**SYYSsissit alkuviikkoon**
Kommentit (35)
melkein 3kk mittoja ukosta: 6460g 63,5cm ja pipo 40,5. melkein samat kun esikosella, naurettiin että vois kopioida tiedot hänen kortista... rokotteen sai ja sain 2 kpl niitä mukaan, että toivottavasti joku ne siellä kiinassa myös pistaa... (5kk ja 12kk iässä) muuten kaikki ok, otsalla on vähän karstaa (pelkäsin jo että onko joku allergia, mutta onneksi ei) ja rasvausta vaan. silmäkin edelleen rähmii, mutta toivottavasti aikaa parantaa...
muutto mielessä joka hetki, laukut melkein jo pakattu. toivon että se matka sinne menis hyvin, mutta eipä voi stressia tämmöisesta ottaa.
mun rintavarustus myös imetyksen jälkeen AAAAAAA, nyte vielä ehkä B, jotain hyvää tässä imetyksessä?
kakku oli ihanan näköinen, kyllä on koko ajan niin valtava nälkää. ei oikein syö kunnolla, ei halua mitään osta enää kun kohta on meno... porkkanalaatikko ja pinaattilettua esikoisen kanssa popsitaan. joku ilta pitäis vielä tilata pizza...vaikea siellä kiinassa, on paljon kasviksia ja mausteita, tuleeko paljon mahavaivoja ukolle. mutta ei pelkällä riisilla tarkenee.
hyvää joulua kaikille (jos enää ei koneelle kerkee) ja kirjoittelen sitten taas kiinasta!
kewa ja ukko 20.09
Ja kiitokset viimeisestä sekä Rakkausvauvalle että Outsalle! Oli taas tosi kiva tapaaminen Jumbossa!!
Puhuttiin likkojen kanssa että tammikuulla taas voisi treffata ja sitten taas enemmänkin väkeä mukaan!
Hieno juttu Peikkoäet että kutsu tuli jo! Mukavaa kun saatte sitten jo niin pian lisätietoa asiasta! Myös mulle niinkuin näköjään Haikarapolskallekin uppoaa juur tuollainen huumori =). Heh, joskus muuten on tullut vähän väärinkäsityksiä kun kaikki ei ihan aina ole tajunneet mun juttuja. Mun kaikkein rakkaimmalle ystävälle ja työkaverille oli pari mun muuta työkaveria ihmetellyt että eikö hän loukkaannu kun mä olen niin ilkeä hälle! Heh! Erja sanoi että likkojen ilmeet olivat näkemisen arvoiset kun hän repesi nauramaan ihan hysteerisesti!
Mun suosikkijoululaulu on ehdottomasti Oi jouluyö. Ja mieluiten mahdollisimman mahtipontisesti. Tapani Kansan versio uppoaa kaikkein parhaiten. Ja White Christmas jajaja... Enemmän tykkään noista ehkä vähän vakavamman tyylisistä kun niistä iloisista. Tosin niitäkin oon kuunnellut taas jo ihan hirveästi!
Mä olen niin onnellinen että sain itseäni niskasta kiinni ja sain aloitettua kuntoilut!! Mulle tehtiin just uus saliohjelma cirquit tyylisenä ja se on ihana!! Just sopivan nopea tempoinen joten en kyllästy siihen ja kuitenkin erittäin kiinteyttävä kuulemma. Jumpat tarviikin aloittaa vähän varovammin kun kunto ei ehkä kestä vielä steppiä.. Eli niihin vähän helpompiin eka ja sit taas kun kunto nousee niin sitten intervalli jumpat on mun juttu. Ja äiti-vauva jumppaan mennään torstaina.
