Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies meni kieltämään 3v joululahjat kun kiusasi pikkusiskoansa

Vierailija
17.12.2007 |

Hetken mielijohteesta sanoi että kun olet noin tuhma niin tänä jouluna ei joulupukki tuo lahjoja. Ja koska on kuullut että pitää olla johdonmukainen niin aikoo myös pysyä päätöksessään.

Lapsi ei ole vielä moksiskaan kun ei taida ymmärtää isän rangaistusta mutta aattona on varmaan tiedossa itkua :(

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen? Tyrannisoi myös sinua?

Minä en ainakaan olisi ensihätään komentamassa sinua avioeroon. Olennaista on saada pelisäännöt miehen kanssa selviksi - suostuuko hän niistä neuvottelemaan, vai haluaako määrätä kaiken yksin?

Vierailija:


Tekee pahaa lukea viestejänne vaikka tietysti olette oikeassa.

Ei se vaan ole niin helppoa ottaa ja lähteä. Varsinkaan kun mies on tuollainen kuin on.

ap

Vierailija
22/29 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katuu kyllä jälkikäteen ja tiedostaa itsekin ongelman että rangaistus ei ole suhteessa lapsen ikään. kävimme toissapäivänä tiukan keskustelun meidän kasvatusmetodeista (yhden temppuilun tuloksena lapselta lähti karkkipäivä, iltatarra ja herkut)



miehesi pitää ottaa nyt järki käteen ja itse käydä juttelemassa lapsen kanssa. sanoa reilusti että isi suuttui liikaa ja oli kohtuuton. että olet sinä oikeasti niin kiltti lapsi että lahjoja saat, mutta taisi kiusaamisesta mennä joku lahja tms.





ps- meillä muuten mies on kehittynyt paljon ajan kanssa. luojan kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nousi karvat pystyynsun tilanteesta... ihan kui jostakin ahdistavasta trilleristä. Piinaa josta ei ole ulos pääsyä ja perhe jossa äiti ja lapset ovat täysin isän vallan armossa...

Vierailija
24/29 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti joulun yli ja mietit rauhassa minkä siirron teet. Yritä saada miehesi tolkkuihinsa ja muuttamaan rangaistuksensa. Jollei onnistu, niin voisitko mennä siskosi luo lapsinesi heti joulun jälkeen ja yllättäen siskolla olikin lahjoja lapsellenne. Et voinut asialle mitään, kerrot miehellesi. Tuon ikäinen ei vielä ihan tajua ajan käsitettä, joten voinet hieman huijata päivämäärissä.



Miehellesi sanot vaan, että lahjoja ei anneta sitten kummallekaan. Ja sitten tuo siskon luo meno. Tai voishan sitä kuiskuttaa sen lapsen korvaan, että sisaruksen saamat lahjat ovat teille yhteisesti kaikki, jos mies ei suostu jättään siskoa ilman.



Kaikki ovat huonoja ratkaisuja. MIehen pitäisi kyllä peruuttaa käskynsä.

Vierailija
25/29 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voiko aikuinen ihminen olla noin kamala 3 vuotiaalle joka on oikeasti vielä pieni ihminen.. hittolainen mä tulen hakemaan ne tänne viettämään lahjakylläisen ja rakastavan joulun vailla pelkoa.

Vierailija
26/29 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, sinä tietysti yrität keksiä ap:n avuksi jonkin ratkaisun. Mutta ei ole mitään järkeä siinä, että miehen tyrannius pakottaa muun perheen tuollaiseen salailuun ja kikkailuun.

PLUS että lapsille kehittyy ajan mittaan tosi kieroutunut suhde vanhempiinsa, jos kaikki pitää tuolla lailla kommervenkkeillä.

Vierailija:


normaalisti joulun yli ja mietit rauhassa minkä siirron teet. Yritä saada miehesi tolkkuihinsa ja muuttamaan rangaistuksensa. Jollei onnistu, niin voisitko mennä siskosi luo lapsinesi heti joulun jälkeen ja yllättäen siskolla olikin lahjoja lapsellenne. Et voinut asialle mitään, kerrot miehellesi. Tuon ikäinen ei vielä ihan tajua ajan käsitettä, joten voinet hieman huijata päivämäärissä.

Miehellesi sanot vaan, että lahjoja ei anneta sitten kummallekaan. Ja sitten tuo siskon luo meno. Tai voishan sitä kuiskuttaa sen lapsen korvaan, että sisaruksen saamat lahjat ovat teille yhteisesti kaikki, jos mies ei suostu jättään siskoa ilman.

Kaikki ovat huonoja ratkaisuja. MIehen pitäisi kyllä peruuttaa käskynsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/29 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tuntuu hyvälle, kun lapsi itkee jouluna.



Ois vaikka sanonut että jos et nyt lopeta otan sun lempilelun pois ja sit ottanut sen, jos kiusaaminen ois jatkunut.



Sun miehes on tollo

Vierailija
28/29 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sinäkös se Joulupukki oot ja yhden ilkeyden takia kielletään kaikki lahjat, onko lapsi ollut kertaakaan kiltti, koko vuonna?



Ja jos miehesi ajaa ylinopeutta tai sanoo jotain törkeetä niin sulla on nyt sitten mahdollisuus sanoa hälle että etpä ollut kiltti, Joulupukki ei tuo sulle lahjoja.



Voi taivahan vallat, kyllä armokin pitää olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/29 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotiaalla voi olla kova uhma, mutta isällä ei pitäisi olla samaa uhmaikää samaan aikaan. Kuten monet ovat jo sanoneet, ei 3v pysty mieltämään rangaistusta joka tulee vasta viikon päästä. Mitäs jos sinä kieltäisit mieheltäsi hänen seuraavan kesälomansa rangaistuksena älyttömästä käytöksestä, tuo rangaistus olisi suunnilleen samassa mittaluokassa kuin joululahjojen poistaminen lapselta.

Olen teini-ikäisenä seurannut, miten tuollaisen feodaalivallan alla kasvaneet lapset toimivat isompina (naapurin lapset) eikä jälki ollut kivaa kenenkään kannalta.

Nyt kun lapsi on vielä pieni, olisi viisasta laittaa perhesuhteet kuntoon, isompana se on paljon vaikeampaa.

Tietämässäni isä-ylivaltias perheessä tuloksena oli hillitön silmänpalvonta, kun isä oli näköetäisyydellä, olivat kiltisti, muulloin valehtelivat ja varastivat minkä kerkesivät. Tämäkö olisi teidänkin tavoite? Vähän arempi lapsi ehkä musertuu, ja reagoi erilailla, mutta eihän tuolla tyylillä saa tasapainoa aikaan.

Ja kuten oletkin jo huomannnut, tuo itsevaltainen tyyli periytyy myös seuraavalle sukupolvelle. Katkaise tuo perimysketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi