Heinähattujen viikko 46
Hyvää maanataita kaikille.
Aamulla kirjoitin pitkän litanjan kaikkea mut se hävisi jonnekkin näköjää.
Aloitan uuden pinon ettie nää tuu niin moni sivuiksiksi kun meitä on aikas paljon. Yritän tän ja huomisen aikana saada päivitetyks esittelypinon.
Eipä tässä mitää kummallista ollu mut mul on tullu suu täytee rakkuloita(eivät oo kipeitä) ja poskissa sisäpuolella on ihan ku jotkut saumat. Onx jollai tällasta? Ja henki haisee ihan hirveelle. Nukkua voisin jatkuvasti.. Nälkä on järkyttävä.. Toivottavasti en lihoa.
Isosmurffi 5+6
Kommentit (59)
En olekaan sitten sen ensimmäisen pinon (plus esittelypinon) saanut aikaiseksi kirjoitella mitään. Lueskella olen välillä koittanut kyllä. Täälläkin pahoinvointi on nimittäin viimeisen reilun viikon rajoittanut aika tehokkaasti haluja istua koneella. Oksentaa ei ole tarvinut, kiitos jatkuvan syömisen ja paljon lepäämisen. Lapset jo minua vähän kieroon katselevat, kun äiti on päivälläkin tämän tämän sohvalla vaaterissa ja illat, kun mies jo on kotona, vieläkin enemmän :/ Esikoinen, 14v, varmaan jo epäilee jotain, mutta ei ole kysynyt mitään. Kuopus, 1v4kk, puolestaan ei vielä taida ymmärtää paljoakaan. Heidän väliinsä mahtuu vielä kolme muuta eli meille on toivottavasti tulossa kuudes lapsi kesällä (joku sitä aiemmin taisi kysellä).
Kellekään ei olla asiasta kerrottu, eikä aiota vielä vähään aikaan kertoakaan. Jos joku läheinen asian huomaa, niin valehtelemaan ei aleta, mutta muutoin asia on vielä salaisuus. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla, joten muulle kuin suvulle kertomisesta ei tarvitse ollakaan huolissaan.
Varhaisraskauden ultraan menoa olen arponut jo jonkin aikaa, mutta en vieläkään osaa päättää, menisinkö vai en. Asumme Pirkanmaalla ja haluaisin mennä Tampereelle tutulle lääkärille, mutta hänelle olivat koko marraskuun ajat varattuja, joten saa nähdä. Oman kunnan tarjonta on järkyttävän hintaista eikä neuvolan kautta ylimääräisiin ultriin pääse. Oireista huolimatta mua pelottaa silti koko raskauden olemassaolo tai oikeastaan olemassaolemattomuus :) Siksi se ultra olisi kiva juttu. Kahdesta aiemmasta olen kyllä käynyt.
Jenniliinille paljon jaksamista paitsi raskauden "ilojen" kestämiseen, niin nyt myös työtilanteen vuoksi! Onpa kyllä kurja tilanne, jos sekä sinulta että mieheltäsi on vaarassa työpaikka mennä. Mutta asioilla on tapana järjestyä, toivottavasti niin käy nytkin.
Jaaha, nyt on vissiin alettava taas miettiä, mitäs sitä suuhunsa pistäisi. Kumma, kuinka yksi ruoka voi tänään olla ihan pop, mutta huomenna jo yök! Miehelle juuri - raukalle - kilahdin, kun tuo ei mukamas osaa tuoda kaupasta mitään "hyvää". Kaiken se tuo, mitä lappuun kirjoitan ja on nyt siis iltaisin joutunut enemmän kauppareissuja hoitamaan (kun en itse ole kyennyt), joten ihana on, mutta kun tässä tilanteessa pitäisi kai lukea ihan mun ajatuksia, että tulisi oikein :)
Mukavaa illanjatkoa kaikille!
M rv 6+6
Hirvittävä väsymys vaivaa iltaisin töiden jälkeen edelleen, joten en ole jaksanut palstailla juurikaan.
Tiistaina kävin ultrassa jossa näkyi hauska yksi möntti jolla näkyi syke. Kaikki ok!
Parin viikon päästä paremmalla ultralla uusinta katselu, tosi mahtavaa ja ihan neuvolan puolesta =). Ultrassa käytetyn laskurin mukaan viikkoja oli tiistaina 7+1, enemmän kuin omat laskuni, mutta ei ollut huomattavasti pidemmällä, hyvä nniin. Pientä etovaa oloa silloin tällöin, tietyt ruoka-aineet on alkanut kuvottamaan. Mutta ei onneksi pahoinvointia toistaiseksi.
