Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI -pino tammikuulle

20.12.2007 |

moi!

jokos täällä on muita, joilla punktio ja siirto menee tammikuulle/helmikuun alkuun?

meillä on huomenna suunnittelukäynti, ja saadaan kaikki reseptit yms.

tammikuussa pitäis sitten alkaa piikitellä.

oletettavasti on tulossa lyhyen kaavan IVF, se meillä oli viimeeksi, ja poika saatiin. =) 02/2007.

mulla on vaivana PCO. meillä on kaksi poikaa, esikoinen syntyi 08/04 ja alkunsa sai kevyillä hoidoilla.

kuopuksen tekemisessä käytiin clomit, menopur+inssit, ja IVF. PAS toi toivotun tuloksen.

koettu on myös 3 keskenmenoa ennen esikoista (clomeilla alkaneet nekin), ja kuopusta toivoessa IVF tuoresiirrosta 1 keskenmeno.

vähän on ristiriitaiset tunnelmat tässä hoidon alkua odotellessa.

uutta vauvaa kaipaan kovasti, mutta etukäteen jo tiedän mikä stressi ja piinistely, ja toivon ja epätoivon vuoristorata on odotettavissa..

onkos täällä jo muita tammikuun menijöitä?

Kommentit (283)

Vierailija
101/283 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno saalis sulla tipituu!

Meikäläisen saalis jäi vähän pienemmäksi... Saatiin neljä munasolua, joista yksi ylikypsä. Järjettömän paljon tuo pieni määrä ei vielä ainakaan harmita. Mutta kyllä tässä henkisesti jo yritän valmistautua siihen, että pakkaseen ei mitään jää. Ja kyllä huominenkin hitusen pelottaa, kun soittavat kilinikalta, kuinka ovat hedelmöittyneet.

Iso plussa tältä päivältä oli myös siittiösaalis, mitä ei yhtään voitu ennustaa, että saadaanko ylipäätään mitään. Joten kyllä toivoa sopii, että ehkä tässä vielä hyvin käy...

Punktio oli jopa miellyttävä kokemus, jos sitä sellaiseksi voi sanoa :) Mun mielestä parasta on nimittäin juuri se suoneen annettava kipulääke, joka vetää pään sekaisin. Ja sainkin sitä kolmeen otteeseen! :D Vaikkei itse punktio ollut läheskään yhtä kivulias kuin viimeksi, niin antoivat lääkettä ihan reilusti. Antoivat vielä senkin jälkeen suoneen, kun olin päässyt lepohuoneeseen, tai mikä lie.

Joten sitä kyllä saa, kun vaan pyytää, jos kipuja on.

Särkylääkkeitä varmasti muutaman päivän saa popsia, mutta muuten olo hyvä, ja mieli myös!

Siirto keskiviikkona.

Mitenkäs meidän pinon piinailijat? Oireita/tuntemuksia? Mieliala millainen?

Tao_tao

Vierailija
102/283 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän73: IVF, punktio 9.1., siirto 14.1., testi 25.1. ->

Mocca76: IVF, punktio 14.1., siirto 16.1., verikoe 28.1. ->

Tao_tao: IVF, punktio 21.1., siirto 23.1.

HönTTi04: ICSI, kontr-uä 22.1., punktio vko5

tipituu: ICSI, uä 18.1., punktio 21.1., siirto 23.1.

Naksu: IVF, kontr-uä 23.1., punktio vko5

Enni-Maija: IVF, 1. uä 21.1., 2. uä 25.1., punktio vko 5

helena1712: ICSI, punktio vko5/6

Jessica2: 2. IVF, 0-uä 21.1., punktio vko 6

nukke3:

Muistutelkaahan jos multa jäi joku päivittämättä, yritin kyllä lukea kaikkien kohdalta uusinta tietoa mutta aina voi mokia tulla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/283 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jääsydämellähän on ihan kohta testipäivä!!!! Ihan hurjasti peukutuksia sinne!!! Mitkäs siellä on fiilikset? Huiiii!!!

