Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukan käyttäjät huhuu !!

Vierailija
10.11.2008 |

Onko kellään kokemusta Mirena hormonikierukasta ?

Olin sitä tyytyväisin mielin menossa laitattamaan kun sen vieläpä saa ilmaiseksi, kunnes jostain tulikin kommenttia että voi herranjumala kun se laittaa ihmisen ihan sekaisin, aiheuttaa siis jotain psyykkisiä sivuvaikutuksia.

Tällä hetkellä Cerazette pillerit, ja niissäkin on ohjeen mukaan mahdollisena sivuvaikutuksena mm. seksuaalinen haluttomuus ja mielialavaihtelut.

Olis nyt siis kiva kuulla että kumpi on vähemmän huono vaihtoehto vai pitääkö tässä taas alkaa kumien kanssa säätämään...

Voi kun pitää aina tulla jotain...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat 3kk meni hyvin mitä nyt naama kukki. sitten alkoi menkat pidentyä, tosin vuoto oli pientä mutta ilman suojaa ei kuitenkaan pärjännyt eli mulla menkat venyio 2 viikonmittaisiksi.

samanlaista haluttomuutta kuin e-pilleritkin aiheutti eli ei voinut koko touhu vähempää kiinnostaa. aluksi kiukustuin tosi helposti ja totaalisen tyhmistä asioista.

siskonii taas ei toisekis vaihtaisi hällä nyt menossa toinen mirena ja kaikki kivut ja menkat hävisivät.

Vierailija
22/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodot heittelee, välillä menee kierto pelkällä parin päivän tuhrulla, sitten taas kuukauden päästä saattaa olla runsaammat ja pitkäkestoiset menkat (jopa 10pv).

Mielialat eivät heittele, muuten kuin jatkuvasti tekisi mieli seksiä, koskapa nautin siitä paljon enemmän kuin aikaisemmin. Ennen kierukkaa ehkäisynä oli 11v ajan Trikvilar-merkkiset e-pillerit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut Mirena nyt 3 vuotta ja pääosin olen ollut tyytyväinen. Ekat 6kk tiputteli, vajaan vuoden sisällä menkat muuttui parin päivän tuhruttamiseksi josta selviää pikkuhousunsuojalla. Siitä plussaa!

Mutta... Mulla on viime keväästä lähtien ollut aina kierron puolivälissä, siis noin oviksen aikaan, kovia mahakipuja pari päivää. Samoin pari päivää ennen menkkojen alkua on maha todella kipeä. Lähes joka kierrossa tulee nykyään myös raskausoireita; pahoinvointia ja ripulointia joka on mulla ollut kaikissa kolmessa raskaudessa eka oire. Noi kestää 2-4 päivää menkkojen alun yhteydessä. Enkä ole raskaana, testejä on tehty monia...

Paino on kierukan aikana noussut noin 8kg, mutta siitä en yksin kierukkaa syytä, epiliin saan katsoa. Samoin seksi ei niin kovasti kiinnosta, mutta siihenkin on muitakin syitä kun kierukka.

Mutta noista kystistä kuulisin mielelläni lisää! Mulla on kuukauden päästä kierukkakontrolli, mutta ihan tavalliselle neuvolalääkärille. Mitään ultria tms. ei siis tehdä. Kannattaisiko mennä kuitenkin gynelle? En ole koskaan ennen käynytkään, joten sikälikin voisi olla hyvä juttu? Olen siis aina käynyt vaan tk/ neuvolalääkärillä ja tietysti synnytysten yhteydessä sairaalassa kätilö on kurkkinut :-)