Eka neuvola aika 4.12 ja np-ultraa ei vielä sovittu. Joulukuullahan sen on pakko olla, muuten menee otollinen aika ohi.
Mukavaa odotusta kaikille!
Kirsikkasuklaa ja Muru 7+3
Samanlaiselle kuulostaa monen muun olotilat kuin täälläkin.
Väsyttää lähes kokoajan, palelluskohtauksia on etenkin iltaisin ja housut kyllä tulee avattua kun kotia pääsee puristamasta eli turvottaa. Vessassakin tarttee juosta huomattavasti useammin ja sen huomaa etenkin töissä kun ei ole aina mahdollista vessaan päästä ja totutut saumat käydä vessassa eivät riitä.
Kerrottu ei ole todellakaan kellekkään ja uskon että sama linja pidetään kuin aiempienkin lasten kanssa eli kerrotaan kunhan on jotain omin silmin nähty olemassa olevan eli ultrattu. Jos/kun jotain näkyy.
Pikkujoulukausi, joulu punaviinilasillineen ruokailun yhteydessä ja yhdet perhejuhlat ennen joulua tuovat toki oman haasteensa kun en tavallisesti lasiin sylje.
Neuvolaankaan en ole vielä soitellut, enkä pidäkään mitään kiirettä. Kaksi aiempaa raskautta on sujuneet ok ja mitään uutta ja ihmeellistä neuvolakäynnissä ei ole. Odottelen lisää työvuorolistoja ja yritän sieltä sitten sumplia neuvolan kanssa sopivaa aikaa.
Athina rv 5+2 (?), plussa kp 26/28 ja 27/28 ja yrityskiertoja tais tulla nolla
?:|
Hei taas!
On pakko tulla tänne kiukkuamaan, kun mua ärsyttää ihan sikana se, että mieheni on juuri laittautumassa pikkujouluihin. Sinne on tulossa hemaisevia naisia ja muutama mies. Naiset näyttelevät tietysti suurinta pääosaa lukumäärällään. MIeheni ei ole aiemmin jäänyt kiinni mistään, ja on osoittanut olevansa luotettava monta kertaa, mutta todella nyt ottaa päähän.
Kyseessä on varsinainen työmatkailija, enkä siis todella tiedä koskaan, jos hänellä jotain juttuja on... Olenko siis vain harhaluuloinen ja yksin tällaisten ajatusten kanssa. En viitsi itse lähteä yksiinkään juhliin, sillä sehän paljastaisi raskauteni alta aika yksikön. Enkä ole siihen vielä valmis.
Aiheuttaako raskaus näin voimakkaita tunteita? En muistaisi aiemmin näin keuhkonneeni asiasta...
Minä täällä aamuvirkkuna,kun tuo tyttö ei pahemmin aamulla nuku.
Yhdessä vaiheessa luulin jo,että vältyn tältä jatkuvalta kuvotukselta,mutta kyllä se sieltä ilmaantui. Koko viikon yksi jos toinen haju on tehnyt pahaa ja minä kovana kahvinjuojana olen joutunut pakosta siirtymään kahteen kupilliseen päivässä. Ei voi kuvitellakaan,että aamulla joisi kahvia ja siitä onkin sitten seurannut kauhea päänsärky päivällä. Turvotusta on ja mieli heittelee. Miehen mukaan ei aina osaa oikein suhtautua näihin mielialanheilahteluihin. Oon vaan kovin yrittänyt sanoa,että kuuluu asiaan ja kyllä tämä tästä menee ohi ajan kanssa (toivottavasti).
Painokin on alkanut taas putoamaan,kun ei oikein mikään maistu.Samalla tavalla se tuntui olevan ensimmäisen kanssa ensimmäiset pari kuukautta.
Marika 7+2
Tässä monen lapsen äitinä pitäisi kai tämmöinen jo tietää, mutta....
Tänä aamuna tein predictorilla testin. Menkkojen olisi pitäny alkaa viime maanantaina. Testi aika oli 5 minuuttia ja siinä ajassa tuli näyttöön TOSI haalea haamu. Vartin päästä näytössä oli kuitenkin ihan plussaksi tulkittava viiva, vähän hailakampi kuin testinäytön viiva. Miten tuohon tulokseen pitäisi suhtautua? Voiko tässä nyt ihan oikeasti sanoa että laskettuaika on 20.7 vai pitäisikö testata esim. maanantaina uudelleen?
