Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö sairastuvasi syöpään? Fakta on se, että joka neljäs suomalainen

Vierailija
17.12.2007 |

.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli kolmenkymmenen ja on lapsi. Lähisukulaiset sairastivat munasarja- ja rintasyövän. Perinnöllinen taipumus rintasyöpään lisää munasarjasyövän riskiä. Toki elintavoilla on myös merkitys. 13

Vierailija
22/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5-vuotias.

Ja Carnaby on laukkumalli;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää itse huolehtia testissä käymisestä. Kerran vuodessa olisi suositeltavaa.

Vierailija
24/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen yli kolmenkymmenen ja on lapsi. Lähisukulaiset sairastivat munasarja- ja rintasyövän. Perinnöllinen taipumus rintasyöpään lisää munasarjasyövän riskiä. Toki elintavoilla on myös merkitys. 13

Vierailija
25/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minulla on rintasyöpä, nyt pelkään siihen kuolemista

Vierailija
26/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvussa ei ole ollut syöpää, eikä riskiryhmässä pitänyt olla ihmeemmin.

Vierailija
27/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedän että siihen sairastuminen on täysin mahdollista, kun suvussani on syöpääkin sairastettu. En elä elämääni peläten. Voin jäädä huomenna auton alle tai todennäköisempää on, että lapseni juoksee huomenna auton alle.

Rintasyöpään sairastuneelle toivon jaksamista vaikeassa tilanteessa.

Vierailija
28/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on ns. syöpägeeni ja meillä suurempi todennäköisyys sairastua siihen kuin tavallisella tallaajalla.

Isäni sairasti kahdesti syövän ja toisella kerralla syöpä voitti (eturauhassyöpä, joka sitten levisi luihin)

Setäni kuoli myöskin eturauhassyöpään.

Toinen setäni kuoli verisyöpään (EI leukemiaan vaan johonkin muuhun verisyöpään)

Mammani (isäniäiti) kuoli haimasyöpään.

Serkkuni sairasti eturauhassyövän pari vuotta sitten.

Isäni serkuista ja mun pikkuserkuista suurinosa ovat sairastaneet syövän, osa on myös kuollut siihen.

Vierailija
29/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa rintasyöpään sairastuneista paranee täysin.

Vierailija
30/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin valittamaan jos jotakin kremppaa, ja yksi oli sellainen kyhmy rinnassa, tuntui minusta kuin olisi tulehtunut maitorauhanen. Siitä lahetettiin mammografiaan. Veikattiin kyllä kystaksi. Oli iso syöpäkasvain ja on levinnyt kainalon imusolmukkeisiin. Sitä vähän jännittää, että luuraako se sitten jossain muualla tai mistä sitten löytyy lisää.

Onneksi se lääkäri otti silloin todesta, minulla ei käynnyt syöpä edes mieless

Vierailija
31/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini tosin kuoli keuhkosyöpään, mutta hän oli ollut ketjupolttaja yli 40 vuotta ennen kuolemaansa.

Ainoa, mitä pelkään, on ihosyöpä. Poltin itseni aika pahasti muutama vuosi sitten ja sen jälkeen olen tarkkaillut luomia aika hysteerisesti.

Vierailija
32/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska tauti oli levinnyt kainalon imusolmukkeisiin, on takaraivolla pieni pelko tämän elämän loppumisesta liian aikaisin.

Vierailija
33/55 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kaikille tiedoksi, että sellaisella, joka on kerran sairastunut syöpään, on itse asiassa " aina syöpä" - aina on uusiutumismahdollisuus olemassa, valitettavasti.

64:lle: Luulen, että syövänpelon helpottuminen on johtunut nimenomaan siitä, että olen joutunut kertaalleen käymään läpi oman kuolemanpelkoni. Enkä usko, että sitä pystyy tekemään muuten kuin pakon edessä (kun sairastuu vakavasti).

Vierailija
34/55 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osuuko moinen omalle kohdalle, vai ei.

Mitä se murehtiminen nyt sitten auttaisi?

Vierailija
35/55 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voi tehdä parhaansa ja hyviä vinkkejä täällä on ollutkin.

Lisään siihen: parsakaali ja kaali yleensä. Muutama kerta viikossa olisi hyvä lisä jokaisen ravintoon.

Myös dödön vaihto kannataa rintasyöpää pelkäävillä. Tutkimuksia on ollut jos jonkin näköisiä, ja suurin osa kai sanoo ettei dödöllä ole osuutta asiaan. Tässäkin maalaisjärjen käyttö sallittu.

Fakta on, että dödöt sisältävät alumiinisuoloja (jokainen kemppari dödö). Ja juuri ne alumiinisuojat tukkivat ihohuokset, ettei hiki pääse pintaan. Tutkijat sanovat, ettei alumiinisuolat pääse ihmisen elimistöön. Mutta kuinka usein monet tutkijat ovatkaan olleet väärässä.

Kuulin ystävältäni, huom kuulin, en ole lukenut tieteellistä faktaa, että jotkut olivat ihmetelleet miksi miehilläkin rintasyövät lisääntyvät kovaa vauhtia. Joku oli sitten keksinyt, josko dödöjen yleistyminen myös miehillä lisäisi rintasyöpää heilläkin. En sitten tiedä oliko sitä tutkittu vai ei, ja mihin lopputulokseen oli päädytty.

Itse tein siinä samassa päätöksen, etten alumiinsuoloja enää kainaloihini pistä. Vaan ostan ystävältäni aloe vera dödöä, ja apteekista Sebamed dödöä, joissa alumiinia ei ole. Joskin molemmat ovat kalliimpia kuin kempparin tuotteet, mutta pidän terveyttäni tärkeämpänä kuin muutamaa euroa.

Vierailija
36/55 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi " pelkuri" ilmottautuu. Tai paremminkin vois sanoa että olen panikoija tämän syöpä -asian suhteen: joka viikko diagnosoin itseltäni jonkin syövän :(.

Suvussa ei oo ollu mitenkään erikoisen paljon syöpää (koputan puuta). Itselläkin tää pelko on tullut vasta lasten saannin myötä.

Voimia kaikille syöpää sairastaville. Ja muillekin terveisiä, että laitetaan terveelliset elämäntavat kunniaan!

Vierailija
37/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi toisen mummoni sisko kuoli syöpään myös.

Vierailija
38/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun ns. syöpäsukuun, myös vanhemmat. Minulla lisäksi eräs muu riskiä moninkymmenkertaiseksi lisäävä sairaus.

Enemmän pelkään sairastuvani liian aikaisin. Kun lapset ovat vielä lapsia.

Vierailija
39/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ajattelen, niin lähinnä mietin minkä syövän saan ja missä vaiheessa huomataan. Lähipiiri taivaan kiitos pullollaan selviytymistarinoita syövästä, kuolemanpelko ei liity mun ajatuksiin syövästä niin voimakkaana kuin useilla.

Vierailija
40/55 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(plus tietysti leviämisestä ja lukuisista muista tekijöisä). On eri asia sairastua kilpirauhassyöpään kuin haima- tai munasarjasyöpään.