Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukan käyttäjät huhuu !!

Vierailija
10.11.2008 |

Onko kellään kokemusta Mirena hormonikierukasta ?

Olin sitä tyytyväisin mielin menossa laitattamaan kun sen vieläpä saa ilmaiseksi, kunnes jostain tulikin kommenttia että voi herranjumala kun se laittaa ihmisen ihan sekaisin, aiheuttaa siis jotain psyykkisiä sivuvaikutuksia.

Tällä hetkellä Cerazette pillerit, ja niissäkin on ohjeen mukaan mahdollisena sivuvaikutuksena mm. seksuaalinen haluttomuus ja mielialavaihtelut.

Olis nyt siis kiva kuulla että kumpi on vähemmän huono vaihtoehto vai pitääkö tässä taas alkaa kumien kanssa säätämään...

Voi kun pitää aina tulla jotain...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin toiseksi nuorimman syntymän jälkeen Cerazette-pillereitä, mutta emätin oli niiden ansiosta niin kuiva, että lopetin käytön muutaman kuukauden jälkeen.

Kuopuksen saatuani laitettiin kierukka jälkitarkastuksessa ja olen oikein tyytyväinen. Ei mitään sivuvaikutuksia, paitsi menkat puuttuvat, mutta sekin on pelkkää plussaa.

Vierailija
2/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin helpottanut pms-oireita. Ennen tuntui pms-aikaan, että pää räjähtää noin nanosekunnissa, mutta nyt oireita ei just ole. Mulla ei ainakaan ole mitään oireita ja nyt 9 kk laiton jälkeen kuukautisetkin on vain 2 päivää ja selviän ihan täysin pikkuhousunsuojalla, niin vähäistä on vuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennuksen jälkeen vuotoas oli puoli vuotta, mutta sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia kuukautisia! Muuta sivuvaikutusta en ole havainnut, eikä ehkä kanssaeläjätkään...

Vierailija
4/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ehkä oli vähän liioiteltuja noi varoitukset joita tuli. K-Euroopassa kuulemma asiaa tutkittu ja todettu mielialavaihtelut....

Jos jollain vielä kokemusta niin tänne vaan, kiitos !

t.ap

Vierailija
5/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheutti minulle mm:

jatkuva päänsärky

halut katos

kuivuus

olin todella äkänen,lähes koko ajan

yö hikoilu

hiukset alkoivat lähteä

ainoa positiivin asia oli et kuukautiset loppuivat,vuoden kierukan kans elin ja sit se vaihdettiin kupariseen,nyt elämä palautunut normaaliksi.

Vierailija
6/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin suurimmaksi osaksi liukenee suoraan kohtuun. Estrogenia siinä ei ole ollenkaan. Eli ei sen pitäisi aiheuttaa psyykkisiä oireita.

Vierailija
7/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdettiin vuosi sitten kuparikierukkaan.

No hormoonikierukka aiheutti mielialavaihteluja, olin todella äkäinen, menkat oli 2 ekaa päivää runsaat vaikka olisi pitänyt olla lievät, mutta ei ei minulla. Veski piti olla parin metrin päässä. Paino nousi 10kg kierukan aikana, oli ainainen NÄLKÄ ja makeanhimo, kasvoihin tuli jonkinlainen atooppista ihottumaa muistuttava ihottuma. Ei kutia eikä kuiva, mutta ihottuma ei ole hävinnyt vaikka kierukan poistosta vuosi. Ikävä juttu, kun mulla ei tuota ennen ollut mitään iho oireita kasvoissa :(

Vierailija
8/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt ei viime päivinä ole ollut enää ylimääräisiä vuotoja, ja kuukautisetkin selvästi niukentuneet. Aluksi oli kaikennäköisiä oireita, ja ehdin jo katua koko asennusta. Mielialaoireita tosin en ole huomannut, mitä aikanaan pillereissä oli ihan riittämiin.

Eli näyttäisi olevan ihan hyvä kapistus ja toimii ainakin minulla.

