Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sertralin ja sen haittavaikutukset

Vierailija
15.03.2023 |

Onko kokemuksia Sertralin -nimisestä lääkkeestä? Olen itse käyttänyt kyseistä lääkettä syksystä lähtien. Annostus 75mg. Alkuperäiseen syyhyn kyllä auttanut, mutta nämä sivuoireet, mitä lääkkeestä on aiheutunut, ovat kyllä kauheita... Olen huomannut mm. aivosumua, väsymystä, kehon tärinää, pahoinvointia, jalkojen jomotusta, painonnousua (aineenvaihdunta tuntuu hidastuneen).. Oireet pahenee heti, jos ei syö kunnolla. Ja jos yksikin tabletti unohtuu välissä niin seuraa ihan järkyttävät olot.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli oireita. Lopettaminen oli ihan järkyttävää. En enää ikinä koske noihin myrkkyihin. Ei se minulla edes auttanut masennukseen.

Vierailija
2/13 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotiaana käytin ekan kerran ja toimi hyvin, sen jälkeen käytin escitalobramia ja viimesyksynä palasin takaisin sertraliniin kun essin teho oli hiipunut. Mun aivosumu on pahentunu ja uskon että 13v putkeen ssri lääkkeiden käyttö on alkanu aiheuttaa mul tota aivosumua joka vaan pahenee päivä päivältä... Pitää varmaa varaa lääkäri et sais lopetettua :s Pakko varmaa elää vaa opamoxilla sillon ku ahdistaa... Lukenu kui ihmisistä on tullu iha zombeja mielialalääkkeillä jos pitkää käyttää D:

Vierailija
4/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttänyt 15 vuotta ja ei ole oikeastaan mitään sivuoireita ollut, paitsi alussa kun aloitin lääkkeen syönnin. No nuo "salamaiskut" tulee jos jättää pari päivää niitä syömättä. Painonousua mulle on tullut neurolepteistä.

Vierailija
5/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole juuri haittavaikutuksia näkynyt. Paitsi huono helteen sietokyky. 

Vierailija
6/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikkeen se on auttanut?

Vierailija
7/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sertralin on kaikista miedoin ssri lääke. Kauanko olet ap ottanut tätä? 

Kaikki lääkkeet aiheuttavat alkuun huonovointisuutta, väsymystä jne.

Kerro lääkärillesi mikäli ks. lääke aiheuttaa sinulle oireita, jotka ovat haitaksi, hän voi määrätä jotain muuta, kaikenlaisia lääkkeitä on, se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle ja tämä on fakta. Sitä varten ne lääkärit on että saisit avun jota juuri sinä tarvitset.

Vierailija
8/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lääkkeen käytön nyt keväällä lähes 3v käytön jälkeen. Haittavaikutukset kasvoivat hyötyjä suuremmiksi. Niitä olivat:

jatkuva räjähtävä ja runsas ripuli, joka tuli usein housuun koska en ehtinyt ajoissa vessaan

todella runsas ja voimakas yöhikoilu, ja öisin toistuva herääminen hiestä märässä sängyssä

kummalliset näköhaittoja aiheuttavat päänsäryt, jotka kulkivat ikään kuin päänahkaa pitkin ja aiheuttivat myös pahoja niskajumeja

kuukautishäiriöt, kuten kova kipu mutta todella niukka vuoto, lisäksi kaksi päivää ennen vuodon alkua yöhikoilu paheni niin paljon että heräsin kahdesti yössä vaihtamaan lakanan ja kerran piti patjakin nakata roskiin

Lääkkeen lopettamisen jälkeen olen ollut todella vihainen joka päivä ja en kestä yhtään jos vaikka ventovieras yrittää jututtaa bussipysäkillä. Ja paino ampaisi samantien nousuun lääkkeen lopetuksesta, vaikka edelleen rajoitan syömisiäni ja harrastan raskasta saliliikuntaa 5pvää viikossa.

Hirveä lääke. En suosittele :(

Vierailija
9/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi hyvin ruminointiin ja siihen liittyviin uni- ja keskittymisvaikeuksiin, mutta kadotti orgasmit ja nosti painoa 10 kg/6kk. Vaihdoin toiseen lääkkeeseen, joka ei toiminut, nyt kolmas menossa ja tää on hyvä. 

Vierailija
10/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut haittoja kun käytin sitä.

Vierailija
11/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi paino useamman kilon, ja nousu on jatkunut vaikka lopetin lääkkeen käytön kuin seinään.

Vierailija
12/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääke oli hyvä, auttoi sos.tilanteiden pelkoon ja ahdistukseen, mutta vei yöunet kokonaan, jonka takia oli sitten pakko lopettaa lääke. Mutta muuten hyvä lääke oli kyllä.

Vierailija
13/13 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli yksi asiallinen keskustelu näistä aiheista poistunut

Toisaalta millaista älyä voi odottaa vauvapalstan modelta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi