Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sf mitan kasvupyrähdys

18.08.2006 |

Mulla on ollut kesän aikana vissiin kolme eri mahan mittaajaa. No mitta on pysynyt puolentoistakuukauden aikana samana. Nyt oli yhtäkkiä noussut viikossa 5 cm. Tiedän että mittaajan käsiala vaikuttaa mittaan, samoin missä asennossa vauva on. Mutta voiko ne vaikuttaa näin paljon? Onko vauva viikossa tehnyt ison kasvupyrähdyksen vai mikä voi olla syynä että mitta nousi näin paljon???

rv 37+4

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ollut meidän kakkosen raskaus, kun oli viimeinen lääkärintarkastus. Lääkärinä oli nuori nainen ja hän sai niin suuren sf-mitan, ettei sellaista lukemaa löytynyt koko taulukosta... ;-D Eli todellakin, mittaajastakin voi olla tosi paljon kiinni.

Minusta tuo sf-mitta ei kyllä ole kovin luotettava. Itselläni on ollut jo rv35 lähtien mitta vain 30 cm, mutta eilen kun kävin ultrassa, niin vauvan painoarvio oli 3,4 kg. Sf-mitan antama informaatio on minusta siis melkoisen vähäinen. Mutta tämä vain minun mielipiteeni.

neronja rv 37+5

Vierailija
2/3 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja sanoi mulle, että eri mittaajien tuloksia ei voi verrata keskenään. Jokaisella on oma tapansa mitata, joten vain saman th:n tulosta voi verrata toisiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmissa raskauksissa sf-mitta heitellyt keskikäyrältä yläkäyrälle ja välilla takaisin. Mittajat on vaihtuneet tiheään. Ja viimeksi viimeisin sf-mitta oli yläkäyrällä, ja vauva kuitenkin aika keskikokoa (3,5kg) joten en usko sen välttämättä ennustavan vauvan kokoa. Saa nähdä kuinka tällä kertaa käy.