~~ELOTÄHKÄT, vkot 45-46~~
Ja taas ollaan lähempänä joulua :) Muuten hyvä, mutta kelit plussan puolella ;)
Ja pikaisesti kuulumiset ennen ulosmenoa. Meillä nukutaan täydet yöt 22/23-07.30, jolloin maitoa ja taas unten maille pariksi tunniksi. Kovasti seurustellaan ja alettu jo "höpötteleen" sekä nauravainen ja utelias on tyttö. Kiirettä pitää kahen pienen kans, mutta on vain mukavaa, ko on tekemistä :)
Nyt on taas mentävä!
AJ&S§§§
Kommentit (28)
Ehdinpä taas pitkästä aikaa kirjoittelee....
Meillä on alkanut hirveät kiukuttelut nukkumisen yhteydessä, eli ei ilman kiukuttelua nukkumaan... Olimme myöskin ruokatorven tähystyksessä koska ulrtaääni näytti että santerilla olisi polyrustenoosi... Eli mahalaukun ja suoliston välisen lihaksen ahtauma... mutta ei sitten ollukka... onneksi...!!
Meillä on jo syöty soseita kuukauden verran ja kohta aloitellaan jo liharuokia.. jännää kuinka ne siitä vaan kasvaa vaikka tuntuu että just olin synnärillä työntämässä... ja nyt mennään jo ympäri ja aloitellaan konttausharjoitteluja... kauhia kun aika mennyt nopeesti........
no mut täytyy lähteä kauppaan... heipsan
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b988d9a8-af2f-11dd-b330-…!
Aika harmaa keskiviikoaamu, kurjaa. Onneksi ei taida sataa, päästään kärryttelemään aamu-unille kohta. Hain Ellanooran syömään, kun alkoi jollottelemaan lattialla, mutta halusikn näköjään vain seuraa... Kuten muillakin tähkillä, täälläkin riittää asiaa kummasti. Neiti tykkää myös kuunnella lauluja.
Sunnuntaina aloitimme Bailatinon. Hauskaa oli, ja tehoja tulee kummasti lisää vauvaa lennättäessä. Kotimatkalla neitiä nukutti suloisesti, kun oli kolme varttia ihmetellyt salin valoja, peilejä ja muita vauvoja.
Eilen olin kakkien lasten kanssa oopperassa.Kuopiossa oli Car Men vierailulla. Pienimmäinenkin jaksoi tunnin esityksen hyvin. Kun lavalle tuijottelun lomassa sai ottaa maitohuikkaa. Alunperin vauvan piti mennä mummon hoiviin, mutta pahaksi onneksi mummoon iski yskä. Esikoisen kanssa en olisi varmaan rohjennut tällaiseen koitokseen, mutta nyt aika moneen juttuun veny lapsikatraan kanssa. Toisaalta, ei esikoisen kanssa olisi tarvinnutkaan mennä oopperaan...
Nyt suuntaan aamutoimiin.
Aamumamma ja Ellanoora melkein 3kk
Harmaat on kelit täälläkin, mutta onneksi huomisesta alkaen on luvattu pakastuvaa ja lunta! Jei! Saa vähän iloisuutta tähän ankeaan keliin.
Ompas *Kohvelin* jäppinen on isonnäköinen :) Miten muuten uskallat jo "istuttaa" syöttiksessä?! Mukavaa, ettei löytynyt ultrassa mitään :)
Meillä tyär on alkanut tosiaan kovasti höpötteleen ja nauraa jatkuvasti eli on todella hyväntuulinen - silloin hermostuu jos on sikakova nälkä tai vaatii seuraa. Ulkona nukkumista suorastaan vaatii, koska jos on sisäpäivä, nii ottaa vain pieniä tirsoja eikä pitkistä unista oon tuolloin tietoakaan, muuten nukkuu 3-5 tuntia ulkona. Siskonsa ja veljiensä touhuja tykkää seurata ja isosisko tuppaa olemaan vähän liiankin ahkera apulainen - välistä yrittää tunkea omaa nokkamukiansa pikkusiskon naamaan/poskeen/korvaan tai sitten koittaa vaihtaa vaippaa repimällä vaatteita pois siskoltaan :) Eli hulinaa kyllä riittää!
