Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heinähattujen viikko 46

10.11.2008 |

Hyvää maanataita kaikille.

Aamulla kirjoitin pitkän litanjan kaikkea mut se hävisi jonnekkin näköjää.

Aloitan uuden pinon ettie nää tuu niin moni sivuiksiksi kun meitä on aikas paljon. Yritän tän ja huomisen aikana saada päivitetyks esittelypinon.

Eipä tässä mitää kummallista ollu mut mul on tullu suu täytee rakkuloita(eivät oo kipeitä) ja poskissa sisäpuolella on ihan ku jotkut saumat. Onx jollai tällasta? Ja henki haisee ihan hirveelle. Nukkua voisin jatkuvasti.. Nälkä on järkyttävä.. Toivottavasti en lihoa.

Isosmurffi 5+6

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikeatahan se olis vähän toisten kuulumisia kertoillakkaan, joten siinä mielessä luulen että voidaan kaikki olla vähän ja enemminkin omanapaisia.

Kiva kuulla Jenniliini että kaikki oli hyvin, ja teillä vähän parempi tuuri tuon ultran suhteen kun mulla. Milloin sulla PAS tarkalleen ottaen tehtiin ?

Kävin siis tänään ultrassa ja kuin jo makailin pöydällä, kävi vasta ilmi ettei lääkärillä edes ole vaginaalista ultraa ....... !! Siinä vaiheessa meinasi kyllä järki lähteä. Kysyin vastaanotosta aikaa varatessa tekeekö ko lääkäri varhaisraskauden uä tutkimuksia - kyllä tekee oli vastaus !! No katsottiin sitten vatsanpeitteiden läpi ja näkyi sieltä kuitenkin jotain, myös heikkoja sikiökaikuja, mutta ei tietenkään sydänääniä :-( Löydös vastasi kuitenkin viikkoja 6+5 !

Helpotti tuokin visiitti kuitenkin oloa, ei siis ollut tuulimuna, ulkopuolinen tai rypäleraskaus vaan ihan selkeä kohdunsisäinen yksisikiöinen raskaus.

Verenvuodoista ei ole ollut enää merkkiäkään, kop kop. Pahoinvointia sitäkin enemmin ;-) Näillä mennään loppuviikko !!

Vierailija
22/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea että Jenniliini ja Mirella oli saanut hyviä ultrakuulumisia :)! Vaikka Mirellalla olikin ollut vähän erikoiset tutkimusmenetelmät.

Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille! Ihanaa, että meitä on näin paljon. Voidaan sitten kaikki olla hirvittävän omanapaisia ja saadaan hyvät keskustelut käyntiin :)! Tämä kun taitaa monelle olla se ainut paikka, missä voi olla omanapainen hyvällä omalla tunnolla.

Joku kyseli, kamalaa, en nyt yhtään muista kuka, että meneekö seuraavakin synnytys sektiolla kun edellinenkin oli, niin yleensä aina lähdetään kai ajatuksesta että on alatiesynnytys, paitsi, jos äidillä on terveydellinen syy sektioon, tai jos on kaksi - kolme sektiota takana. Tilanne kohtaisesti tietysti aina.

Sitten omaa napaa.. jep, jep, mua selvästi supistelee.. supisteli jo yöllä ja kuten esikosta niin oikealla kyljellä ei voi olla ollenkaan. Nyt päivälläkin on supistellu tai on sellaisia supistustuntemuksia. Esikosta supistukset alkoi rv 16.. mutta vähän pelottavan aikaista tämä on. Onneksi koulussa on aika helppoa nyt, joten saa kyllä lepäillä. Ensi viikolla mies menee suureen ja vaativaan leikkaukseen ja on ainakin viikon sairaalassa ja yli vuodenvaihteen nostokielto yli kilon painoisille jutuille, siis meidän kaksivuotiaalle. Sitten ei enää levätä.. huoh! Muutenkin tuo leikkauspäivä voi olla aika rankka. Tai ainakin viimeiksi oli, kun hän kesäkuussa oli leikkauspöydällä. Kuten jo sanoin ollaan tässä toistaiseksi raskaana. Vielä ei se vauvan menetys pelota kamalasti, mutta ajatus keskenmenoprosessista sitäkin enemmän. Mutta päivä kerrallaan!

Toivottavasti muut olette mukavimmissa tunnelmissa ja saadaan pian paljon ihania ultrakuulumisia tänne!

Myy ja Ippolit 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelu Nasqulle vielä tännekin!

Annukka-72, meille on tulossa pikkukakkonen, neiti syntynyt 28.12.06. Eli 2v 7kk tulis ikäeroa jos kaikki menee hyvin.

Omaan napaan ei mitään uutta. Pientä turvotusta vielä sormissa.. Milläköhän viikolla np-ultra tehdään nykyään, kun neidistä se oli 12+2.. Jos edelleen samoihin aikoihin, niin se menee loppiaisen yli.. Blääh.. Vois huomenna soitella terkalle ja kysyä siitä influenssarokotteesta ja samalla tuosta ultrasta. :)

Bejpi rv 4+0

Vierailija
24/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeviikolla oli siis pakko ostaa isommat farkut, ihan tavalliset vain, kun ei pystynyt olemaan normaaleissa pöksyissä. Turvotus vaan jatkuu, mut housut ei purista.. Ens viikon perjantaina on neuvola, postissa tuli nivaska luettavia ja täytettävä esitietolomake sekä kaksin kappalein kysely isän ja äidin alkoholin käytöstä.

Välillä väsymys on aivan kauheaa keskellä päivää, mutta minkäs teet virkeetä pitää esittää. Eka neuvola on 21.11 eli reilu viikko vielä. Isommat lapset eivät tulevasta vielä tiedä mitään, mutta jostain syystä eskarilainen on kovin kiinnostunut vauva-ajan valokuva-albumeista. Olen vain kauhistellut itseäni kuinka iso olin loppuraskaudesta. Huh, silloin epäiltiin että jotain on vialla, kun olin jätti, mut himpan vajaa 5kg:nen sieltä tuli ja 56 cm pitkä, kaiken lisäksi 2 vko myöhässä.. Jos vain voin itse yhtään vaikuttaa, niin en anna tämän raskauden mennä yli, jättivauvaa ei ole niin mukava punnertaa pihalle. Auts. Siitä joskus toiste.

Voimia kaikkille meille heinähatuille

Palle noin 6+6

Vierailija
25/59 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mukava lueskella kaikkien kuulumisia ja kokemuksia. Kun on vielä näin alkuvaiheessa, ei viitsi vielä muille salaisuutta kertoa. Ja täällä kaikki on samassa vaiheessa.

myy_81, oon samoilla linjoilla sun kanssa siitä, että ollaan täällä niin kauan kuin ollaan raskaana. Yhtä pahalta se km kuitenkin tuntuu, oli raskaudesta nauttinut ja iloinnut tai sitten ei. Mulla oli 01/08 keskeytynyt km rv 9+0 (vastasi viikkoja 6+4) ja 08/08 ilmeiseti kohdunulkopuolinen raskaus, vuoti pois rv 6+5.

Annukka-72, meille on tulossa toinen, esikoinen täyttää tammikuussa 8v.

bejpi np-ultra on 10+0-12+6 viikoilla. Viime tammikuussa neuvolan täti sanoi,että tänä vuonna ois tullut tällaiset ohjeet.

Oon aika monena yönä herännyt vatsakipuun, joka on ehkä pissahätää, koska vessassa käynti helpottaa yleensä. Mulla on yleensä ollut seurapiirirakko, enkä ole tottunut käymään vessassa kuin ehkä noin 4krt päivässä. Tietenkin nyt joutuu käymään useammin.Onko muilla ollut tällaisia yöllisiä tuntemuksia?Ja kannattaako niistä huolestua? Mitään vuotoja ei onneksi ole.

Ajattelin varata ensi viikolle ajan alkuraskauden ultraan, että näkisi onko siellä kaikki kunnossa. Nyt kyllä aika seesteinen ja toiveikas olo, että siellä tällä kertaa olisi elämää. No se selviää sitten...