P-M
tänä aamuna siis tehty one stepin 10 testi ja siihen haalea mutta selvästi erotettava viiva. Ensi viikolla uusin vielä jollain toisella testillä ja osotan viivan vahvenevan ja vasta sitten siirryn virallisesti tänne. Jos viiva ei vahvene mutta tätiäkään ei kuulu niin sitten labraan. Käyn vielä itseni lisäämässä varmuudeksi tuonne esittelypinoon!
Pihlajankukka rv 5+6? (tai jotain vähemmän kun ovis saattoi olla huomattavasti myöhässä)
la olisi siis viimeisten menkkojen mukaan 12.7.09
Vihdoinkin täällä! Tervetuloa! :)
RR rv 4+6 tai 5+1
Eikös tuo Predictor ole niitä kaikkein epäherkimpiä testejä? Minä ainakin aikoinani nelosta testatessani sain samana päivänä aamupissasta Predictorilla tyylipuhtaan negan, mutta iltapäivällä Clearbluella selvääkin selvemmän plussan. En siis oireiden perusteella voinut sitä negaa uskoa. Jos olisin sinä, niin kipaisisin kyllä uuden testiin ostoon :)
Terkuin toinen kuutosen odottaja :)
että säkin pääsit tänne puolelle, sua jo odottelinkin :) Ja siis onnea plussasta!
Nasqu rv 4+3 tai 5+2
Kai tänne jo uskaltautuisin...=)
La näillänäkymin 11.7. Edellisessä kierrossa sain keskenmenon, joten tiedä sitten miten tuo vielä muuttuu.
Kolmas lapsukainen olisi tulossa ja jotenkin peloissani olen että kaikki menisi hyvin.
Pahoinvointia hiukkasen, rintojen arkuutta ym lievää havaittavissa. Ja vatsa on kuin potkupallo. Päivällä kun olen syönyt vatsa turpoaa ihan järkyksi... Mutta mammavaatteita en päälleni vielä laita ;) Niin ja ihan mieletön väsymys. Kahdeksalta illalla nukahdan sohvalle.
Kenellekään sukulaiselle ei vielä olla kerrottu ja taidetaan jättää jouluyllätykseksi/järkytykseksi... Muutama kaveri kyllä jo tietää.
Ihana lukea teidän muiden ajatuksia, öllötyksiä ja arjen sujumista. Olen itse aikas laiska kirjoittaja mutta sitä ahkerammin täällä imen muiden tuntoja kirjoituksista.
=)
armasäiti, annukka-72 & Misti: Meitähän on aika monta, joiden edellinen lapsi on syntynyt heinäkuussa '07! :)
Piitu-Miina: Mäkin tein Predictorilla testin, viime lauantaina (la laskureiden mukaan 19.7.)... Aluksi viiva oli aavistuksenomainen, mutta selkeni ajan kanssa (aikaa meni vahvistumiseen runsaasti enemmän kuin tuo 5 min). Minä en epäile yhtään ettenkö olisi raskaana, rinnat ovat arat ja pahoinvoinnin alkeita on havaittavissa eikä menkkoja kuulu... Tuo alkuminuuttien haamumainen viivakin olisi riittänyt minulle vahvistamaan plussauksen.
Kysymykseen tehdäänkö automaattisesti sectio, jos edellinen synnytys ollut sectio... Kuten myy 81 kertoikin yleensä lähdetään yrittämään alatiesynnytystä ellei ole terveydellistä syytä tai ellei alla ole jo kahta tai useampaa sectiota. Näin minulle lääkäri kertoi esikoista odottaessani. Esikkomme syntyi sectiolla perätilan vuoksi. Hassua mutta totta, vaikka yksi lapsi jo onkin, en ole yhtään (ainakaan kunnollista) supistusta kokenut, heh! Nyt vähän jännittää miten raskaus menee, koska yleensähän liitoskivut, supistelut jne. ovat herkemmässä kun on raskauksia alla, eka meni jokseenkin kivuttomasti... Pitäisi kai aktivoitua liikunnan osalta, on kunnon ylläpito taaperon kanssa jokseenkin haasteellista... varsinkin kuin töihin palasin vasta pari kk sitten.
Mukavaa loppuviikkoa!
uusille plussaneille. Seurasin pihlis sun juttuja tuol kuumeilijois ja sait kyllä todella piinailla.. Luulen et munkin LA siirtyy ainaski viikolla eteenpäin..
Yritän ens viikon alus päivittää taas ton esittelypinon mut kyllä uusia viel varmaan tuleepi..