Päätin että tuolla salilla tai jumpassa käyn vähintään 3´sti viikossa. Mies tosin varmaan kiskoisi mut suunnilleen hiuksista sinne jos alkaisin luistamaan koska kk veloitus on sen 69 (sikatörkeetä kiskontaa) ja olen sitoutunut kahdeksi vuodeksi =). Ja koiran ja vaunujen kanssa teen melkein joka päivä tunnin- parin lenkin jossa tulee kyllä hikikin. Nyt on kiva lenkkeillä kun olen tutustunut kahteenkin tosi mukavaan äippälomalla olevaan naisimmeiseen täältä lähteltä!! Ihanaa kun on juttuseurana joku muukin kun koira. Ja lottovoittona viel se että tosiaan molemmat likat tuntuvat näinkin lyhyen tuttavuuden jälkeen olevan aivan älyttömän mukavia!!
Että kyllä mullakin läski tästä häipyy!! Typykkä, viitosella alkava paino on juur hyvä 168 pituiselle! Sama pituus on mullakin ja tavoitteena on että paino on 60 kesään mennessä. Mielellään kilon, pari allekin! Olen lyönyt pomon vaimon kanssa 200 eukkia vetoakin asiasta! =) Mä ainakin olen tosi onnellinen kun paino on taas noissa luvuissa. Kuntoillen ja syömisiään tarkkaillen se lähtee meikäläiseltäkin.
Meillähän on ne häät kesäkuussa joten siinäkin on kyllä yksi kova motivoija. Ja tietty kaikki mun vaatekaapin kivat vaatteet jotka ei tällä hetkellä mene päälle ollenkaan =). Bikikunnossa siis minäkin taas ensi kesänä. Tosin näillä raskausarvilla ei kyl biksuja pidetä, mutta muuten.
Voi kun kurja juttu tuo Piiun tyttären migreeni!! Kamala se on taatusti aikuisellakin, mutta lapselle sitä ei varsinkaan soisi tuollaista!!
Ja jos kewasta ei kuulu ennen kuin vasta kiinasta niin toivotan sulle (muille en vielä tässä vaiheessa) oikein hyvää joulua ja hyvää matkaa!
Nyt tais mullakin tulla aika romaani joten taidan mennä katsomaan telkkaria miehen ja pojan kanssa. Luka on muuten tosi kova seuraamaan ruutua vaikka kuin kääntäisin poispäin telkkarista. Heh, isänsä poika siltäkin osin.
Colis ja Luksu torstaina 3 kk ja huomenna neuvolaan
Tervehdys kaikille! Meillä nyt sittein vihdoin yhteys pelaa. Käytiin pikkasen paikallisessa puhelinyhtiössä valittelemassa tänään taas ja johan alettiin toimia.
Joudun pyytään kauheesti anteeks kun en pysty kommentoimaan oikeen mitään, kun en jaksa alkaa lukemaan kahden viikon juttuja.... Sori. Tästä eteenpäin alan taas lukeen joka päivä jos vain mahollista.
Me olemme asettuneet hyvin uuteen asuntoon. Mä olen tykästyny tähän oikein kunnolla. Kauppaan ja postiin on tosiaan matkaa muutama metri. Ostettiin eilen uus kantoreppu meille, jolla voin Vesliä kantaa kun käydän kaupassa. Sitä voi käyttää jopa 20kg saakka!
Joulua ei olla hirveesti laitettu tänä vuonna. Ens vuonna sitten kunnolla, kun Veslikin siitä tajuaa enemmän. Menemme aattona syömään mun vanhemmille ja illalla mies on pukkina mun serkun perheelle. Muuten vietämme kotona joulun ihan rauhassa kolmistaan. Mitään emme leivo, mutta kinkku paistetaan. Pipareita kun en voi syödä, veslin maha ei niitä kestä.
Olemme saaneet opetettua Veslinkin nukkumaan omassa sängyssään ainakin osan yötä. Helpottaa paljon kun ei enää käytä mua niin paljoa tuttina ja on mulla iltosin omaa aikaa. Ennen kun nukutin meidän sänkyyn, niin mun piti myös olla koko ajan vieressä tai poika heräs!