Tulkaahan nyt muutkin *Elotähkät* linjoille, ettei tää ihan kasaan kuivu koko homma ;)
Enpäs oo taas ehtiny yhtään kirjoittelemaan....
Meillä elämä pysähtyi hetkeksi maanantai-aamuna. Mun siskon avopuoliso nukkui pois aivan yllättäen. =( Kovasti olen nyt tytön kanssa ollut siskon tukena ja henkisesti on kyllä aika rankkaa...Sitä aina tällasessa tilanteessa pysähtyy miettimään elämää ja sen tarkoitusta.
Mutta nyt muihin juttuihin...Netta edelleen nukkuu yöt hyvin ja syömättä. Nyt ollaan alotettu soseiden maistelu. Perunaa ja porkkanaa ollaan kokeiltu ja ilmeet on kyllä ollu näkemisen arvoisia=). Neuvola oli viime viikolla ka kas kummaa, taaskaan ei paino ollut noussu riittävästi. Huomenna taas punnitus...Vaikka tyttö syö mielettömällä ruokahalulla niin ihmettelen että miten se paino ei nouse sen enempää. Kait Netalla menee kaikki energia pituuskasvuun kun pituutta on tullu jo 12 cm syntymäpituuteen lisää...
Viikko sitte alotettiin tosiaan se vauva-uinti ja Netta tykkäs kovasti. Ihmetteli silmät suurena kaikkia ääniä ja valoja.Oli kyl kivaa...ja siinä piristyy itekin kummasti kun heti aamusta lähtee liikenteeseen ja vähän veteen lillumaan=)
Mut nyt on lähettävä taas muihin hommiin....
Sismus ja Netta 3kk1vko
Kylläpä aika kuluu nopeaan, meilläkin on poika huomenna jo 3kk. Ja tuntuu että vasta eilen tultiin sairaalasta kotiin. :) On se vaan ihmeellistä miten nopeaan vauvat kehittyy. Meilläkin poika jo kummasti seurustelee ja koittaa kääntyä ympärikin. Nyrkkiään syö kuin viimestä päivää ja kuola vaan valuu. :) Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä esikoisen kanssa.
Osanottoni Sismus, varmaan on rankkaa seurata siskon surua.
Joulukin tulee niin kovalla vauhdilla että ei meinaa perässä pysyä, pitäs kai ruveta ostamaan lahjojakin, jos vaan olis rahaa... Lainat syö sen vähänkin mitä tulee.
Saas nähdä jokohan antas neuvolatäti ens viikolla luvan ruveta maistelemaan kiinteitä... On pojalla niin suuret ruokahalut että! Pitäs selvittä sitä vauvauintiakin kun on tuo meidän mies ihan hirmuinen vesipeto, joka ilta käydään kylvyssäkin.
Nyt pitää mennä pyykkejä selvittämään...
Saska ja Akseli 3kk
Sismus: Jaksamisia teidän koko perheelle. Ei ilmeisesti kovin iäkkäästä ihmisestä ole edes kyse jos siskosi mies oli?
Laitetaanko kuvia vauveleista tänne nyt kun vaavelit alkaa olemaan jo 3kk kieppeillä =)
Meillä kans syödään velliä ja pikkasen olen antanut perunaporkkanaa soseena, mutta todellakin pikkasen vain ;) Ja yöt on silti tosi rikkonaisia vielä, olkaa onnellisia jos saatte jo nukkua kokonaisia öitä "kateellinen olen" Esikoinen tosin alkoi nukkumaan kokonaisia öitä VASTA 2,5v siihen asti jopa syötiin vielä kerran yössä, mutta hänhän oli esikoinen ja eikös esikoisen kohdalla niitä "virheitä" tehdä ;) Joten tottunut kai olen jo siihen, että meillä ei öitä nukuta kokonaan vielä pitkiin aikoihin..
Tänään oli eka koulu päiväkin ja kyllä tissit joutaa vielä sittenkin koville kun joutuu olemaan imettämättä useamman tunnin.