Vierailija
9/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku ihan normaalia, kuukautiset hyvin runsaat melkein vuoden. Sitten loppuivat. Nyt on sitten alkuvuodesta alkanut kystiä tulemaan munasarjoihin, joita ei ikinä aikaisemmin ole. Gyne sanoi kierukan aiheuttavan niitä. Nyt on sellainen tilanne että kierukka pois että pääsen tästä mahakivusta eroon.

Vierailija
10/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vaihdettiin uuteen. Nyt vaihdon jälkeen naamani on tullut kauheita hormonifinnejä. Ilmeisesti hormonit olivat ehtineet kulua vanhasta pois ja nyt uuden laiton jälkeen naama kukkii. Muuten olen tyytyväinen. Ennen kierukkaa noin 5,5 vuotta sitten minulla ei koskaan ollut iho-ongelmia. Nyt niitä riittää enemmän tai vähemmän koko ajan.

Vierailija
11/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla ainakin saa vain tavallisen hormoonikierukan ilmaiseksi, mutta ei Mirenaa.

Vierailija
12/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toistamiseen tuo Mirena, ekalla kerralla reilun vuoden ja nyt kerkes olee kolme ja puol. Kuukautiset joo niukentu ja kivut katos, mutta sit kaikki muu... Ekalla kerralla huomasin mielialassa muutoksia ja haluissa. Nyt toisella kerralla halut oli ja pysyi poissa ja hiukset alko lähteä reilun kahden vuoden käytön jälkeen. Viimeinen pisara oli, kun minulle määrättiin mielialalääkitys "voimakkaisiin mielialavaihteluihin. Hain lääkkeet, mutta en syönyt, vaan kävin poistattamassa kierukan. Enkä ole lääkkeitä aloittanut, kun ei ole tarvinnut.

Tämä siis vain minun kokemukseni.

Vierailija
13/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli numero kakkonen menossa.

Oon tähän ollu enemmän kuin tyytyväinen. Kaikki PMS oireet on poissa, ei kuukautisia, ei minkään sortin vuotoja. Ei haluttomuutta.

Kierukka on mun seksielämän pelastus.

Vierailija
14/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otatin puolenvuoden sisällä pois. Joillekin se sopii hyvin ja harvemmille sitten ei. Mulla tuli vatsan turvotus, päänsäryt, kiehahdin ihan pikku asioista kuten 2 1/2 vuotiaalle maitomukin kaatumisesta.. jne en sitten uskaltanut kauempaa pitää vaikka lääkäri meinasi että kyllä se ajan kanssa tasaantuu mutta kuukausikin lisää olisi tuntunut kamalalta olla semmosena mielualojen heittelyssä.

Niin kannattaa kokeilla kun sen saa sitten pois jos ei sovi kun jos se sopii niin on loistava ehkäisy.

Vierailija
15/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla siis hormonikierukan saa ilmaiseksi?

Vierailija
16/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin mennä leikkauttamaan pois jopa! Vuoden ehti olee, enkä ikinä enää ota hormonikierukkaa!

Vierailija
17/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväinen. Paras ehkäisymenetelmä tähän mennessä (kokemusta kondomeista, kolmesta eri merkistä e-pillereitä, minipillerestä sekä kuparikierukasta).

Seksielämä on ihanaa, ei siis haluttomuutta, vuotojakaan ei ole häiritsemässä petipuuhia enää.

En ole kyllä koskaan kuullutkaan mistään psyykkisistä sivuvaikutuksista. Mihinköhän perustuu se väite??

Vierailija
18/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ainakin Helsingissä ensisynnyttäjät. Kylläpä nyt on kommenttia puoleen ja toiseen, mitähän sen kanssa nyt pitäis tehdä ??

t. ap

Vierailija
19/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen, mutta nyt kun niistä mielialanvaihteluista tuli puhetta, niin enpä tiedä. Minä kun olen luullut, että friikkailen, koska uhmaikäinen ja vauva yhdessä syövät naista... Ehkä se onkin se kierukka? =)

Vierailija
20/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää haisi kun pahemassakin silliluolassa, halut meni ja menkat piteni kahteen viikkoon. Sit se otettiin pois, kun tein positiivisen raskaustestin. Nyt mennään varmoilla ja kumilla ja hyvin sujuu.