Vierailija
104/283 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla että tämänpäiväiset punktiot sujuivat kivutta! mulla viimeeksi teki kyllä ihan pirun kipeetä, mutta jospa ensviikolla ei..

toivotan teidän soluille mukavia treffejä siittiöiden kanssa =)

mulla oli eka ultra tänään, ja 6-10mm follikkeleita oli 12 kpl.

olen jotenkin helpottunut, että ainakin nyt näyttäisi siltä, että saadaan muutama solu enemmän kuin viimeeksi..

menopurin annostus nostettiin takaisin 225iu ja orgalutrania alan pistää ylihuomenna.

meillä tämä " muniminen" siis jatkuu.. ja juu, punktio on aika varmasti viikolla 5. =) perjantaina saan ilmeisesti tietää sitten jo punktiopäivän.

nyt on niitä tuntemuksia jo.. vähän kuin vee-mäisiä menkkakipuja..

ja painon tunnetta.

mut, hyvät yöt teille! meidän esikoinen hiippailee puoliunissaan tuossa. menenpä viemään takaisin unille..

-ennis-

Vierailija
105/283 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahans, monilla jo punktiot takana, ja siirrotkin melkein. Ja kuten Naksu oli hokannut niin Jääsydämen testipvä tosiaan jo pe! Fiiliksiä?

Omaa ).( sen verran että eilen oli 0-ultra ja kaikki ihan niinkuin pitääkin. Kohdun limis 2,5 mm ja munasarjat hiljaiset. Eli Synarelat olivat kaikista epäilyksistä huolimatta toimineet, jippii!

Huomisesta alkaen puolitan Synarelan määrän ja aloitan Menopurin piikittämisen. Seuraava ultra ma 28.1. Ja aika matelee.... Tosi tylsää olla meidän pinossa viimeisenä (ellei Nukke sitten ollut vasta mun jälkeen?), tuntuu ettei ikinä päästä sinne viikolle 6 : ) Noh, ehkä se kärsivällisyys sitten tällä kierroksella jopa palkitaan, who knows?

Nyt kaikille mukavaa tiistaita - tsemppiä jokaisen piinailuihin!

Jessis

Vierailija
106/283 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Kiva kuulla et kaikil on menny punktiot hyvin!

Mä tulin just ultrakäynniltä. Kaikki on ihan mainiosti. Jos oikein pysyin laskuissa ni toisella puolella 6 ja toisella 7 munista kasvamassa. Suurimmat 16mm ja pienimmät 8. Et toivoa on (siis kai?) et sieltä ihan hyvä saalis saadaan. Limakalvokin oli jo ihan hyvin paksuuntunu, oli 7mm. Lääkäri meinas, et mun kroppa on tosi hyvin reagoinu tohon Pregnyliin, ja kunhan saadaan viel verikokeen tulokset, meinas et annosta voitais jopa hieman pudottaa. Ihan hyvä, viimeks munasarjat reagoi tosi laiskasti. Vähän arveli niin, et punktio osuis jo ens maanantaille, mut perjantaina kuitenkin tarkastetaan vielä tilanne. Hui, kauhia, nyt alkaa jo vähitellen jännittää, tässähän ihan oikeesti aletaan päästä tositoimiin ihan pian!

Nyt on alkanu tuntua alavatsalla sellasta hassua kiristystä ja pakotusta, kai toi määrä muniksia siellä vähän venyttelee paikkoja. Olo on vähän myös turvonnu. Muuten kaikki ok.

Tää täti lähtee nyt kiireen vilkkaa illaksi töihin! On muuten tosi hauskaa kun näitä sairaalakäynneistä johtuvia tunteja joutuu sit rääpimään kasaan kaikista mahdollisista paikoista, ja ens viikolla saakin sitten olla ihan palkattomasti kotona. On tää vaan niin väärin!

*Höntti*

Vierailija
107/283 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipillä ja Taolla punktiot takana, hieno juttu!! Hih, sain hyvät naurut kun luin Taon lääketripistä! Sulla ei ilmeisesti tullut pahaa oloa jälkikäteen? Kyllähän se raukea tunne sen kauhean hermoilun jälkeen oli ihan kiva, mutta sitten sen jälkimainingit oli kaikkea muuta ku kivaa!!

Ennis: Sullakin on hieno määrä munia kasvamassa! Hieno juttu!!!

Jessis: Kiva kuulla susta pitkästä aikaa!!!! Sä ootkin kirjoitellut vähemmän nyt, koitahan tsempata! ;) Äläkä huoli, kyllä me kaikki täällä piinistellään sunkin lopputulosta sitten vielä, ihan varmasti!!! Älä vaan katoa!

Höntti: Siis mahtavaa, sullahan on hyvin pullat uunissa!!!! Miten sä noin kovalla vauhdilla oot noita munia kypsytellyt, sähän oot kovaa vauhtia jo menossa sinnen punktioon!! Eikös meillä ole vaan päivän väli piikitysten aloittamisessa? Niin muistelin kun kontrolli-uä on ainakin päivän välein! Hui, en oo osannut kuvitellakaan että jo tässä vaiheessa vois olla noin hienosti asiat... No, huomenna sen sitten näkee miten täällä on asiat!

Ja siitä sujuvasti omaan napaan, tuntemuksia on yhä enemmän. Nyt siis tuntuu ja kiristelee jo molemmin puolin, tosin oon pistänyt merkille että aamuisin sängyssä vielä maatessa tuntuu eniten. Mutta nyt tälläkin hetkellä kipristelee tuolla oikealla - muistaakseni se oli siis viimeksi se ahkerampi puoli ja vasen oli laiska... Huiii, nyt tuo Höntin viesti sai kyllä pasmat sekaisin täällä! ;) Mä tosissaan oon yrittänyt pitää itseni mahdollisimman rauhallisena tän asian kanssa enkä taida oikeen vieläkään tajuta että tässä ollaan tosissaan ivf käynnissä! :) Aina se pelko vaan jyllää tuolla taustalla epäonnistumisesta, joten ei vaan uskalla elätellä mitään toiveita... Mutta nyt iski osa todellisuutta tajuntaan kun tosiaan luin Höntin kuulumiset - noin se voisi meilläkin jo olla, huomenna sen näkee! :D

Vierailija
108/283 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän73: IVF, punktio 9.1., siirto 14.1., testi 25.1. ->

Mocca76: IVF, punktio 14.1., siirto 16.1., verikoe 28.1. ->

Tao_tao: IVF, punktio 21.1., siirto 23.1.

tipituu: ICSI, punktio 21.1., siirto 23.1.

HönTTi04: ICSI, kontr-uä 22.1., punktio vko5

Naksu: IVF, kontr-uä 23.1., punktio vko5

Enni-Maija: IVF, 2. uä 25.1., punktio vko 5

helena1712: ICSI, punktio vko5/6

Jessica2: 2. IVF, kontr-uä 28.1., punktio vko 6

nukke3:

Edellisessä listassa oli taas vähän sekaisessa järjestyksessä, joten selvyyden vuoksi laitan taas uuden! Ja toki tätä listaa saa muutkin jaksamisen ja tarpeen mukaan päivitellä! :)

Vierailija
109/283 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelivat sitten tuolta sairaalasta ja ohje oli nyt sitten sellainen et Puregonia tiputetaan 25 yksikköä ja Synarela lisätään kolmeen suihkaukseen päivässä, ettei lähde munikset karkuun ennen aikojaan.

Juu, oli kyl aikamoinen ylläri itsellekin, ja todellinen tipautus maanpinnalle, et hoitoon täs todellakin ollaan pää kolmantena jalkana menossa.

Vierailija
110/283 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut voi pudottaa kelkasta pois.

Niinhän siinä sitten kävi, mitä en oikestaan osannut pelätä; ei saatu mitään siirrettävää. Kahdelle neljästä munasolusta tehtiin ICSI, mutta siirtokelpoisia niistä ei tullut.

Pää on ihan tyhjä, että mitä seuraavaksi. Tämä oli toinen IVF - hoito, eka kokonaan julkisella, tämä maksusitoumuksella yksityisellä. Mieli tekisi jatkaa yksityisellä, koska homma toimii niin eri lailla, kun julkisella. Mutta sitten pitäisi lyödä vähän (tai siis aika paljon) rahaa tiskiin...

Ja aika pian sitä haluaisi uutta yritystä, mutta nyt on ollut kahden kuukauden sisään kaksi hoitoyritystä, joten en tiedä, miten hyvää tekee tämä ainainen hormonien piikittely ja syöminen. Ja henkinenkin puoli alkaa jossain vaiheessa laittaa hanttiin. Jonkunlainen tauko on pakko pitää, mutta sen pituudesta ei ole tietoa... Pitäisi soittaa klinikalle, mutta ei ole vielä löytynyt siihen voimia.

Kaikkea hyvää, onnea ja voimia hirmu paljon koko pinon porukalle! Olette varmasti ajatuksissani!

Joko tipituu sulla on tiedossa, millaisia alkioita saitte?

Takavasemmalle poistuen, mutta teidän tuloksianne odotellen

Tao_tao

Vierailija
111/283 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kurja juttu. Kauheasti jaksuja! En kyllä mitään järkevää sanottavaa löydä.

Toivottavasti seuraava ivf menisi paremmin bd bd bd

Naksuliini, olit ihmetellyt Jessican hiljaiseloa, niin mulla oli viime viikon niin järkyttävät kivut Synarelasta, että jouduin olemaan töistäkin pois. Kolmisen päivää meni kippuralla sängyn pohjalla maatessa, enkä jaksanut edes ajatella koneelle menemistä. Tätikin vieraili mukavat 8 päivää, että eipä ollut häävi viikko. Mutta nyt on jo kivut poissa ja kun 0-ultrassakin oli hyviä uutisia, niin kyllä tämä tästä taas : ) Kivaa että " huolehdit" ! Haleja!

Jessis

Vierailija
112/283 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani teidän puolesta! Tiedän, miten petetty olo on, kun hoito loppuu yhtäkkiä kuin seinään. Kaikki hormonimyrskyt, lääkityksistä huolehtimiset, lääkärissä ravaamiset, rahan menot, toiveet ja haaveet aivan hukkaan. Meille kävi viimeksi samalla tavalla, vaikka munasoluja oli paljon. Tälläkin kertaa soluja saatiin 15, mutta hedelmöityneitä oli vain 4 vaikka kaikille tehtiin icsi. Nyt piinailen huomiseen, jakautuvatko kunnolla. Pakkaseen ei varmasti saada mitään ja siirtoon pääsykin on epävarma, meillä kun on jakautumisessa ollut ongelmia ennenkin. Pahoin pelkään että liityn joukkoosi, mutta en ihan vielä luovuta. Nyt en voi muuta kuin toivotella voimia tästä selviytymiseen ja jatkoon. *halaus*

t. tipituu

Vierailija
113/283 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tao: Voi miten pahoillani olen teidän puolesta! On se niin väärin! :( Voin kuvitella millainen pettymys tuo on! Voimia teille tästä selviytymiseen! Uuteen yritykseen lähdette sitten kun siltä tuntuu ja siihen on voimia! Haleja!!!!

Höntti: Tuohan on hyvä että Synarelaa lisättiin - mäkin muistan että viimeksi panikoin Synarelan toimivuutta oviksen jarruna mutta lääkärit vakuuttelivat sen tehoa! Ja tehosivathan ne ainakin viimeksi...

Jessis: Tottahan mä vanhasta kamusta huolehdin!! :) Mitä se Synarela nyt noin??!!! Vatsaanko se koski vai mitä? Mulla ei ole kyllä Synarelasta kipuja tullut muuta kuin päähän jomottelua... Ja päänhän se kyllä pehmittää ihan totaalisesti! No hyvä että nyt on jo parempi!!! Kiva että oot taas aktiivisena mukana! :D

Tuossa oli muutaman tunnin ulkoilemassa tuttavan ja hänen lasten kanssa, voi että teki hyvää! Nyt vaan masussa tuntuu taas entistä voimakkaammin, toivottavasti hyvästä syystä! ;) Huominen lääkärikäynti alkaa jännittämään aina vaan enemmän...

Vierailija
114/283 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aloitan poikkeuksellisesti omalla navalla! :) Lääkärissä siis käyty ja hyvältä näytti! Kohdun limakalvo oli jo hyvän näköinen (paksuutta en huomannut kysyä) ja oikealla puolella köllötteli 6 munista ja vasemmalla puolen samoin! Eli yhteensä 12 munarakkulaa, n. 10 millisiä (tosin mun silmään ne näyttivät vähän eri kokoisilta toisiinsa nähden mutta kait se lääkäri hommansa osaa!). Viimeksihän mulla oli vasen puoli laiska ja tässä vaiheessa siellä näkyi vaan pari munarakkulaa - olen siis enemmän kuin tyytyväinen tähän saldoon! Kunhan nyt sitten pysyisivät tuolla ja jatkaisivat kasvuaan! Maanantaina vielä ultraan ja lääkäri veikkasi, että keskiviikolle menisi punktio... Huiiiih!!! On tämä kyllä niin jännää ettei mitään järkeä!!!

Tipituu: Täällä jännitetään myös teidän tilannetta, tulehan kertomaan kun voit! Todella toivon että siirtoon pääsette!!!

Missäs se Jääsydän oikein luuraa, toivottavasti siellä on kaikki hyvin! Tulehan sinäkin kertomaan tilannekatsaus mikäli täällä vielä pyörit! :)

Vierailija
115/283 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Naksu *Jessica taputtaa suuria, karvaisia käsiään*, ihania uutisia! Kyllä tää on nyt SE hoitokierros meille : ) Jee!

Kaikille muillekin palstatovereille vilkutuksia!

Hrrr, jännittää, illalla eka Menopur-piikki...

Palailen, nyt on inha kiire töissä!

Jessis

Vierailija
116/283 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiriköidääs nyt vielä, saadaan pinolle pituutta ; )

Naksulle piti kommentoida tuosta Synarelan aiheuttamasta kipuilusta; synarelat pahensivat mun endo-oireita ihan kauheasti (sen jälkeen kun e-pillerit loppuivat). Eli kun kunnon vuoto alkoi tiistaina, niin samalla alkoi aivan törkeät täti-kivut. Ja ne pahenivat vaan niin että mietin jo sairaalaan lähtöä, kunnes sitten kivut laimenivat viikonloppuna, ja olo alkoi normalisoitua.

Mites Tipituun tiitiäiset ovat jakautuneet?

Vierailija
117/283 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Naksu ja Jessica jännäilyistä! On kyllä itseäkin jännittänyt kaksi päivää niin että ihan pahaa on tehnyt. Mutta siirtoon päästiin!! Eli kaksi tiitiäistä on matkassa, pakkaseen ei saatu mitään. Kato oli siis kova jälleen, mutta pakko on olla tyytyväinen siihen että siirrettävää saatiin. Nyt alkaa sitten piiiitkät kaks viikkoa. Hoitoihin sais melkein kuulua, että pääsis Bora Boralle heti siirron jälkeen kahdeksi viikoksi, sen jälkeen kotiin testaamaan. ;-) Nyt kaikki rahat menee hoitoihin ja lääkkeisiin niin ettei paljon ruokakauppaa pidemmälle pääse ja ajatukset pysyy tasan tarkkaan tässä hoitorumbassa.