Joko teillä ekat piikit on pistetty??Meillä on loppukuusta neuvolalääkäri, jolloin on sitten myös ekan piikin aika :(
No nyt siirryn sohvalle "rentoutumaan" illan jatkot jos täällä paikalla joitakuita on =)
Sanna ja Santeri
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=31310acc-b1b4-11dd-a475-…!
tuli tosi epäselvä kuva, laitan joku päivä selvemmän ;)
Väsymys on taas päätä huimaava.. Viime viikko nukuttiin jo niin hyvin (lähemmäs 10 tuntia yössä herten vain kerran syömään) ja tällä viikolla havahdutaan hereille taas parin tunnin välein ja nukahtaminen on niin vaikeaa... Mitä ihmettä sitä keksisi...?
Kateeksi käy teitä jotka saa nukkua :(
Samalla pitäisi jaksaa siivota, siivota, siivota, kun yritetään myydä vanhaa kämppää alta pois. Ja rakas mieheni menee supraan töistä raksalle, että saataisiin talo joakus valmiikisi. Miten ihmeessä sitä on tällaiseen tilanteeseen ajautunut? Ja selviääkö tästä hengissä? Saati yhdessä...
No, onneksi Oonalla on kaikki kuitenkin hyvin. Vatsavaivat taitaa suurimmaksi osaksi olla voitettu kanta, tai toleranssi on kasvanut niin etteivät ne enää niin häiritse. Ja päiväunet viihtyy hyvin parvekkeella. Saa touhuta rauhassa.
Kai tämä elämä tästä vielä tasottuu. Joskus.
T. Maija ja Oona 10vk
aika menee niin nopeasti ettei tahdo edes keritä kirjoittelemaan tänne. Mutta nyt poika jokeletelee innoissaan omille leluilleen. Ihana kuunnella tuota suloista ääntelyä. :)
3kk-neuvolassa kävimme alku viikosta ja nytpä olenkin miettinyt, odotammeko sinne suositeltuun 4kk ennen vihannesten aloittamista vai aloittaisimmeko ne jo hieman aiemmin. Kuinka moni teistä odottaa sinne 4kk vai oletteko jo aloitelleet uusien makujen maistelun? Kovasti tekisi kyllä mieli jo antaa pojalle jotain muutakin kuin äidinmaitoa, ihan siinä toivossa että yöunet hieman pitenisivät eikä itse olisi ihan niin kiinni pojassa. Tänäänkin ollaan syöty melkeinpä tunnin välein. Tosin osin se on ihan omaa "syytäni", sillä olen aina syöttänyt pojan kun hän on herännyt ja sitten uudelleen ennen seuraavien unien tuloa. Poika nukkuu yleensä tunnin verran ja sitten jaksaa olla pari tuntia hereillä ennen seuraavia päikkäreitä. Painoakaan ei ole tullut kovin hirveästi viimeisen kuukauden aikana (reilu 500g), jonka vuoksi noita soseita jo mietinkin.
Mutta nyt poika hermostuu. Jatkan taas joku päivä...
t.Tinja82 ja Vili
Meidan tytto on pari paivaa vajaa 3 kk. Talla viikolla alkoi paivakoti. Rassukka kuulemma itkee siella paljon. Aani on ihan kaheana :( Ma itken tyomatkalla autossa. On se vaan niin kamalaa jattaa pikkuinen hoitoon.
Vahan olen myos huolissani. Tytto nukkuu klo 18 - 7 heraamatta kertaakaan. Han ehtii saada vain 4 pulloa paivassa, kussakin 120 ml. Paivakodissa nukkuu kaksi n. tunnin mittaista paivaunta (ja loput ajasta itkee). Onko 480 ml maitoa paivassa tarpeeksi 3 kk vauvalle? Ja miten voi olla mahdollista, etta nukkuu 13 tuntia yossa? Onko enaa normaalia?
Ma olen nyt niin stressaantunut, huolissani ja vasynyt kaikesta, etta en tieda miten henkisesti enaa jaksan. Odotan vaan niin joululomaa, etta voin pitaa vauvaa sylissani 24/7 koko viikon ajan.
Ihanaa, etta on edes viikonloppu. Yritan syottaa tyttoa vahan enemman ja useammin.
Nauttikaa vauvoistanne. Hyvaa viikonloppua. Ja kiitos jos osaatte neuvoa siita ml maarasta per paiva...
