Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supistuksenestolääkkeistä kokemuksia? M

06.02.2006 |

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään viimein kirjoittivat supistusten estoon tarvittaessa Nifangin-nimistä lääkettä. Aattelin kysyä, onko jollakin kokemusta tai siis ylipäänsä kokemusta supistustenestolääkkeistä.

Olin ollut tähän asti siinä uskossa, että antavat vain osastolla suonensisäisesti, mutta lääkäri polilla kirjoitti tänään automaattisesti kotiin tabletteja. Mulla siis supistukset eivät lopu levossakaan vaan jyskyttää ihan tasaista tahtia. Ei mitään synnytysjuttuja, mutta sen verran kovia, että herään niihin yölläkin ja tulee 30 min- tunnin välein. Ja täyslepoa siis kokeiltu viimeinen viikko.

Miten teillä lääkkeet vaikuttaneet, jos siis jollakin kokemuksia?

Sanoivat, että jos hyvin rauhoittuu niin voin peruuttaa kahden viikon päähän varatun kontrolliajankin.

Supistuksiin nähden tilanne ihan ok, mittaa vielä hyvin kohdunkaulalla, tosin hyvin pehmeä ja ulkosuu hieman auki, kiinni olevaa kaulaa vielä kuitenkin 2cm eli sisäsuu kiinni.

Jospa hieman pääsisi näistä hermoja raastavista supistuksista eroon, jos ne vaikka saisi hieman harvemmiksi tai lievemmiksi.

Touhis 28+2

Vierailija
2/3 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nayttaa silta etta Suomessakin on vahan eri kaytantohja, makin olin luullut ettei ne anna niita estolaakkeita siella kotiin mutta naemma antaa. Googlasin ton Nifanginin ja nayttaisi olevan samaa ainetta kuin Adalat (nifidipine), eri tuotenimi vaan, josta mulla on kokemusta. Sehan on kalsiumkanavan blokkaaja, yleensa kaytetaan verenpainelaakkeena. Mulla toimi tuo Adalat erittain hyvin, vahensi huomattavasti mun suppareita, paljon enemman kuin mitkaan muut laakkeet mita kokeiltiin. Sain sita osastojakson paatteeksi, tipan jalkeen. Pitaisi olla nykyaan ihan se " kaypa hoito" suppareihin ja ainakin yleensa aiheuttaa aidille vahemman sivuvaikutuksia kuin monet aikaisemmin kaytetyt estolaakkeet. Ainoa ongelma mika mulle tuli Adalatin kanssa oli etta koska se alentaa verenpainetta niin mulle tuli siita liian matala verenpaine -- taakaan ei yleensa ole ongelma jos aidilla on ollut aikaisemmin normaali verenpaine, korkeapaineisilla vaan istukka on tottunut korkeampiin paineisiin ja siksi ne eivat myoskaan saa laskea liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, jos on ihan hyviä kokemuksia. Mahdollisimman vähällä sitä yritetään tietty nyt pärjäillä. Sanoi, että 1-3 tbl päivässä tuntemusten mukaan. Mulla jo alunperin tosi alhanen paine, mutta sanoi vaan , että päänsärkyä jos tulee, niin johtuu ilm. lääkkeestä. Levossa jos joka tapauksessa on, niin ei alhaisesta niin paljon haittaa.otin ekan tullessani apteekista ja siitä asti ollut makuulla. Posket vähän hehkuttaa, johtuu varmaan siitä. Pari supparia tullut käynnin jälkeen, joten ei mitään kovin hälyttävää ottaen huomioon ronklauksen ja koputetaan vielä puuta...ettei tulisikaan. Kärvistelin koko viikonlopun supistukissa neuvolalääkäritarkastuksen jäljiltä ja oikeastaan siitä syystä kävinkin näyttämässä polilla. Mitään radikaalia ei kuitenkaan ollut tapahtunut kovemmista supistuksista huolimatta ja hyvä niin, koska koko tämän ajan olin ollut vaakatasossa eli kotikonstit olivat siinä.

ja ei kun kuluttamaan aikaa...