Elokuiset uudelle sivustolle
Nyt on sitten kaikki vanhat ketjut hävinneet, saaha nähä ilmestyykö tämäkään mihinkään, mutta kokeillaa, että päästään taas jutun juureen
-E- 23+
Kommentit (11)
Minen tykkää yhtään näistä uusista sivuista. Tosi ankea tuo hailakan vihreä väri, jotenkin tuntuu päähän käyvän... Ja viestit pelittää miten sattuu. Tuo minunkin huhuilu-viesti elokuisista oli tupsahtanu tälle puolelle, vaikka sen tuonne onlineen laitoin. Noh, ihan sama. Aattelin vaan, että joko täältä on porukat lähteny jonnekin muualle keskustelemaan.
Noh, tänne kuuluu semmosta, että just tultiin KYSistä. Toissa iltapäivänä viimeks tunsin liikkeet ja tänään tuntu ettei pysty enää olemaan. Taavetti olikin kiepsahtanu perätilaan ja anturikaan ei saanu aina sykettä mitattua, mutta siis kaikki hyvin kuitenkin. Olin jo hetken ihan paniikissa siinä sängyllä, kun aluksi ei kuulunut ollenkaan sydänääniä. Että huh-huh, kyllä säikäytti pahemman kerran. Siinäpä tämä päivä menikin.
Jeps, mutta kokeillaan nyt sitte jos tämä viestin lähetys onnistuis...
Mimuska & Taavetti 25+2
Hui Mimuska, on varmasti säikäyttänyt, mutta onneksi kaikki kunnossa!!
Miekään en ole mikään sivuston fani, ainakaan vielä, mutta josko se tästä.
Tänään parempi päivä supistusten suhteen. Mutta ei ole täsä koneella istuminen mukavinta, kunhan nyt tulin kurkkaa toimiiko täällä vielä mikään =) Minäkö muka kiinni :p
Täytyy yrittää virittää läppäri, jos tämä nyt alkaa toimia. Kaikkea on kerennyt sattua ja tapahtua...
Palailen pian, jos nyt ei Kys:n suuntaan tartte lähteä, toivotaan parasta
-E- 24+
6kerta toden sanoo...niin monta kertaa olen kirjoitellut kaikenmaaliman turinat tälläviikolla, ja mikään viesti ei mene läpi...:( mitenköhän nyt käy...? Täällä ei sen kummempia muutoksia, vauva potkii , ja herättääkin jo minut n.3 kertaa yössä ja tosi kivasti potkiikin tuonne virtsarakkoon, että oikein tuntuu..
sain äitiyspakkauksenkin kuluvalla viikolla, tuntuu niin jänskältä..niin epätodelliselta, vaikka täyttä tottahan tuo "ötökkä" tuolla masussa on...ihan kun ekaa odottaisi, vaikka kolmatta odotan.
Parin päivän ajan olen yrittänyt leipoa ja mikään ei onnistu, en tajua mikä huono karma on iskenyt, mutta kaikki menee pilalle..oli tarkoitus leipoa mummille kakku äitienpäiväksi ja pikkuleipiä, ne ovat osittain roskiksessa:( ja ei auta kun koukata huomenna kukkakaupan kautta...:)viimeviikolla kokeilin juustokakusta lähtien erillaisia uusia reseptejä, niin kaikki onnistu kuin vettä vaan, ja nyt ei sellasetkaan mitä nyt pitäs osata tehdä silmät kiinni...
Aika jännä juttu kun olen viimiset 4 vuotta kärsinyt erittäin voimakkaista allergiaoireista näin keväisin, ja viimevuonna sain astmalääkkeet , että selvisin keväästä, niin nyt ei mitään, en ole edes aivastanut...
onkohan sattumaa, vai voiko johtua raskaudesta?
Hyvää viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin...:)
Miijo 26+4
Uskaltaako tänne enää kirjoitella koska ikinä ei tule viesti perille, aivan sekaisin nämä uudet sivut. Monet turinat olen jo kirjoitellut mutta jostain kumman syystä sanoo että keskustelut ei käytössä tällä hetkellä X-(
Mukavaa äitienpäivää kaikille :D
Viikot vaan vierii eteenpäin ihan hurjan nopeaa, kesälomaan oisi vielä 5pitkää viikkoa ja sitten onkin edessä pitkä loma :)
Neuvola käynnit on nyt tihentynyt sinne 3viikkoon ja koko seurannassa olen, koska sokeria löytyi pissasta ja muutenkin olen alusta asti ollut koko seurannassa. Vauva on jo ollut muutaman viikon pää alaspäin ja sen kyllä tuntee kun koko ajan pissattaa :|
Saapa nähdä miten sitä pärjää ison mahan kanssa kesä helteellä..
Mitenkäs muilla on sf mitat? missä koko luokissa pyörii?
MUlla oli 26 vk 23cm eli keskikäyrillä pyörin..
Toivottavasti saan nyt lähetettyä tämän viestin..