Muita tuntemuksia on ollut huono-olo jopa oksennusrefleksi on tullut, mistä tuli mieleen esikoisen odotus ja 3kk jatkuva oksentelu, mut kaiken otan vastaan, jos vaan kaikki menisi hyvin...tai niinhän sitä nyt sanoo, voi olla toinen ääni kellossa jos oksentaa ympäri vuorokauden ;). Rinnat on arat ja välillä nivustaipeessa vihlaisee, turvotusta löytyy ja pakko on jo pitää mammahousuja, kun muuten puristaa ja painaa. Niin ja pinna on kireällä, itkettää, janottaa, mandariinit maistuu ja väsyttää niin paljon, että oisin voinut nukahtaa vaikka mulla oli asiakas...Siinä joitakin oireita.

Omanapaista tääkin...

AW_83 rv 5+5

Vierailija
26/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain!

Minä tein positiivisen testin isänpäivä aamuna ja ilmoittaudun siis heinähattuihin mukaan. Olemme kolmannen odottajia. La siis 19.7. Pikkukakkonenko sinun kanssasi siis tismalleen sama aika!

Viimeisestä raskaudestani on jo viisi vuotta, joten olen vähän niinkuin hukassa... Ei oikein muista kaikkia oireita. Nyt minua vaivaa flunssa ja hirmuinen väsymys. Osaako joku muuten sanoa, uskaltaako panadolia ottaa näin varhaisessa vaiheessa ollenkaan

Vierailija
27/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moniin on tuntunut flunssa iskevän juuri plussan hetkinä. Itse olin

lomareissussa ja ehkä vuosisadan räkätaudissa - ja viikon aikana käytin kaikki mahdolliset lääkkeet jotka ikinä sain käsiini, niin että edes vähän olis lomasta jäänyt mieleen muutakin kuin räkä ! Ja viimeisenä lomapäivänä vartti ennenkuin taksi tuli hakemaan lentokentälle - tuli plussa !!

Eipä tuosta tainnut mitään seurata - Joten ainakin Panadol on Ok ja olen kyllä Buranaakin aijemmin käyttänyt.

En ole nähnyt mitään syytä töissä nyt salailla asiaa, kun en pystynyt oikein edeltäviä lääkärikäyntejäkään salaamaan, joten nämä muutamat työkaverit tietää kyllä mistä on kyse. Kahviällötys jo aamusta lähtien paljastaa asian laidan aika äkkiä :-) Kesken menee jos on mennäkseen - sille ei voi mitään ! En minä sitäkään pystyisi salaamaan. Ja oikeastaan jos nyt mietin niin en näe mitään tarvettakaan. Se on vaan suomalaiselle luonteelle niin tyypillistä pelätä pahinta .... ja peittää ilo ja jännitys, koska sitähän voi seurata pettymys ! Ja jos huonosti käy pettymys seuraa joka tapauksessa - ei siltä voi välttyä !

Joten ollaan nyt raskaana niin kauan kuin ollaan, niinkuin joku aijemmin tuolla sanoikin, hauskasti sanottu !

Vierailija
28/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole joutanut muutamaan päivään kirjoitteleemaan. Koulu ja työ vie paljon aikaa. Puhumattakaan pojasta ja miehestä - niistä rakkaimmista! Melkostalailla sitä on naatti, kun on ensin päivän koulussa ja sit vielä käy töissä muutaman tunnin. Siihen päälle pojan kanssa leikkimiset, miehen kanssa olemiset ja kotihommat. Johan tuntuu, ettei tunnit riitä vuorokaudessa.

Joku puhui yöllisistä mahakivuista. Mie oon huomannut, et mulla alakaa käymään mahaan yöllä aina siinä vaiheessa, kun olen käynyt vessassa. Kai se johtuu sit siitä, et paine helpottaa virtsarakosta. Muistaakseni edellisessä raskaudessa oli sama homma, mutta ei näin varhaisesa vaiheessa. Itse pidän pienen mahanipistelyn vaan positiivisena, tietääpä, että siellä jokin pieni pyrkii kasvamaan isommaksi.

Tanjumiinille: Mun mielestä Panadoleja voi käyttää raskauden aikana (alusta loppuun), kunhan noudattaa annostusohjeita. Panadolissa vaikuttava aine on parasetamoli.

Ihana oli aamulla viedä poika hoitoon, kun maa oli aivan valkoisena. Lunta oli yön aikana satanut suht reippaasti. Toivottavasti on vihdoin pysyvä lumi, niin ei olis enää niin ankeaa ja pimeää.

-Nennuski

Vierailija
29/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinähattuja on tosi paljon jo =)

Voi kunpa täälläkin olis jo lunta! haaveilen vaan, olen niiiiin talvi-ihminen!

Oletteko jo kertonut raskaudestanne muille, kenelle, miten?

Me ei olla vielä kerrottu kuin minun yhdelle ystävälle ja parille työkaverille. Omat lapsetkaan ei vielä tiedä, mutta kovasti mietin että pitäisikö jo kertoa??

Minulla myös yöseikkailuja wc:ssä, normisti en käy ikinä yöllä pisulla, mutta nyt on ollu jopa pari kertaa yön aikana. Eikä sitä niin paljon tule, mutta tarve on kova... oire vissiinkin. Väsymys on todella kovaa zzzzzz....

Mukavaa päivänjatkoa kaikille

mp73, rv 6+4

Vierailija
30/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

m73: kenellekään ystävälle tai sukulaiselle ei olla vielä kerrottu, mutta töissä olen jo varmuuden vuoksi muutamalle kertonut, koska työ on sellaista, että on väkivaltaisia asiakkaita joten pakoilen väkivalattilanteen tullessa sitten taustalla...

Tosin jotenkin on jännä olo, ei edes hirveesti tunnu siltä että olisin raskaana. Pelottaa tuulimunaraskaus... Oireita ei ole mutta kuin eilen illalla alkanut vatsan turvotus ja alavatsaa toisinaan satuu, vähän menkkakivun tyylisesti mutta ehkä vähän lievemmin... Esikoista odottaessa oli jotenkin luottavaisempi olo, että kaikki menee hyvin, eikä tuulimuna käynyt edes mielessä. Tosin silloin ei kyllä niin paljon tietoakaan kaikista raskauden kommervinkeistä ollut...

ALKURASKAUDEN ULTRASTA: millä viikoilla olette käyneet tai millä viikolla voi mennä jotta ultrassa jo sikiö näkyisi? Ja tietääkö kukaan mitä maksaa esim. Mehiläisessä?

Nasqu rv 4+1 tai 4+6

Vierailija
31/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen jännityksestä kankeana makoilin lääkärin vastaanotolla ultrassa...

Näin sykkeen itse jo ennen kuin lääkäri kerkesi sanomaan asiasta, oih oon niin helpottunu ja onnellinen!!!!

Viikot pitää aikalailla paikkansa, eli mennään ihan kierron mukaan.

Oikeassa ovariossa näkyi tosi muhkea keltarauhanen mikä voi aiheuttaa suurtakin kipuilua rv9 maissa, etten kuulemma ala pelätä umpparin puhkeamista.

Nasqu, mä kävin just mehiläisessä ja hintaa jäi omavastuun jälkeen n.90€. Tyyris... On hinta noussu sitten viime vuoden jälkeen jo yhden 10€... Sinuna soittelisin kaikille ultran tarjoojille ja kyselisin hintaa etukäteen.

Tajusin myös ite teidän jutuista, et mitenköhän tuon np-ultran kanssa tosiaan käy? Alkaa joulu hiipiä niin pirun lähelle, et taitaa olla parempi varailla sitä aikaa hyvissä ajoin,koska todellakin haluan jouluna kertoa sukulaisille tulevasta pikku kakkosesta!

Myös tää ällöttävä ellottava olo senkun jatkuu vaan, ja iskee milloin sattuu. menee näköjään vanhan kaavan mukaan, et jos syön niin täytyy syödä kääpiö annoksina kaikki tai syömisen jälkeen tulee tosi huono olo.