BS: Voi teitä :( Voin vain kuvitella kuinka pahalta susta tuntuu, toivottavasti tyttö kuitenkin tottuisi hoitopaikkaan =) Kyselit siitä maito määrästä, tuo nimittäin kuulostaa melko pieneltä määrältä, suuntaa antaa pikkasen se että vauvan nestetarve on 10kg asti n. 100ml /kg mutta jokainen on yksilö ja tuo on suositus, että vähintään tuon verran pitäisi saada nestettä vrk. Ja hurjalta kuulostaa tuo unen määrä.. Jaksamisia sulle..
Meillä ei ootella sitä 4kk olen antanut velliä aamulla ja illalla purkki ja päivä ja sitten nyt makustellaan perunaa ja porkkanaa =) Lääkäri neuvola ens viikolla ja posket on ainakin kovasti pyöristynyt ;) Kovast Santeri muutenkin juttelee ja nauraa isoveikan leikeille =)
Ihana kun tänne tuli jo talvi lunta satanut ja pakkastakin jo vähän, Esikoinen haluaisi pulkkailla koko ajan ja Santerikin nukkuu paremmin ulkona raittiissa ilmassa..=)
Palailenpa taas, mukavaa viikonloppua kaikille =)
Terkuin Sanna
Juhlistamme kotona paitsi tätä hurjaa ikää, myös torstaista hääpäiväämme. Juhlistamme siis syömällä koko perheellä vähän paremmin. Huomenna mennään miehen veljen tyttären synttäreille samalla reissulla kun Bailatinoon, ja silloin poiketaan varmaan hampparilla. Tosi juhlavaa. En juuri nyt jaksa organiseerata kaikkia lapsia hoitoon, että päästäis kahdelleen johonkin. Melkoinen haaste olisikin ottaa kaksi vipeltäjää ja kiljukaula hoitoon... Sitten aikanaan ehtii kyllä.
BS:lle paljon myötätuntoa hoitoontotuttelussa, on varmasti rankkaa.
Meillä mennään vielä täysimetyksellä. Neljän kuukauden kieppeissä aloitellaan varmaan soseita, että sitä kautta lähtisi löytymään pikkuhiljaa lisää rytmiä päiviin ja vähän pidempiä yöunia. Viime yönä syötiin parin tunnin välein. MInun onneni on vauvan vieressä nukuttaminen, saa edes hiukan nukutua. Toisaalta, jos neiti nukkuisi omassa sängyssään, saattaisi nukkua pidempiä välejä. Ei vaan ole vielä tullut sitä yötä, että olisin jaksanut jäädä hereille syöttämään...
Ensi viikolla on sitten neuvola ja eka rokotus, kääks. LUulenpa, että kokoa on tullut ihan tasaiseen tahtiin, ettei senkään takia tarvitse kiinteitä etukäteen aloittaa. Isompien kohdalta on jäänyt mieleen, että kun vauva alkaa syömään kiinteitä, ihana vauvantuoksu (onko se sitten maitopukli vai mikä) alkaa pikkuhiljaa hävitä. KOhta onkin sitten tuhruisen näköinen ja hajuinen syömäri perheessä.
Nyt syömään. Toivottavasti tännekin tulee kohta pakkasta.
Meille satoi viime yönä ensilumi, ei nyt ihan hiihtokelit, mutta kuitenniin.
Muuten viikko alkoi vähän kurjasti keskimmäinen tippui portaissa ja hampaat meni huulesta läpi. Ei tarvinnut/voinut laittaa kuitenskaan tikkejä eikä muutakaan. Tosin ei kyllä ole enää menoa haitannut, ihan yhtä virkeänä riekkui koko päivän, sinappi kyllä ruualla vähän aiheutti irvistyksiä (jonka äiti olisi voinut kokeilemattakin kertoa, mutta milloinka sitä on äitiä uskottu?!?) =)
Nuorimmainen on nyt taas pari yötä kuorsannut oikein kivasti, ja tuo mukava lumi ja kirpakka pakkanen antoi äitiin sen verta potkua että sain yläkerran siivottua ja kaikki petivaatteet käytettyä ulkona tuulettumassa ja muutenkin siivoiltua ja järkkäiltyä.