Sanna ja tyllerö 28+1
Olipas aamulla mukava herätys - nuorimmainen iskee kädet mun naamalle käsillänsä, jotka täynnä räkää (oli hiuttanut kätensä räkänenäänsä) :p Nooh, mies toi sitten kahvit&kakut sänkyyn tai siis oli tuomassa, mutta törmättiin ovella, ko olin menossa räkänaamaani pesemään.
Miijo: Mulla muuten on menny mun siitepölyallergiani kans silleen, että sain sen esikon syntymän jälkeen, kakkoselta oireet hävisivät ja nytkään en tunne mitään oireita tän kolmosen ootuksen kanssa. Ja tästä oon kyllä todella tyytyväinen :D Kyllä raskaus tekee myös näitä mukaviakin kepposia kropalle. Pitää vissiin olla aina raskaana, ettei oireet tuu ikinä takasin, heh!
Sannami: Miten muuten toi sokeri pissassa vaikuttaa raskauteen? Kasvattaako se vauvaa vai kertooko se ra:n diapeteksesta?!
Mulla pitis käyä siinä sokerirasituksessa, vaan saas nähä milloin pääsen, ko mies on melkein aina nykysin töissä. En viittis ottaa tota nuorimmaista mukaani sinne, ko itelläkin aika tulee todella pitkäksi siellä. Ja täällä kans vähän "kauhulla" ootellaan kesää ja kuumuutta. Huomenna ois neuvola ja sitten varmaan mitataan ekan kerran tota sf:ää.
-AJ&Elli-
Mukavaa, että kaikilla tuntuu raskaus etenevän kivasti, tai ainakin suht normaaliin malliin oireineen kaikkineen, pikku säikäytyksistäkin huolimatta.
Mulla on ollut myös sängyssä kolme pikku herättelijää tänään (koira ja lapset) isin ohjauksella. Ulkosalla ollaan nautiskeltu ihanassa säässä ja nyt nuorimmainen heräilee muumien tahtiin tuossa sohvalla vieressäni. On ihan hassua ajatella, että vuoden päästä meitä on tässä vielä yksi pieni lisää. Ja se yksi pieni fudiii taas mutsiaan antaumuksella ;=)
Mulla alkaa vihdoin viimein, kahden viikon sairastelun jälkeen, elämä voittaa. Eilen olin pitkästä aikaa jalkeilla koko päivän ja ulkoilemassa ja kävelemässä ja pihaa laittamassa... Eikä mennyt montaakaan nenäliinaa. Nenäsuihkeet ovat siis auttaneet kuten myös tuo nenähuuhtelu... Epäilen kyllä edelleen, että minulla on tässä kolmannessa raskaudessa puhjennut myös jonkinasteiset allergiat tavallisten nuhailuiden lisäksi..
Eipä ole tosiaan montaakaan viikkoa lomaan.. Kyllä sitä jo odottaa, vaikka kuten muutkin mietin minäkin noita turvotuksia ja jaksamista.
Nyt välipalaa ja ulkoilua ja sitten puoli viideksi menemme appivanhempien kera syömään. Namskis!!
Lyle rv25
Mitä ihaninta äitienpäivää!! Täälläkin on leppoisasti sujunut! Ja mitä ihaninta, ilman supistuksen supistusta!!! Toivottavasti tästä sohvalla makaamisesta on oikeesti hyötyä, sillä rehellisesti sanottuna it sucks!!!!
Meilläkin on vielä appivanhempien luo matka ilalla, ihanaa pääsee valmiiseen pöytään ja ihanalle kakulle (anoppi on oikea kokki!!! ei siis kirjaimellisesti, mutta kun vertaa omiin rävellyksiin) :D
Sanna...: toistaisin AJ:n kysymyksen mitä sokeri pissassa merkkaa ? Mullakin sitä oli männä viikolla, mutta paaston jälkeen sitten taas ei. Terkka ei maininnut koko asiaa sitten enää, oli kuitenkin korttiin kirjoittanut että että ei ole enää sokeria.
Mutta empäs koettele kroppaani enempää, takaisin sohvalle!! :|
-E- 24+
Mitä ihaninta äitienpäivää!! Täälläkin on leppoisasti sujunut! Ja mitä ihaninta, ilman supistuksen supistusta!!! Toivottavasti tästä sohvalla makaamisesta on oikeesti hyötyä, sillä rehellisesti sanottuna it sucks!!!!
Meilläkin on vielä appivanhempien luo matka ilalla, ihanaa pääsee valmiiseen pöytään ja ihanalle kakulle (anoppi on oikea kokki!!! ei siis kirjaimellisesti, mutta kun vertaa omiin rävellyksiin) :D
Sanna...: toistaisin AJ:n kysymyksen mitä sokeri pissassa merkkaa ? Mullakin sitä oli männä viikolla, mutta paaston jälkeen sitten taas ei. Terkka ei maininnut koko asiaa sitten enää, oli kuitenkin korttiin kirjoittanut että että ei ole enää sokeria.