Samoin rasvaisen ruuan etovuus alkoi tutullaa tavalla, rasva jäi leivän päältä pois alkuviikosta. Kohta en kestä enää mitään rasvalle haisevaa/näyttävää/etäisesti muistuttavaa einestä... Minä joka normaali oloissa rakastan pitsaa ja meetwurstia!

Niisk....Mutta eipä tartte miettiä syönkö terveellisesti odotusaikana!

Terkuin Helga kera sintin 6+5 ja plikan 07/07

Vierailija
32/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultar maksaa Väestöklinikalla Kelan vähennyksen jälkeen 62 e + 8 e toimituskulut. Vklinikka löytyy neljästä kaupungista.

Rv 6 alkaa lyödä sydän. Mä sain ajan viikolle 7 juurikin siitä syystä, ja että syke myös näkyisi.

Mustakaan ei tunnu myöskään juuri yhtään siltä, että olisin raskaana. Rintojen arkuus on kadonnut, mutta tilalle on tullut järkyttävä väsymys ja finnejä! Ja tällä viikolla masu on vähän pullahtanut. Luin jostain, että verenkierto lisääntyy niin hirveesti alkuvaiheessa, että siitä voisi johtua tämä alkuraskauden turvotus vatsan seudulla.

Mulla on ennestään kaksi lasta ja tämä raskaus on ensimmäinen joka jännittää. Km 08/08 ja parin vuoden takaiset pikkukystat kummittelevat. Onneksi ensi viikolla saa tietää, onko kaikki hyvin tähän mennessä!

Iloa ja tarrasukkia kaikille Heinähatuille :D

Vierailija
33/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin kerkiän minäkin langoille :-)) Kovaa kiirettä töiden parissa, vaikkakin nyt olen jo viidettä pv vapaalla, mutta ma+ti menivät hienosti hammassäryn kourissa. Sain ajan h.lääkärille ti iltaan ja juurihoito aloitettiin. Käytin särkyyn panadolia, mikä on ns. sallittu lääke, mutta ikäväkseni jouduin ottamaan muutaman buranankin, sen verran kovaa oli särky. H.lääkäri koitti lohdutella, ettei siinä nyt niin kamalia ole tainnut käydä, mutta oma pahamieli ei sillä parane. Tiedän, että on ihmisiä ketkä joutuvat käyttämään mm. kolmiolääkkeitä koko raskausajan, mutta ei se kuitenkaan omaa oloa helpota.

R-oireita ollut ihan kiitettävästi :-)) tehnyt eri ruokia mieli kuten pizzaa, pannaria, salmiakkia ja kahvin juonti loppunut kuin seinään vaikka olen oikea kahvikissa. Ja se ihana 'yrjö' olo on löytänyt tiensä meille. Eilen oli viittä vaille etten oksentanut hampaita pesiessäni .. Esikosta olin saikulla 2kk, juuri pahoinvoinnin takia, toivottavsti nyt pysyisi vain yökkis yökkis olona. + väsyttää aivan älyttömästi ja iltaisin tulee kauheita 'horkkakohtauksia' niitä en muista esikosta olleen.

Kivaa, että meitä on näin monta. Ja mirellan ja jenniliininkin asiat näyttävät olevan mallillaan. Hyvä hyvä. On nuo vuodot kamalia, ja yleensä niihin ei edes ole mitään syytä.

Ja kiva on ollut huomata, etten ole ainut melkein 40v täällä ;-)) Itseäni ei haittaa ikä, ei nuoret tai vanhemmatkaan. Mutta, tässä vauva asiassa olisin voinnut olla jonkusen vuoden nuorempi.

Nyt heit kaikille ja levollista odotusta t. emmi rv-7+1

Vierailija
34/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun utlra meni neuvolan kautta eli 0€. Kun varasin aikaa neuvolaan, sanoin vain että kierto on väliin heitelly ja että yritystä oli niin pitkään, niin antoi heti ajan ultraan terveyskeskukseen. Varmistaakseen viikot ja että kaikki on hyvin. Ultrassa lääkäri halusi vielä 2vkon (rv8+2) päähän uuden ajan ja sekin on ilmainen.

mp73, rv 6+4

Vierailija
35/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja tosi kiva että juttua on jo näin paljon! =)

Itse sain varattua neuvola-ajan, joka on 24.11. Pääsin samalle neuvolantädille kuin viimeksi, mikä on mukavaa, niin ei tarvitse alusta selittää kaikkea mitä tapahtui reilu vuosi sitten. Täti sanoi että on ehkä mahdollista päästä useammin ultraan, kun viimeksi kävi miten kävi.. se olisi kyllä mukavaa ja mieltä rauhoittavaa.

Tulevalle isukille kerroin siis isänpäivänä iloisen uutisen ja tämän ensireaktio oli että: 'Voi ei! Ne nimet!' :D Olemme aiemmin jo miettineet nimiä, ja tuntuu ettei millään natsaa ehdotukset yksiin. Rauhoittelin että siihen on vielä paljon aikaa, ennenkun niitä tarvitsee miettiä =) Mutta tuleva isukki on kyllä innoissaan tulevasta toukasta, ja kyselikin jo että koska vauvalle voi puhua vatsan läpi :D

Itse ajattelin kertoa lähipiirille joulun aikaan uutisesta ja töissä varmaan sitten vuodenvaihteen jälkeen. Töissä kuitenkin pitää saada tuuraaja koulutettua hommiini. Muut saavat tietää sitten kukin tavallaan :D

Hivenen etova olo on täälläkin, mutta ei sentään yökötysasteella, onneksi. Syödä voisi kyllä koko ajan mutta välillä iskee ellotus vahvana. Yövessailut eivät ole onneksi vielä alkaneet, nekin tulee sitten kuitenkin ajallaan, niin nyt nukun mielelläni yöni rauhassa peiton alla =)

Mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille!

Puunukke ja salamatkustaja rv 6+5

Vierailija
36/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun meitä on näin monta! Esittelypinosta löytyy minunkin esittelyni, tähän pinoon en ole tainnut aiemmin uskaltaa kirjoittaa. Ensimmäistä odotellaan, toivon mukaan!

Jenniliinille: toisaan mahtava kanava tää palsta, täällä saa hehkuttaa ihan rauhassa vaikkei tuleville isovanhemmille ja ystäville ole vielä keronutkaan! Semmonen juttu tuli vaan mieleen tosta sun kirjotuksesta, että olen kuullut, ettei se läppärin pitäminen masun päällä olisi hyväksi, niistä säteilyistä ja muista kun ei ole varmuutta. Itse olen aina sanomassa miehellenikin, jos se katselee leffoja läppäri sylissä, niin että ei pahalla...

MP73 kyseli uutisen kertomisesta. Meillä tietää toistaiseksi miehen lisäksi vain mun työnantaja, sille oli pakko kertoa työn erityisjärjestelyjen takia. Jouluna ollaan ajateltu kertoa tuleville isovanhemmille ja muutenkin pääosin suvulle ja ystäville. Kummankin tekis mieli kertoa parhaille ystäville, mutta epäröidään vielä.. uutinen on itsellemmekin vielä niin tuore.

ON: Naama kukkii ihan järkyttävällä tavalla, mies kutsuu mua taskulaskimeksi kun löytyy niitä näppylöitä kuulemma niin paljon tosta naamavärkistä. HahHah.

Masu pullottaa niin että on mukavampi pitää farkkujen nappi ja vetskari auki tai sitten kotona ollessa vaan verskat päälle heti. Väsyttää ja mahassa on menkkamaisia tuntemuksia silloin tällöin. Viime viikonloppuna oli ihan kamala salaatinhimo!

Eilen kävin testaamassa HCG-arvot ja ne oli 864. Tänään sain hankittua itselleni ekan ultran 8.12, eli rv:lle 8. Jippii, tästä se lähtee! Silti pelottaa, että jos jokin onkin hullusti.

Mites te muut, ketkä lähipiiristänne tietää jo asiasta?

Vierailija
37/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja allekirjoitus jäi, eli siis

RR rv 4+4(oviksen mukaan) tai 4+6(menkkojen mukaan) ja yk:sta 2 tärppäsi

Vierailija
38/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä korjaus ekaan ultaan liittyen, eli siis se on sitten rv 9+0 oletetun oviksen mukaan laskettuna.

Vierailija
39/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille.

Noniin, nyt eletäänkin sitten päivää kun oikeestaan mikään ei ole hyvin.

Ihan kaamee *itutus ja masennus ollu tän päivää...

Enpä uskokaan että se mahasta johtuu, vaan työpaineista...vaikka saissulla olenkin....taitaa vaan mennä työt alta...mieskin on samoissa töissä...ja anoppi. Että kohta on sitten talous aika retuperällä! ...millähän ilveellä sitä sitten eletään...

Mies on tällähetkellä aikas "pois pelistä" tän asian takia....joten on olo aikas yksinäinen...itkuttaa, mut ei oikeen itkukaan tuu...

Mirella: mulle tehtiin se PAS siirto 15.10. Aika harmittava se sun ultra reissu. Toivottavasti seuraavalla kerralla kivemmin.

RituRanska: En oo kuullu tuollasesta säteilyjutusta mitä läppärit vois aiheuttaa...mutta mistä sitä koskaan tietää. No...koht ei o varaa nettiin, niin eipä se läppäri sit syliin eksyiskään.

Kaikki yhteisesti: Ollut niin sydäntä lämmittävää huomata kuinka olette eläneet asiassani mukana. Kiitos siitä kaikille todella paljon!

Oma napa: Huono olo on ollut poissa pari päivää. Tissit ihan extrasuper kipeet ja pinkeet...samoin hermot. Turvottaa. Väsyttää. *ituttaa. Masentaa. Itkettää

Jenniliini ja 007 6+1 (kalenteri) 6+3 (ultra)

ps. Nii, kävin tänää labrassa, kun maanantaina on eka virallinen ultra. Haluuvat kattella niitä maksajuttuja verestä...miten ne asiat etenee....

ppss Sori kaamee vuodatus....eipä tässä nyt ollu ketään muutakaan kelle valittaa....

Vierailija
40/59 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis kaksi raskautta takana -02 ja -04. Tämä on siis kolmas. Täytyy myöntää, että en ole ollut aiemmilla kerroilla läheskään yhtä skeptinen ja varovainen raskauden suhteen kuin nyt. Mulla on ollut edellisestä raskaudesta todella paha pahoinvointi viikolle 18 asti ja pelkään todella, että kyseinen tulee taas nyt. Vielä ei ole mitään muuta oiretta kuin jatkuva väsymys ja kohdun nipistelyt... mutta mutta... aikaahan on vielä. Viikot siis 4+4. Muistaakseni viikot 5-9 ovat olleet todella pahoja minulle. Yölläkin heräsin aina sikeimmän unen "yrjölle", ja se vei voimat niin, etten voinut töitä tehdä lainkaan. Nyt kun ollaan muutettu toiselle paikkakunnalle ja teen pitkää sijaisuutta, pelkään miten minuun suhtaudutaan, kun raskaus tulee ilmi! Silloin ennen minulla oli vakinainen työ.

Mutta olen myös sitä mieltä, että jos olo käy todella tukalaksi, jään suosista sairaslomalle. En todellakaan anna kenenkään pilata minun raskausaikaani tuhahteluilla poissaolostani.

Olemme mieheni kanssa myös päättäneet, ettemme kerro kenellekään ennenkuin joku asian huomaa. Pelottaa, jos joku sanoo jotakin ikävää. Voin loukkaantua todella. Kaikki läheiseni haukkovat varmaan henkeään, sillä he "joutuivat" auttamaan esikoiseni hoidossa viime kerralla, kun olin niin huonossa kunnossa. Onko teillä muilla samanlaisia pelkotiloja kuin minulla?

Tanjumiini