Mulla ei mitään ihmeellistä. Odotan innolla neuvolaa.. Onnex ei ole pahoinvointia.
Is 6+4 ainaski toistaiseks
Moi,
uskaltaudunpa kertomaan itsestäni, kun vihdoin on sellainen olo, että olen raskaana. Plussasin miehelle isänpäivälahjaksi mutta tähän asti olo on ollut epävarma puuttuvien oireiden ja niukan verenvuodon vuoksi. Verenvuoto ei toki ole mitään uutta, kun molemmissa aikaisemmissa raskauksissakin sellaista oli mutta puuttuvat oireet pistivät miettimään. Tänään on sitten ollut koko illan kuvottavan paha olo eli mieli on sen myötä paljon kevyempi vaikken sitä innolla odotakaan.
Lapsia meillä on ennestään kaksi, 05/04 ja 01/06 syntyneet eli ikäeroa tulee 3,5 vuotta nuorempaan ja 5v2kk vanhempaan. Tällä hetkellä la on 12.7. eli viikkoja 5+6. Kovasti odotan sitä onko elämä vastasyntyneen kanssa helpompaa isommalla ikäerolla, kun kahdella ensimmäisellä on ikäeroa 1v8kk.
Olen noin 945 kertaa katsonu testiä ja kyllä siinä on vahva plussa. Ei toki tullut noin vahvaksi viidessä minuutissa, mutta jos ei olis hormoonia, ei olis viivaa ja mulla on vahva viiva.
En tiedä, onko tämä psyykkistä, mutta tälle iltaa on etonu. Voi toki johtua siitäkin, että söin pari piparia enkä yleensä makeaa syö. Joten kyllä nyt itsekin uskon.
Kiitos rohkaisuista=D
Jospa minäkin ilmottaudun myös tänne. LA 1.7. ja ensimmäistä odotellaan, tänää rvko 7+4. Melkein heti ovulaation jälkeen esiin tuli rintojen arkuus, parin viikon ajan on ollut myös pahoinvointia lähes vuorokauden ympäri ja muutamia kertoja on pitänyt oksentaa. Tavallista enempää en väsymystä ole huomannut. Kahvi etoo ja rasvaiset/kermaiset hajut.
Nyt rv 5+2. Oireita ei pahemmin ole mutta väsymystä, palelua ja rintojen arkuutta vähän löytyy. Esikoisesta pahoinvointi alkoi muistaakseni rv 6 paikkeilla, sitä siis odotellessa :D Ikäeroa sisaruksille tulee aika tarkkaan 3 v.
Pitkästä aikaa!!!:)
Kiva, että täällä on paljon uusia plussanneita! Ja toivottavasti kaikilla sujuu hyvin huolimatta vuodoista ym...
Itsellä on kauhea väsymys 24/7 ja kuvotus on tullut kuvioihin.... Ehkä samanlaisena kuin esikoisesta, mutta jotenkin vain tuntuu, että hajut kyllä on nyt pahemmat... Kahvin keiton ja juonnin oon lopettanut kokonaan.
Teillä oli puhetta kuinka monelle olette kertoneet. Me ollaan kerrottu isänpäivänä isovanhemmille ja läheisille kavereille. Töissäkin olen kertonut jo monelle. Jotenkin taas ei vaan jaksa pitää tietoa sisällään, koska kuitenkin senkin kertoisi jos jotakin menisi vikaan, joten samahan se on tässäkin vaiheessa jo kertoa!:)
Mutta nyt idolsin katsontaan... Tänään oonkin katsonut kaikki dokumentit ym. mitkä vähänkin kiinnostaa... Huomenna ei jaksaisi töihin ollenkaan... Aaahh... Vielä viikon pisin päivä.... No, ehkä sen jaksaa...
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!:)
Amanda rv 7+2
Itseasiassa mullekkin on käynyt noin eka raskaudessa kuin mp73, eiks oo kiva kun suomessa täytyy niin tarkkaan tietää missävaiheessa raskaus on ja kun vihjaisee että onhan niistä menkoista aikaa....... tulee ultra-aika heti :-) ........ sitähän voi tietysti hyödyntää jos pokka kestää, eiks ni ;-)
Mulla oli esikoisen kanssa tuloksettomia lapsettomuushoitoja takana ja sitten yllätysplussa, puolen vuoden menkattoman kauden jälkeen, voitte uskoa että neuvolan täti oli kauhuissaan kun sanoin juhannuksena, että edelliset menkat oli ennen joulua :-)
Aikaiset viikonlopun toivotukset kaikille !