Jotenkin nyt ei ole kiire minkään vellien tai soseiden aloitukseen, keskimmäisen kohdalla hän taisi olla 3 kk tienoolla kun velliä aloin antaa, mutta nyt tuntuu että ei jätkä roiku tississä joten odotellaan vielä tai sitten sitä "haluaa" pitää toisen vielä ihan vauvana, kun suurella todennäköisyydellä ei vauvoja tähän taloon enää tule, vaikka vähän on mieli muuttunut, että josko sitten joskus =)
Loppu viikoksi me mennään reissun päälle, siskon tytön synttäreille ja sitten kun sieltä palataan niin meikä aloittaa makkarin rempan! Täytyisi käydä maalit ja laminaatit ostamassa valmiiksi jo tällä viikolla.
Ens viikolla on meillä myös neuvola ja eka rokotus, pläh!
Jepulis nyt päivä kahville!
-E- ja poju melkein 3 kk zz
Hei,
piti jo aiemmin vastailla maidon määristä sinulle, mutta tässä nyt vihdoinkin
Yhdestä kirjasta (Ensi kertaa äidiksi taiis olla kirjan nimi) jäi mieleeni karkea haarukka syömiseen ja maidon määrään liittyen: 150 ml / kg / vuorokausi.
Pulloruokinnalla olevan tyttövauvani kohdalla tuo piti aika hyvin paikkansa aiemmin, nyt 3 kk iässä jäädään jonkin verran sen alle, mutta kasvukäyrillä on pysytty. Alkumetreillä meillä paino tippui 2 kertaa niin, että sitten olimme tehoruokinnalla. Nämä mainitsemani maitomäärät koskevat aikaa jolloin vauvani paino oli jo saatu tolalleen.
Reilun 2 kk iässä vauvallani oli jonkinlainen tankkausviikko ja hän söi 200 ml per kerta 4-5 kertaa päivässä ja me ihmettelimme ,että mihin ihmeeseen se kaikki maito menee. Sitten normaaliannokseksi muotoutui 160 ml ja viime viikosta alkaen hän on vähentänyt annostaan 120 -130 ml. Hän saattaa kuitekin vetäistä tuon 200 ml annoksen kerran päivässä, useinmiten iltapäivällä, ei siis aamulla pitkien unien (7-8 h) jälkeen.
Itsekin olin vähän huolissani tuosta syömismäärän pienentymisestä, mutta juuri tänään neuvolassa paino ja pituus olivat OK. (5510 g ja 59,2 cm)
Aika hurjalta kuulostaa tuo amerikkalainen päivähoitosysteemi - jaksamista sinulle stressaavaan tilanteeseen.
t. Loppukesänmamma ja tyttövauva 14 vkoa
Tosiaan aika menee nopsaan, kun ei kerkeä kirjoittelemaan eikä juuri lukemaankaan juttuja täällä...
Jere on tosiaan jo 3,5 kk ja huomenna meillä se 3 kk:n neuvola ja rokotus, saapas nähdä. Painavalta pikkumies tuntuu.
Meillä iltaisin maissi- tai porkkana-perunavelli, päivisin soseita 2 kertaan...syö jo purkin kerrallaan..:o ollaan kokeiltu kukkakaalta, porkkana-perunaa, maissia, mangoa, banaania ja päärynää ---> kukkakaali ei ole Jeren mielestä kivaa lainkaan. Olen niin kaavoihin kangistunut, että keitän yhä juomaveden ja pullotkin steriloin. Juo aika paljon vettä, varmaan 1,5 dl vuorokaudessa maitojen ja vellien lisäksi. Pulauttelu on ehkä hieman vähentynyt.
Ihana veijari, ei koskaan herää itkien ja nukahtaakin ihan itsekseen joko viereen tai ihan issekseen uniriepu silmillä. Tuttia ei enää ole huolinut 2 viikkoon, harso ja uniriepu on tärkeitä.
Hereillä ollessaan touhuaa, hymyilee, jokeltelee ja seuraa tosissaan kaikkea. Kyljellään käy, mutta ei käänny vielä. Helistin ja jotkin muut lelut pysyvät kädessä.
Pukeminen, varsinkin talvipuvun pukeminen, on Jerelle inhotus ja tuska ja silloin leijonamme karjuu ihan tajuttomasti.