Tänään alotin salilla uuden treeninkin ja herranjestas!!! Aivan kamalaa. Omistaja teki mulle kunnon rasvanpoltto-ohjelman jonka teen kaks kertaa viikossa ja lisäksi kerran viikossa käyn jumpassa. Yritän nimittäin saada ens kesäks kymmenen kiloa pois vielä. Saa nähä kuinka käy. Sitten olisin hoikempi kuin ennen raskautta.
Miehen töihin lähtökin lähestyy uhkaavasti. Enää reilu kaks viikkoa ja mua hirvittää tosi paljon. Kuinka sitä pärjää ikävän kanssa 7 pitkää viikkoa!??!! Paljoa en ole viitsiny asiaa edes ajatella, kun alkaa niin itkettää ym. Tiedän jo valmiiksi kuinka kauheaa viiminen päivä ennen lähtöä on. Samoin pari ekaa päivää. Tulee taas itkettyä silmänsä puhki. Varsinkin kun mies saanu olla nyt kotona elokuun puolestavälistä saakka. No ei se auta kuin kestää. kaks 7 viikon reissua mies tekee ja jatkoa saattaa tulla, mutta sovittiin et katotaan nyt reissu kerrallaan miten menee. Jos tuntuu kamalalta niin sit tehään vaan nuo kaks jotka on sovittu ja harkitaan jatkoa jos sitä tarjotaan. No eipä nuita auta murehtia etukäteen. On vaan mentävä päivä kerrallaan eteenpäin. Onneks vanhemmat on mulla apuna ja äitini onkin luvannu tulla lapsenvahiks ainakin sen kolme kertaa viikossa jotta pääsen ainakin kuntoilemaan.
Nytkin vanhempani ovat ollet tosi paljon apuna. Viimeks tänään he olivat Veslin kanssa, kun kävimme miehen kanssa kaupungilla syömässä, asioilla ja ostamassa jouluruoat. Ja huomena mennään illalla elokuviin ym. Ihanaa kun saa vähän kahenkeskistä aikaa. Varsinkin kun kohta ollaan niin kauan erillään.
vesli kasvaa kovaa vauhtia. Alku kuusta käytiin lastenpolilla kun Veslillä 2 kk nevolassa toinen lonkka napsu. Käytiin röngtenit ym läpi, mutta mitään ei onneks löytyny. Poika oli siellä noin 62 cm pitkä ja painoi 6,5 kg. Ylihuomena ois 3 kk neuvola ja saa nähä kuinka paljon siellä painetaan!
Ajattelin aloittaa nyt maissivellin ja perunan annonkin pikkuhiljaa. Tiedän et Veslillä paino nousee hyvin, mutta tahtoisin koittaa saada syöntivälejä tiheemmiks. Meillä kun syödään edelleen tissiä läpi vuorokauden kahen tunnin välein. Öisin välillä tiheemminkin ja joskus menee päivisin pitempään. ois kiva jos sais öisin nukkua edes 3-4 tunnin pätkiä. Ei tarvi koko yötä nukkua putkeen, kunhan vaan edes vähän välit tihenis.
Mutta nyt täytyy lopettaa ja lähteä kattoon salkkareita.
Uma + Vesli 210907
Pistän tähän vielä muutaman uuden kuvan Veslistä.
Ekaks pari kylpykuvaa
http://www.aijaa.com/v.php?i=1350552.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1350555.jpg
ja leikkimatolta
http://www.aijaa.com/v.php?i=1350556.jpg
ja iskän sylistä
http://www.aijaa.com/v.php?i=1350557.jpg
3kk neuvola terveisiä. Sonja oli 59,5cm pitkä. Paino 5700g ja pipo 38cm...ekat rokotuksetkin saatiin...
Oltiin eilen siä diabetes klinikalla...aikas rajun näköistä touhua kun 3kk ikäseltä otetaan käsitaipeesta verta isolla neulalla...nooh...luojan kiitos sai sentään puudutuksen ennen sitä. Vähän valkoseksi kyllä veti kun katseli sitä touhua. Kaikki se kuitenkin vaan pikkuneitin omaksi parhaaksi.
Meillä on muksut jo ihan täpinöissään ja loppuviikko on sellasta kiirettä ja hulinaa, että koneelle ei paljon ehdi. Joulun jälkeen sitten.
Risella, Sonja 3kk ja muut tenavat
Eilen oli niin kiirus päivä Mennin ja Minjan kanssa shoppaillen. Rahaa paloi luvattoman paljon, mutta sainpahan hoidettua kaikki lahjat ja viimeiset jouluhankinnat!! *taputtaa itseään olalle* Ja Menni oli kuin enkeli kaupungilla, lähdettiin huristelemaan sinne 11.30 ja kotiin tultiin 16.30, Menni nukkui koko reissun ajan :D Mies oli kyllä mukana ja lähti Minjan kanssa aikaisemmin pois.. Ah kun nautin.
Colis, hyvän vauhdin olet saanut kuntoiluun :D Reipas tyttö!
Piiu, joko lapsoset kunnossa?
Peikkoäetillä oli hienoja uutisia!
Umakin pääs taas joukkoon mukaan :)
Mulla on ollut muutamina päivinä tosi heikko olo, johtunee roimasta laihtumisesta :( Säihkähdin itsekin kun kävin eilen puntarissa ja se näytti 42. Löytyipähän syy heikkoon oloon. Mulle passeli paino olis tuossa 44-45. Silloin on hyvä olo! Ja mullahan kun ei painoa saa nousemaan ei vaikka vedän pullaa kaksin käsin naamaan.. Plääh. Ongelma se tämäkin, vaikka toisista saattaa tuntua hassulta.
No mutta jatketaan, paremmalla ajalla ja permmilla aivoilla!
- Dumle ja Menni pian 3kk -
ja kommentoin...
Peikkoäetin galluppiin, pidän hartaista joululauluista kaikkein eniten kuten tuo Sylvian joululaulu; varpunen jouluaamuna; jouluyö, juhlayö; en etsi valtaa loistoa; joulumaa jne jne. Nyt sitten olen kyllä kuunnellut tuota Samuli Edelmannin cd:tä tosi paljon, vaikka eivät varsinaisesti joululauluja ole, mutta tykkään noiden virsien sovituksesta ja kun ne on tuttuja. Kuten jo aiemmin totesin, mä todellakin aina hengistyn näin loppu vuodesta :). Löytyy musta muitakin puolia ;)...Lisäksi olen kuunnellut blueshemmojen joulu cd:tä ja mm. Rajattoman sovittamia joululauluja, että ihan laidasta laitaan...
Risella oli käynyt Sonjan kanssa näytteenotossa. Onhan se inhottava tunne, kun pienen suonia rassataan, mutta kuten totesit, tytön parhaaksihan se on. Edelleenkin toivo elää, että tyttö ei sairastuisi ja jos näin kävisi varmaankin se huomataan ajoissa ja ehditte sitten reagoida paremmin. Kovin suloisen pieni oli Sonja 3kk tarkastuksessa, kuten moni muukin tyttö täällä Typykän Hiljaa lukuunottamatta. Meillä Olivia taitaa olla aika normi kokoinen, painoi 3kk tarkastuksessa 6200g ja 62cm pitkä. Tammikuun alussa sitten 4kk tarkastus.
Miko on todellakin kohta 4kk, sunnuntaina, eikö vain Piiu? Joko tyttösi on toipunut migreenikohtauksesta? Voi kun oppisi ennakoimaan ne, olisi niin paljon helpompaa...
Toivottavasti Apinaemon Oona on nukkunut paremmin. Mitä sinne kuuluu?
Uman veslillä on samanlainen leikkimatto kuin Olivialla :) Kovasti on poika taas kasvanut! Sulla on myös muuten hienot vanhemmat, kun auttavat tarvittaessa ja mielellään viettävät aikaa pojan kanssa. Apu on varmasti entistä tärkeämpää sitten kun miehesi lähtee taas merille. Nauttikaahan toisistanne ja yhteisestä joulusta!
Colis ja Uma ainakin kovasti aloittaneet liikuntaa, taisi olla joku muukin...Fiia? Itsekin olen lisännyt kävelylenkkejä, spinningiin pääsen liian harvoin, mutta kunhan ensi vuosi koittaa...
Dumle on puolet minusta (no, ei ihan heti, mutta jos en jotain tee, niin kohta kaksi dumlea mahtuu minuun...:)). Voi hyvänen aika, olet sinä pieni kirppu. Pieni, mutta energinen. Ehkäpä siinä energian kulutuksessa se salaisuus piileekin, kun tuollainen ikiliikkuja on susta siunaantunut.
Nyt on ihan pakko lopettaaa...palaan...
ja vaippakin vaihdettiin, Olivia nyt pikku tirsoilla...
Niin, siis Hiljakin on aivan yhtä suloinen, vaikka isompi kokoinen onkin. Sori Typykkä, mun tosi tökerö lausahdus edellisessä kirjoituksessa. Suloisuudella ei ole mitään tekemistä koon kanssa. Kaikki vauvat ovat ihania!
Kewalle toivotan, jos vielä " kuulolla" olet, oikein hyvää muuttomatkaa Kiinaan ja mukavaa joulua! Kirjoittelehan sitten meille, kun olette matkasta topuneet ja asettuneet taloksi sinne.
Miten Rakkausvauvan isä voi? Miten itse voit ja jaksat? Aadan nukkumiset ja kuulumiset?
Mukavaa, että Jumbo tapaaminen oli onnistunut. Kyllä ensi vuoden puolella yritän sitten Olivian kanssa taas osallistua menoon mukavaan. Outsakin oli paikalla, mitäpä muuten Outsa kuuluu? Entäs Kaylight? Kirahviina? Maitohamsteri? Huldio? Poklo? Jellonamami? Levinia? Mammavirtahepo? Ja moni muu?
Olivia on nyt nukkunut jo ties monennenko yönsä hyvin (ainakin 4), vasta aamulla 6-7 maissa heräilee eka kerran tissille. Uskon, että se pari viikkoinen yösyöpöttely liittyi tuohon 3kk kasvupyrähdykseen ja maidon tarpeen lisäämiseen. Aamusyötön jälkeen nukkuu vielä pari tuntia päälle. Ostin itselleni muuten ne Ruskovillan rinnanlämmittimet, kivan tuntuset ovat ja lämmittävät mukavasti. rela-tipat aloittelin uudelleen viikon tauon jälkeen, kun neiti taas alkanut kakkaamaan valtavasti. Tosin olen syönyt liikaa pipareita, torttuja, pätkis-kakkua jne että eipä ihme, jos tytöllä vatsa löysällä. Mamma sietäisi saada näpäytyksen sormilleen...
Nyt tuli mies töistä, joten lopettelen...
Fiialle hyvää matkaa!
Kewalle myös hyvää matkaa sinne kauas. Toivottavasti matka sujuu hyvin pienten miesten kanssa.
Dumle. Syötkös jotain vitamiineja. Olet niin pieni että tuli tunne ettei kai Menni syö sinulta hampaita suusta. Itse olen tällä imetyskerralla syönyt ladyvita plussaa ja olo on paljon energisempi kuin edellisillä kerroilla. Liekkö johtuvainen vitskuista vai jostain muusta.
Umakin oli taas linjoilla. Onko joku kuullut sellaisesta laajakaistasta joka kytkettäisiin luvattuna päivänä? Minä en ole. Aina niiden kanssa saa tapella. Miehen yrityksen muutossa alkoi kuulua jo keleitä, kun kaistan asennus kesti ja kesti.
Haikarapolska, sillä Rajattomien levyllä on yksi suosikkikijoululauluni myös - Seimeen syntynyt. Muutenkin Rajattomat on minun suursuosikkejani.
Sitten vielä aaltoja kaikille liikuntaa harrastaville! Keväällä minäkin teen parannuksen.
Kuinkahan Rakkausvauvalla sujuu?
Täytyykö päiväkodin väelle tehdä omat kortit joka tädille vai riittääkö yksi per osasto.?
Nyt töiden pariin.
peikkoäet
Kiitos kysymästä, Haikarapolska, pikkaisen paremmin on Oona nukkunut, viime yönä tais mennä sellaista 3 tunnin unipätkää. Kyllä täällä pärjäillään. Ulkoilen paljon ja saan happea, ei ehdi paljon väsyä miettiä.
Eräs 4 lapsen äiti muuten selitti, että hän oli juuri nukkunut ekan täyden yön kahdeksaan vuoteen! Nuorin nyt kaksi! Että siinä sitä aivot lepää. Siis viittaan siihen, että kyllähän vähemmälläkin nukkumisella pärjää, mutta aivotoiminta ei ole vikkelää.
Uma, miten Veslin masu reagoi, jos syöt pipareita? Onko löysä vai mistä tiedät, että reagoi juuri niihin? Meillä nimittäin oonalla ajoittain ilmavaivoja ja yritän arvailla mistä johtuvat. Tekis mieli kaikkea makeaa, mutta yritän rajoittaa. (Mulla ei ole niitä kilo-ongelmia, että sen takia pitäis miettiä...)
haikarapolska oli hyvin listannut poissaolijoita, mitä siis teille kuuluu? Leviniakin uudessa kodissa rempan jälkeen siis jo?
Nyt Oona heräs, menen...
apinaemo
No enhän minä nyt tuollaisesta suutu, ymmärrän kyllä mitä tarkoitit suloisuudella ja koolla :)
Varovainen kyllä joskus saisin minäkin olla kirjoitusteni kanssa, esikoisen listalla nimittäin joku veti totaalisesti herneen nenään kun kirjoitin että Hertta on kiltti tyttö eikä pahemmin huuda turhaan. Joops, tästä sitten joku väänsi asian niin että ne lapset jotka ovat itkuisia ovat tuhmia. Haloo! Toivottavasti siis kukaan ei näistä meikäläisen kirjoitteluista pahastu, en todellakaan tarkoita vähätellä kenenkään muiden lapsia.
Kaikkihan nämä sissit ovat täydellisen ihania vauveliineja, eller hur :) Ja se että heitä löytyy joka lähtöön, pieniä, suurempia, nukkujia, valvojia, hyvin syöviä, vähän syöviä ja ties mitä on vaan rikkaus. Kauhia se olisi jos ruuhkabussissakin kaikki olisivat toistensa klooneja. Erilaisuus siis kunniaan, sanon ma.
Koosta piti sen verran vielä muuten kommentoida että meidän se maanantain neuvolareissu (jota siis ei ollutkaan kun terkkari sairastui) oli kuulemma paino kontrolli. Kun varasin uutta aikaa niin vieras terkkari sanoi että niin, teidän piti tulla siis tänään painokontrolliin. Täh!! Hilja painoi kuitenkin 2 kk iässä melkein 6,5 kiloa eli ei mitenkään kevyt tyttönen mutta kun tuota mittaa on reippaasti niin käppyrät kulkee alle nollassa. Esikoinen kasvoi samalla tavalla eikä hänen kanssaan vaan tarvinnut missään kontrolleissa käydä. Tasaantuu se meilläkin jos samalla kaavalla mennään kuin esikoinen aikaan. Tyttö kasvoi ekana vuonna 25 senttiä ja 6 kiloa. Sen jälkeen 2,5 vuodessa mittaa olikin tullut vain 21 senttiä ja painoa lisää 4 kiloa.
Jotta sellaista käyrien tuijottelua täällä Espoossa. Onnenksi olen sen verran maalaisjärkinen etten paljon perusta noihin neuvolan juttuihin, luotan omaan vaistooni tässä asiassa enemmän.
Hyvää yötä kaikki isot ja pienet!
t: Typykkä ja Hilja kontrolloitu pieni suuri nainen
Apinaemolle pikasesti tulin vastaileen. Huomasin sen ettei piparit sovi Veslin masulle, niin pieruista. Piereskeli paljon (kuten aina) mutta ne haisi tosi pahalle. Kun lopetin syömisen, on hajutkin laantuneet!
Niin joo ja se jäi eilen sanomatta että Vesli nauroi oikein kunnolla muutama päivä sitten. Voi sitä ihanuutta!!!!!
Mutta nyt iltapalalle ja Vesliä kylvettään.
On tuo meidän poika aika mötikkä, 7,180 kg ja 65,3 cm pitkä ja pää 42 =) Pituudeltaan huitelee yläkäyrää mutta paino on sitten keskikäyrällä tasan. Ja pää taitaa olla vähän iso =)
Typykältä pitikin kysäistä että minkäs mittainen se teidän Hilja nyt tällä hetkellä on? Mulla on tainnut mennä ihan ohi, paitsi se että olet jo 62 hylännyt aikaa sitten =).
Rokotukset saatiin ja nyt tuo pikkuinen on hieman nuupahtanut sitten. vaikuttaa siltä että Lukalla on hiukan nousemassa lämpö joten suppo laitetaan ja sitten poju nukkumaan. Mies tuolla huutelee että silmät on enää puoliksi auki joten tarvii mennä ennenkuin lapsonen nukahtaa kokonaan. Voi miten repuusi tuollainen pipi pieni onkaan..
Palataan!
Colis
Meillä sairastellaan edelleen. Huomenna menee keskimmäinen jo kouluun. Migreenistä kärsivä kotiutui kesken koulupäivän, taas syynä päänsärky. Yritin tavoitella terveydenhoitajaa, mutten saanut kiinni. Isosiskoni on myös jo lapsena sairastellut migreeniä, nykyään ei enää.. Hän oli tuolloin tutkimuksissa ja sai asian mukaiset lääkkeet vaivaan. Siis siitä ikävä tauti, että toisilla pitkittyy monipäiväiseksi, ellei saa juuri tuota migreeniin tarkoitettua lääkettä. Itselläni taas ärhäkät nopsasti ohi menevät kohtaukset. Selvitän asiaa, kai joku osaa täällä auttaa ja selventää tilannetta.. Huomenna uusia soitto yrityksiä!!
Mutta ihan pirteitä ovat lapsoset nyt illasta olleet. Leivottiin pipareita. Miko katseli touhua koko sen ajan kiinnostuneena lattialta. Viihtyy muutenkin aika hyvin lattialla seuraten toisten touhuja.
Kääntyä ei vielä osaa, vaikka yritystä onkin. Vatsalleen jos laittaa, ei kyllä yleensä ole pää samaan suuntaan kuin miten laitoin.. Eli jonkunlaista rundia tekee.. Ääneen nauramiseta oli myös juttua, ihanaa kuunnella tuota hekotusta, joka tuntuu lisääntyvän päivä päivältä. Myös " juttelu" oli lisääntynyt. Tänään siivosin pikku herran kaapin.. Vähiin käy.. Turha edes yrittää alle 70 cm vaatteita päälle.. Niistäkin osa jotenkin pieniä..
Mä en enää nykyään muista enää mitään, mitä piti kommentoida.. Täytyy taas ottaa muistilappu käyttöön.. Ihania kuvia oli ainakin Veslistä.. Joku lähti etelän lämpöön.. Voih! Voisin itsekkin tuossa tammikuussa karata johonkin.. Olen kai jotenkin " juntti" , kun joulun halauan viettää koto Suomessa, vaikkei sitä lunta saadakkaan.. =(
Jaahas.. Tyttö etsii englannin koettaan, joka pitää huomenna palautta allekirjoitettuna.. Menen auttamaan suuretsinnöissä, jotta neiti pääsee treffeille nukkumatin kanssa..
Piiu ja Miko 23.8 (tytöt -94, -96 ja -99)
Kylläpäs oli kirjoitus virheitä tuossa mun eilisessä tekstissä. Toivottavasti saitte jotain tolkkua. =) Sitä se on kun tekee kymmentä asiaa samaan aikaan.. Monelle varmasti tuttu tunne..
Minulla sitten onkin tänään kaksi tyttöä täällä toipilaana kotona. Pienin tytöistä sai illalla vielä aika ärhäkän migreenikohtauksen. On tosiaan tyttö reppana perinyt tuon minulta. Makasi sitten illan pimeessä huoneessa ämpärin kera, lääkettä annoin, mitään muuta ei huolinut. Jo pelkkä pään silitys teki pahaa. Voi kuinka voimaton olo taas oli, kun ei pystynyt auttamaan. Hän sitten jäi tänään kotiin voimia keräämään. Ainakin itselläni menee kohtauksen jälkeen aina pari päivää, ennen kuin olo ok. Ajattelin TAAS ottaa puheeksi tuon terkkarilla, kun siellä Mikon kanssa tammikuussa käyn.. Meillä on samassa neuvola ja kouluterveydenhuolto.. Vaikka eipä sille kai mitään ole tehtävissä.. =( Hän kun ei vielä osaa oikein ennakoida noita oireita, jotta lääke saataisiin annettua ajoissa..
Aamupäivästä kävin kaupoilla ihan yksin, kun mies on iltavuorossa. Kyllä oli porukkaa ja kuusia myydään joka nurkassa. Se on tosiaan pian joulu!!! Mun oli ihan pakko ostaa vanhimmalle tytölle vielä yksi lahja, kun sitä niin kovin toivoi.. Mutta nyt on kaikki ostettu. Tuntuu vaan, että ihmiset ostaa kuin maailmanlopun edellä tuota kamaa.. Vaatteita en ostanut lapsille juurikaan, jotain sellaista pientä, mitä nyt tiedän heidän tosiaan käyttävän. Mennään sitten alennusmyynneistä katsomaan jotain tarpeellista ja mieluista. Ja jokahan kohta pääsee katsomaan tuon luistin ja suksi tilanteen.. Vanhin tyttö ilmoitti, että hän ei sitten enää hiihdä. Yläasteella ei kuulema ole enää pakko. Ei ole ikinä rakastanut kyseistä lajia.. En kyllä välittänyt itsekään teininä siitä, mutta näin " vanhemmalla iällä" kiinnostus taas herännyt. Ei puutu kuin ne sukset..
Milläs mielellä kewa on muuton suhteen?
Joku se kirjoittelli tuosta rintojen pienuudesta.. Kyllä, tunnistan ongelman.. Olen nyt melkein omissa mitoissa. Mutta, miksi pirussa kaikki rasva lähtee ensin rinnoista? Väärin.. Nim.merk. Miksi taas b-kuppi??? =)
Niin, siis kyllä mulla tekemistäkin olisi.. Pitäisi täyttää noita uusia kaappeja ja kenties leipoakkin.. Mutta niin vaan yllätin taas itseni koneelta. Mutta eipä tuo työ tekemällä lopu..
Juu, mutta nyt lopetan tämän romaanin kirjottamisen..
Joululauluista vielä.. Pidän eniten kaikista perinteisistä.. Tulee niistä niin lapsuus mieleen ja se jännittynyt odotus.. Mistä tulikin mieleen lapsuuden trauma joulusta.. Tultiin mummolasta autolla aattoiltana kotiin, jonne pukin piti tulla, kun auto hajosi. Väänsin krokotiilin kyyneleitä takapenkillä, kun luulin, etten saa yhtään lahjaa, jos pukki on jo käynyt.. Loppui kuitenkin hyvin tuo, päästiin kotiin ja pukkikin saapui paikalle. Ja kerran muistan katselleeni ikkunasta, kun pukki ajoi ikkunamme ohi keltaisella jopolla.. Söpöä, pukki polkupyörällä.. =)
Mutta nyt menen.. Viimein..
Piiu ja Miko 23.8