota juurikaan. mä jännitän nyt eniten sitä, että saadaanko munasoluja, ja paljonko. tuleeko alkioita, ja montako..

keskusteltiin siitäkin, montako alkiota siirretään kerralla. yksi vai kaksi.

ollaan miehen kanssa aateltu, että laitetaan kaksi kerrallaan, jos on mahdollista. niin on ennenkin laitettu.

vähän vielä epätodellinen olo, kun menee ainakin se 4 viikkoa, ennen kuin homma pyörähtää kunnolla käyntiin.

viikonloppuna lähdetään reissuun, ja palaillaan sitten vuoden vaihteen tietämissä.

Joulurauhaa ja Onnellista Uutta Vuotta!

-ennis-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/283 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivf-hoito aloiteltiin eilen lääkärin käynnillä. Synarela sumutukset alkoivat eilen. 2.1 seuraavan kerran lääkärikäynti ja tuolloin tarkoitus aloittaa piikitys, eli viikko 3 olisi toimenpiteet mikäli kaikki menee hyvin:)

Itselleni tämä on toinen IVF-hoito. Edellinen oli 4 vuotta sitten toisen miehen kanssa. Nyt toista kertaa tehtäessä on hyvinkin rauhallinen olo ja nyt tulinkin tänne ekaa kertaa 4 vuoteen. Sen verran pihalla olen, että kertokaa mulle mikä ero on lyhyellä ja pitkällä IVF-hoidolla?

Kumpikohan mulle tehdään?

Vierailija
4/283 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys hannele!

luulisin, että sulla on sen pitkän systeemin mukaan, kun on sumut. eikö synarela ole nenäsumute, jolla lamataan oma hormonitoiminta?

lyhyessä ei sumutella ollenkaan, aletaan vaan pistää normaaliin kiertoon kp3 menopuria, ja jarrutellaan ovulaatiota orgalutranilla sitten, kun on saatu osa munasoluja kasvamaan, ja yritetään vielä kasvattaa hitaammin perässä tulevia lisäksi.

punktio on noin 2 viikkoa ekasta hormoniannoksesta.

ilmeisesti lyhyessä käytetään usein just menopuria (aiemmin menogon) ja orgalutrania, irroitukseen pregnyliä tai jotain toista mitä en muista nimeltä. sitten lugesteron alkionsiirron tukemiseen.

pitkässä kaavassa käsittääkseni käytetään munisten kasvatteluun ja jarrutukseen synarelaa ja puregonia.

en tiedä pistetäänkö orgalutrania lisäksi??

ja jostain g alkavastakin olen kuullut.. gonal? tms..

eri lääkkeet, ja varmaan eri annostukset.. ja ehkä eri vaivaan eri meiningillä.

mun gynen mukaan pco:laisille käytetään usein lyhyttä kaavaa, kun pco:n kanssa hyperin riski on korkeampi, ja ilmeisesti nopeilla annoksen muutoksilla pystyy siinä helpommin toimimaan sen mukaan miten kroppa temppuilee.. siis niillä lääkkeillä, mitä lyhyessä käytetään..

nyt on kp 6. ikuisuus vielä, ennen kuin saa alkaa pistää. eli että uusi kierto alkaa..

-e-

Vierailija
5/283 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä lääkkeitä siinä pitkässä IVF yleensä käytetään.

tuolta kävin katselemassa, niin lyhyessä kaavassa käytettiin jollain puregonia. mulla on menopur.

millä te pitkän kaavan mukaan menijät kasvatteletta niitä munasoluja?

Vierailija
6/283 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn teidän joukkoonne, sillä mikäli suunnitelmat toteutuvat, meillä olisi punktio ja siirto edessä viikolla 5. Eli samoihin aikoihin kuin Enniksellä! :)

Aluksi hieman meidän taustaa: Ensimmäistä lasta olemme kovasti toivoneet jo reilun kahden vuoden ajan. Useita inssejä on takana ja yksi ivf, josta se onni avautuikin kun tulin heti tuoresiirrosta raskaaksi. Tämä onni kuitenkin meni menojaan, kun rv11+0 huomattiin ultrassa, että Pieni oli kuollut kohtuun. Tuo oli totaalinen shokki (ja sitä se on vieläkin!), mutta heti lähdimme uuteen yritykseen kun se oli mahdollista. 1. PAS ei tuonut tulosta ja 2. PASsissa tuhoutuikin sitten kaikki kolme pakastealkiota sulatuksessa. Joten tällä taustalla nyt sitten nokka kohti 2. IVF:ää - pelokkain fiiliksin!

Höntti: Mun täytyy kyllä myöntää, että Synarela teki musta kyllä aivan sekopäisen ekassa ivf:ssä! ;) Ihan kuin olisin elänyt uudelleen teini-iän myllerrystä, aivan hirmuinen herkkis olin ja kovin apea. Mutta kyllä sen kestää, kun tietää mitä siitä voi olla palkkiona! Ja punktio taas oli mulla erittäin helppo juttu, lääkärikin hämmästeli enkö mitään tunne kun neulalla niitä muniksia sieltä keräili. Mutta tuokin on varmaan ihan tapauskohtaista, sen takia en oletakaan että tässä ivf:ssä (jos punktioon päästään) olisi yhtä kivuton juttu! ;) Mutta siis kunnon lääkityksen sain ja sen takia varmaan olikin niin " raukea" kokemus koko punktio! ;) Mutta koita muistaa, että mitä tahansa " kauhukokemuksia" sitten kuuletkin tai luetkin, jokainen meistä on yksilö ja toisella sama asia voi olla kokemuksena täysin erilainen kuin toisella - hyvin se varmasti menee!!!

Ennis: Mä käytän susta nyt sitten kanssa tuota lempinimeä kun itsekin sitä käytät! :D Piti vaan kommentoida, että mulla on ihan samat fiilikset tuon ivf:n suhteen. Punktio ei hirvitä ollenkaan (kun sen tietää että se on vaan lyhytaikainen tuska joka tapauksessa, siitä selviää kyllä!), mutta just noi samat asiat mietityttää kun suakin! Ihan samalla lailla kuin ekassa ivf:ssä, nytkin pelottaa se, tuleeko munasoluja yhtään ja hedelmöittyykö ne! Ihan kamalaa olisi, jos tuossakin menisi pieleen!! Vastoinkäymisiä kun meilläkin on sen verran paljon tämän lapsettomuusajan aikana ollut, että sitä jo lähes hysteerisesti pelkää niitä tulevan jatkossakin, ei oikein edes osaa odottaa että kaikki menisi hyvin... :(

Tuosta lyhyen ja pitkän kaavan erosta... Mä en tuosta lyhyestä paljoakaan tiedä, mutta pitkä kaava on jo kertaalleen käyty läpi ja nyt olisi tarkoitus mennä samalla systeemillä. Eli näin se meillä tehdään: Synarela aloitetaan kp21, 2+2 sumutuksilla. Sitten meillä on 17.1. kontrolliultra, tsekataan että tilanne on tosissaan nollassa ja voidaan aloittaa munisten kasvattelu. Tämä tapahtuu Puregonilla, viimeksi annos oli 200 mutta tällä kertaa mahdollisesti 300. Sitten kun munikset ovat " valmiita" , pistetään Pregnyl ja sitten siirtoon! Ai niin ja Synarelaa jatketaan siis Puregonien rinnalla jarruna (meillä tuossa vaiheessa annos 1+1), jottei munarakkulat puhkea ennen aikojaan. Heh, kuulostaapas helpolta! ;) Mutta siis nuo määrät ja lääkkeet ovat yksilöllisiä. Sen olen ainakin tässä reilun vuoden aikana hoidoissa huomannut, että jokainen lääkäri hoitaa vähän eri tavalla nämä asiat ja jokaisessa kaupungissa/klinikassa on omat käytäntönsä.

Mutta lopuksi pitää vielä sanoa, että kiva että tämäkin pino on perustettu ja että saadaan täältä sitten sitä tärkeää vertaistukea! Ei muuta kuin ahkerasti naputtelemaan tänne vaan! :)

-Naksu-

Vierailija
7/283 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että on tuttujakin mukana tässä pinossa : ) Huiskuti huisk Naksu!

Taustoja: Minä -75 ja mies -72, esikoisen yritystä 05/05 alkaen. Selittämättömästi lapsettomia ollaan.

Takana 3 negaa insseistä ja 1 x IVF (ja 2 x pas) negaa (no oikeastaan hcg noussut vähän kaksi kertaa, mutta siis kemiallisiksi kai ne luetaan).

Nyt siirryttiin yksityiselle, koska halutaan kokeilla millaista se on kun hoito oikeasti suunnitellaan hyvin yms.

1. ivf tehtiin aikanaan yhdistelmällä (pitkä kaava) Procren + Puregon + Pregnyl.

Nyt aloitin hoidon popsimalla e-pillereitä kp1 alkaen (iso keltarauhaskysta kuivatellaan näillä). Edelleen jatketaan pitkällä kaavalla, mutta tällä kertaa lääkityksenä Synarela + Menopur + Pregnyl (x4??) + Luget tietysti +vielä joku estrogeeni-tms.tuki. Mulle jäi vielä vähän hämärän peittoon tuo Pregnylien rooli, mutta ilmeisesti niitä pistellään myös tukihoitona siirron jälkeen? Olenkohan ymmärtänyt väärin? Täytynee perehtyä klinikan ohjeisiin oikein ajan kanssa.

Puregon-kynä oli niin ihanan helppo pisteltävä, että nyt jännittää aika tavalla tuo Menopurin sekoittelu - onkohan vaikeaa?

Näillä näkymin siirto viikolla 6.

Tsemppiä itse kullekin hoidon odottelijalle! Toivottavasti uusi vuosi alkaa tosi positiivisissa tunnelmissa!

Jessica

Vierailija
8/283 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana pitää myöntää töppäilyt:( elikkäs olen sama kuin hannele76!

Jostain syystä ei päästänyt mua millään mua sisälle tuolla käyttäjätunnuksella eikä myöskään tunnistanyt meiliosoitetta?? Noh mennään tällä sitten eteenpäin:)

Hei vaan kaikille!

Ja kiitos Ennikselle vastauksesta. Ehdin sitten lukea jouluna eri hoitojen eroista ja hokasin, että pitkän kaavan mukaan mennään.

Puregonia minäkin lähden pistelemään 2.1, mikäli vaan menkat alkaa ennen sitä. Tällä hetkellä fiilikset ihan ok, synarelasta ei hirveästi sivuioireita, iltaisin tulee kuumia aaltoja..

Meilläkin siis kyseessä selittämätön lapsettomuus. Ainoa mitä on todettu, että toinen munanjohdin " tukossa" .

Ei muutakuin odotellaan!

Vierailija
9/283 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmalla ajalla kirjoittelen enemmän, nyt vaan pikainen kysymys, tästä töiden jälkeen apteekkiin menossa. Mitä toi Synarela maksaa?

Huomenna siis alkaa sumuttelu...

Vierailija
10/283 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, onpas kiva Jessis että ollaan samassa pinossa! Toivottavasti tuo enskapinon pirullisen huono onni (ainakin meidän konkarien kohdalla) ei seuraa tänne perässä... ;) Tuo Pregnylien määrä kuulostaa hassulta, mulla on ainakin vaan yksi Pregnyl pistettävänä (nyt ja viimeksi). Tukihoitona siirron jälkeen on ollut vain iki-ihana ystävämme Lugesteron! ;) Menopurista kyselit, se on ihan helppo juttu kun sen kerran tai kaksi tekee! Sekoittaminen on pikkujuttu (sillä isolla neulalla ruiskutat vaan sen veden sinne " lääkeampulliin" ) ja neulalla pistäminen sama homma kuin Pregnylissäkin. Eli älä suotta jännitä! Milloinkas sä sitten aloitat tuon Synarelan sumuttelun (tiedän jo etukäteen että kaipaan siinä vaiheessa sitä vertaistukea paaaaljon, se on inhaa kamaa!!!!)?

Höntti: Voi olla että vastaus tulee jo myöhässä, mutta Yliopiston apteekin sivujen mukaan Synarelasta jäisi itselle maksettavaksi n. 50¿ 30 annoksen putelista. Itse en tarkalleen muista noita hintoja muutoin kun se katto tuli ylitettyä jo alkukesästä...

Ja nyt Sinkkuelämää-sarjan pariin! :)

Vierailija
11/283 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höntti; mullakin on jo aikaa sitten tullut lääkkeiden maksukatto täyteen, joten ei aavistustakaan mitä Synarelat oikeasti maksoivat. Sorry!

Naksutin; mä käyn kontrolliultrassa 7.1. (kp17), jossa katsotaan ensin että se mun kysta on hävinnyt. Sen jälkeen vasta lyödään lukkoon sumuttelun aloituspvä. Mutta ymmärsin että se olisi tuo kp21 eli mulla 11.1. Yöks, mitä kauheita oireita sulle on tullut Synarelasta?

Kiitos tuosta Menopur-infosta, ei se Pregnylin sekoittelu/pistäminen mitään ihan ylivoimaista ollut joten ei kai tämäkään.

Julkisella oli paljon vähemmän paineita muuten tuosta hoidon onnistumisesta, kun rahaa ei ollut kiinni kuin ne polikäynnit ja lääkkeet - nyt kun rahaa palaa pari tonnia / ivf, niin olisi ihan kiva että onnistuttaisiin : )

Kyselin eilen vähän vaivihkaa tyksistä että minkäslaiset jonot on jos tullaan tässä keväällä toiseen ivf:ään, niin kuulemma parissa kuukaudessa pitäisi hoitoon päästä. Vähän helpotti tuo tieto!

Nyt kaikille oikein hyvää viikonloppua ynnä mukavaa vuodenvaihdetta! Tämä lähtee sukuloimaan ja palailee 2.1. pelipaikoille.

Jessis

Vierailija
12/283 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessis: Eli aika samoissa mennään! Kyllä ne sumut pitää aloittaa tuolloin kp21, eli pidetään hurjasti peukkuja että se sun kysta on lähtenyt lätkimään! Mulla oli muuten ekassa ivf:ssä kanssa tilanne tuo ja olihan se kysta sieltä hävinnyt! Niin tuo Synarela... Hmmm, mistähän sitä aloittaisi! Piti ihan käydä lukemassa tuota ekan ivf:n päiväkirjaa ja olipas kuohuvaa aikaa! ;) Hirveää ahdistusta, alakuloisuutta, yliherkkyyttä! Ja vaikka " pieni" juttu tämä onkin niin silti koin jo pelkästään sen sumutteen maun aivan karmeaksi, se ei vaan lähtenyt moneen tuntiin suusta pois se maku! Siis kun sitä joka kerta valui tuonne nieluun sitä ainetta... Ja se myöskin " poltti" nenän limakalvot kamalan aroiksi. Ja lisänä vielä yöhikoilut. Mutta siis nuo tunnekuohut koin kyllä kamaliksi, lääkärillekin sanoin silloin että ihan kuin eläisi sitä hämmentävää teini-ikää uudelleen! ;) Olin siis aivan pihalla koko ajan, surin vaan kaikkea pientäkin ja itku meinasi tulla jatkuvasti. Hui mikä valitusteksti! ;) Toivottavasti tällä kertaa menee rauhallisemmin - vaikka eipä sillä väliä jos tulos on hyvä!!! :D Tuo Tyksin parin kk:n jono ei muuten kuulosta miltään mahdottomalta, hyvä juttu!

Vierailija
13/283 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, eilen siis Synarelat hain apteekista, ja oliskohan ollu sit se isompi puteli minkä otin ku maksoi karvan päälle 80 euroa...

Tänään aamulla sitten ekat sumut sumuteltu (mielenkiinnolla odotellaan vaikutuksia...) Ja tosiaan aivan kammottavan makuista tavaraa tuo on!

Tammikuun 9. on sit tuo oliko se ns 0-ultra TYKSissä, silloin sit näkee mitä on tapahtunu ja aikataulua vähän tarkemmin.

Mä koitan nyt olla vielä ainakin vuodenvaihteen yli turhia hermoilematta ja miettimättä asiaa, ehtiihän sitä sit lähemmin.

Tai, aika paljon muutakin tässä mielessä ollut, mies on ollu sairaana ja tälläkin hetkellä on sairaalassa, mut kyllä sen pitäis hoitoon mennessä toipua, toivottavasti ainakin...

Pitää vähän vielä jatkaa työpäivää...