Nukkuu öisin pääsääntöisesti 22 - 07 ihan yhdellä syötöllä, joskus menee höpinäksi yöt. Tää on mulle luksusta, kun muut lapset ovat olleet kaikki yökyöpeleitä. *Sannami*: samalla lailla meilläkin isommat lapset nukkuneet yöt vasta 2,5 vuotiaana.
Päivät menee vaihtelevilla unimäärillä: joskus nukkuu yhdet 2-3 tunnin unet ja muutamia ½ tunnin pätkiä, joskus mennään noilla ½ tunnin pätkillä koko päivä...mulla onkin nyt sitten aika pölyistä kotosalla, kun *oikeesti* ei kerkeä siivoilemaan joka välissä...ruuanlaitot ja pyykit ja lasten viemiset ja hakemiset sekä pesuttamiset vie sen vähäisenkin ajan ja jos Jere on hereillä niin ei välttämättä suostu katselemaan vierestä....
No, nyt mun täytyy lopetella taas.
Tsemppiä kaikille ja kyllä tuo *Sismuksen* perhetragedia pysäytti hetkeksi minunkin maailman..eihän sitä koskaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan.
Hei, vielä kysyn: onko teillä joskus epäsosiaalisiä päiviä, jolloin ei huvita mennä ihmisten ilmoille tai edes jutella tarhassa hoitajien kanssa?
Tarja & Jere-Matias 3,5 kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b5c20a4c-b540-11dd-9c55-…!
Poika nukkuu vielä yöuniaan, joten on hetki aikaa kirjoitella. Itse asiassa Vili saattaa vedellä yöuniaan puoli yhteentoista asti, vaikka yleensä kyllä heräilee jskus yhdeksän aikoihin. Mielelläni vaihtaisin tuota rytmiä niin, että menisi illalla vaikka jo kahdeksan aikoihin yöunilleen ja heräisi vaikka jo seitsemän aikaan aamulla. Nyt nukahtaa illalla yleensä kymmenen aikoihin, ehkä hieman myöhemminkin. Tiedä sitten voisiko kiinteiden aloituksen jälkeen hieman muokkailla tuota unirytmiä...
TarjaMamma kyseli epäsosiaalisuudesta. Olen kyllä itsekin havainnut samaa, eli joinakin päivinä en todellakaan kaipaa ketään vierasta juttukaveriksi. Omaa miestäni kyllä odotan töistä kotiin, jotta saa vähän jutustella aikuisenkin ihmisen kanssa, mutta en aina jaksa olla sosiaalinen muita kohtaan. Tosin joskus on taas aivan päinvastaisiakin päiviä, eli harmittaa oikein kun ei ole sillä hetkellä ketään kaveria, jolle jutella.
Aika moni on ilmeisesti aloitellut jo kiinteitä ja kovasti tekisi minunkin mieleni niitä aloitella. Varsinaista syytä ei kyllä taida olla, sillä poika vaikuttaisi suht tyytyväiseltä saamaansa äidinmaitoon. Painoa ei ole kyllä viimeisen kuukauden aikana tullut kuin 148g, eli ilmeisesti aika vähän, joskin ihan tarpeeksi. Eli syyt taitaa olla aika itsekkäät. Hieman nolottaa myöntää, mutta odotan innolla sitä aikaa, kun itse saan ihan rauhassa käydä kaupassa ja vaikka kaupungilla hieman shoppailemassa ilman ainaista kiirettä. Nyt poika syö tosiaan parin tunnin välein yötä päivää, eli hirveästi ei tuota omaa aikaa ole. Vaikka en toki imetystäkään kokonaan pois ole jättämässä.
Aika jännä muuten, että aika moni äiti, jonka olen tavannut, on kysynyt minulta, että olenko päässyt yksin käymään jossain. Juttelinkin mieheni kanssa asiasta ja olen aika varma, että mesten on vaikea kuvitella sitä, miltä heistä tuntuisi, jos vauva olisi hänessä kiinni näin totaalisesti 24/7. No joo, ei ollut tarkoitus antaa kauheaa valituskuvaa itsestäni. :)
Palaillaan!
Tinja82 & Vili 3kk
...vaikkakin surun keskellä. Tosiaan joku kyselikin, että minkä ikäinen tuo siskon mies oli ja kyseessähän oli mun ikäinen eli 25-vuotias kaveri.!! Ja se tästä tekeekin vielä jotenkin vaikeampaa. Mutta elämän on jatkuttava...lauantaina on hautajaiset tulossa ja siis rankka päivä tiedossa. Sisko alkaa pikkuhiljaa päästä takaisin jaloilleen, mutta vaikeaahan se on kun joka asia muistuttaa....
Mutta onhan täällä muutakin tehty kuin itketty...Netta on tosiaan jo 3,5 kk ja perunaa,porkkanaa ja maissia on maisteltu. Maissi tais olla aika hyvää kun kovasti hymyili saatuaan suun tyhjäksi. Ens viikolla ajattelin maistattaa mustikkaa tai ruusunmarjaa=)
Neuvolakin oli kuun alussa ja tyttö on jo 62,4cm (50cm) ja 6040g (3618g).
Nyt yrittää joku kaamea flunssa iskeä meikäläiseen ja kurkku on niin käheä että ei tee edes mieli nielasta. Toivottavasti menis nyt ohi ennen ku kerkee kunnolla tullakaan. Ja voi vitsi mun pää on taas ihan laho...en muista yhtään mitä teillä oli täällä juttusia ollu...=)
Ai niin tosta epäsosiaalisuudesta...mulle ei oo kyl tullu vielä semmosta oloa...lähinnä päinvastoin. Haluaisin mennä pyyhältää paikasta toiseen tytön kanssa mut eipä noita paikkoja niin hirveesti ole mihin mennä. No, kohta saa viilettää ostamassa kaiken maailman joululahjoja pitkin kaupunkia. Vaikka aika väsyttävää touhua sekin on..ja harmi kun niitä lahjoja ei ilmaseks sieltä kaupasta saa...=/En taida olla semmosta tyyppiä että ihan hirveesti jaksaisin kotona olla...vaikka onhan sekin joskus ihanaa.
No mut nyt jos lähtis muihin hommiin...yritän taas ennättää jossakin välissä kirjoittelemaan...
Sismus ja Netta 3,5kk
Neuvolassa käytiin eilen ja herra sai ensimmäisen rokotuksen, eikä edes itkeny! Painoakin oli tullu oikein hyvin 6980g (3550g) ja 60,5cm (48cm). Eli ei ainakaan painon takia tarvii kiinteiden aloittamsita kiirehtiä. Meinasin kyllä alkaa pikkuhiljaa maistelemaan niin on sit homma jo aluillaan.
Unikin on alkanut maistumaan ja jo paljon paremmmin, herää enää yhdesti syömään/yö. Pitää kyllä koputtaa puuta ettei tule asiaan muutosta. Kohta vaihdetaan unipussiin mies kun ei enää kapaloon mahdu ja peitto on ihan turha kun potkii unissaan niin hirveesti.
Kävin lauanataina työpaikan pikkujouluissa. Ensimmäinen kerta kun olin pidempään pois kotoa, helppoa kyllä on lähteä kun meillä ei poika suostu kylvyn jälkeen syömään muusta kuin pullosta niin mies hoiti iltahommat ja laitto pojan nukkumaan. Tulin kyllä kotiin jo klo 22, mutta oli kiva kyllä käydä vähän tuulettumassa :) Sain kylläkin kiitoksena sitten sunnuntaina kuumeen ja oksennustaudin joka oli poissa maanantai aamuun mennessä, mikälie ruokamyrkytys.
Ihanaa kun tänne savoon saatiin lunta, maa on ihan valkoisena. Jos tänä talvena vaikka pääsis laskettelemaan kun viime talvena en mahan kanssa uskaltanu.
Nyt pitää mennä peseen kissan pissimää sohvaa.... vanha herra osoittaa mieltään :)
Saska ja Akseli 3kk
Eli tänään oli myös meillä neuvola; mittaa oli 64 cm ja painoa 7540 g...hurjasti kasvaa tuo minun "pikkumies"....:)
Eka rokotus sujui myös meillä ilman itkuja, toivottavasti säilytään ilman kuumettakin!
Nyt täytyy lopetella, muru on hyppykiikussa ja kohta on ruoka-aika.
Tarja & Jere-Matias 3,5 kk
Meän vanhempi neiti oli mulla kaverina tässä kirjottamassa eli viikkojen pitää olla 46-47 ja lopussa on meän Ronjan omat bukstaavit ;)