Mutta empäs koettele kroppaani enempää, takaisin sohvalle!! :|
-E- 24+
Sokeri kyllä kasvattaa vauvaa, mutta sitä pitää olla aika paljon ja jatkuva menona vauvaan ja jos on diabetes niin voi tulla "iso" vauva, mutta jos sokerit pysyy normaalina niin ei vaikuta vauvan ravinnon saantiin eli vauva saa paljon hiilareita. Jos sokeria on pissassa niin sokeri arvo on todella korkea (yli 10), koska munuaiset suodattaa pissaan yli 10mmol ja vasta silloin ne näkyy pissassa..(olipa vaikeesti selitetty :) )
No joka tapauksessa ei se ole niin vakavaa jos yhdesti on sokeria pissassa, koska siihen vaikuttaa myös se, jos on vaikka syönyt rasvaisen/hiilihydraatti pitoisen aterian vuorokauden sisään eli nämä voi nostaa veren sokerin korkealle ja silloin ylimääräine n sokeri suodattuu virtsaan.
Kannattaa kuintekin käydä rasituksessa, jotta kokoa voidaan seurata kaiken varalta eikä tulisi ylisuuri vauva tai muuta. Onhan se kuitenkin oman terveydenkin kannalta hyvä ettei tulisi gestaatiodiabetesta, koska sitten on suuri riski saada 2 tyypin dm.
Paljonkos teillä muuten on paino noussut per viikko?? Itselläni iski kyllä lievä paniikki, koska kilot nousee ja hurjasti 1,2kg/vk apua eikä yhtään auta se että tänään oli äitienpäivä kakkua joka paikassa. Laihdutus kuurille pitää alkaa :(
Noin miekin olen ymmärtänyt, että veressä sokeria olisi paljon, jos sitä pissaan asti menee, MUTTA me mitattiin noin minuutin sisään verestä sokeri ja se oli 5.4!! Minusta tämä oli vähän hämärä yhtälö ??!!???
Sokereita mulla seurataan, parin viikon päästä on toinen rasitus, ensimmäisen läpäisin puhtain paperein. Muissa raskauksissa on rasituksessa narahdettu joka kerta =( Olen kotona aina aika ajoin mittaillut ja arvot on olleet mallikelpoisia, eli ei ole näkynyt edes lähelle raja-arvoja tuloksia. Vettä oli rakenneultrassa paljon, joka voisi viitata sokereihin ja painoakin on tullut, nyt 700 g/ vk ja edellisellä kerralla 600g/vk, ei nyt hirveän pahasti, mutta kuitenkin. Turvotuksen piikkiin menee kyllä vähän!!! Ehkä 200g =) *hih* toiveajattelua.
Eniten minua kauhistuttaa että tämä napa kasvaa kasvamistaan, ja ongelmia syntyy noiden entisten leikkaushaavojen kanssa, niitä jo nyt "vihloo" ja niitä nyt seuraillaankin vähän tarkemmin neuvolassa. Ja käsky kävi, että sairaalaan vaan heti jos yhtään yltyy kivut, leikkaushaavan tienoon kivun takia ei särkylääkettä kuulemma pidä ottaa.
Nyt en puntarille pariin päivään uskalla, juuri tultiin anoppilasta voileipäkakkua ja juustotarjotinta tuli tyhjennettyä ihan liikaa, onneksi autolla oltiin, muuten olisin pyörinyt tuon rinteen alas =) No jos huomenna ei supistelisi, niin voisi uskaltaa kävelylle.
Huomenna täytyy soitella vielä sen toisen parvotestin tulos. Kenellä se oli parvotesti näyttänyt tuoretta tartuntaa ? Kuinka vointisi on ? Kuinka seuranta on järjestetty ? Muuten meikän "miljoonissa" testeissä ei ole hiivaa pahempaa, ainakaan vielä löytynyt
Mutta nyt tainnuttamaan lapsia petiin ja jos vaikka jaksaisi Suomen peliä jännittää. Seuraatteko muuten mm-kisoja ?? Mie jos jaksan valvoa, ainut peli minkä olen kokonaan nähnyt oli Latvian peli, kun se oli se aikaisempi!!
-E- 24+
Joo-o, näyttäis meän tän viikon pino olevan jossain vallan muualla, ko täällä. Eilen kirjottelin viimeksi siihen pinoon, mutta ei kait se auta, ko uutta usvaa putkeen vaan :)
Nakkasin tosiaan siihen pinoon sellasen pienen leikkimielisen kyssärin, että keksitäänkös tälle meän ryhmälle joku iskevämpi nimi, ko joku tylsä, perinteinen Elokuiset? :D
Ite kävin tossa pienen matkan vaunuttelemassa nuorimmaisen kanssa (tänään vointi parempi ja kuume tyärellä jo laskenut), ko meinasin ihan hulluksi tulla 4 seinän sisällä ;) Nooh, iskipäs sitte ekan kerran pieniä harkkasuppareita päälle tän ootuksen aikana. Ja eilen sitten vihdoin ja viimein Ellin monotukset näkyy ja tuntuu kunnolla - sen siitä saa, ko on istukka eessä, hih!
Nyt hilipasen pihalle kahvinkupposen kanssa, ko arska paistelee!
-AJ&Elli-