*Höntti perjantaifiiliksissä...*

Vierailija
14/283 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vaan olekin karmeaa ainetta??!!!!! Toivottavasti pääset kuitenkin vähemmillä " oireilla" niistä, ne ne vasta hurjia ovat! Se 60 annoksen puteli taisi tosiaan maksaa jotain tuon verran...

Samaa ajattelen minä, että vuoden vaihteeseen asti elän kuin mikäkin, mässäilen ja nautiskelen punkkua ja olutta ja löhöilen vaan! Sitten lupaan parantaa tapani! ;) Mutta nyt siis annan paheille paikan, sen kun tietää että sitten kun " varsinainen" hoito alkaa, sitä on ihan mahdoton edes rentoutua! Niin kauan kuin edes pikkasen siihen pystyy, pitää nauttia siitä!

Voi että miten kurjaa tuo miehesi sairastaminen! Toivottavasti hän paranee pian eikä kyseessä ole mitään vakavaa! Ja toivottavasti hän toipuu tuohon hoitoon mennessä!

Vierailija
15/283 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Minäkin ilmoittautuisin mukaan.Mulla oli syksyllä eka IVF josta tuoresiirto meni pilalle. Alkioita tuli vain 3. Passiin sulatettiin 2 viim. alkiota josta toinen kuoli sulatuksessa ja passikin meni pilalle. Nyt sitten tammikuun puolen välin jälkeen aloitetaan ICSI lyhyellä kaavalla.

IVF:ssä tuli 10 munasolua mutta hedelmöittyi vain 3, joten siksi nyt ICSI. Eka tehtiin pitkällä kaavalla, mutta synarela ei vaikuttanut toivotulla tavalla ja siksi nyt lyhyt kaava.

Vierailija
16/283 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaahan riemu irti illan juhlinnassa ja sen jälkeen kaikille meille plussa heti alkuvuodesta, eikös niin!!! :D

Vierailija
17/283 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi ja uudet kujeet:)

Sit vaivaisin kyssärillä, kun keskiviikkona pitäisi hakea apteekista lääkkeitä niin paljonko oli maksukatto vuodessa ja mitä puregon maksaa? Edellisestä IVF-hoidosta on 4 vuotta, joten eipä enään

muista:)

Kiitos ja anteeksi!

Vierailija
18/283 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lämpimät uudenvuodentoivotukset teille kaikille! Ensi vuonna jatketaan samaan malliin, ja hypätään kaikki plussajunaan, eikös niin...? Huomenna alkaa sitten yltiöterveelliset elämäntavat, tänään voi vielä herkutella...

Vierailija
19/283 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kyseli lääkkeen hintaa. yliopiston apteekin sivuilta voi lääkkeen nimen perusteella etsiä hintaa, ja muitakin tietoja.

www.yliopistonapteekki.fi

-ennis-

Vierailija
20/283 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se maksukatto ollu jotain karvan päälle 600 euroa? Mä ainakin laskeskelin sillee, et tulee maksukatto täyteen jo tästä ekasta hoidosta, niin jos (toivottavasti ei) tarvii tehdä useampi hoito tänä vuonna, on onneks loppuvuoden lääkkeet " tavallaan ilmaiset" .

Mua alkaa jo ihan huolestuttaa kun kohta viikon sumutellu tota Synarelaa, eikä oo sitten minkäänlaista oiretta! Mihinköhän mä olen ne sumut sumutellu...? Ei kuumia aaltoja ja karmaisevaa yöhikoilua, ei kauheeta kiukutusta, ei sitten niin yhtään mitään... Pientä herkkyyttä ehkä on olu ilmassa, mut se nyt voi johtua mistä vaan. Ei, mää en nyt ymmärrä, kun aikasemmin kaikista muista hormoneista on tullu tosiaan aivan karmeat oireet. Ultraankin on vielä melkein viikko aikaa, et näkis vaikuttaako se nyt sit edes mitenkään, jotenkin alkaa tulla uskonpuute tähän...

Mieskin voi jo vähän paremmin, liemiruualla on edelleen, mut toipumaan päin vähitellen. Joutuu kyl vielä leikkaukseen, mut tällä erää voi ihan kohtalaisesti.

*Höntti*