Mocca ja Jääsydän ovat ilmeisesti keksineet piinaviikoille muuta tekemistä kuin täällä saitilla pyörimisen. Kuinkas piinailut on sujuneet? Jos teillä on hyviä vinkkejä miten tästä ajasta taas selviää järjissä niin tulkaahan kertomaan!

Naksulla kuulostaa olevan hyvä määrä munia tulossa! Pidetään peukkuja että kaikista löytyy deittailuhaluiset solut! bd

Jessicalle tuloksekkaita pistelyjä! Toivottavasti kivut pysyy loppuhoidon ajan poissa. Kyllä tämä on ihan riittävän rankkaa hommaa ilman ylimääräisiä fyysisiä kipujakin.

t. tipituu ja tiitiäiset pp0

Vierailija
118/283 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin eilen pikaisesti lukemas teidän kuulumisia ja nyt taas tämmöinen pika käynti. Mutta ajatuksissa olette ollut koko ajan!

Kaikilla taitaa olla jo hyvällä mallilla hoidot menossa. Tulen pe- la välisenä aikana jutustelemaan niistä enemmän, sit olen vapaalla. Olen ollut töis kokeilemas miten selkä kestää, ja kipeä on. Kökkö vuoroja noi illat, ei kerkee mitään omia juttuja tekemään.

Mä olen ollut näiden piinailujen kanssa melko hermona. Ja minulla on koko ajan tunne et tulee nega tulos. Ei mitään oireita edes. Parina aamuna tuntunut kuin menkat alkais. Eilen piti jo tehdä koti testi ja sen jälkeen itkua väännin, kun ei edes haamua voinut näkyä. Tiedän, ei välttämättä vielä näytä totuutta. Mut minä ajattelin kuin se olis ollut jo lopullinen tuomio ja kyllä oli suru puserossa. Minua aivan älyttömästi pelottaa , että jos TAAS nega. Mä en tiedä miten sen taas kestäisi!?!

Tää on hirveetä. Mies uskoo, että nyt onnistuu ja mä olen varma ettei tästä taas tule mitään. Eli aika sekavin tuntein olen piinaillut.

Tulin vasta töistä,joten nyt pitää selkää lepuutella ja kylmä voidetta yöksi.

Koittakaa nyt jaksaa hoidoissa. Tiedän, sekin on tosi jännäämistä ja hermostuttavaa, mutta jaksakaa! On aivan turha sanoa, että älä mieti asioita, koska se on vain sanojen helinää. Ei näitä voi olla miettimättä. Niistä muistuttavat lääkkeiden otot, sivuvaikutukset, munat painaa jne. Ajatukset pyörii vain näiden asioiden ympärillä.

Pärjäilkää! Haleja!

Vierailija
119/283 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessis: Niin tää onkin, pakko olla SE!!! Voi pöh noita Synarelaoireita, kurjia tollaset!! Sinnekin on siis jo varmaan eka piikki uponnut masunahkaan - ihan höhlää että joku voi intoilla itsensä piikittämisestä mutta minä ainakin voin! :) Jotain konkreettista tekemistä mahdollisen raskauden eteen! ;) Toiset peuhaa sängyssä, me täällä piikitellään menemään - huh! ;) No, tapoja on monia ja kaikki keinot käytetään, kuten tässäkin pinossa on hienosti näytetty!!!

Tipi: Hienoa että matkalaiset saitte kyytiin!! Toivottavasti ainakin toinen tarraa ja lujaa kiinni!!!

Jääsydän: Voih, ihan pystyn kuvittelemaan mikä piinailu siellä on menossa! Ja ne epätoivon syöverit, ne on kyllä ajoittain todella syviä... Mutta vielä on toivoa - ja paljon!!! Pidän peukkuja että testi näyttää perjantaina plussaa!!!

Voi että on sitten mahtava tunne kun näissä asioissa tulee välillä onnistumisiakin - vaikkakin sitten vaan näin välietapilla mutta kuitenkin! Jotenkin oon ollut taas paljon tarmokkaampi kuin tavallisesti, tänään oon jaksanut touhuta ja höpöttää ihan erilailla! Vähän väliä tulee vaan mieleen että 12 munarakkulaa, huhhuh! Tuollaista määrää en uskaltanut ees toivoa! Ja sitten taas toisaalta koitan toppuutella itteeni ja ajatella, että pitää muistaa olla tyytyväinen muutamaankin, jos keräyksessä ei noista kaikista jotain saada! Ja sitten taas seuraavassa vaiheessa voi olla, ettei hedelmöitykään, tai seuraavassa että ei jakaudu... Voi että miten monta etappia vielä onkaan ennen kuin pääsee edes siihen " normaalien ihmisten" piinailuun!! Ajatella että jotkut ne voi vaan oviksen jälkeen toivoa että peittojen pöllyyttäminen ois osunut oikeaan kohtaan... No joo, mutta siis tässä huomaa etten oikein suvaitse itselleni sitä intoa, mikä tämän päivän uutisista tuli. Aina vaan tuolla on takaraivossa se ajatus, että jos liikaa innostun niin matto vedetään jalkojen alta ja kaikki menee päin mäntyä! No, maanantaita odotellessa siis...

Hyvää yötä, ihanaiset! :D

Vierailija
120/283 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi itku, tao-tao. varmasti harmittaa ja runsaasti.

jääsydän, älä nyt vielä lannistu, tule sitten vielä kertomaan oikean testipäivän tulos. edelleen peukut täällä sulle pystyssä..

vanhasta muistista tiedän, että itse olen hemmetin ahkera testailija, ja sitten itketän itseäni jo pari-kolme päivää ennen testipäivää, kun testi näyttää negaa.. joka hemmetin kerta. ehdin siis tehdä ennen testipäivää sen kolme testiä.. joita sitten kytätään ja kallistellaan valossa, ja kaivellaan vielä roskiksestakin.. tällä kertaa EN osta yhtään testiä, ennen kuin testipäivän aattona. ihan riittävän hermostuttavaa ilman itselietsontaakin..

mitäs kuuluu moccalle?

onnittelut tipituulle siirtoon pääsemisestä! jos tämä nyt oikein tuurilla menee, niin saattekin peräti kaksi vintiötä. ;)

hyvä ettei se höntin pyllähdys hevosen selästä aiheuttanut sen kummempia ongelmia. sullakin on hieno saalis tulossa!

naksun kanssa meillä onkin luultavasti saman sorttinen aikataulu, ja ehkäpä saaliskin. mun punktiokin menee luultavasti ens viikolle. pe saan tietää tarkemmin.

jessis pääsee kanssa tositoimiin!

olikohan vielä muita?

omaa napaa:

eka orgalutran meni tänään, ja piikki jätti mustelman .. niitä olis ainakin kolme vielä tulossa. =(

pe on 2. ultra, ja toivon, että saan silloin tietää ensviikon aikataulun punktioon.

massu on turpea, ja välillä on ikään kuin menkkakipujen tapaisia. ei kovia kuitenkaan.

jännittää se pe ultra. jotenkin on sellainen kauhean varautunut olo, että jotain ihmeellistä on kuitenkin tapahtunut, ja punktio meneekin mönkään..

joku ihmetteli sitä valkovuotoa.. joo, taidanpa tietää mistä puhuit.. yök.. ihan kumma koostumuskin.. sellaista sitkeää.

testaamisesta vielä.. meinasin jo tilata netistä pari aconin 10, (herkin testi mitä ilmeisesti on) mutta maltoin mieleni. ostan sitten testipäivän aattona ihan marketista tavallisen..

mutta nyt, untenmaille!

-ennis-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi